24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Zelené socialistické běsnění

Tvrdý diktát rudozelených socialistických politiků nebere konce. Neuplyne týden, aby nepřišli s dalším nesmyslným návrhem, který omezuje osobní svobodu lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Patta 14.9.2016 13:57

Berte to jako čtenářům šikovně podstrčenou reklamu.

Pan generální ředitel Evžen Korec se rozjel. Politika, sociální inženýři, elektromobily ...až po hypotéky na byty a v souvislosti s tím poznámky o státní almužně pro důchodce a důchodovém účtu. Když už pan E. Korec tvrdě kritizuje státní důchodový systém, zajímala by mne jedna maličkost. Ví pan generální jak jsou financovány starobní důchody?

V. Kříž 14.9.2016 13:04

šrotovné je obrovský podvod...

...má prý pomoci nahradit auta stará patnáct a více let. jestli si někdo myslí, že strejda, co jezdí v Kotěhůlkách ve stodvacítce, si koupí hybrida za 700 000, je větší blbec, než jsme si dosud mysleli. ti, co mají na nová auta, si je už koupili, nejezdí ve vracích, a jestli si je nekoupili, přispějeme jim my všichni, šrotovným.

Z. Frys 14.9.2016 12:54

Dotace

jsou zločin. A původcem zločinu je stát, případně totalitní orwelovský superstát zvaný EU. Loupeží soukromého majetku ve formě daní stát připravuje zločny další, tedy korupci a zvýhodňování někoho nebo něčeho. Není potřeba jakákoliv státní podpora kohokoliv a čehokoliv. Je potřeba pouze svoboda, negativně vymezená. Obávám se, že jediným řešením problému bude likvidace rudých, oranžových a zelených khmerů.

M. Prokop 14.9.2016 12:56

Re: Dotace

Ano, ano, ano ...

P. Götze 14.9.2016 10:52

RE

Nerad bych se pletl, ale dle meho nazoru kontrola kontlu je zejmena proto, ze lide berou dotace na nove kotle a pak topi stale ve starych. Zde je kontrola na miste a mela byt od sameho pocatku.

P. Vaňura 14.9.2016 12:52

Jak si představujete ty dotace. To jako že občan

shrábne peníze a kotel si nekoupí???

Ta kontrola kotlů NEMÁ sledovat kotle, ale palivo, navíc nekvalifikovaně!

M. Prokop 14.9.2016 12:57

Re: RE

Nerad, ale pletete se.

F. Pavlis 14.9.2016 10:23

Je to marné.

Současná garnitura byla "svobodně"zvolena a dokonce s jistou jedovatou pomstou vůči ODS. Nejsem jejím voličem, ale byla mnohem méně škodlivá než současná směska socialistů a oligarchů. A navíc betonují všechno, co jen lze. Nic jiného si ovšem země nezaslouží za tu totální nesoudnost.

P. Zdenek 14.9.2016 10:15

Socialistické běsnění

Socialistické běsnění tu předvádí i pan Korec. Pouze chce od státu místo elektromobilů dotovat bydlení. Ať na podporu svého byznysu nechce peníze cizích lidí!

Stát nemá co podporovat kohokoli. Disponuje pouze penězi, které uloupil svým občanům a nejvíc na dotace doplatí chudí lidé, kteří na dotace nedosáhnou. Proč by chudáci měli dotovat boháčům jejich drahé elektromobily a investiční byty?

M. Krutý 14.9.2016 12:36

Re: Socialistické běsnění

nevím, co jste četl za článek, ale p. Korec nikde o dotování bydlení nepíše. Píše o podpoře stavebního průmyslu snížením přebujelé administrativy a o škodlivosti zdražování nemovitostí kvůli štítkování a povinně nízkoenergetické výstavbě.

J. Lepka 14.9.2016 10:02

Dobrá úvaha.

Má jen jediný háček. Neznám politika, jehož horizont vnímání by nebyl omezen příštími volbami, takže problém bydlení voličů je nijak nebere. To je příliš vzdálená budoucnost, on i ten koblížek se musí sežrat ihned, do druhého dne ztvrdne.

K. Janyška 14.9.2016 8:57

Rudočernozelených.

To jem ona hlavní trojice, stojící za tragédiemi lidstva. Pěstují všichni společně největší nespravedlnost lidstva na sobě saném, tzv. sociální spravedlnost... Dzp.

M. Šejna 14.9.2016 8:05

základní problém stavebního řízení

Pan Korec píšed o složitém stavebním řízení. V tomto má pravdu a já popíšu rozdíl mezi minulostí a současností:

- zhruba před 15 lety stačilo podat na stavební úřad žádost o stavební povolení. K tomuto povolení jte přiložili projekt, souhlas sousedů, a souhlasy provozovatelů sítí (elektro, voda, plyn). Zbývající desítky souhlasů od ostatních institucí už zajistil stavební úřad tím, že těmto institucím zaslal oznámení a sdělil jim, že se maji do 30 dnů k plánované stavbě vyjádřit. Pokud se nevyjádřily, považoval to úřad za souhlas.

- dnes musí žadatel o stavební povolení všechny instituce oběhat sám. Pokud se instituce do 30 dnů nevyjádří, musí žadatel tuto instituci urgovat o odpověď, protože stavební úřad vyžaduje od každé instituce papír. Neplatí už tedy varianta "kdo mlčí, ten souhlasí". Tento způsob shánění všech souhlasů je strašně časově náročný a je i finančně náročnější.

Podle mého by všichni poslanci, kteří tuhle změnu stavebního zákona před lety schválili, měli být trestně stíháni za sabotáž stavebnictví.

I. Schlägel 14.9.2016 9:03

Re: základní problém stavebního řízení

Kdyby jenom stavebnictví...

P. Vaňura 14.9.2016 13:04

Máte pravdu

Mimochodem, jeden soused se rozhodl zasklít si lodžii, což už předtím měla půlka baráku. Nikdo samozřejmě nic nenamítal. Nicméně, během stavebního řízení na tu lodžii byli ostatní několikrát vyzýváni doporučeným dopisem s dodejkou, pro který si museli dojít na dost vzdálenou poštu. Ty dopisy vypadaly takto. Č. 1, pan X si předložil návrh na zasklení lodžije, souhlasíte s tím, odpověď samozřejmě ano. Č. 2. panu X bylo povoleno zasklení lodžie, proti tomuto rozhodnutí se můžete odvolat dso 15 dnů... Č . 3 scválení výstavby lodžie pana X nabylo právni moci a pak ještě něco další, co už si nepamatuji.

Ale další soused, který pak chtěl také lodžii to po těchto zkušenostech zařídil kupodivu tak, že jsme souhlas podepisovali přímo jemu a jen jednou.

A další příklad, plynofikace obce. Délka přípojky od roury k baráku cca 2 metry. K tomu bylo potřeba potvrzení od obce (která to samozřejmě chtěla, vždyť to vyjednávala), od městského úřadu, ČEZ, vodovody a kanalizace, telecom a archeologové!

I. Patta 14.9.2016 14:02

Re: základní problém stavebního řízení

Nově, tj. od ledna letošního roku Vás ještě pošlou na hygienu, která posoudí hlučnost provozované stavby podle projektu a výpisu z katastru nemovitostí.

M. Šejna 14.9.2016 7:54

Ekospol Korec radí vládě podpoporovat stavebnictví

a dnes kupodivu rozumně. Podpora výstavby bytů by měla být opravdu jednou z priorit státu. Kvalitní dostupné bydlení totiž patří k základním potřebám obyvatelstva.

Kdyby si pan Korec odpustil výpadý proti elektromobilům a novým energetickým stavebním normám a proti EU, možná bych ho i pochválil.

V čem má pan Korec naprostou pravdu, je čím dál tím složitější stavební řízení pro povolování staveb. Oproti situaci před 15 lety je řízení finančně náročnější, delší a kecá do toho stále víc institucí. Za tohle ale EU nemůže, protože to je opravdu jen a pouze české specifikum vytvořené našimi "slovutnými" zákonodárci". V sousedních zemích je totiž stavební řízení mnohem kratší a jednodušší.

R. Tichý 14.9.2016 8:21

Jenze prave ty dotace na zelene nesmysly prave odvadeji penize do kapes sikovne zahackovanych jedincu....

P. Rada 14.9.2016 8:36

Re: Ekospol Korec radí vládě podpoporovat stavebnictví

Trochu s Vámi nesouhlasím pane Šejno. Výstavba bytů které zde pravděpodobně budou stát mnohdy i na původně zelené/úrodné půdě ještě celé století, totiž za celou dobu své existence přinese okolí i externality a bude mít svou další nákladovost a vlivy na širší okolí.

Tyto aspekty by měl rozumě hospodařící stát zohlednovat právě s růstem poznatků komplexních vlivů bytové zástavby. Pak pochopitelně roste i náročnost schvalovacích řízení. Tu ale za devepopery relativně snadno absolvují v tom školení specialisté. Drobý stavebnk je pochopitelně pak relativně v nevýhodě. Kolik ale takových dnes je?

Příklad. Ročně jen ČR vydá za energetické fosilní suroviny, na platbách do zahraničí na 200miliard korun. S toho padne značná část na otop plynem a další na dopravu do zaměstnání a pod. Dovolíli tedy úřad postavit dnes energeticky neefektivní byt - doplatí na to průběžně celá společnost v míře nákladů i dopadů externalit. Staneli se to navíc třeba i podle přísných norem ale skrze hromadnou výstavbu někde kus za městem - kde však chybí obchody, školy, zdravotnictví i pracovní příležitosti - mohou třeba sami majitelé bydlet v pěkném prostředí s čistým vzduchem ale bez adekvátní dpravní obslužnosti to navodí každodenní dopravní kolaps někde jinde.

Právě na komplexní dopady hromadné bytové výstavby ale developeři s prominutím kašlou, dobné stavební úřady takovou výstavbu nejsou schopny koordinovat a výsledek je ten, že ve státě kde je vlastní obyvatelstvo populačně na úbytě, pocituje řada obcí i přes výstavbu dalších a dalších komunikací neúnosné zatížení až stres s dopravní zátěže.

Z našeho dříve relativně technicky rozvinutého státu se tak stále více stává montovna a u ní postavená ubytovna přičemž nájem i zisk s výroby uniká kamsi k "Evženům..." . Není totiž náhoda, že u nás staví kde jen to jde mnohá zahraniční firma od Izraelců po Čínany zaměstnávající ukrajince.... Na tento typ drancovačky prostředí skrze technologii transformace betonu na obyt, pak celá zem v úhrnu doplácí.

M. Prokop 14.9.2016 9:10

Z našeho dříve relativně technicky rozvinutého státu se tak

stále více stává montovna ...."

Což způsobili socialisté nejprve rudí, po nich oranžoví a dnes zeleněoranžoví (zdejší i bruselní).

J. Lepka 14.9.2016 10:09

Re: Ekospol Korec radí vládě podpoporovat stavebnictví

No a je to venku. Zase jen "inženýr lidských duší", že, pane Rado!

P. Vaňura 14.9.2016 12:50

"Pocituje řada obcí i přes výstavbu dalších a dalších

a dalších komunikací neúnosné zatížení až stres s dopravní zátěže."

Jaké "další a další komunikace?" Vždyť dostavba Pražského okruhu je opožděna o 17 let, o dálnici Hradec Králové - Brno se akorát pořád žvaní, totéž z části D8, D3 a dopravní spojení s Rakouskem. Mimochodem, naše silnice první třídy jsou skoro nesrovnatelné se slinicemi 1 třídy např. v Maďarsku. Pokud totiž pojedete po HLAVNÍM TAHU Praha-Vídeň na Znojmo, pojedete pořád přes obce 50 km/hod. Pomalu užší silnice v Maďarsku se obcím většinou vyhnou! Mimochodem, největší dopravní hrůza, která v tomto státě pokud vím existuje, je jeden hlavní průtah v Hradci Králové, je tam už takových 35 let. Průtah je veden nad původní silnicí ve výši prvního patra a tak mají lidi auta vlastně nad hlavou. Jediné, co se udělalo byla výstavba jakéhosi krytu takže provoz vede tam jak byl ale v jakémsi zaskleném tunelu...

Je třeba stavět obchvaty, ne nějaké takovéto hrůzy, ALE ty obchvaty musí vést tak, aby se lidem vyplatilo přes ně jezdit.

Mimochodem, neexistuje větší "externalita," než mladí a staří v jednom bytě!

P. Smatlak 14.9.2016 8:49

Re: Ekospol Korec radí vládě podpoporovat stavebnictví

Šejna máš v určitém ohledu pravdu ale to co říkáš a píšeš mi připomíná někdejšího generála Šejnu.Ekologie ano ale musí se vytvořit podmínky aby na to každý měl a to u těch aut nebo staveb je to jasné..Jsou tu jiné ekologické problémy jako jsou fabriky a továrny kde se znečišťuje prostředí mnohem více ale to by se asi někomu nelíbilo že.Třeba Labe v Ústí to smrdí jajo chemikálie a nic se neděje a to je jen špička ledovce .A je toho mnohem více ale ono, je vždy jednodušší to převést na občana který nemá možnost se bránit zatímco ty koncerny si dělají co chtějí a nikdo si nedovolí je napanout.Ano jde tu o peníze a moc a ještě kecy,že vytvářejí pracovní místa ale to je jen zástěrka jak se vyhnout jejich potrestání za to jak se chovají k životnímu prostředí a navíc z toho profituje i stát že.Takže jen část pravdy a ostatní jsou jen populistické řečičky tak jak je to u nás normální.A ještě bych dodal,že by se mělo zakázat jezdit v zdevastovaných autech ale tam je to zase otázka čím budou jezdit cikáni a jim podobní, kterým je vše jedno a také trestat ty .kontroly co ta auta pustí na silnic.a nebo řidiče kteří jezdí a ani nemají technickou a opět víme o koho se hlavně jedná.Takže vyřešit nejprve stávající bordel a problémy a potom můžeme postupovat dále jinak to nemá smysl.

M. Prokop 14.9.2016 9:08

Re: Ekospol Korec radí vládě podpoporovat stavebnictví

Proč by si měl odpustit kritiku evidentní lumpárny, navíc nesmyslné lumpárny?

J. Kučera 14.9.2016 22:41

Re: Ekospol Korec radí vládě podpoporovat stavebnictví

Majitel nemovitosti potřebuje vyměnit okna. Ve svém domě, za své peníze. Musí žádat milostivou vrchnost o souhlas.

Chce zasypat nepoužívanou studnu. Za své peníze, na svém pozemku. Musí žádat milostivou vrchnost o souhlas.

Chce nově oplotit svůj pozemek za své peníze. Opět musí mít sohlas milostivé vrchnosti.

Chce za své peníze na svém pozemku porazit strom. Musí mít souhls vrchnosti.

Kdyby někdo chtěl, můžu mu jen z oboru stavebnictví dodat dalších pár desítek blkbostí. A tak je to ve všem.

V. Braun 14.9.2016 7:03

A hele, opět Ekospol

Tak mi smysl článku nebyl jasný, až jsem se dočetl kdo je autorem. Pak mi ten nářek nad normami zateplení ve stavebnictví a prosazování dotací do stavebnictví bylo jasnější. Pokud by se podporovalo stavebnictví tím pro Ekospol správným způsobem tak by se jistě již o socialistické běsněn nejednalo.

Jen mi nějak uniká ta perspektiva. Do dotací na úsporné automobily by mělo jít asi 30 milionů, jak jsem četl v nějakém jiném článku, což jsou pro majitele Ekospolu jen drobné a celé stavebnictví by to určitě nevytrhlo už vůbec. Jen na okraj, z programu zelená úsporám šly stavebním firmám na zateplení budov miliardy, tam si ovšem Ekospol jako developer zřejmě nelíznul.

Můj závěr? Mnoho povyku pro nic, ovšem pro majitele Ekospolu každá záminka zalobovat pro sebe dobrá.

R. Tichý 14.9.2016 8:19

A zivnostnici jsou paraziti, ze? Evidentne z oblasti stavebnictvi znate akorat dvere na WC.