24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Jak nás vidí OECD

roste, vzhledem k Německu ale chudne Generální tajemník OECD Angelo Gurría prezentoval v Praze hodnocení české ekonomiky. Na konferenci v Lichtenštejnském paláci zněla převážně chvála: vždyť od roku 1995, kdy Česko vstoupilo do Organizace ekonomicky vyspělých zemí, jeho ekonomická výkonnost obdivuhodně vzrostla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šejnoha 3.7.2016 9:07

no to tedy pochybuji

I kydyby bylo založení SROčka za minutu onilne a zadarmo, tak to těžko pomůže našincům ovládnout naši ekonomiku a zabránit odlivu stamiardových dividend do zahraničí.

Spíš zdrait korunu a ztížit někeré způsoy vyvádění peněz z ČR.

Ale to je na Nobelovku.

L. Novák 31.7.2016 15:44

Re: no to tedy pochybuji

Bohatství se nedá "vyregulovat", to musí napřed někdo aktivně vytvořit.

L. Novák 15.6.2016 17:56

Tragédie je povaha českého státu - okrádání

ekonomicky aktivních občanů a podpora sociálního a ekonomického parazitismu. Přes 40 let komunistické devastace celé společnosti se nedá napravit za 25 let, ani kdyby to byl dlouhodobý vládní program. A že to rozhodně není programem současné vlády, je zcela zřejmé.

M. Pivoda 15.6.2016 19:00

Přesnější vyjádření

"... Přes 40 let komunistické devastace celé společnosti se nedá napravit za 25 let ..."

Určitě se nedá se napravit s překabátěnými komumisty v čele státu. Amen.

M. Prokop 15.6.2016 21:03

Re: Přesnější vyjádření

A ti "prekabátění" - kdo, mimochodem - jsou příčina či následek?

J. Šejnoha 3.7.2016 9:09

Re: Tragédie je povaha českého státu - okrádání

Za 25 let se dá vybudovat i zcela rozbitá země po válce.

Nemáte pravdu.

L. Novák 31.7.2016 15:42

Re: Tragédie je povaha českého státu - okrádání

Jenomže u nás jsme z donucení budovali ještě 40 let po válce, komunismus. A ten má na hospodářství i na myšlení lidí naprosto devastující vliv. O tom, že byla zlikvidována, vyhnána či uštvána elita národa i celý podnikatelský a živnostenský stav, ani nemluvě.

J. Mrázek 15.6.2016 13:31

Jako svým způsobem protektorát ...

...nemůžeme čekat nic jiného, než co máme. Divím se divení ....

J. Kratochvíl 15.6.2016 12:21

S autorem lze vcelku souhlasit, ale

rád bych zdůraznil, že náš růst by mohl být vyšší, kdyby ČNB neustále nesnižovala kurz koruny. Takto je stále naše ekonomika postavena na levné pracovní síle a mnoha miliardové dividendy ročně odcházejí ze země a tyto peníze v našem hospodářství chybějí a mohli by zvyšovat naší úroveň. Není náhodou, že Německo po sjednocení zavedlo kurz obou marek 1:1. V Německu je také cílem ekonomiky zvyšování životní úrovně obyvatel, což jsem od našich politiků nikdy neslyšel.

R. Langer 15.6.2016 14:29

Re: S autorem lze vcelku souhlasit, ale

Přesně!

F. Kusák 15.6.2016 14:38

Re: S autorem lze vcelku souhlasit, ale

Není vhodné srovnávat tehdejší vysoce výkonné Západní Německo s bývalou NDR se sedmnácti miliony lidí. Prostě, tam si mohli dovolit mít tento poměr pro konverzi ekonomiky. Bohužel, také jsme tehdy koukali, když jsme museli hradit ceny za zboží nakontrahované v M, kde byl mezi Kčs úplně jiný kurz, ale nakonec platit v DM, takže jsme vlastně ty Němce ještě dotovali. Nakonec se ty dopady po vzájemné dohodě nějak zmírnily. Také každý, kdo do SRN přijel platil v pohonných hmotách speciální daň na podporu východních Němců. Nevím, asi to platíme ještě dnes. Na to prosím nezapomínejme. Taky nezapomínejme, kolik dotací z evropských fondů tehdy Němci čerpali. Asi tolik, kolik tam dali. Totéž platí dnes. Je celkem jednoduché porozumět tomu, proč je Euro tak výhodné pro Německo a proč tak nevýhodné pro Řecko (podobně nevýhodné pro Španělsko nebo Itálii).

A naše situace. Nedivím se proč jsou u nás mzdy zlomkem těch německých. Buďme rádi, že ČNB znehodnotila korunu, udržela se tady zaměstnanost a posílila se výkonnost výroby na našem území. Těžko spekulovat, ale myslím, že růst ekonomiky by byl podstatně nižší. Samozřejmě, že každá mince má dvě strany a naše úspory se o onu intervenci propadly. Bohužel. Dnes by měly být výhradně podporovány ryze české firmy, školství a základní výzkum či originální český export. I třeba české elektřiny, vyráběné z jádra. Dovedu si představit výstavbu další JE, je to však záležitost dvaceti let. Bohužel, do toho mluví stále více lidí, kteří tomu nerozumí a také mnoho cizáků. Tak lépe další montovnu.

L. Novák 15.6.2016 17:59

Re: S autorem lze vcelku souhlasit, ale

Socialistický "bilionový tunel OZE" nám rozhodně životní úroveň nezvýší. Tisíc miliard do kanálu, to už je pořádná ekonomická katastrofa...

V. Vaclavik 15.6.2016 16:55

Re: S autorem lze vcelku souhlasit, ale

Za prve, clanek neni o nejakem trochu vyssim nebo nizsim rustu, ale o zaostavani, ktere se po pocatecnim dohaneni Nemecke ekonomiky zmenilo na stagnaci, tedy neni rec o nejake menove politice CNB. Ta by to nevytrhla, aspon ne za celkoveho zadani sve funkce, ktere pretrvava dekady.

A mate pravdu, ze nikoli nahodou si Nemecko po tom sjednoceni zavedlo ten kurz 1:1, je to totiz presne to, co by udelali radovi socialiste - obetovali by do te doby zapadni cast Nemcu tem vychodnim. A jako kazdy socialisticky zasah to nemelo zamysleny efekt, viz smutna situace vychodni casti dnesniho Nemecka.

M. Prokop 15.6.2016 21:05

Re: S autorem lze vcelku souhlasit, ale

Kurz 1 : 1 vylidnil DDRon. To jsme si ani náhodou nemohli dovolit.

Dividendy odcházejí proto, že jste si třeba Škodovku nekoupil vy, ale VW. Jak to dopadlo, když si koupil někdo jako vy, to je vidět na Poldovce.

K. Pavlik 15.6.2016 23:28

Re: S autorem lze vcelku souhlasit, ale

Jak se pravi v me oblibene knize: S Vojtou se srovnavat nemuzes, je ze statku.

A. Richtr 15.6.2016 10:45

Koukam, ze Hitleruv clanek o neziskovkach by jste taky hodnotili takhle pozitivne...

Prijali a oblbli desitkytisic lidi s tim ze na to maji a kolik jich se tim dokazalo uzivit? Min nez procento a ten zbytek za ty mesice co prodelaval vyplach a nevydelal na zivobiti skoncil s dluhama a dluhama....

Tenhle clovek neni pesak ale patri do sebranky co tohle organizuje... a Vy mu tleskate tomu zlodeji?! Mozna jak dohnat lidi do katastrofy to by umel popsat kdyz to je to co ho zivi!

M. Pivoda 15.6.2016 12:31

Mýlíte se!

Do ekonomického prů(s)eru nás nedostali konkrétní ekonomové, ale jakási zcela anonymní Neviditelná ruka trhu. (Zde aktivně diskutující ekonom Milan Prokop vám to příležitostně vysvětlí)

R. Langer 15.6.2016 14:28

Re: Mýlíte se!

Jasně, jenom tak ještě vědět, co to ta Neviditelná ruka trhu vlastně je, že? Ale tak že levičáci o tom pochopitelně nemají ani páru je snad každému jasné... :-D

M. Pivoda 15.6.2016 14:51

Počtěte si!

https://en.wikipedia.org/wiki/Invisible_hand

R. Langer 15.6.2016 14:58

Re: Počtěte si!

Jste si jistý, že umíte anglicky? Lecos by to vysvětlovalo... :-D

M. Pivoda 15.6.2016 17:12

Nějak vám to nedochází.

Řeknu vám to tedy polopatě.

Smyslem mého sarkastického komentáře bylo ukázat, že k neúspěchu se dnes nikdo z bývalých účastníků transformace nehlásí. Dlouhobobý úspěch bohužel nebyl dosažen. To je evidentní. Přežíváme, ale neprosperujeme. Kulháme za Německem (ledaže by zakulhalo i ono).

Náš bankovní úředník, který tu českou transformaci vedl, určitě nebyl tím nejlepším možným člověkem na svém místě. A úspěchu příliš nepomohl ani specialista na makroekonomické matematické modely, Kohout.

Na rozdíl od našeho bankovního úředníka toto učenlivý ekonom Kohout naštěstí už pochopil a snaží se o korekční akce. Toto má sice k dobru, ale druhou revoluci už asi neprovede.

L. Novák 15.6.2016 18:01

Re: Nějak vám to nedochází.

Vaše blábolení na NP nemá konce... Jste duševně zdráv?

M. Pivoda 15.6.2016 19:18

Moje doporučení: Nechejte si přeměřit svůj krevní tlak

Zdá se, že vám ho moje komentáře ndaměrně zvyšují.

L. Novák 15.6.2016 19:58

Re: krevní tlak

:-) Mám ho pod kontrolou... ;-)

M. Prokop 15.6.2016 21:09

Re: krevní tlak

Ovšem Pivoda vždy pobaví. Nejvíc mne ovšem vyděsilo, že prý kdysi poradcoval na nějakém ministerstvu. Vzhledem k tomu dopadla ČR ještě dost dobře.

M. Pivoda 15.6.2016 10:31

Volte Komárka, za korunu bude Marka!

Kdo si ještě pamatuje tuto optimistickou dobu? Dnes musíme zklamaně číst: "Česká ekonomika v absolutním vyjádření roste, vzhledem k Německu ale chudne".

J. Kratochvíl 15.6.2016 12:25

Komárek měl pravdu !

Komárek měl pravdu, ale on prosazoval reálný kurz 1:4. Naši reformátoři se mu smáli a udělali z nás občany druhé kategorie i po 26 letech.

L. Novák 15.6.2016 18:12

Re: Komárek měl pravdu !

Komárek hlavně žvanil... nesmysly.

M. Prokop 15.6.2016 21:10

Re: Komárek měl pravdu !

Ten kurz byla obrpitomost, i těch 1 : 4.

K. Janyška 15.6.2016 9:36

Čert sere na větší hromadu, to je případ zločinu,

zvaného Německo a jeho EU a ten, kdo to neví je vůl... Dzp.