27.6.2019 | Svátek má Ladislav



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


POLITIKA: Město nesmí podnikat



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 80, poslední: 20.9. 2016 11:23, přehled diskusí

Re: Jaké rozhazování peněz?:
Autor: J. Schwarz Datum: 20.9.2016 11:23

Pak by ovšem mělo město veškeré ztrátové / negenerující zisk / "podnikání" okamžitě stopnout a iniciátory stíhat minimálně stejně vehementně jako exprimátory Prahy kvůli Opencard.

Re: To, že slovům přiřknete špatný význam,:
Autor: P. Švejnoch Datum: 20.9.2016 8:41

Ale jděte, milý pane Aldo...

To, že Vy přikládáte slovům význam ryze právnický, ještě neznamená, že máte pravdu.

A i kdybyste se rozkrájel, tak dokonce ani kdybych tu Vaši "pravdu" uznal, tak to nic nemění na mých argumentech proti "obecnímu podnikání".

Takže až si zase budete chtít popovídat o etymologii či sémantice, místo o problému samém, tak se klidně ozvěte... :-)

O tom, zda obec má nebo nebo nemá podnikat:
Autor: B. Hudzieczek Datum: 19.9.2016 23:00

rozhodují volení zástupci obecního (městského) zastupitelstva.

Zcela podle zásad svobodné demokracie. Diskuze, která á shromáždit argumenty pro či proti připomíná mnohdy divadlo Spejbla a Hurvínka.

V jednom městě to může být zcela jinak než v městě jiném, a to podle konkrétních místních podmínek.

Obecné pravdy v tomto smyslu nelze paušálně aplikovat.

Re: Tak, jak si človêk:
Autor: P. Rudolf Datum: 19.9.2016 21:30

Strana svobodných občanů (sso) bojuje za svobodu občanů stejně tak, jako Korejská lidově demokratická republika za lidovou demokracii.

Re: Tak, jak si človêk:
Autor: M. Prokop Datum: 19.9.2016 20:48

Vám ta svoboda v jakékoliv formě dělá problémy celou dobu, co zde strašíte. Eurofašismu je holt nebezpečná.

Re: ale jistě, Kajane:
Autor: K. Janyška Datum: 19.9.2016 19:09

Je to velmi jednoduché a mentality občansrtva se to netýká. Institucionálního nastavení v plné míře... Dzp.

Re: Moje město podnikalo:
Autor: K. Frauknecht Datum: 19.9.2016 18:13

Ano. Důvody byly historické - lidé se sdružovali a slučovali své majetky (důvody jsou známy a popsány). S postupným zpřetrháváním vazeb na tyto majetky docházelo k tomu, co vidíme dnes (jistěže současný stav je ovlivněn i jinými aspekty, vč. jistého morálního úpadku). Pointa problému je velmi prostá - s majetkem nakládá někdo, kdo k němu nemá jiný vztah nežli ten, že žije v konkrétní obci. Navíc jeho vliv je časově velmi omezen (obv. 4 roky, viz Hrabalovy Postřižiny). Může být 100x lepší než Mirek Dušín a stejně to nebude dobře. Souhlasím s názorem (např. páně Švejnocha), že obce, potažmo stát, podnikat nemá.

Re: uf, to je tedy nařez, ty vaše "znalosti":
Autor: K. Frauknecht Datum: 19.9.2016 17:47

Milý blábolo. Asi tři roky jsem jednatele obecní s.r.o. vykonával. Možná tomu neuvěříte, ale opravdu jsem nemohl bez souhlasu zastupitelstva učinit žádné závažné rozhodnutí (možná, že to furt nedochází, ale nemůže to být jinak - obec byla vlastníkem). A že se mezi názory zastupitelů objevily perly o tom nepochybujte. Tak už přestaňte plácat obecnosti (a voloviny :-)) a použijte občas hlavu.

Tak, jak si človêk:
Autor: P. Rudolf Datum: 19.9.2016 17:39

rád pustí třeba britský seriál "Jistě, pane ministře," tak se i skvěle a upřímně zasměje nad žvásty "Svobodných" (už jenom ten název je k popukání). Je ale fakt, že na centrum českého žvástu IVK ještě nedorostli. Ale na dobré cestě jsou, to zase jo.

Tak...:
Autor: R. Chodovsky Datum: 19.9.2016 16:07

A jsme u otázky - jak?

Jak podnikat, co vlastnit, jak rozhodovat ....?

Třeba akciová společnost ... 51% nepřevoditelných akcií vlastní současní občané ... každý ideální podíl z těch 51% ... zbytek volně dostupný na trhu .... co říkáte?

pane Chodovský:
Autor: M. Šejna Datum: 19.9.2016 15:39

voliči mohou opravdu své obci zakázat podnikat. Pokud zvolí uskupení, které to bude mít ve svém programu, pak ano. Zatím ale žádné volební uskupení s takovou pitomostí do voleb nešlo. Pokud s tímto půjde do voleb strana Svobodných, pak mi nezbývá, než ji popřát další a zasloužený volební výprask.

Re: Švejnochu:
Autor: M. Šejna Datum: 19.9.2016 15:32

v 7:39 jste nekompromisně prohlásil, že obce nesmějí podnikat.

Kdybyste, napsal, že budete jako místní občan v obecních volbách volit uskupení, která ve vaší obci zakážou jakékoli podnikání s obecním majetkem, bylo by to o něčem jiném.

Já budu vždy v naší obci chtít po zastupitelstvu, aby umožnilo podnikání s obecním majetkem tak, aby na tomto majetku obec mohla vydělat.

A teď předpokládám, že už odpovídat na moje komentáře nebudete, když jsem vám lhostejný.

To, že slovům přiřknete špatný význam,:
Autor: A. Alda Datum: 19.9.2016 15:32

nedělá z Vašich názorů pravdu.

Slovo obec nemá žádný nejširší význam. Zkuste nahlédnout do etymologického slovníka jazyka českého.

Vy vůbec netušíte, co to je obec. Vy žijete svým duchem v době národních výborů, které ovšem nebyly orgány obcí, ale orgány státu.

Stát není žádná obec. Zatímco obec je institucionalisované sousedství, stát je depersonifikovaná moc. Ale to je na Vás zjevně moc složité.

Pozor!:
Autor: R. Chodovsky Datum: 19.9.2016 15:28

Důležité je zmínit, že i svobodná obec někomu patří. Např. svobodným občanům. Ti si mohou rozhodnout (volby, referendum, jednání obce...) co vlastně chtějí a jak. Proto je možné, že v Novém Sedle mají, vlastní, provozují něco jiného než ve Starém Sedle.

Re: Tak jsem si dočetl diskusi a jsem v šoku.:
Autor: M. Prokop Datum: 19.9.2016 15:21

Šejna (a zřejmě i vy) nepostřehl, že ten, kdo by to obci měl zakázat, jsou občané voliči.

Re: Stropnický mladší:
Autor: M. Prokop Datum: 19.9.2016 15:20

To označení "meloun", "melouni" je velmi výstižné.

Švejnochu:
Autor: M. Šejna Datum: 19.9.2016 15:16

soukromí producenti piva jsou v kapitalismu samozřejmostí stejně, jako měšťanské pivovary. To druhé ale chcete zakázat, když odmítáte, aby obce podnikaly.

Re: Švejnochu:
Autor: P. Švejnoch Datum: 19.9.2016 15:14

Jenže Vy neoponujete, Vy tu pouze vypouštíte tuny slov bez obsahu...

V 7:36 jsem napsal příspěvek, kde jsem uvedl základní důvody, proč nemá obec "podnikat". Vy jste nebyl schopen polemizovat ani s jedním, takže o jakém oponentovi vlastně mluvíte, drahý pane Šejno?

A hádat se s Vámi, kdo tu začal koho urážet jako první (ačkoli bychom si to mohli dohledat, že, milý pane Šejno?), vážně nebudu - na to jste mi příliš lhostejný... :-)

Re: pane Švejnochu:
Autor: P. Švejnoch Datum: 19.9.2016 15:09

To je pouze Váš manipulativní (jako vždy) výklad. Možná tomu ve své socialismem těžce poznamenané hlavě nebudete věřit, ale opravdu existují i soukromí producenti piva.

No vážně pane Šejno...!!! :-)

Švejnochu:
Autor: M. Šejna Datum: 19.9.2016 15:09

a vy jste zas nevychovanej spratek. Vy totiž nic jiného, než urážet oponenta, neumíte.

ano, pane Aldo:
Autor: M. Šejna Datum: 19.9.2016 15:07

napřiklad měšťanské pivovary by tady to místní hurá-pravičáci nejspíš okamžite zakázali. Je to přece podnikání města a to se podle nich nesmí.

Re: pane Aldo,:
Autor: P. Švejnoch Datum: 19.9.2016 15:06

No jo, vždyť Vy jste vlastně úplnej chudák...

Máte pravdu, jste... :-)

pane Švejnochu:
Autor: M. Šejna Datum: 19.9.2016 15:05

doufám, že v té Vaši obci není například měšťanský pivovar, co býval dřívě v mnoha městech velmi tradiční obeční majetek. Při Vašem uvažování by se muselo vaření piva ve Vaši obci okamžitě zrušit.

pane Aldo,:
Autor: M. Šejna Datum: 19.9.2016 15:03

tahle doba je už asi opravdu vyšinutá z normálu.

Já tady hájím právo obcí podnikat a jsem za to označován za bolševika. Ti, kteří by nejradši obcím podnikat zakázali, se se považují za pravičáky.

Svět se zbláznil - tedy aspoň na Neviditelném Psu.

Re: Tak jsem si dočetl diskusi a jsem v šoku.:
Autor: P. Švejnoch Datum: 19.9.2016 15:02

"komunistický islamista", hmmmm...

No, myslím, že dnes se Vám nějak nedaří. :-)

Jen se zeptám: Svobodná obec = podnikající obec?

A prosimich, pane Aldo, když je svobodná obec základ státu, kde v té hierarchii naleznu "svobodného občana"? Protože já jsem přesvědčen, že základem jakékoli obce (tedy i státu) je svobodný občan. A já, jakožto svobodný občan (cha, cha, cha...:-( ) říkám, že nechci, aby moje obec/stát "podnikala" (tedy podstupovala riziko) s mými penězi.

Máte s tím nějaký problém? Nebo v čem spatřujete onu, dle Vašeho poetického až patetického vyjadřování, islamisticko-komunistickou hovadnost? ;-)

Stropnický mladší:
Autor: I. Schlägel Datum: 19.9.2016 14:52

je komunista, akorát to o sobě netuší. Jeho výplody odtržené od zdravého rozumu nemá cenu komentovat. Bohužel nejsou až tak odtržené od blízké reality.

Re: Nejen Frauknecht, ale i pan Švejnoch:
Autor: P. Švejnoch Datum: 19.9.2016 14:50

Pane Aldo, to je sice hezké, co tu píšete, ale:

ad "obce" - používám výraz obec v jeho nejširším smyslu, tedy i pro stát

ad "za komunistů obce nepodnikaly" - máte pravdu, "podnikal" stát (viz odst. výše).

A pointa vůbec není v tom, jak to bylo za bolševika "de iure", pointa je v tom, že "podnikání" za peníze vybrané od daňových poplatníků nefunguje z několika důvodů (které jsem zmínil v mém příspěvku z 7:36, tuším), a že bolševické "obecní/státní podnikání" je toho jasným důkazem. A dále v tom, že nazývat mě bolševikem, na základě toho, že nechci, aby jakákoli obec (tedy včetně státu) "podnikala" za moje peníze, je poněkud zcestné, protože bolševika ilustruje postoj přesně opačný.

A "šílený útlak" ve vztahu bolševický stát versus bolševická obec (třeba i pro Vámi zmíněnou provázanost obou), no, to už mi přijde poněkud mimo i jakoukoli básnickou licenci...

Re: Zelení kolchozníci:
Autor: Z. Čábelka Datum: 19.9.2016 14:25

Souhlasím :o), jsou jako mor.

Re: Tak jsem si dočetl diskusi a jsem v šoku.:
Autor: P. Rada Datum: 19.9.2016 14:15

Dnes s Vámi víceméně souhlasím.

Jen doplnuji, že obec aby mohla takto podnikat a šlo o podnikání významné by měla mít k tomu odpovídající prostředky - jak finančnítak pozemkové. Pokud nemá obec prostředky ani pozemky... sotva může uspět /podnikat v konkurenci s těmi kteří jsou násobně solventnější.

Ve zdravém státě by proto měla panovat vyváženost zdrojů i možností. To je ale mnohdy už ninulostí a nadnárodní firmy se podle toho chovají - kdežto populisté typu Stropnického jen slibují akce prakticky nemožné a ve věcech faktických developerům ustupují.

Tak jsem si dočetl diskusi a jsem v šoku.:
Autor: A. Alda Datum: 19.9.2016 14:02

Jediný, kdo zde o obcích a obecním právu něco ví, je pan Šejna. Ostatní blábolí hovadnosti horší než komunistický islámista. Opravdový hnus.

Už v provolání Svatováclavského výboru bylo napsáno, že bez svobodné obce není svobodného státu. A na Kroměřížském sněmu v roce 1848 to bylo do Ústavy vtěleno a později převzato i do Ústavy Předlitavské: Základem svobodného státu je svobodná obec.