25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KLIMA: Motory a brzdy

Zpráva z r. 2016: Nizozemský ženský volejbalový tým na příští olympiádě v Tokiu v r. 2020 bude nejšetrnějším týmem ze všech k životnímu prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 21.8.2016 23:36

Re: Pro zajímavost

Aha. Ale to nevadí, z brusele prýští dostatek jiných hovadin, kvůli nimž mu lze po zásluze klnout :-)

J. Jurax 21.8.2016 23:32

Re: Pro zajímavost

No jo, jestli jste četl bratry Strugacké - třeba Brouka v mraveništi - vyřešil by to nulový transport ... :-)

Samohyb ku individuální přepravě sice lze hodně odlehčit, ale pořád to bude jenom samohyb na kolech ...

K. Pavlik 21.8.2016 23:03

Re: Pro zajímavost

No neni to Brusel takze to nema tu vahu.

B. Uhlich 21.8.2016 22:11

Re: Pro zajímavost

Jde jen o to pochopit, že se musí dojít k nějaké lepší energetické bilanci... tedy podoba auta může zůstat, ale bude to něco na způsob kapsle pro x lidí... Tím, že se změní i systém pohybu po silnicích, nebude nutná tak atrofovaná bezpečnost... tedy hmotnost toho prostředku by se mohla dostat na 1/3 toho co známe dnes... to by byla neuvěřitelná úspora.. Místo toho budeme vést nekonečné diskuze jak nahradit něco špatné něčím stejně špatným ..nebo dokonce horším..., protože to bude vyžadovat neuvěřitelně drahou a náročnou infrastrukturu..

B. Uhlich 21.8.2016 22:04

Re: pane Uhlichu

Nikoliv, Váš plán nemusí být "blbý", mě třeba spojení FVE a elektromobilu nepřipadá úplně nesmyslné...ale je potřeba ty úvahy dovést až do konce... na nabití elektromobilu budete potřebovat stovky metrů čtverečních panelů, ty panely musíte nějak upnout, taky musíte řešit situaci, kdy budete autem pryč a je škoda tu pochytanou energii nevyužít. Dalším problémem je to, že každý den není zrovna výhodné počasí na produkci sluneční energie... a dokonce i když slunce svítí, je diagram denní produkce dost proměnný... uvědomte si , že hodnota energie získané z panelů je definována jen za podmínek kolmého dopadu nezacloněné sluneční energie, ale k takovým podmínkám dochází jen jednou denně a dokonce v rámci sklonu země vůči Slunci je to problém definovat i v průběhu roku... a nemyslete si, ty poklesy účinnosti jsou opravdu dramatické až v desítkách procent... tedy to se pak řeší, že se musí ještě počet panelů násobit...tak pak se Vám ta elektrárna začne obludně zvětšovat....

Víte já se zabývám tak trochu problematikou ostrovních systémů a věřte, že tam těch problémů je víc než dost..a rozhodně věci nejsou tak jednoduché jak se tak na papíře zdají...

Myslím, že když dáte na hromadu peníze, které byste utratil za elektromobil a panely a další technologie...tak máte tolik peněz, že si za ně můžete koupit opravdu úsporné nové auto ..třeba s hybridním pohonem a ještě Vám zbude na garáž... :-)

M. Prokop 21.8.2016 21:57

"Svoboda ale vždy něcostojí."

Ano. proto nenechám zelenáče a podobné ekoteroristy mne o ni připravovat.

M. Prokop 21.8.2016 21:55

Re: Pro zajímavost

To už mne taky napadlo, že by to chtělo nějaký zásadní zjednodušující objev, asi jako Morseho tečky a čárky. Jenže, nikde nic, tak nadále v případě potřeby jezdím autem.

Motocykly by měly ten poměr příznivější, ale tam jsou zase jiné problémy.

M. Prokop 21.8.2016 21:52

Re: Máte naprosto pravdu, perfektní a stučný rozbor!

Když on mi to říkal co soustolovník, tomu už se dá věřit víc, než žádosti o grant.

P. Vaňura 21.8.2016 21:51

To je důvod, proč bych Fischera nechtěl presidentem

ANI NÁHODOU. On nikdy nebude bojovat za zájmy českých občanů, nemá k tomu vůli ani "koule."

Ale primárním viníkem jsou ti, kdož zákon 180/2005Sb odhlasovali, tedy velká většina poslanců kromě poslanců ODS, jednoho lidovce a jednoho komunisty!

B. Uhlich 21.8.2016 21:47

Re: Pro zajímavost

Tady se musí změnit víc věcí než jen pohony aut... mě se hlavně líbí, jak se tady zas sešlo několik lidí, kteří v tom, nevidí problém...ale zjevně vůbec nechápou, že elektromobil je jen stále stejné pokračování toho špatného a fyzikálně nesmyslného. Proboha, co to je nesmysl, aby tu byla věc, která jen aby se sama hýbala spotřebuje 85% energie... a těch zbývajích 15% se spotřebuje na užitečný náklad...

Tedy budoucnost není vůbec v žádných autech..rozhodně ne v této podobě... Jenže to tady vůbec nikdo nechápe.... A aby mě bylo rozuměno ...nejsem zelený blázen, který chce aby lidi chodili pěšky nebo jezdili na kole... ne , osobní individuální doprava musí být zachována, ale holt už to nepůjde tak, že 50 kg slečnu poveze tunu a půl těžkej krám...

P. Vaňura 21.8.2016 21:45

Takže něco méně kontroverzního a také ze stejné

doby. Podle řady odborníků by za dnešních podmínek bylo takřka nemožné zavést do praxe PENICILIN!

B. Uhlich 21.8.2016 21:28

Re: Máte naprosto pravdu, perfektní a stučný rozbor!

Mno pokud byl z Karlova učiliště... tak to má platnost... jako já to nijak nedehonestuju...určitě se tam na tom maká a granty lítají jak pečený holuby rovnou do huby...a to je tak asi všechno... :-)

J. Jurax 21.8.2016 20:29

Re: Zatím se každá nová technologie prosadila ?

Hm - tak mne napadlo ku odlehčení - koncem devatenáctého století měli v Londýně velké potíže s odstraňováním obrovského množství koňského trusu, neboť tam bylo soustředěno obrovské množství koní kvůlivá dopravě. Dnešní terminologií velká ekologická zátěž, kterou je třeba řešit.

Existovat tehdy zelení cvoci, tak by ti umírnění navrhli vysoké zdanění koní a dotace na nákup automobilů již tehdy existujících a zřejmě kobližky po dlažbě netrousících, tudíž vysoce ekologických, leč nezřízeně drahých a poruchových a vyžadujících k svému provozu speciální, dosud v podstatě neexistující infrastrukturu (benzínové pumpy). Spolu s masivní kampaní, že toliko občan necitlivý k životnímu prostředí jezdí koňmo či povozem nebo omnibusem koňmi taženým.

Radikální zelení cvoci by navrhli okamžité odstranění všech koní a jejich náhradu automobily nebo bicykly, případně rikšami. Kůň přistižený v Londýně by byl utracen i se svým majitelem, v případě udělení královské milosti vyvezen v okovech i se svým majitelem do Austrálie jako trestanec.

Zelení cvoci tehdy ale nebyli, takže se nic podobného nestalo. Nicméně za dvacet třicet let se stala v Londýně koňská doprava raritou, nahradily ji autobusy a nákladní i osobní auta, neboť se časem staly ekonomicky výhodnějšími než koně. Bez dotací a ekonomických pobídek a násilných řešení. A bylo po kobližkové ekologické zátěži přirozenou cestou.

Tehdy měli lidi ještě rozum ...

J. Jurax 21.8.2016 20:00

Re: K té jedné Kč na svorkách elektrárny přidejte ...

No tak tady se holt neshodneme ... :-)

P. Rada 21.8.2016 19:49

Re: K té jedné Kč na svorkách elektrárny přidejte ...

Kolosální hovadinou bylo to jak cíleně zaspala Fišerova vláda celý jeden rok - zatímco v okolním světě se měnily podmínky.

Další analogickou kolosální hovadinou je u nás monopolizace energetiky která zas zaspává vývoj a podobně tím konzervuje zastaralé centralistické technologie.

Líbíli se Vám žít ve skanzenu - budiž - zároven si ale seřidte svou měrnou spotřebu tak aby jste tím a externalitami neobtěžoval okolí - budte si v tom skansenu ale DŮSLEDNĚ!

V životě naopak od "skansenů" platí ... "kdo chvíli zůstal stát - už stojí opodál".

J. Jurax 21.8.2016 18:55

Re: Pro zajímavost

No, k užitku by i byly, ale holt jsou výrazně dražší a ten užitek je menší než u srovnatelně velkých vozů s klasickým pohonem. Prostě nejsou konkurenceschopné ani s daňovými pobídkami.

M. Prokop 21.8.2016 18:12

Re: K té jedné Kč na svorkách elektrárny přidejte ...

Zelení to celé spunktovali. Hlavně ti bruselní, ale nejenom.

A jsme-li skansenem, zaplať pánbůh za to. Osvědčené a levné technologie fungují.

M. Prokop 21.8.2016 18:09

Re: Pro zajímavost

Pokud by byly elektromobily k užitku, továrny by je chrlily ve velkém a lidé kupovali i bez různých daňových úlev.

Na rozdíl od ideologů lidé většinou uvažují dost racionálně.

K. Pavlik 21.8.2016 18:08

Re: Blábolení o "lepších bateriích"

To co vy byste chtel vedet se snazi vedet hodne vyzkumniku - holt jsou v tom obrovske penize a to hodne lidi nenechava klidne spat.

M. Prokop 21.8.2016 18:07

Re: Máte naprosto pravdu, perfektní a stučný rozbor!

Na tom už se maká, jak mi říkal jeden maník z matfyzu na Karlově nervozitě.

J. Jurax 21.8.2016 17:45

Re: Problém skladování energie VE VELKÉM je prakticky

Není potvrzeno, že je prakticky neřešitelný. Pouze dodnes nebyl vyřešen.

J. Jurax 21.8.2016 17:29

Re: K té jedné Kč na svorkách elektrárny přidejte ...

Nesouhlas.

Ať je dominantním vlastníkem FV kdokoli, jde na dnešním stupni technického rozvoje o kolosální hovadinu vyrábějící draze elektrický proud, který nepotřebujeme. A náklady na tu hovadinu díky blbosti a úplatnosti politiků dopadají na sprostný lid - kam taky jinam, že, jen ti, co pracují, tvoří hodnoty, které se jim dají sebrat a vrazit do hovadin.

Jo, kdyby se vyrobená elektřina v řádu giga. možná i terawatthodin dala levně a bezpečně skladovat, do by byla jiná - ale nedá.

A emisní povolenky jsou kravinium taky. Nicméně když hloupý dává, hloupější kdo nebere - když už je systém blbě nastaven, není od věci na blbosti vydělat. To už je tržní mechanismus, že; není to moc mravné, ale za nastavení systému můžou politici tvořící legislativu.

A že jsme v Evropě energetickým skanzenem - arciť podle představ zelených cvoků - je jen dobře.

J. Jurax 21.8.2016 17:18

Re: K té jedné Kč na svorkách elektrárny přidejte ještě

Porozuměv Vašemu anglickému provolání naprosto s ním souhlasím :-)

J. Jurax 21.8.2016 17:14

Re: Pro zajímavost

Jistě - já jen reagoval na zmínku právě o té Tesle.

Ono jako městský vůz elektromobil vhodně konstruovaný proč ne - tzv. druhý vůz do rodiny. Je-li jich jen pár, není ani problém s dobíjením - koneckonců kdo na tohle má, má i na garáž, kde bývá elektřina. Jenže zas ne každý může mít v rodině dva vozy - potřebuje auto univerzální, s rozumnými pořizovacími i provozními náklady, co doveze nákup ze supermarketu, dopraví do práce, přes víkend dojede k babičce a zpátky a o dovolené dojede až na Jadran. A na to se dnes elektromobil nehodí, byť řekněme ty provozní náklady by byly výhodnější než u klasického vozu.

Zejména ve městech kdo bydlí v činžovním domě a parkuje u chodníku, přes noc nenabije. Takže si postojí u dobíjecí stanice. Auto najmě soukromé pravda podstatnou část doby prostojí, mohlo by se dobíjet, ale kde? Kdo má garáž s elektrickou přípojkou, může, ale kdo nemá ...

Tohle vše se samozřejmě dá řešit - ale rozvoj řádově sta tisíc veřejných dobíjecích stojanů v městě velikosti Prahy sebou nese náklady na ně a kapacitu sítě k nim vedoucí, takže energie z nich bude dražší.

J. Schwarz 21.8.2016 17:10

Re: Máte naprosto pravdu, perfektní a stučný rozbor!

No, a ještě vymyslet jak ten vodík vázat v dostatečném množství v nějaké pevné struktuře aby nebyly potřeba tlakové lahve plněné na několik set atm nebo zchlazené na -200 st. Celsia...

D. Nowodny 21.8.2016 16:44

Re: Hitler postavil 3800 km dálnic za polovinu doby,

Proč musíte napadat p. Vanuru ohledně Hitlera ? Napsal pravdu, v té době postavili rychle a nemyslím za více peněz, než se "staví" dnes, zvláště když k tomu připočitáme veškerou byrokracii a EU regulace !

Snad někdo má informace co to "stálo" za Hitlera.

P. Rada 21.8.2016 16:06

Re: Pro zajímavost

Popsal jste to ve výsledku trefně. U Tesly jde o MONSTROZNOST. Někdo se takto potřebuje i presentovat.

Zkuste udělat podobně pečlivý rozbor nákladovosti provozu. Mě vychází náklady na nabíjení sotva desetinové oproti nákladům na znovupořízení baterií/nového auta? Právě v ceně kterou nejvíce ovlivnuje počet hlubokých nabíjecích cyklů vzhledem k poklesu kapacity tkví provozní ekonomický problém.

http://www.hybrid.cz/clanky/lithium-iontove-baterie-starnou-jako-lide-nevratne

Při ježdění po městě a hlavně vybaveném sítí dobíjecích stanic není vážný problém a takovým kteří za své peníze šetří čistý vzduch svému okolí velice fandím. Auto za více jak dva miliony korun, které si zrychlení a další vychvalované parametry po městě stejně neužije si však k takovému účelu koupí jen málo kdo. Jde tedy skutečně zatím o MONSTROZNOST. Kéž by to už brzy nebyla pravda.

J. Jurax 21.8.2016 15:45

Re: Máte pravdu, jenže se tady nějak plete "instalovaný

To máte recht ... ale bermež to jako nezávazné povídání laiků možná poučených ... :-)

P. Rada 21.8.2016 15:29

Re: K té jedné Kč na svorkách elektrárny přidejte ...

Pane Vanuro čím to, že pomíjíte fakt, že dnes je dominantem FV vlastníkem prakticky nikým nekontrolovatelný ČEZ na který nemá právo ani NKÚ! jak toto souvisí s čímsi "zeleným"?

Máte snad za to, že jsou jeho akcionáři "zelení"? To navíc po kause kdy před časem za Klausova potlesku dostal bezplatnou podporu přelitím výtěžku s imisních povolenek?

Pokud je tento stát více prolezlý arogantními hlupáky jako je předvádíte Vy - nevidím to s jeho budoucností dobře. Už nyní jsme v evropě energetickým skansenem.

I. Mertl 21.8.2016 15:27

Re: Hitler postavil 3800 km dálnic za polovinu doby,

Vám se po tom Hitlerovi musí hodně stýskat, pane Vaňuro. Ale fundamentálně ovšem máte pravdu, Hitler mnoho problému dokázal zlikvidovat, pokud se neptáte na cenu. To ostatně uměl Stalin taky, likvidovat, co, pane?