25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Jen reforma nestačí

Redakční otázka „Je možné Unii reformovat tak, abychom zachovali její přednosti a zároveň se zbavili „bruselských“ absurdit?“ vyvolává v soudobé Evropské unii zdání hrdinného disidentství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 21.6.2016 21:40

On line debata o Brexitu -

http://www.freeintertv.com/view/id-2328/United_Kingdom-News-0-1

R. Morava 21.6.2016 16:27

Transformace je asi dobré slovo

Ne se vším souhlasím, třeba co se týká volného pohybu zboží a služeb... Reformace EU se opravdu blíží k hranici nemožnosti.

Na druhé straně kdyby nám tu netlačili Lisabonskou smlouvu, tzv. "lidská práva", přiznali si že Euro nefunguje, zaměřili se hlavně na volný obchod, volnější pohyb osob, spolupráci ve vědě, technice, kultuře, a hlavně deklarovalo se, že Evropa je soustátí evropanů na křesťanskožidovských základech.... Transformace do nového společenství je správná. Vrátit se do národních států někdy v roce 1920 je totiž taky špatně.

Migrační, řecká, dluhová či ukrajinská krize by nevznikly a nemohly vzniknout bez přispění nevhodného aktivismu Unie.

S tím se souhlasit dá.

M. Prokop 21.6.2016 17:37

Re: Transformace je asi dobré slovo

Ale vznikly. Ve všech případech existuje spousta příčin na jůniji nezávislých. Já ty soudruhy z Brusele nerad, ale svádět na ně zase vše nemá cenu, anžto pak nejsou vidět hlavní příčiny. Migrační v dlouhodobém problému arabských diktatur (žádná nevydrží do nekonečna, i když ji podporují Rusové (Sýrie, Libye) nebo USA (Egypt), řecká z důvodu enormního zadlužování a nevybírání daní (nejméně od černých plukovníků), dluhová z téhož a ukrajinská z ukrajinského bordelu a ruské agrese.

Unie to mohla trošku pošolíchat, ale ne způsobit.

B. Rybák 21.6.2016 19:41

Re: Transformace je asi dobré slovo

"kdyby nám tu netlačili Lisabonskou smlouvu, tzv. "lidská práva", přiznali si že Euro nefunguje, ... a hlavně deklarovalo se, že Evropa je soustátí evropanů na křesťanskožidovských základech..."

Pak by nebylo nutno EU transformovat! Pak byla společenstvím evropských národů! To ale vznikající "zelená" neomarxistická multikulturní, o světovládu usilující... říše nikdy dobrovolně nedovolí!

J. Kanioková 21.6.2016 20:05

Transformace je nemožná

Současná EU spíš připomíná akce šmejdů pro důchodce.

Brexit. Všechno už tu kdysi bylo. - http://dfens-cz.com/brexit-vsechno-uz-tu-kdysi-bylo/

MAASTRICHTSKÁ ZRADA - Destrukce národního státu - http://jirisoler.wz.cz/maastrichtska_zrada.html

P. Urban 21.6.2016 14:58

Poněkud zjednodušené

Ukrajinská krize je, pokud jde o zahraniční vliv, produktem pokusu EU o vlastní zahraniční politiku. To je pravda. Eurozóna nevytvořila řeskou krizi, ale umožnila její eskalaci. To je taky pravda. Uprchlickou krizi ovlivnila EU jen málo (to spíš německá kancléřka, byť i její vliv se přeceňuje). Vliv EU na dluhovou krizi je nepatrný.

Rakousko-Uhersko se reformovat dalo a řadou víceméně úspěšných reforem také prošlo. To, že se nedalo reformovat na podzim 1918 je pravda, ale tak daleko ještě nejsme.

Reformovat EU není zapotřebí. Je jen zapotřebí hlídat současný stav, kdy se EU de facto vrátila k tomu, co dělat může. A pro nejbližších pár let nedovolit žádné další experimenty.

Pokud nechtějí čeští zákonodárci plout s proudem, pak jednoduše nemusí bruselské směrnice schvalovat. Uvidíme, co Brusel udělá. On toho totiž sám, bez evropských států a jejich reálné moci, moc udělat nemůže. Maximálně nám může sebrat dotace, a bez nich snad přežijeme. Pokud ne, pak je otázka, co budeme dělat, pokud se dostaneme pod skutečný tlak některého z velkých evropských států nebo nějakého dočasného, ale fungujícího bloku.

R. Morava 21.6.2016 16:44

Re: Poněkud zjednodušené

Taky si myslím, že i Rakousko bylo transformovatelné. Když poslali nevinné lidi do zákopů měli to sečteno!

Jenomže uprchlickou krizí je vina především EU. Sice to začalo přijímáním pracovníků v 60 letech, kteří neměli dostávat občanství!

Ale pak už ji má plně na svědomí EU. 1)Schengen umožnil že se do Německa dostanou rovnou z Řeckého pobřeží, nebo snad chtěli migranti do Recka? 2)Kdo už před Merklovou kecal hlavně práva migrantů (na Řeky že se tam topí, Maďarský plot..)? 3) Kdo má řešit hranici, která je společná? Výbornou možnost tlačit na Turecko a vytvořit společnou hraniční armádu EU prodělala 4) Kdyby si všechny migranty muselo řešit Řecko a Itálie sami, už dávno by hlídali hranici. Ostatní státy by přijali omezené počty, dobře prověřených lidí. To skoro mohlo fungovat.

Co se týká EU, máte pravdu, pokud by se EU řeklo stop a trochu couvnulo, mohlo by to fungovat. Ale ti šílenci dělají pravý opak!!! Tím tlačí na zánik EU, podobně jako 1.sv válka. Místo reformy Rakouska způsobili vůdcové odtržením od reality konec.

M. Prokop 21.6.2016 17:39

Re: Poněkud zjednodušené

Současný stav EU už je daleko za bodem udržitelnosti. Politicky i ekonomicky (a to € je vlastně taky spíš politický projekt).

B. Mráz 21.6.2016 13:36

Snaha o vytvoření

sociálně spravedlivého státu(neuskutečnitelné -třetí cesta) dovedla k volebním urnám masy lidí, které se nechaly zbláznit sliby socialistů a postrčily je do vedení EU. Zbytek je veliký průšvih, protože mezi socany jsou davy rudohnědých a neomarxistů.Ti nás bezpečně dovedou do krachu eurokřesťanské civilizace.

A. Alda 21.6.2016 13:05

Z EU musíme rychle vystoupit.

Reforma EU není možná - leda k horšímu.

M. Prokop 21.6.2016 10:29

Celkem přesné.

Jenom,

"Migrační, řecká, dluhová či ukrajinská krize by nevznikly a nemohly vzniknout bez přispění nevhodného aktivismu Unie." - vznikly, ale vypadaly by trochu jinak. Řekněme, že to jakž takž platí o té dluhové, ač eunijní země se zadlužovaly cca od konce šedessátých let přehnaným sociálnem, i bez tehdy ještě méně mocné EU. Ty ostatní záležitosti mají hluboké kořeny v historii a EU je nemohla příliš ovlivnit.

"Druhým krokem k úspěšné transformaci EU do OES je úzká spolupráce České republiky se Slovenskem, Polskem a Maďarskem v rámci Visegrádu." - problém je, kolik společných zájmů státy Visegrádu mají a zda některé nepůsobí protichůdně.

J. Fialová 21.6.2016 13:42

Re: Celkem přesné.

Spolupráci bych brala i s pobaltskými zeměmi. A možná jsem v tomto optimista - věřím, že státy Visegrádu a Pobaltí nebudou ty protichůdné zájmy ostatním "spolupracovníkům" vnucovat. Tedy - dokud se v některém z nich nerozmnoží dobroserové až přespříliš. J. Fialová

M. Prokop 21.6.2016 14:22

Re: Celkem přesné.

Já celkem taky, ale ta otázka společných zájmů je i u nich. Oni mají hlavně zájem o ochranu před Ruskem a s tím cílem přehlédnou i podstatné problémy EU. My jsme naštěstí od Rusů dál, takže nám by mělo hlavně jít o maximální vyvázání ze všech těch nesmyslů, které v Bruseli plodí eurosoudruzi.

J. Fialová 21.6.2016 14:30

Re: Celkem přesné.

Ochrana před Ruskem, a raději bych řekla rovnováha - tak na to je zaplaťpámbu Visegrád i Pobaltí v NATO...

M. Prokop 21.6.2016 17:40

Re: Celkem přesné.

Ti Baltové vidí záruku i v EU. Být soused Ruska, nedivím se jim. Z odstupu je to jiné.

V. Vaclavik 21.6.2016 10:26

Ani transformace neni realisticka

Tink tank VK institutu musi ucinit dalsi krok, ale musim priznat, ze se cini docela dobre.

Kdyz me bylo dvacet let, bylo mi jasne, ze nema smysl pokouset se tu neco zmenit (reformovat/transformovat komunismus) a tak jsem odesel. A my dnes jako zeme bychom take meli odejit z toho svazku kolektivistickych experimentu a najit si jine jednotlive obchodni a jine svazky s ruznymi zememi, uvnitr i vne EU. Doufat v transformaci, nebo se o ni v ramci visegradu pokouset, je posetile. Kdyz nic jineho, skryta revnivost mezi V4 nic takoveho nikdy nedovoli.

I. Dekyský 21.6.2016 9:21

Vše se opakuje...

Kolikrát jsme již větu "selhal lidský faktor" slyšeli? Kolik komunistů, nacionálních socialistů a podobně nebezpečných pomatemců tohle již vypustilo z úst. Myšlenka byla dobrá, selhal lidský faktor. Nejhorší ze všeho je, že tím faktorem eurosvazácká pakáž myslí nás obyčejné smrtelníky, nehodné veliké myšlenky. Oni si žádnou chybu nepřipustí a nedají pokoj, dokud celou Evropu (nejen EU) nezničí...

K. Janyška 21.6.2016 9:49

Re: Vše se opakuje...

Jsou to jen socialisté, ne nadlidé.. Dzp.

M. Valenta 21.6.2016 9:02

Volný obchod ano, ale...

Naopak, obchodní bariéra proti např. čínským nekvalitním falzifikátům, které zničili spotřební průmysl napříč Evropou, by měla být o hodně vyšší.

A jinak zpátky do školy paní Lipovská. Německo v r. 1621?

I. Dekyský 21.6.2016 9:24

Re: Volný obchod ano, ale...

Čínským nekvalitním falzifkátům? Doba je jinde a Vy to máte pěkně popletené...

M. Prokop 21.6.2016 10:30

Re: Volný obchod ano, ale...

Kdyby jen tohle ...

K. Frauknecht 21.6.2016 11:56

Re: :-)))

Dinosauři taky žili v přesvědčení, že sou nej :-)).

R. Morava 21.6.2016 16:56

Re: Volný obchod ano, ale...

Ano doba je v pr.. právě i proto, že se vše dělá v Číně.Zatímco Čína si kurz měny a kapitál ve svých fabrikách hlídá, Evropa a USA nikoliv! Taky si myslím, že bezcelní zóna má být jen uvnitř Evropy! Spolupráce s Čínou? dobrá, ale bez zadlužování. V tom možná bude problém. Není přeci možné aby se Čína stávala větším a větším věřitelem a Evropa větším a větším dlužníkem To je snad obrovský problém ne?! Zadlužování se mělo řešit kurzem, nebo cly nebo jakkoliv!

P. Han 21.6.2016 10:10

Re: Volný obchod ano, ale...

Svatá říše římská národa německého? Německé království? Vestfálský mír? Šup zpátky do školy.

K. Janyška 21.6.2016 8:40

EU je zločinným projektem nejbohatších socialistů světa a

jejich hloupých poskoků z řad lidí, nevzdělaných v tom, že lidský svět je neodvratně a navždy spontánním řádem a nelze jehom podstatu měnit. Viz SSSR... Dzp.

P. Rada 21.6.2016 8:38

Celý svět je v krizi - nejen EU.

S krize vyjdou lépe spíše ti, kteří budou jednotní a pružní v rozhodování. Proces adaptace na krizové prvky (boj o suroviny, migrace, dopady průmyslových externallit...) povede k novému rozložení sil a právě o to jde a právě to autorka pokrytecky nekomentuje.

Vyjmenovává jako křoví kkde co a vyhýbá se tak tomuto tématu tlaků na přerozdělení sfér vlivů příznačně jako celý IVK, který už se potichu těší jak budeme zas o krůšek blíže náruči velkého mafiánského bratra.

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/407058-podle-sorose-bude-po-kolapsu-eu-rusko-novou-velmoci.html

M. Červeňák 21.6.2016 8:40

Re: Celý svět je v krizi - nejen EU.

Pokud máte pravdu, pak EU není v krizi, ale v hajzlu...

P. Rada 21.6.2016 10:04

Re: Celý svět je v krizi - nejen EU.

Nevyjímejte s toho zas jen EU - to právěvede k neporozumění situaci. Celý svět má např 30let do hladomoru (http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-tricet-let-do-hladomoru-d17-/p_veda.aspx?c=A160530_171806_p_veda_wag) - někde už to propuká - jinde se na horní palubě ještě tančí. Takovýchto problémů na které nemá dnešní kultura odpověd je ale celá řada a proto se hovoří o nástupu nové geologické epochy - nastává Antropocén.

P. Han 21.6.2016 10:20

Re: Celý svět je v krizi - nejen EU.

Antropocén nemá s geologií nic společného. Je to zatím velmi teoretický a sporný termín z geochronologie, o kterém nikdo neví, kde začíná. Ale je dost možné, že se časově kryje s holocénem. Takže už pár tisícovek let trvá...

M. Prokop 21.6.2016 10:33

Re: Celý svět je v krizi - nejen EU.

Nekecal něco takového už Římský klub před půl stoletím? A není hladovějících od té doby méně a méně?