19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

BYDLENÍ: Prokletí úspěšných měst

Je to prokletí, které postihuje bohatá města v nejrůznějších částech světa. V kalifornském San Mateu byl zaznamenán případ svobodné matky dvou dětí žijící v garáži. Žádná bezdomovkyně: zaměstnaná žena, která za garáž o ploše 23 metrů čtverečních platí tisíc dolarů měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 23.8.2016 22:41

Re:

Nesmysl je to tak jako tak.

L. Popovský 23.8.2016 19:29

Já myslím, že by mohl mít v absolutních hodnotách (celkový součet) pravdu, ale v přepočtu na hlavu určitě vedou cikáni .

L. Novák 23.8.2016 19:28

Re: pane Pavlíku

To je víc než 10 let stará historie, s Šejnou pořád dokola...

L. Novák 23.8.2016 19:26

Re: Článek ukazuje na jednu z příčin bytových krizí:

Samozřejmě, ale ty já v té době moc neposlouchal...

M. Prokop 23.8.2016 18:48

Re: pane Smutný

Ovšemže. Ale to je mimo chápání levičáků, jak nám i zde demonstrují.

M. Prokop 23.8.2016 18:47

Re: Článek ukazuje na jednu z příčin bytových krizí:

Já si pamatuji spíš jiné politiky a jiné strany, než zrovna Klause.

K. Pavlik 23.8.2016 18:01

Re: pane Pavlíku

No toto se vam moc nepovedlo.

L. Novák 23.8.2016 17:20

Re: Mesta zaslibena

Vy jste si ho stavěl za své a pro sebe. V tom je ten zásadní rozdíl... ;-)

L. Novák 23.8.2016 17:18

Re: Obce nemohou "investovat do sociálního bydlení".

No a navíc by se do "sociálních bytů" nastěhovali lidé typu JUDr. Křeček (ČSSD) s mimořádně vysokými příjmy, protože mají všude své partajní zastoupení...

L. Novák 23.8.2016 17:15

Re: ano, pane Smutný

A rozdíl mezi "sociálním nájemným" a skutečnými náklady by zase zaplatil daňový poplatník... :-D

Šejno, vy jste ale hlava!

L. Novák 23.8.2016 17:12

Re: Článek ukazuje na jednu z příčin bytových krizí:

To byste si musel napřed přečíst nějakou moderní (tedy ne komunistickou) učebnici ekonomie. Tam je tuhá regulace nájemného srovnávána s účinky leteckého bombardování měst za války. Ostatně, následky devastace bytového fondu jsme mohli vidět po komunistické éře a ještě 10 let po ní i u nás...

L. Novák 23.8.2016 17:08

Re: Článek ukazuje na jednu z příčin bytových krizí:

Jo, to Klaus pořád říkal, že by ho za to jeho maminka v nájemním bytě nepochválila. :-P Tak se regulovalo a regulovalo...

L. Novák 23.8.2016 17:06

Re: ha ha

Další komunistický agitátor. :-) Přišel Šejnovi na pomoc...

L. Novák 23.8.2016 17:05

Re: pane Schwarzi - vysvětlivka k Prokopovi

Blbé jako Miroslav Šejna, developer socialistické propagandy. :-P

L. Novák 23.8.2016 16:57

Re: pane Pavlíku

Blbečku Šejno, já jsem zveřejnil odkaz na článek, nikoliv svůj komentář, rudý agitátore!

K. Pavlik 23.8.2016 16:39

Re: Mesta zaslibena

Oni ti ukrajinci maji z jejich hlediska dobre placene joby - o tom jsemm nepsal.

A. Alda 23.8.2016 16:23

Obce nemohou "investovat do sociálního bydlení".

Jednak je zde zásadní protimluv: investice do sociálního bydlení není možná už z principu proto, že investice má vydělávat (to je jí imanentní), zatímco sociální bydlení je charita, tedy nikoli investice.

Ale i odhlédneme-li od tohoto terminologického lapsu, je nepochybné, že obce nemohou utrácet za výstavbu sociálních bytů. Pokud tak nějaká obec učiní, nahrnou se do ní sociálně potřební lidé žijící parasitickým způsobem života a to přeci není v zájmu občanů obce. To svým voličům žádné zastupitelstvo nemůže udělat.

A. Alda 23.8.2016 16:19

Máte pravdu.

Žádoucí je z Evropské unie co nejrychleji vystoupit a zastavit také to šílené Šlachtovské pronásledování starostů a radních.

R. Langer 23.8.2016 14:09

Re: Soudruh Miroslav Šejna nás zase bude přesvědčovat,

Vždyť to je přece jasné, to jsou přece ti, kteří to znehodnocení měny zaplatí, protože ceny všeho zboží pro ně rostou.

J. Brožek 23.8.2016 13:34

Re: pane Smutný

A to je přesně ten problém. Stát by neměl na bydlení platit nikomu nic. Buď je někdo v hmotné nouzi bez příjmu a dostává minimální dávky, nebo není. A konec. Co udělá s těmi minimálními dávkami je každého věc.

Kolem Francouzských měst jsou různé "tábory", plechové, stanové, prostě co se namane. I když to možná není estetické, pro lidi kteří raději bydlí v takovém táboru než by pracovali nevím o ničem lepším.

M. Prokop 23.8.2016 12:24

Re: pane Smutný

Soukromý podnikatel si může diktovat po libosti, najde-li zákazníka.

Ví-li, že cikánům připlatí stát, diktuje si "majlant". Pokud by stát cikánům neplatil, soukromý podnikatel by si mohl naúčtovat jen úměrnou sumu, nebo by taky nedostal nic.

J. Lepka 23.8.2016 12:06

Re: Mesta zaslibena

Co myslíte, kde jsem bydlel já, když jsem si stavěl baráček ?

M. Šejna 23.8.2016 11:37

Re: pane Schwarzi - vysvětlivka k Prokopovi

jaké londýnské uklízečky?

M. Prokop 23.8.2016 11:14

Re: Soudruh Miroslav Šejna nás zase bude přesvědčovat,

Neskromné, máme demokracii, tak co s takovým Šejnou či Smutným?

M. Prokop 23.8.2016 11:12

Re: pane Schwarzi - vysvětlivka k Prokopovi

Která vláda, například? To je zas nějaký výplod londýnské uklízečky?

Chtěl ji Rašín, ale to už je sakra dávno.

M. Prokop 23.8.2016 11:09

Re: Článek ukazuje na jednu z příčin bytových krizí:

Vy možná víte, ale jinak je to pitomost.

Tunelování způsobují socani všech odstínů, ne deregulace.

M. Prokop 23.8.2016 11:08

Re: ha ha

Proč lžete?

M. Šejna 23.8.2016 10:34

ano, pane Smutný

máte pravdu.

Proto jsem tu před pár dny tvrdil, že stát a obce by měly řešit sociální bydlení. Pokud by totiž vlastnily sociální byty, šly by dotace státu na sociální bydlení do pokladen obcí nebo zpět státu. A to vše při kontrolované výši nájmu za sociální byt.

P. Smutný 23.8.2016 10:29

Re: pane Smutný

Jde o to, že soukromý pronajímatel si může nadiktovat nájemné prakticky podle libosti - dnes už cena 250 Kč / m2 není neobvyklá. Když si spočítáte, že holé nájemné za byt o velikosti např. 40m2 se platí 10 tisíc, další náklady na bydlení jsou služby (stále se navyšující) a pak energie, vyjdou náklady na bydlení na cca 14 tisíc. No a nájemník si dojde na ÚP zažádat o příplatek, který dostane v okamžiku, že náklady na bydlení přesáhnou 35 % příjmů všech osob v domácnosti. Nejvyšší příplatky ev. doplatky (to jim zaplatí všechny náklady) dostanou ti, co bydlí sami (většinou důchodci a matky samoživitelky) a majitel bytu tak tuneluje erár prostřednictvím státu. Proč by to nedělal, když to jde tak jednoduše a legálně, viďte?

P. Smutný 23.8.2016 10:18

Re: ha ha

Milý pane, máte pravdu, ale daleko nejvíc stát doplácí na bydlení důchodcům i pracujícím, kteří mají náklady na bydlení vyšší než 35 % jejich příjmů. Cikány neřešte, to měli udělat Klaus a Kočárník, když začali budovat kapitalismus.