25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Proč muži nechtějí děti

V Lidových novinách ze soboty 27. srpna 2016 vyšel v příloze Relax článek Zuzany Daňkové nazvaný „Dobrovolně bezdětní“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 5.9.2016 10:10

Re: Civilizace obchodem je nezvratná a je přímou

Stačí bojovat o postavení v tlupě... Majetku vůbec netřeba.

L. Popovský 3.9.2016 2:40

Re: Perfektní komentář, až mrazivě pravdivý,

Souhlasím. A být jím město nedá, protože jsou sami. Je to začarovaný kruh. Pro cizince se byty najdou. Je to k vzteku.

J. Milota 2.9.2016 22:33

Re: Perfektní komentář, až mrazivě pravdivý,

Vážená paní Kanioková, v sousedství bydlí rodina. Matka vdova v důchodu bydlí společně se dvěma dospělými svobodnými syny (45 a 40 let) v panelákovém bytě 65 m2. Oba synové pracují, ale nevydělají si tolik, aby si mohli pořídit vlastní byt, i kdyby dali dohromady všechny tři příjmy. Tak si prostě netroufají ani si navázat vážnou známost a sotva by si je nějaká bohatá nevěsta pověsila na krk, jak se lidově říká. Oni by možná děti chtěli, ale nemohou si to dovolit. Takových mužů jsou u nás tisíce.

L. Popovský 2.9.2016 20:20

Tím, že Vy nebudete mít děti, přispějete k tomu, aby se nám sem nastěhovali jiní méně ekologicky zodpovědní lidé, kteří Vašimi ohledy trpět nebudou. Ve stáří Vás navíc nebude mít kdo bránit. Lidé z cizího kultury na nás ohledy brát nebudou. Bylo by to moc smutné a bezbranné stáří.

J. Krásenský 2.9.2016 19:30

Re: Souhlas s autorem

Menšiny nejsou "ruskou pátou kolonou". To se hrubě mýlíte. Po té co marxisti zjistili, že proletariát není tak pokrokový, jak by si přáli, není "hegemonem revoluce", ale je ve svých kořenech velmi tradiční, začali marxisti hledat nové revoluční skupiny obyvatel. A nalezli je. Nejdříve v ženách (Engels "žena je v manželství vykořisťovaná") a pak v menšinách. A nemylte se, marxistům nejde o zlepšení podmínek života těch, ve jménu kterých bojují. Marxisti všechny zneužívají k prosazení vlastních představ o společnosti a tedy ovládnutí společnosti. Gramcsi, Markus... počtěte si.

J. Krásenský 2.9.2016 19:22

Děkuji za článek

souhlasím s Vámi. Za paradox považuji, že se mnohé dvojice bojí přivést na svět potomky, ačkoli podle statistik, vyjádření módních filosofů a současných politiků i státníků, žijeme v nejlepší době, kterou lidstvo poznalo. Taková verifikace či falzifikace post i moderních i všelidsky humánních i pokrokových a tolerantních ideí to je dar z nebes. Možností výkladu je nepřeberně, uvedu jen dva krajní: například lidé nevěří ani mediím ani elitě nebo svoje sobectví zakrývají planými řečmi a dekadencí.

J. Tolman 2.9.2016 17:46

Nejsou to jen čeští muži

Proces snižování počtu obyvatel se odehrál již před mnoha desetiletími ve vyspělém průmyslovém světě a právě teď probíhá v nejméně vyvinutých zemích. Mít deset dětí v Sáo Paolu je nejjistější cesta k ekonomické sebevraždě. Možná to potrvá ještě několika dalším generacím, než změní tento návyk, ale k průlomu určitě dojde. A tento trend se nevrátí, pokud se bude studium dítěte prodlužovat a porostou náklady na vzdělání dítěte, ze kterého se má stát moderní pracovní síla. Mezi snižující se porodností a pomalu rostoucí průměrnou délkou života musí růst populace skončit.

Friedman, Příštích sto let

J. Chaloupka 2.9.2016 17:34

Nebojte se, krize, která nás čeká, to změní.

Přežijí jen soudržné rodiny. Ostatní single a samoživitelé, všelijací homo a trans atd. vymřou. A bude nás na téhle planetě zase akorát. Jen nesmíme přebytky posílat co by "pomoc" jinam.

E. Erat 2.9.2016 16:51

Re: Je to jednodušší

Doufám, že většina ji používá.. Vzpomínám co to bylo za martýrium za komančů, aby mé v té době partnerce předepsali antikoncepci. Ale, vy píšete jedou. To se říká většinou o lidech, kteří jedou v drogách atd. Vy považujete antikoncepci za něco zavrženihodného apod. ?

E. Erat 2.9.2016 16:40

Re: To jste řekl A,

Daně řádně a včas platím. I vše ostatní, co požaduje stát. A tím to pro mne končí. Potřebuji služby, tedy platím. Jako v restauraci. Nic víc, nic míň. Svoji vlast mám velmi rád, národ to nevím, mám rád svoje lidi - tedy rodinu, přátelé, kamarády atd. Ale, národ jako masu nemusím, již kolikrát tato masa selhala. Bílý muž, to je pro mne trochu rasismus. Mám i "přičmoudlé" přátele a mám je radši, než nějákého anonymního bílého muže. Imigranty ovšem nevítám. Vývoj nezastavíte, a ten nemusí být k lepšímu. Věřím, že i ti muslimové se za nějákých třista-čtařista let zcivilizují jako to proběhlo u křesťanů. Ovšem tenkrát vyteklo hodně krve, a tak tomu bude asi i dnes a v blízké budocnosti. A až se muslimové zcivilizují, tak přijdou noví barbaři, převálcují je, zase se zcivilizují a zase přijdou barbaři. Koleběh dějin je v podstatě konstantní.

P. Princ 2.9.2016 16:20

Re: To jste řekl A,

Nežijete přece jako Robinson Crusoe, a už vůbec ne v bolševismu nebo nacismu. Jednotlivec a společnost se vzájemně potřebují. Vy platíte daň a společnost (stát) Vám poskytuje služby.

Na principu solidarity je založeno důchodové zabezpečení a zdravotní pojištění (přiznávám, že slovo solidarita může někomu znít levičácky).

Civilizace pro mně představuje naši kulturu bílého muže, můj národ, mou vlast, kterou mám rád a chci ji zachovat. Naneštěstí tato civilizace vymírá. I to je důvod proč mít děti - spíše než je nemít a nechat se převálcovat migranty.

V. Vaclavik 2.9.2016 16:14

Moderni spolecnost

bude dobre fungovat i s malo pocetnym obyvatelstvem, ovsem jen POKUD(!) to bude spolecnost nesocialisticka, tedy spolecnost svobodnych jedincu.

To jen socialismus, vseobecne receno kolektivismus, vyzaduje pro sva altruisticka schemata dostatek lidi (platcu dani a tim i duchodu, 'sroubku a maticek' v montovnach). Proto socialiste chteji ovladnout vetsi a vetsi celky, viz dnesni EU a jeji tah na federalizaci narodu EU.

Veskere socialisticke planovani toliko pro hovada dobre jest. A to plati jak pro planovani ekonomiky, tak zivotu lidi - kolik maji mit deti, snazit se to ovlivnovat vselijakymi ulevami detnych, jejich podporou. Kdyz socialiste vsemu vladli, nebyl hajzpapir. Dnes porad vladnou natolik, ze treba nejsou deti, neni (dostupne) bydleni, neni to ci ono, paradoxne v dobe, kdy si lze vse koupit, ne jako za totality.

Premisa toho ovlivnovani lidi skrze ty vselijake ulevy i dotace, treba aby meli vice deti, je ciste slunickarska - cim vic se snazi lidem vetrit do zivotu, tim vice nic nefunguje, ani deti uz lide nechteji mit. Ale lide jsou nepoucitelni, cele to stoji na uzitecnych hlupacich, kteri nedopusti aby slunickari stali jako osamoceny kul v plote.

E. Erat 2.9.2016 15:49

Re: Je to jednodušší

z těch - oprava.

E. Erat 2.9.2016 15:25

Re: Autor není náboženský fanatik.

Na, důchod spolehá jenom zoufalec. 26.2. 2017 mohu jít do předůchodu - pět let před mojí hranicí.A silně zvažuji, že to udělám. Neb jsme s manželkou investovali do bytů apod., a tak bychom mohli v klidu žít až do smrti. Ne, nijak luxusně, ale ve slušném standardu, jako žijeme dnes. A takových lidí dnes je.

E. Erat 2.9.2016 15:18

Re: Je to jednodušší

Máte divné kamarády, secondo colacione je dobré tak pro stravování. Vedle RD kde býdlíme je dětské hřiště, a vždy mám srandu s těch obézních šedesátiletých tatínků, kteří si tam hrají s malými svými dětmi a sotva funí, když dítěti uteče míč. Je to zcela trapná záležitost. Nedůstojná chlapa, vykašlat se na maželku která mu dala první děti, ty na úkor nových dětí upozadit .Člověk není zvíře a pudy může, a měl by kočírovat. Je mi padesát osm, jsem 36 ženatý, 40 let žiji s mojí partnerkou sexuálním životem. Máme dvě dospělé děti a dvě vnoučata, ale taková podlost by mi nikdy nenapadla. Jsou věci, kteří slušní lidé nedělají. Pudy nepudy.

Z. Lapil 2.9.2016 15:09

Re: Je to jednodušší

Záleží, s kým si onen sukničkář začíná. V dávném mládí jsme s oblibou citovali "moudro", že nejlepší antikoncepce je vdaná paní.

Ne že by se mi to stávalo, ale jít do postele s krátkodobou známostí, tak zvažuju mimo jiné možnost, že dotyčná chce dítě, ne však chlapa. Protože alimenty mi v takovém případě nikdo neodpáře.

B. Michal 2.9.2016 15:09

Re: Autor není náboženský fanatik.

V tom případě, je-li lidí jako sra*ek, byste nejpozději v den odchodu do důchodu měl spáchat sebevraždu, abyste nežil bezpracně z úsilí dětí těch, kteří je měli a vychovali za cenu značného úsilí i peněz. Vy jste to úsilí a peníze do dětí, potažmo svého stáří, nevložil.

E. Erat 2.9.2016 15:03

Re: To jste řekl A,

A proč bych měl mít nějáký vztah ke společnosti, mnohdy zločinné. Nacismus, bolševismus. Dtto, jaká solidarita s čím, a s kým ? A hlavně proč ? O tom, že je planetě lidí až, až píši jinde. A totéž platí o civilizaci.

Z. Lapil 2.9.2016 15:00

Re: Proč?

Přesně tohle mě napadlo,když jsem článek četl. Já VĚDĚL, že se s tím nemusím psát.

Díky.

J. Urban 2.9.2016 14:37

Ve společenstvích, kterým se vede "špatně",

se tradičně rodí hodně dětí. A naopak.

V. Braun 2.9.2016 14:10

Re: Nesouhlasím

A co antiEU ideologie? Ani ta vás neoslovuje?

J. Václavíková 2.9.2016 14:06

Re: Je to jednodušší

Vnucuje se mi otázka- ony ještě někde jsou mladé ženské, co nejedou na hormonální antikoncepci?

J. Kanioková 2.9.2016 14:00

:)))))

J. Kanioková 2.9.2016 13:57

Taky jsem užila slovo - povinnost

ale teď bych spíš řekla - samozřejmost.. O tomto se dřív ani nemluvilo, to byly tak nějak automatické životní normy..

J. Kanioková 2.9.2016 13:50

:)))))))))

J. Vintr 2.9.2016 13:48

Vysvětlení je jednoduché

tak, jako atrofuje nezatěžovaný sval, atrofují i lidské vlastnosti, dříve potřebné pro přežití. Dnes žijeme v nebývalém komfortu, kdy může velmi pohodlně člověk přežívat, aniž by hnul byť jen prstem. Není se tedy co divit, že lidé jsou obecně línější a línější. Jenže náš současný komfort a blahobyt není na věky. Všechno se to může velice rychle zvrtnout. A ta líná a zpovykaná populace dopadne velice tvrdě na držku. I vlastní vinou.

J. Kanioková 2.9.2016 13:46

Perfektní komentář, až mrazivě pravdivý,

dítě i naprostá většina živočichů, se vyvíjí v prvé řadě nápodobou, vstřebáváním vzorů z nejbližšího "okolí"..

Mě ani jedinkrát nenapadla myšlenka, že bych děti mít nemusela. Bylo to naprostou samozřejmostí.. automaticky..

J. Kanioková 2.9.2016 13:37

Nesouhlasím

NIKDO nám nemluvil o povinnosti, prostě to bylo naprostou samozřejmostí, že náš život bude "pokračovat" v našich dětech.

V životě mě nikdy nenapadla ani jednou myšlenka, že bych děti mít nemusela. To bylo naprosto automatické

O tom se vůbec nikdy nemluvilo, takto byl prostě brán koloběh života

A strčte si někam nesmysl o ideologii.. Žádná mě v životě neoslovila, nikdy..

J. Kanioková 2.9.2016 13:24

Přesně..

a buď "bačkory" nebo prostě sobci..

J. Tachovský 2.9.2016 13:22

Re: Nevymřeme, ale blbneme

50% rozhodne nestaci. To by musel mit kazdy alespon 4 deti. Jinak bude populace ubyvat.