20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Češi milují masochismus

Urgentní problém české ekonomiky? Veřejné finance? Nízké platy? Korupce? No – jo, ale... To není urgentní. To jsou dlouhodobé, třeba i protivné problémy. Je tu ale jeden problém urgentní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Ahmadínežád 12.9.2016 22:24

Re: opět nepravdy pani Šichtářové

dobrý večer pane Šejmo, původně jsem nehodlal vůbec reagovat na článek ala ekonomický BLESK kolegyně Šichtářové, koneckonců musí něco plodit, někdy je to slabší, jindy zase silnější, téměř každý s eněčím živíme..ale vaše reakce, ta opravdu stojí za to...a když už používáte sexy, ale značně pofiderní ukazatel HDP, neškodilo by uvést nějaké další..ono zabývat se tím, kolik se utratí, je jen jedna strana mince.. a organizovné trestání Birtánie za vypadnutí z konceptu toho prapodivného matrixu zvaného EU máte zřejmě za ekonomickou zákonitost..to už je i na mě moc :D

M. Prokop 12.9.2016 21:42

Re: Intervence jsou výrazem nadutosti některých lidí, kteří si

I vy komouši ...

M. Pechr 12.9.2016 20:07

...pane Šejno...

...nikoliv, tržní silou jsou kupující, investoři a spol., kteří se rozhodují na podkladě všech dostupných dat, jichž si jsou vědomi i nevědomi, na podkladě jak rozumu, tak emocí... ...patří tam tedy i míra důvěry investorů, která může být ovlivněna právě i politickou situací...

L. Novák 12.9.2016 18:37

Re: no to je tedy drzost, že?

Šejno, to je vaše BLBOST. Žádné překvapení, že? :-)

L. Novák 12.9.2016 18:34

Re: experte Švejnochu

Šejno, hlupákem jste tady standardně vy. A co je mnohem horší, jste navíc agresívním socialistickým agitátorem.

L. Novák 12.9.2016 18:32

Re: pane Langře

Šejno, vy jste pořád stejný osel. Mimochodem, už jste na mě podal to trestní oznámení pro pomluvu? :-P

L. Novák 12.9.2016 18:30

Re: pane Schlägele

Šejna je věřící socialista, na tržní síly a svobodu nevěří... :-D

L. Novák 12.9.2016 18:28

Re: Intervence jsou výrazem nadutosti některých lidí,

:-D Souhlas! :-D

M. Šejna 12.9.2016 16:19

no to je tedy drzost, že?

to jsem si fakt dovolil dost, když jsem místo Šichtařová napsal Šichtářová. To je tedy opravdu drzost nejvyššího stupně.

:-D

M. Šejna 12.9.2016 16:15

pane Langře

kampak to jezdíte do německého supermarketu nakupovat to levné zboží?

Kdepak tam mají rohlík za 6 centů (1,50 Kč), čerstvé mléko za 50 centů (13,50 Kč v českém Lidlu), půl kila chleba za 85 centů (23 Kč v českém Lidlu), kilo jablek za 1 euro (27 Kč) atd.?

M. Šejna 12.9.2016 16:07

pane Langře

já umím rozlišit vnější vlivy působící na trh od samotného chování tržní společnosti.

Vy tento rozdíl nechápete?

Takže vysvětlím: když prší a následkem jsou povodně, není to trh. Když ale povodně způsobí jakousi situaci na trhu a trh na to reaguje, pak už je to tržní chování. On totiž ten trh také reagovat na ty povodně vůbec nemusí, pokud je na tuto variantu předem připraven.

M. Šejna 12.9.2016 16:02

experte Švejnochu

no jistě, že globální oteplování podle ignorantů tzpu Švejnoch neexistuje. A to je právě ten rozdíl mezi vlivy okolí a tržním chováním společnosti. Samotné klima nic nezmůže, když ignoranti nevnímají realitu a tím pádem nereagují tržně.

Jistě, že referendum bylo událostí, na kterou trhy musely reagovat. Jenže jednou věcí je chování trhu a druhou věcí jsou okolnosti (referendum), které to tržní chování ovlivňují. A v tom je sakra rozdíl.

Když začne tuhá zima, není ta zima trhem ani tržním chováním. Je to pouze podnět pro tržní chování lidí. Tržní prostředí je totiž vlastnost lidské civilizace a nikoli vlastnost počasí nebo klimatu.

Pokud tenhle rozdíl nechápete, radši sem nepište, ať ze sebe neděláte dál hlupáka v přímém přenosu.

K. Janyška 12.9.2016 15:23

Re: Intervence jsou výrazem nadutosti některých lidí, kteří si

Kouření, zakázat, zakázat a ještě jednou zakázat. Je to věc práva soukromého, ne veřejného. Jen, že by někdo ty soukromé hospody vzduchotěsně uzavřel a kuřáky tam nahnal, vole kuřácká vzduchokomunistická... Dzp.

R. Langer 12.9.2016 15:15

Re: autorka vychází z předpokladu,

To jo, ale ono to je myšleno trochu jinak, než si to představujete vy.

R. Langer 12.9.2016 15:13

Re: Intervence jsou výrazem nadutosti některých lidí, kteří si

A co tak státní intervence ohledně kouření v soukromých hospodách? To je podle vás ale v pořádku, že, soudruhu Janyško... :-P

R. Langer 12.9.2016 15:10

Re: pane Pechře

A vy o tom snad pochybujete?

R. Langer 12.9.2016 15:09

Re: Bóže to je blábol o zájmu Němců o kvalitu a ne cenu...

Jo, už je tam levněji jak u nás. Ale to už jsme tady rozebírali, že, pane Šimku... :-P

P. Švejnoch 12.9.2016 14:37

Re: Bóže to je blábol o zájmu Němců o kvalitu a ne cenu...

A praskají tedy ve švech ty příhraniční asiashopy, nebo regály v německých řetězcích? :-o

P. Švejnoch 12.9.2016 14:35

Re: jedna "perla" od Šichtářové ...

K celému Vašemu blábolení (nejen) v tomhle vláknu:

Manželé Pikorovi nenapsali, že "referendum je tržní síla", to jste si vybájil Vy, a teď to tu statečně tepete... Ostatně tohle děláte soustavně a ve všech tématech - abyste se tu následně předváděl jako odborník na všechno, který ty "chyby" odhalil. Ve skutečnosti ale nejste nic jiného, než kašpárek. :-)

Referendum bylo událostí, která chování trhu ovlivnila - stejně jako ho ovlivňuje "i jaro, léto, podzim, zima, volby, déšť, sucho, sníh, náledí, globální oteplování" (to dokonce i přesto, že ve skutečnosti nic takového neexistuje)...

Co dalšího Vám není jasné, "eksperte"?

J. Skála 12.9.2016 14:10

Re: opět nepravdy pani Šichtářové

Kdybyse se, pane Šejno, naučil alespoň napsat jméno autorky kritizovaného textu, možná bych se i začal zajímat o váš názor.

I. Schlägel 12.9.2016 13:44

Re: pane Schlägele

Proč, pokud převažující náladou je krátkodobý - střednědobý pesimismus, byť možná částečně neoprávněný?

M. Šejna 12.9.2016 13:09

pane Pechře

tak jo,

takže tržní silou je i jaro , léto, podzim, zima, volby, referenda, déšť, sucho, sníh, náledí, globální oteplování ....

M. Šejna 12.9.2016 13:07

pane Schlägele

já se vůbec nedivím, že panika a spotřebitelská nálada jsou tržními silami. Ale referendum? To referendum, které údajně vysvobodí "trpící britský lid z tyranie evropské diktatury"? To snad by měla libra na to osvobození britského lidu od evropské tyranie reagovat posílením a nikoli výrazným pádem.

:-D

M. Pechr 12.9.2016 13:05

...trh se rozhoduje i podle počasí, natož pak politických událostí... ...trh bere vědomně i nevědomně v potaz všechny události, informace, pocity...

I. Schlägel 12.9.2016 12:18

Re: pane Marku

Nebudete tomu věřit, ale panika či obavy či spotřebitelská nálada jsou tržními silami. Pročpak by nebyly, když ovlivňují tržní chování významného počtu subjektů na trhu?

M. Pechr 12.9.2016 11:35

...souhlas...

J. Kraus 12.9.2016 11:09

Německá kvalita?

Německá kvalita? Třeba v elektrotechnice se řada kompletních přístrojů nebo jejich komponent vyrábí v Asii. Typickým příkladem jsou malé jističe, které chrlí jediná výrobní linka, přičemž se po pár dnech mění nastavení potisku pro tu kterou prestižní západní firmu. Někdo si z té linky nechá dovážet jističe bez označení a potiskne si je třeba u nějaké malé firmy v Čechách. Velké celky a stroje, to jsou skládačky komponent dodaných z celého světa. Pěkným příkladem je skládání Boeingů 747 v Seattlu, dokument o tom už opakovali několikrát. V Německu polokvalifikované síly sestaví skládačku a přinýtují výrobní štítek prestižní firmy. Z kdysi obřího areálu té firmy funguje už jen jediná hala. Jestli by to šlo vrátit zpátky, na to se názory různí, ale spíš asi ne. Etnický Němec, až na dožívající starce, už fysicky nepracuje, fabriky mu v podstatě vedou Turci a podobní a na vlastní práci má podřadný lid z Východu. Na Východ evropský i Dálný se přesouvá i vývoj a konstrukce. Stačí se podívat na design současných osobních aut, na šikmé protáhlé světlomety, masky chladiče jako šklebící se držky agresivních monster z asijských příběhů – dlouhodobý pohled na něco takového vyvolává též agresi a nenávist. Pomineme-li ruční práce, třeba šití oděvů, Asiat vše vyrábí na strojích a linkách dodaných ze Západu. Trvá-li zájem, není problém výrobu odfláknout a dodat levný šunt, systém je ale nastaven na přesnost a kvalitu. Japonec si kdysi musel vše zařídit sám, Číňanovi Západ vše přinesl na zlatém podnose. Co se týče do chudoby tlačené ČR, na jedné straně vidíme takřka už masivní odchod schopných mladých na bohatý Západ, na druhé straně zde zůstává tradice poctivé práce, řekněme schopnost vzít do ruky šroubovák. Po zhroucení Západu to bude značná výhoda.

V. Halašta 12.9.2016 10:50

Re: pane Pavlíku

Prudce posílil (22%) aby hned snížil (na 13%) a v současnosti je nějakých 8% výš. Takže to prudce bych zmírnil na trochu.

M. Šejna 12.9.2016 10:42

pane Marku

tak se podělte s místním publikem o vaši definici toho, jak i referendum je tržní síla. Ať zdejší netušící vědí, co tušitel Marek ví.

:-D

J. Šimek 12.9.2016 10:37

Re: Bóže to je blábol o zájmu Němců o kvalitu a ne cenu...

Byl jste někdy v poslední době v Německu v nějakých řetězcích a nahlédl do regálu?