28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Občan povolení nepotřebuje

Kroměřížská výzva ohlásila záměr svých signatářů účastnit se aktivně volby prezidenta. Ne podporou někoho určitého, ale toho nejnadějnějšího, který věrohodně ztělesní zcela určité hodnoty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Skála 14.6.2016 21:50

Re: pane Kalvodo

A naopak !

Š. Hašek 14.6.2016 21:11

Re: Z podobných signatářů mám docela strach

Ano, asi tak.

D. Polanský 14.6.2016 20:27

Z podobných signatářů mám docela strach

Oni ví, kdo je ten pravý! A těch pravých tu již bylo. Ať nám raději neradí. Ať hodí lístek tomu, koho budou považovat za toho pravého, ale ať si to tajemství nechají pro sebe. Asi tak.

B. Rybák 14.6.2016 19:29

Základní rozdíl mezi demokracií a totalitou

Spočívá v tom, že za totality nelze veřejně obhajovat demokracii, zatímco v demokratickém sysystému lze obhajovat totalitu, tak jako to ve prospěch "zelené" multikulturní neomarxistické totality činí panem Kalvodou obhajovaná iniciativa!

P. Čech 14.6.2016 18:34

Re: úplně stačí 2 věty

Pane Valento, v š i c h n i politici v ČR jsou placeni ze státních, tedy našich peněz. Ubohé na celé věci je to, že přesto že jsou z našich peněz placeni, my do toho nemáme co kecat. A tak se stane, že např. poslanci, zvolení za KSČM jsou placeni z mých peněz, přestože komunisty nesnáším. Jsem jen zvědavý, jak bude skupina páně Kocába podporovat své kandidáty. Zda jim bude shánět podpisy 50 000 občanů a nebo podplatí 10 senátorů či 20 poslanců.. Druhé dvě možnosti ukazují na paskvil naší ústavy, který v tomto článku a odstavci odporuje zásadně Listině základních práv a svobod.. Dochází tak k neuvěřitelnému paradoxu, kdy ústava státu je v rozporu s ústavním pořádkem téhož státu. To je možné opravdu jen v České kocourkovské republice.

I. Mertl 14.6.2016 17:51

Re: To je sebranka...

Pane, s Vámi ne. Přebírejte si své myšlenky sám.

P. Vaňura 14.6.2016 17:23

Re: pane Kalvodo

Máte pravdu!

S. Donát 14.6.2016 15:58

Re: A jak tato výzva posuzuje USA

Dovolím si nesouhlasit. Jeho bonmoty občas poněkud hraničí se vulgaritou, ale rozhodně to muá v hlavě srovnané a ví velmi dobře, co říká. Že to některým nevoní, to je druhá věc, ale já v tom opravdu nevidím opilecké plácání.

S. Donát 14.6.2016 15:56

Re: Vážený pane doktore,

A podle čeho byste to chtěl poměřovat? To by mě fakt zajímalo.

M. Valenta 14.6.2016 15:34

Re: pane Kalvodo

Představa, že kdo nechce za prezidenta Zemana, je zastáncem všech těch ismů, co popisujete je mylná.

M. Valenta 14.6.2016 15:27

Re: Vážený pane doktore,

Pane Alda, a já mám zase pocit, že ten Váš pocit se nekryje s realitou. Řekněte mi co říká Váš pocit na toto? Je větší demokrat Zeman nebo Kalvoda?

M. Valenta 14.6.2016 15:19

Re: úplně stačí 2 věty

Pane Kalina, na té výzvě není nic nedemokratického, jen se snaží nalézt alternativu k Zemanovi. K tomu Zemanovi, který si za účelem vlastního zvolení dokonce nechal před časem založit stranu nesoucí v názvu jeho jméno a dnes již dokonce disponuje jakousi skupinou(mnozí v ní jsou placeni ze státních peněz!), která má za úkol koordinovat aktivity směřující k jeho znovuzvolení. Hezký den.

J. Kalina 14.6.2016 15:05

úplně stačí 2 věty

Kroměřížská výzva ohlásila záměr svých signatářů účastnit se aktivně volby prezidenta. Ne podporou někoho určitého, ale toho nejnadějnějšího, který věrohodně ztělesní zcela určité hodnoty.

1. věta je v pořádku, jistě má každý právo se aktivně zúčastnit 2. věta obsahuje: toho nejnadějnějšího a to už nemusíte vlastně číst dále resp lze to rozebrat. Pro koho nej...? pro republiku - no to je tedy elitní výzva, pouze pro schopnost porazit jiného kandidáta (asi Zemana), tedy ještě "horší"??. Teď jde jen o to, zda to berou jako nej ze svého hlediska a respektují, že jiné skupiny voličů mají toho nej.. jiného nebo si myslí, že oni toho nej.. nejlépe najdou a když nevyhraje, tak se asi zase pose..u do výšky, což má tu hodnotu, že jim to spadne na jejich hlavy.

A té demokracii: nespočívá v tom, že vládnou zástupci 50% voličů + 1 nebo často to v různých systémech neplatí a ani nevadí. Demokracie je způsob změny vládců bez vyvraždění předchozích resp bez vyvraždění prohravších odpůrců a ochota uspořádat za 4-5 let opět rovné volby s připuštěním opozice a možností vlastní prohry.

A. Alda 14.6.2016 14:27

Vážený pane doktore,

mám k Vám úctu, neboť jste jako jeden z mála dokázal abdikovat pro nepatrnou blbost. Ovšem Váš postoj nesdílím, neb věc vidím z úplně jiného úhlu.

Také se bojím o demokracii a o své individuální svobody. Mám však na rozdíl od Vás pocit, že jsou nejvíce ohroženy právě ze strany těch, pro něž Vy horujete a jejichž kroky adorujete.

P. Švejnoch 14.6.2016 14:24

Re: To je sebranka...

Drahý pane Mertle, mně je ale úplně jedno, co Vám smrdí.

Co mi vadí na angažmá pana Kalvody jsem napsal ve svém příspěvku - jestli to v něm nedokážete najít, je mi Vás líto, ale nevím, jak Vám mám pomoci.

Proč mi podsouváte jakýkoli názor na nýmanda, který si v současnosti myslí, že šéfuje MV, netuším, stejně tak, jako netuším, proč mi vysvětlujete, že advokát musí zastupovat případy vrahů (tedy pokud je dostane přiděleny ex offo, jinak nemusí nic). Jedině snad, že jste se tuto "objevnou" myšlenku dnes dozvěděl, a potřeboval jste se o ni podělit s auditoriem...

... a co nějaký "dopis pragováků", ten nebude, milý pane Mertle? :-)

M. Pivoda 14.6.2016 14:19

Lepší historická analogie

"Na věčné časy a nikdy jinak" Zvolil jste špatnou historickou analogii. Tehdy šlo o politickou proklamaci, nikoliv o evoluční jev.

Zkusím vám dát lepší příměr. Kdysi v historii včelstva se včely rozdělily jednou provždy. Vznikla jediná královna, které ostatní včely slouží dodnes jako dělnice.

Lidstvo čeká něco podobného, ovšem s tím rozdílem, že ty dělnice či dělníci už královna nebude potřebovat. Místo nich nastoupí (do 20-30 let) výkonnější a spolehlivější roboti. Pro většinu lidstva se v budoucnosti nabízí v podstatě dvě altenativy: buďto záchrana zavedením nepodmíněného minimálního příjmu, nebo jejích vyhubení jako zbytečných nákladů (vyjářeno pojmem dnešního kapitalismu).

Politické strany, jakkoliv legitimní, budou hrát už jen roli dnešních folklórních souborů.

S. Donát 14.6.2016 14:14

Re: To je sebranka...

:-)

I. Mertl 14.6.2016 13:47

Re: To je sebranka...

Nic mi není do Vašeho sporu s p. Šulcem, ale řekl bych, že Vaše reakce hulvátstvím smrdí, stejně jako původní poznámka p. Dekyského. A mimochodem, co Vám doopravdy vadí na Kalvodovi - jeho politické působení je dávno pryč a nenechalo žádnou ošklivou pachuť, odešel po miniprůseru s doktorátem, omluvil se, doktorát obratem dodělal (devítiměsíční doktorát současného ministra vnitra taky nevadí, že?) a jeho advokátská kariéra je bez poskvrny (víte, advokát třeba musí zastupovat třeba i vraha). Tak proč by nemohl mít jakékoli ambice?

A. Holík 14.6.2016 13:40

Re: A jak tato výzva posuzuje USA

Zeman ma koule leda tak na to rict co mu prvni prijde na jeho ozraly jazyk. Hospodske kecy nejsou talent.

Š. Hašek 14.6.2016 13:39

Pane Kalvodo,

nic ve zlém, pochopil jsem to správně, že ta konečně nová (Vaše) občanská společnost bude organizována Kocábem, Klinikou a televizáky?? A volby jednotlivci jsou potom zhouba?

To potom tedy raději zůstanu u té "roztříštěné sešlosti občanů" - popelářů (s ním je někdy lepší slovo, než se Šabatovkou), profesorů, různých venkovských (sedláků), živnostníků, penzistů, čtenářů starých tlustých knih, ještě autentických středovrstváků - u té sešlosti, co "toho organizování (s pomocí neziskovek a bruselských fondů)" už má docela plné zuby. Moc nás není.

Že Vy jste "ODA"?? Ten Váš článek docela jasně připomněl, proč tato strana zmizela.

Vždyť Vy nevíte (občas), čí jste! Paní Marvanová to nevěděla asi nikdy.

J. Chaloupka 14.6.2016 13:24

Práva bez povinností nejsou právem. Nejdříve

definujte lidské povinnosti a pak hovořte o právech. Ostatně právě vaše vláda, pane Kalvodo, dala spoustu práv všem gaunerům a mají je dodnes i když už si zřejmě málokdo pamatuje, že jste byl součástí nějaké vlády.

R. Morava 14.6.2016 13:20

Re: Mimoni?

Dobrá, se Západní Evropou je třeba se dohodnout a spolupracovat jak jen to jde, musíme jim i něco tolerovat, Jsou pořád lepší než Rusko... Nebýt multikulturálního nebezpečí, stačilo by gendrismus, feminismus, neomarxismus, prostě ignorovat a čekat, že se svět snad vzpamatuje.

Ale multikulturalismus se svou rychlostí, no-go zonami, a white-out, který jsem na vlastní oči viděl ignorovat už nelze. Ono to už teď jde dost rychle.

Chci žít ve svobodném bohatém, nebo středně bohatém státě ve svobodné Evropě. Pokud to nejde tak ve svobodném státě v nesvobodné Evropě. Ve islámském středověku žít nechci. I ten komunistický nebo nacistický režim většinou do 100 let padne. Jak to, že se ve vyspělé civilizaci s křesťanskými základy přibývají a skrytě se tolerují vdavky nezletilých, mnohoženství, vraždy vlastních dcer ze cti, zahalování žen, výzvy zabíjet pro víru a vnucovat víru Evropanům?

Obávám se že duch kroměříšské výzvy tyto podstatné problémy neřeší.

M. Valenta 14.6.2016 13:07

Re: Omyl se nekoná.

Spíše jste měl na mysli osvíceného monarchu. Že bude jeho následní také osvícen je ale bez záruky.

P. Čech 14.6.2016 13:03

Re: Pane Kalvodo,...

A ještě něco. Až dosud, vlastně až do přímých voleb prezidenta byli Pražáci zvyklí, že vyhrávají volby. Tentokrát se přepočítali i se svým spícím kandidátem. Neříkám, že pan Miloš Zeman je nějaké terno, nicméně lepší než kníže je určitě.

O. Horák 14.6.2016 13:01

A jak tato výzva posuzuje USA

To přeci vesele obchoduje s Čínou skutečně ve velkém a víte kdo je jeho bezva kámoš? Saúdská Arábie. A co říká Kroměřížská výzva na lidská práva tam a v podobných zemích se kterými obchoduje a kamarádí světový vzor demokracie USA.

Takže vážení pokrytci, jak někdo takhle velkohubě plácat o svobodě Tibetu, kultuře a dalších vznešenostech, tak mu jen vadí Zeman.

Zeman má mnoho chyb, ale hlavně má koule na pojmenování skutečnosti bez růžových brýlí novodobých humanistů kterým by u zadku mohl dohořívat doutnák od bomby kamaráda přistěhovalce a pravdu nepřiznají.

P. Čech 14.6.2016 12:59

Re: Ano, nacházíme se v bodu zlomu - neustále

Moci politických stran, jinak řečeno systému, založenému na volné soutěži politických stran zvoní hrana. Kdo to nevidí, je slepý. Současný systém moci politických stran se přežil, protože občané nabývají rozumu, nelze je ohlupovat donekonečna. Proti existenci politických stran nic nemám, v demokracii však mají zcela jinou úlohu než moc nad občany.A o tom to všechno je.

R. Langer 14.6.2016 12:59

Re: Ano, nacházíme se v bodu zlomu - neustále

Provždy? Jako "Na věčné časy a nikdy jinak?". Ne, to si jenom někteří myslí, že mohou... ;-)

P. Čech 14.6.2016 12:54

Re: Pane Kalvodo,...

Mám na věc podobný názor. Naštěstí je volba prezidenta, na rozdíl od voleb do poslanecké sněmovny demokratická, tedy přímá. Rozhoduje zde většina občanů. Skutečná většina. Pan Kocáb a spol nechť si do svého Peletonu naberou kolik chtějí kandidátů. . Myslím, že prvním kolem voleb neprojde ani jeden. Je to kvůli polibku smrti, který rozdává jméno Kocáb.

M. Pivoda 14.6.2016 12:31

Ano, nacházíme se v bodu zlomu - neustále

Nicméně již brzy půjde skutečně do tuhého. Svět se totiž může rozdělit jednou provždy.

Nikdy v historii lidstva (otrokářství, feudalismus, kapitalismus) nebylo tolik potenciální moci vytvořeno, jako je tomu právě pomocí nové technologie. A kdo ji bude řídit, ten bude řídit běh tohoto světa.

Nové politické strany (jakkoliv legitimní) toho mnoho nezmohou. Prostřednictvím občanství se k té ohromné moci (vzniklé pomocí technologie) nedostanete, protože občané tomuto tématu vůbec nerozumí. Nicméně zkuste to. Není dobré se vzdávat bez boje.

J. Vlček 14.6.2016 12:22

Pane Kalvodo,...

...oháníte se samými morálními hodnotami a osobnostmi, ale ve skutečnosti jediným pojítkem a hnacím momentem vás signatářů kroměřížské výzvy je frustrace z nezvolení vámi adorovaného spícího Karla a z toho plynoucí nenávisti k současnému prezidentu, a dále pak neudržitelná touha po korytech, která by vás, po zvoleni vámi prosazeného kandidáta, neminuly.

Buďte si jist, že občané si svého prezidenta zvolí i bez vaší iniciativy a vašich pelotonů. Ona totiž jména Kocáb, Halík atd. zdaleka nevzbuzují u voličů takovou důvěru, aby se jech nositelé mohli považovat za elity národa a z toho titulu dávat rady voličům a směrovat je tím svým správným směrem.