24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Co budeme dělat, když...

Již od počátku věků se lidé sdružovali do tlup, později do rodů a kmenů. Přežít sám bylo vždy velmi těžké, dlouhodobě nemožné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Popovský 2.8.2016 22:55

S tím kdo je to složitější. Někde jsem četl, že ve Švýcarské vybírají daně jednotlivé obce a část daní posílají výše do kantonu a část do státní pokladny. Prostě kantonu a státu platí za určité domluvené služby. U nás je to naopak. Myslím, že ten švýcarský systém nepodporuje rozmnožování úředníků a mrhání peněi.. Nevím, jestli je to pravda.

M. Prokop 2.8.2016 22:45

"Obrátit daňový systém i státní systém naruby."

Kdo a proč to obrátí?

M. Prokop 2.8.2016 22:44

Re: Čím to je?

Jo, přesně.

M. Prokop 2.8.2016 22:43

Re: Kun za vozem?

Lituji, ale základ je vždy v lidech. Nějaký nezájem je příčina úpadku.

V. Klepetko 2.8.2016 22:01

Re: Autor navrhuje

Mám nejstarší dcerku 5 let provdanou v Austrálii a ujišťuji Vás, že rodná víska má stále nezanedbatelné možnosti, jak do těch každodenních starostí z Prahy významně inherovat :-)

L. Popovský 2.8.2016 21:06

Pro mě přínosem bezesporu jsou. Děkuji Vám. Hezký večer.

V. Klepetko 2.8.2016 21:02

Re: Je to složitější.

Dobrý večer. K těm opatřením : ad1) V zásadě souhlas. Možná bych ale diferencoval, především bych omezil jakékoliv investice spojené se Saůdy, tam je to hlavní saláfistické hnízdo! Velmi přívětivou tvář islámu ale reprezentuje třeba Gullen, pokud by financoval něco bohulibého /vzdělávacího / deradikalizačního, proč ne? Nebál bych se kleriků a peněz ze současné Káhiry. Ale to bych nechal na odbrnících a každou takovou investici bych podmínil usnesením vlády, založeném na rozboru bezpečnostních rizik. ad2) Studenty bych nabíral bez ohledu na náboženství, těch snad bude málo a když si zaplatí studium, tak student jako student. ad3) Ano. Do školy nepatří propagace žádného náboženství! Takže 100% souhlas. Základní povědomí o hlavních náboženských konfesích musí být prednášeno podle nějaké jednotné metodiky, aby se to nezvrhlo do nějaké "propagace"!

Mimochodem, znovuzavedení domovského práva by znamenalo splnění celé řady Vašich představ. Takže jestli na to za čas mrknete, budu mít dobrý pocit, že tyto diskuse jsou přínosné jak pro čtenáře, tak pro autory. Hezký zbytek večera!

L. Popovský 2.8.2016 19:48

Re: Je to složitější.

Na 1. část Vašeho příspěvku sice názor mám, ale ten Váš je jistě podepřený i praktickými zkušenostmi z toho regionu.

Na 2. části Vašeho příspěvku se 100 % shodneme.

Voda je strategická surovina a její nedostatek bude stále více trápit i nás.

Rozhodně zde však postrádám určitá opatření. Mám na mysli toto: 1) Zakázat financování mešit ze zahraničí. Jsou centrem salafistů. Zatím do nich naštěstí většina našich muslimů nechodí, ale to se může velmi rychle změnit. 2) Ukončit nábor nových muslimských studentů do našich škol. Jen podporujeme islamizaci vlastní země. 3) Zakázat propagaci islámu ve školách našim dětem. Jsem z toho úplně běsný. Považuji to za zločin. To byste viděl, jak by řvali, kdybychom my tahali jejich děti na propagaci křesťanství do kostela.

Z. Lapil 2.8.2016 18:43

Re: Samozřejmě by bylo hezké, si takto pomáhat.

Prosím, čtěte pořádně: "Kladu si otázku: Co budeme dělat, když nás náš stát nechá na holičkách?"

Autor si nemyslí, že nás stát nechal na holičkách. Autor se ptá, co kdyby nechal.

V. Klepetko 2.8.2016 18:41

Je to složitější.

Není to tak jednoduché. Vliv kulturních rozdílů na úspěch je značný, ale neefektivní vláda dokáže tento bonus vymazat celkem spolehlivě, a opačně to platí také! Před sto lety tvrdil Max Weber, že konfuciánská kultura přímo potlačuje všechny vlastnosti, které jsou nutné pro úspěšný rozvoj moderní kapitalistické společnosti. Při pohledu na tehdejší svět se to zdálo být samozřejmé. A podívejte se dnes na Singapur, Jižní Koreu, Čínu! V Asii vidíme i model islámského úspěchu. Je to na velmi dlouhou diskusi! To co vidíme v Evropě, je jen malá, salafisticky ovlivněná část celku. Je to složité. Asi se ale shodneme na tom, že za daných okolností není živelné rozrůstání muslimské komunity v Čechách a na Moravě dobrý nápad: uškodilo by to nejen nám, ale i té stávající komunitě! Kterou je třeba vnímat jako standartní minoritu, chránějou a respektovanou, a současně i velmi asertivně omezenou našim právním řádem, platným pro každého stejně.

S tím stěhováním na Blízký východ bych nespěchal. Až tam dojdou zdroje pitné vody, nepomůže Vám ani pracovitost a charakter :-((((((((

L. Popovský 2.8.2016 17:50

Re:

V pohodě. Já už na ni nereaguji. A vlastně mi zvyšuje počet komentářů, alespoň se nemusím sám tak snažit. :-))) Přece jen to vypadá divně, když z 50 komentářů je 25 mých...

Ironii a sarkasmus mám také moc rád, také to s tímto hříchem přeháním, jsem si toho vědom a chci se polepšit. Budu se s dovolením modlit také.

L. Popovský 2.8.2016 17:45

Re:

Podívám se na to... nevím kdy. Udělám si poznámku, abych na to nezapomněl.

Co se týče islámu, tak s Vámi souhlasím. Řeknu to jinak. Vím, že toho vím málo, ale i to málo je strašně moc na to, abych mohl tvrdit to, co jsem napsal.

To, co píšete dále... Ano, takto by to teoreticky mohlo fungovat, ale určitě ne prakticky. Klíčová slova jsou appeasment a dhimmikracie. Jediná země v Evropě, ze které chodí alespoň nějaké pozitivní zprávy v souvislosti s islámem, je Švýcarsko. Ostatní mají jen plnou pusu keců, ale skutek utek.

Za mě se klidně můžeme přestěhovat na Blízký východ a oni sem k nám. Garantuji Vám, že za 100 let by tady byla poušť a tam zeleň.

V. Klepetko 2.8.2016 17:34

Re:

P.S. Ten příspěvek od paní Netzer výše je výsledek mé retroaktivní modlitby, prosil jsem aby mě Pán oprostil od hříchu ironie a přinutil hřešit sestru Netzer:-) Nahrál jste ji na smeč. Takže opět zhřešila :-)))

V. Klepetko 2.8.2016 17:25

Re:

Velmi, velmi Vám doporučuji celý ten koncept domovského práva, sám jsem si o tom nedávno přečetl několik podrobných výkladů, je to naprosto fascinující!

"Vím toho o islámu příliš mnoho" to bych těmito slovy být Vámi netvrdil. Sám jsem si Korán přečetl celý, ale vím o islámu prd, protože to byl český překlad! :-)). Teď vážně - toto je samostatné téma a rád to s Vámi příště velmi podrobně proberu. Nyní jen zkratkovitá summa: mírové soužití možné je, ale za předpokladu nastavení určitých tvrdých pravidel hry a zastropování muslimské populace v zemi na takové úrovni, aby přirozená natalita po dobu tří generací udržela tuto populaci pod - a nyní se můžeme hádat, ale já říkám že v českých poměrech pod 2%. Což by znamenalo přijímání z humanitárních důvodů spíše jednotlivců nebo desítek poutníků ročně. O mírovém soužití ve skutečnosti v českých poměrech nikdo nic věrohodného říci nedokáže, snahy pátera Halíka jsou spíše kontraproduktivní! Ale já nejen věřím, že to soužití možné je, ale umím to i vyargumentovat a nastínit konkrétní představu. Muslimové můžou být i celkem fajn. Ale o tom až za vlády bohyně "Jindy":-))

S. Netzer 2.8.2016 17:18

Re:

Tak to jste určitě hrdým nositelem nějakých akademických vavřínů v oboru islamologie / komparativní religionistiky nebo orientalistiky, když "toho o islámu víte příliš mnoho".

Gratuluji!

L. Popovský 2.8.2016 16:52

Podle mě jste vystihl jednu z hlavních potíží dnešní doby.

I. Schlägel 2.8.2016 16:34

Re: Čím to je?

Souhlasím. Jistá potíž je ovšem v tom, že o kvalitě, složení a množství stravy ve svých korytech rozhodují právě ti strávníci. A vhodnou redistribucí zbytků udržují v blaženém očekávání větší než malé množství svých věrných oveček.

V. Vaclavik 2.8.2016 16:33

Kun za vozem?

Lepe nebude, dokud nepochopime, ze zajem o verejny zivot stoji, nebo pada s druhem politickeho rezimu - jde-li o rezim kolektivisticky, jako byl nas minuly komunismus, nebo ten dnesni socialismus, zajem lidu o to, co je 'za plotem' bude i nadale upadat.

Ten zajem muze ozit a prosperovat jedine v rezimu individualistickem, ve kterem jednotlivi lide nejsou jen bezvyznamnou matickou, ci sroubkem v soukoli ku obrazu svemu levicovymi regulovciky zglajchsaltovane spolecnosti.

Nezajem lidu o verejny zivot neni pricinou politickeho upadku, ale jeho nasledkem. Predstavovat si, ze vzburcovanim tohoto zajmu v lidu zmenime politicke povetri, je mirne receno, posetile.

V. Vaclavik 2.8.2016 16:16

Re: Čím to je?

Kdyz politicka koryta vrchovate nalozite chutnou slichtou, je rozumne se pak divit, ci si stezovat, ze se prasata k nim derou?

Neni to ten pripad, ze blby kdo dava (kdo pripravil ta vrchovata vonava, lukrativni koryta, at uz jde o penize, nebo o moc), a jeste blbejsi kdo nebere?

L. Popovský 2.8.2016 16:07

Domovské právo - ano, zní to dobře. Musím si to nastudovat.

Já přeji každému jen to nejlepší. Muslimům však přeji to nejlepší v jiné zemi, než je naše. Nevěřím v možnost mírového soužití s nimi. Vím toho o islámu příliš mnoho. Budoucnost vidím v temných barvách.

V. Klepetko 2.8.2016 15:33

Re: Pane Popovský, dobrý den, díky za osvěžující článek!

A co ten institut domovského práva? Byla by to v místních poměrech vlastně věc zcela tradiční...

S těmi návraty to nebývá vždy tak jednoduché. Když máte třeba flastr za "nezákonné opuštění republiky", jako táta. Ony ty osudy jsou vždy individuální a bývají i kruté. Nejdůležitější ze všeho je ale mít domov! A přát ho i těm, kdo se snaží naleznout domov nový. Domov, ne nějaký zaopatřovací ůstav nebo nepřátelský zákop, který je třeba obsadit!

L. Popovský 2.8.2016 14:31

Re: Pane Popovský, dobrý den, díky za osvěžující článek!

Dobrý den, pane Klepetko. Děkuji Vám za Vaši reakci. Nebudu se rozepisovat moc podrobně. Zde mají i stěny uši. :-)))

Naše rodina málem dopadla stejně, ale naštěstí jsme se všichni slétli zpět domů. Jsem za to moc vděčný. Myslím si totiž, že každý mladý člověk by měl povinně vypadnout ven, aby zjistil, jak to venku vypadá a poznal trochu svět. Ale také by se měl vrátit zpět domů. Je to ale každého svobodná volba. Já jsem nejstarší syn ze 4 dětí a byli jsme minimálně několik let v zahraničí všichni. Dodnes své rodiče obdivuji za to, že když jsem jim sdělil, že pojedu pryč, neřekli NE.

Zbytek někdy příště, třeba v nějakém článku, pokud mi "admin a Neff ponechají i nadále tu možnost, pastovat sem své hámotiny".

O tom, co píšete o Švýcarsku teď přemýšlím. Obrátit daňový systém i státní systém naruby. Vše musí vycházet od komunit. Byl by to významný obranný mechanismus proti tomu, co se děje.

V. Klepetko 2.8.2016 14:25

Re: Alternativní býk?

Na tu "zdrcující kritiku" právě hledíte :-)) Ale zpět k panu Popovskému: je to slušný člověk, který nikoho neuráží , s nějakým svým názorem. Již několikrát jste napsal, že Vám "nesedí", všichni to už víme, takže k čemu je to dobré, stále to opakovat, v této stručné podobě?

I. Schlägel 2.8.2016 14:22

Čím to je?

"...Do vedení země si bohužel dlouhodobě volíme stále jedny a tytéž politiky, kteří upřednostňují vlastní zájmy...". Zdalipak to není tím, že o kariéru politika v převážné míře usilují lidé, kteří upřednostňují vlastní zájmy před...

P. Rudolf 2.8.2016 14:12

Re: Alternativní býk?

No, možné je všechno. Vy ale píšte, že jste mi řekl nějakou "nepříjemnou pravdu o mně", ovšem já o té vaší zdrcující kritice nic nevím. Al zase tak pozorně vaše příspěvky nečtu, to je fakt.

V. Klepetko 2.8.2016 13:47

Re: Alternativní býk?

Já ji vlastně neupírám nikomu... A s tím "nečetl" se mýlíte - protože na ten názor právě reagujete :-)

V. Klepetko 2.8.2016 13:43

Re: Zajímavá asociace...

A co z českých autorů? Ne ten autor. který Vám "sedí", ale s kterým by bylo možné asociovat Vaše texty. Typoval bych to na Jirku Dokoupila. Dobře ho znám, kamarád je jeho velký fanda a sběratel , něco z něj v těch Vašich komentářích je :-)

P. Rudolf 2.8.2016 13:35

Alternativní býk?

Pane Klepetko, děkuji vám za váš, jistě upřímný názor na mne, ale musím se omluvit, nečetl jsem ho. Jistě byl inspirativní.

Pan Popovský je mi naprosto putna, ale když už on dostal od admina a Neffa tu možnost, pastovat sem své hámotiny, tak věřím, že ani mně nezakážete na ně reagovat. Nic jiného v tom nehledejte. A to pomíjím fakt, žke panu autorovi tu potenciální možnost kazit náladu mně (ač tak k vasšemu ujištění nečiní) a jiným neupíráte.

S. Netzer 2.8.2016 13:00

Re: Zajímavá asociace...

Nebude. K tomu kulturnímu okruhu netíhnu.

Například takový Denis Bauquier je mi určitě bližší.

V. Klepetko 2.8.2016 12:46

Zajímavá asociace...

Vidím, že existenciální napětí, skryté v nitru prvoplánově jednoduchých scenérií Josefa Lady, Vás také oslovuje. Mám rád asociativní myšlení a ta Vaše asociace je velmi zajímavá... Přemýšlel jsem, jaké postavy a scenérie evokují Vaše komentáře, paní Netzer...

Asi to bude něco od Pirosmaniho!