19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Evropská unie pro 21. století

Britské referendum o odchodu z Evropské unie znamená obrovské fiasko. Nikoli pro Británii samotnou, ale pro Evropskou unii. Pro organizaci, která se vždy chlubila, že je garantem míru a spolupráce v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 30.6.2016 23:23

Souhlas

L. Novák 30.6.2016 21:06

Pěkná analýza. Ta se EU-soudruhům líbit nebude..

Potíž je, že Parkinsonovy zákony bujení byrokracie působí příliš silně na to, aby jim nepříliš velká skupina občanů dokázala účinně čelit.

L. Severa 30.6.2016 13:08

Naprostý souhlas a malé doplnění.

"České firmy měly po rozpadu starého Rakouska problémy s nově vzniklými celními bariérami. Kdysi velký společný trh se náhle nepříjemně smrskl." A navíc průmysl u nás byl dimenzován z velké části na celé RU . Rakušanům vyhovovalo umístění průmyslu tam kde je levnější pracovní síla. A proč si zasmraďovat vlastní zemi fabrikami.

M. Prokop 30.6.2016 17:27

Re: Naprostý souhlas a malé doplnění.

Dovolil bych si podotknout, že průmysl vznikal převážně tam, kde byly suroviny, voda, uhlí, etc.

A to bez ministerstva průmyslu a obchodu i ministerstva životního prostředí.

J. Jurax 30.6.2016 23:31

Re: Naprostý souhlas a malé doplnění.

Ale kuš - nejlevnější pracovní síla v R-U byla v Haliči a Bosně a Hercegovině. Přesto tam moc průmyslu nebylo, není-liž pravda?. Naopak v Rakousích ho bylo relativně dost, i těžkého.

J. Kanioková 30.6.2016 12:39

Přesně.... 1***

R. Szewczyk 30.6.2016 11:43

hm

navím jak jinde, ale tadyk ve Slezsku vykopnutí , či odejíti Británců vítá nemalé procento občanstva, většinou jsou to ti, které Masaryk okradl o půdu, tedy ty xypradědy, povětšinou taky chtějí silnější něco jako kdysi Vídeň, později Berlín, p. Kohout správně zmínil R-U říši,

Z hlediska historie je zajímavé, že do Evropské říše chtějí národy z poza Hadrianova valu , a dále se valí do říše národy z poza Limes Arabicus, vyšší level je to, že onen Hadrianův val funguje, ale Limes Arabicus ne,

Tedy vězte, že v EU jsou občané , kteří chcou silnou jednotnou federativní Evropu,

M. Prokop 30.6.2016 17:28

Re: hm

A kolik jich je, těch chcoucích? :-P

R. Szewczyk 30.6.2016 18:53

Re: hm

hodně,,,,vždyť vždy se barbaři nořili do Říma , chtěje se státi římany, posléze křesťany, Jaká běda, těm, občanům tak vynikajících, a nestydíti se, žes vyhoštěni ze

sedel občanských, ačkoli sámi také občanská práva, moci a hodnosti májíc, ale

raději chcete pro hanebnou modloslužbu s pasáky sviní na zemi sedět,,,,,, abych tak nějak připomněl Michala, později Metoda a po našem Strachotu , patrona té naší části europy,

M. Pivoda 30.6.2016 11:01

Diskvalifikace stratega

Kohout: "Evropská unie není totiž nic než pokus uskutečnit dávný sen o evropském impériu."

Touto větou se Kohout, bohužel, diskvalifikoval.

Poválečným evropským snem byla Evropa bez válek, nikoliv impérium. Jako nominální strateg by si Kohout mohl všimnout, že v průběhu času, původní ideje jsou vždy zneužity k uchopení moci (nikoliv k realizaci ušlechtilé myšlenky). Jako strateg by se Kohout měl zabývat především problémy implementace strategie (najde to v každé učebnici o strategickém řízení).

Pravdu má Kohout asi jen v jediném: čeká nás ještě mnoho referend, než dospějeme k potřebnému poznání.

M. Prokop 30.6.2016 17:30

Re: Diskvalifikace stratega

S tím snem, to záleží jak u koho.

Pravdu máte asi jen v jediném: Bude třeba mnoho referend, než Pivoda dospěje k poznání (pokud vůbec dospěje).

M. Pivoda 30.6.2016 18:08

Kolik referend?

Všiml jsem si již dříve, že Milan Prokop je nutně placený za manipulaci diskuse na Neviditelném psovi. Nicméně přenesme se nad tímto problémem nominální demokracie.

Kolik referend ještě bude třeba opravdu nevím. Pokud ale mezitím v Evropě vypukne velká válka, pak už referenda nikdo počítat nebude - a Milan Prokop si své zde vydělané peníze neužije.

Na obzoru je nicméně silnější a předpověditelnější téma, než jsou občanská referenda o samostatnosti států. Tím silným tématem je nástup toho, čemu se říká umělá inteligence, která svými společenskými dopady radikálně promění uvažovaní lidí úplně ve všech státech. Ať už jsou členy EU nebo nejsou. Těšte se!

V. Klepetko 30.6.2016 20:47

Re: Kolik referend?

Pan Pivoda je placeným agentem-chodcem umělé inteligence? :-)

L. Novák 30.6.2016 21:09

Re: Kolik referend?

:-D

M. Pivoda 30.6.2016 21:28

Mohlo by vás zajímat, že ...

Elon Musk (racionální americký podnikatel) se domnívá, že umělá inteligence je potenciálně nebezpečnější než atomová zbraň. A ted se smějte!

Nevědomost hříchu sice nečiní, ale v nominální demokracii je to přímo pohroma.

V. Klepetko 30.6.2016 22:37

Re: Mohlo by vás zajímat, že ...

Pane Pivodo, uvěřím Vám, pokud rychle najdete sudé číslo >2, které by nebylo součtem dvou prvočísel. Je to takový rychlý test inteligence : -)))

J. Jurax 1.7.2016 0:15

Re: Mohlo by vás zajímat, že ...

:-))))

A jestli takové číslo najde, ať to rychle publikuje, bude slavnej :-)))

V. Klepetko 1.7.2016 22:19

Re: Mohlo by vás zajímat, že ...

Ještě ho nenašel, to sudé číslo : -)). Nejmladší dcerka - terciánka - na to už přišla: -))

M. Pivoda 1.7.2016 8:05

Test vaší inteligence: umíte něco vygooglovat?

Vážený pane V. Klepetko: Nemusíte mi vůbec věřit. Pokud vám to vaše inteligence dovolí, vygooglujte si, prosím, jméno Ray Kurzweil - a uvěřte tomu pánovi, nikoliv mně. Oni ho totiž na podzim loňského roku pozvali na udílení Nobelových cen do Stockholmu, aby tam pronesl řeč o naší budoucnosti. Dříve ho někteří nazývali "old crack pot" - a dnes už je uznán dostatečně dobrý řečník i pro udělování Nobelových cen. Samozřejmě v Česku na Neviditelném psovi se mu této pocty zatím nedostalo. Proč asi?

Zde na Neviditelném psovi dostává velký prostor například zkompromitovaný český bankovní úředník (později ve funkci předsedy české vlády a ve funkci prezidenta ČR). Ekonom Kohout je samozřejmě o třídu lepší, ale i on se dopouští strategických chyb, přestože své články podepisuje jménem nějakého Institutu pro strategii. Učil jsem několik let předmět Strategický management, a proto jsem poslal touto cestou Kohoutovi své upozornění.

Chytli se toho komentáře ale lidé, kteří o tématu ví velmi málo. A to je právě problém naší deklarované (tj. nominální) demokracie, nikoliv však faktické demokracie. Rozhodování je vloženo do rukou nekvalifikovaných občanů - a jedním z výsledků takového stavu nominální demokracie je právě Brexit.

Něco podrobnějšího pro české studenty k Občanské nauce pro 21. století najdete zde: https://sites.google.com/site/innovationconsultingbrno/hot-news-1/obcanskanaukapro21stoleti

V. Klepetko 1.7.2016 22:14

Re: Test vaší inteligence: umíte něco vygooglovat?

Děkuji Vám pane Pivoda, za zajímavé odkazy, podívám se na s chutí to v sobotu, až přijde ta osvěžující bouřka...

Mé názory na demokracii a svobodu jsou ale celkem pevně sformovány četbou knížek Montesquieua a Fareeda Zakarii, kterými již léta doplňuji svou poměrně rozsáhlou knihovnu. Nemyslím, že by se to dalo nějak rychle ovlivnit překotným googlením... :-)

Chtěl bych ještě poznamenat, že specializace v oboru Strategický management Vás sama o sobě nekvalifikuje k zasvěceným soudům o povaze demokracie. V dnešní době úzce a jednostranně profilovaných odborníků není univerzálně kvalifikován vlastně nikdo, faktické, nikoliv formální vzdělání bývá také v našich poměrech velmi nekvalitní i u absolventů vysokých škol, sociální inteligence bývá těžko kvantifikovatelná, atd. Z tohoto pohledu je pojem "nekvalifikovaný občan" vágní až arbitrární. A jeho nadužívání je v diskurzu společenské diskuze nad články, jako je ten pod kterým píšeme, zbytečně konfrontační. Jen tím prohlubujete propast mezi svými spoluobčany, je v tom cítit jakési pohrdání...

Prospívá to snad něčemu?

V. Klepetko 1.7.2016 22:16

Re: Test vaší inteligence: umíte něco vygooglovat?

"podívám se s chutí na to" :-)

J. Jurax 1.7.2016 0:06

Re: Mohlo by vás zajímat, že ...

Ještě horší je zcela přírodní lidská blbost. Ale to se ví už dlouho.

"Nevědomost hříchu sice nečiní, ale v nominální demokracii je to přímo pohroma." Budiž. Akorát nevím, proč zrovna v jmenovité či formální demokracii (jiné významy slova nominální mi slovník nenabízí) ... ono je to průser i v diktatuře ... :-)

M. Prokop 30.6.2016 22:10

Re: Kolik referend?

Takhle bláznit lze jen z přesvědčení.

M. Prokop 30.6.2016 22:11

Re: Kolik referend?

Ale dodám, umělé možná, ale proč inteligence?

V. Klepetko 30.6.2016 22:45

Re: Kolik referend?

"umělé alternativní inteligence" :-)

J. Jurax 30.6.2016 23:51

Re: Kolik referend?

No, vývojem umělé blbosti se už zabývá EK - a jde jí to ...

J. Jurax 30.6.2016 23:57

Re: Kolik referend?

No, všiml jsem si, že Vy máte takovou jednu ulpívavou myšlenku - umělou inteligenci - a pletete ji do všeho. Manipulativně.

S tím závěrem p. Prokopa o Vašem poznání nemohu nesouhlasit :-)

A umělá inteligence je - pokud nedojde k zásadnímu, zatím netušenému technologickému zlomu v hardware a software - hudbou vzdálené budoucnosti.

J. Jurax 30.6.2016 23:49

Re: Diskvalifikace stratega

Poválečným evropským snem byla Evropa bez válek, nikoliv impérium. Nynějším snem bruselské věrchušky (a Německa) ovšem JE impérium - jak pravíte, původní ideje jsou vždy zneužity k uchopení moci, nikoliv k realizaci ušlechtilé myšlenky. Dodal bych, že původně ušlechtilá myšlenka je vědomě a programově zelenorudými bruselskými pitrýsky překrucována, neřkuli kurwena.

Ergo - Evropská unie není totiž nic než pokus uskutečnit dávný sen o evropském impériu. Další pokus. Kohout má recht.

Kdysi byla říše římská národa německého - to krachlo, pak se pokoušel Napoleon, taky krachlo, pak dvakrát Germáni a zas to dvakrát to krachlo. No a teď se snaží EU, potažmo Německo (zase) a jako přívažek Francie, neberou to přes bodáky a panzerwaffe, ale politicky a ekonomicky a pozvolna, mírově, cukrem i bičem salámovou metodou zachovávajíce zdání demokracie - inu, každá doba si žádá své. Jenže to zase začíná krachovat, protože bruselští pitrysové moc tlačí na pilu a degenerují, krize neřeší, ba svým konáním tvoří, a vyžívají se v hovadinách.

J. Berger 30.6.2016 10:03

No, už jsem to tu jednou napsal:

"Co nesvedl Hitler puškou, dokázala Merkel tužkou". Obrátil bych svou pozornost k tzv, "Římskému klubu", jehož členy je většina papalášů EU, a který má jako vedoucí ideu "odstranit růst ekonomiky". To se tedy EU daří... Juncker nemá sebereflexi žádnou, vše řeší "já mám pravdu" a nezamyslí se nad sebou. Za brexit mohou dle něj jen angličtí hlupáci, on nic, on genius. Schulz má jen základní vzdělání, u nás by nemohl být ani obecním policajtem. Takové tedy máme v EU "elity".

K. Janyška 30.6.2016 9:18

EU, pokud má být, musí stát ne negativní smlouvě,

pro odstraňování dohodnutého závadného chování. Stejně, jako soukromé právo, jediné právo pravé... Dzp.