25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Klaus měl (zase) pravdu

Možná si politicky příliš nepomůžu, protože Václav Klaus není v dnešní době mediálně oblíbenou osobou, ale nemohu nepřipomenout, že již od roku 2000 byl jediným politikem, který opakovaně publikoval prorocké analýzy o společné měně euro a demokratickém deficitu Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Frauknecht 3.6.2016 10:29

Re: Nemohu si pomoct

Fakt, Vámi definovaný, je v hlubokém rozporu s mojí poslední větou, někde je chyba :-)).

J. Vlček 3.6.2016 10:24

Re: Klaus je dobry prognostik

Pane Chládku, opravdu duchaplné.

J. Vlček 3.6.2016 10:20

Re: Klaus je dobry prognostik ?

To je tak, když dement Šmídů, chce druhého (dokonce většinu občanů) postavit na svoji úroveň dementa.

M. Valenta 3.6.2016 10:19

Re: Dnes už pouze ruský slouha.

Nezničil, jen se o to vehementně snaží. Jednotná měna je v pořádku, pokud je ve správných rukou, což v několika případech není. Reforma EU je nutná i proto, že rozšiřování na jihovýchod bylo v některých případech předčasné politické rozhodnutí. Ochrana společných hranic je průšvih a největší ohrožení EU. A až tu budou vládnout Zemanové, Kaczinčtí, Hoferové atd, tak budeme ještě vzpomínat. Přeji hezký den.

K. Frauknecht 3.6.2016 10:17

Re: Nejak jsem nezaznamenal,

:-)))

Z. Lapil 3.6.2016 10:08

Re: Nejak jsem nezaznamenal,

Nenechte se zaslepit vírou. Volby v Německu ani v Rakousku ani kdekoliv jinde nejsou volby EU. A průšvih je to, že v EU zvolíte tak nanejvýš parlament, ale ten do toho nemá moc co mluvit. Náznakem je to podobné SSSR a spol., taky si vzpomínám, že jsem chodil k jakýmsi volbám, ale když na to přišlo, přijely tanky... co to kecám, byly vyhlášeny sankce... tedy ono spíš, když se naši chtěli přestěhovat z mostecka, protože nemocné děti, tak byty na příděl...

Jakoby blábolím, ale snad mi rozumíte správně :-).

M. Prokop 3.6.2016 10:01

Re: Klaus je dobry prognostik ?

"Kdyby hloupost nadnášela ..." :-P

M. Prokop 3.6.2016 10:00

Re: Klaus - káže vodu svobody, ale pije totalitní víno - ruské

Lidovcům a nebožce US.

M. Prokop 3.6.2016 9:59

Re: Nemohu si pomoct

Fakt je, že v případě Ruska Klaus sice dobře popisuje výchozí skutečnosti, ale odvozuje z nich IMHO chybné závěry.

Takže se toho jeho odpůrci chytají co lejno košile, jiných možností nemajíce.

Z. Lapil 3.6.2016 9:57

Re: Dnes už pouze ruský slouha.

Klaus žádnou EU nezničil. On upozorňuje, že takhle to nemůže fungovat.

Přece na to, abyste viděl, že v nejednotně ekonomicky řízených státech nemůže fungovat jednotně řízená měna, přece nemusíte být ekonom, stačí na pět minut vypnout televizi a zamyslet se.

Když mi někdo do očí tvrdí, že stát se součástí společně rozhodujícího celku neznamená ztrátu samostatnosti (čili že zapojením se do vlaku mašinka nepřichází o možnost vybrat si, kam a jak rychle chce jet), tak evidentně lže, a to nikdy nedělá dobrotu. Čímž nechci dokazovat, že spolupracovat se skupinou sousedů je špatný nápad, ale nemůžu si pomoct, činit tak skrze systém EU přinejmenším od Lisabonské smlouvy úplně špatné je.

Vždyť tady nefunguje ani taková samozřejmost, jako ochrana společných hranic (Schengen). Dva tři roky se veřejně ví, že je to průšvih, a ono nejen že s tím vedení nic nedělá, ono mu je to evidentně naprosto jedno! Stará se nanejvýš o to, aby noviny nepsaly (a Klaus neříkal), že je to cesta do pekel.

M. Prokop 3.6.2016 9:57

Re: v tom případě měl (zase) pravdu i Paroubek

Jo, Puchejř sice byl protivný jak činže, ale TAK blbý, aby nevěděl, že € je poukázka na průser a že v tom má Klaus pravdu, to zase ani on nebyl.

Vy rudoši si připomeňte talenty jako Dluhoslav, Špidla, Velká kapsa ...

P. Han 3.6.2016 9:55

Re: Nejak jsem nezaznamenal,

Tohle bylo obzvlášť geniální. Myslel jsem, že Lenin je v Ječný, ale asi se přestěhoval o ulici vedle.

M. Prokop 3.6.2016 9:54

Re: Klaus - káže vodu svobody, ale pije totalitní víno - ruské

No, pravdu ....

Pokud by v Česku byl většinový systém a střídaly se vlády jedné strany, bylo by to tak. Problém pro Klause i pro jiné naše politiky je, že vlády jsou koaliční a z předvolebních slibů jde prosadit jen málo, obvykle ty největší blbiny.

Co se týče €, stačí juknout na https://cs.wikipedia.org/wiki/Teorie_optim%C3%A1ln%C3%AD_m%C4%9Bnov%C3%A9_oblasti

Co by v té věci měl pan expresident přiznávat, to nevím.

M. Šejna 3.6.2016 9:53

v tom případě měl (zase) pravdu i Paroubek

vzpomínám si jak v roce 2005 prohlásil tehdy premiér Paroubek, že vstup do euro-zóny není aktuálně na pořadu dne a že euro by se mělo pohybovat kolem 25 Kč. To bylo tehdy řevu z té vaší ODS, co si to ten Paroubek a socani dovolují vůči našemu slibu příjmout Euro a vůči podnikatelům, kteří by byli nejraději, kdybychom měli euro už včera.

Takže pokud měl (zase) pravdu Klaus, tak ji měl i Paroubek, a vy modráci byste si měli připomenout vaše dřívější prohlášení, která bývala dost často v úplném rozporu s názory vašeho "otce zakladatele" Klause.

P. Han 3.6.2016 9:52

Re: Pane Jirso z ODS

Vidíte, je již dávno za zenitem, ale pořád má pravdu. Nevím, co je na pravdě tak zavádějícího. Přeji vám, abyste se ke svému zenitu někdy aspoň přiblížil.

K. Frauknecht 3.6.2016 9:52

Nemohu si pomoct

buď český národ blbne nebo na NP je třetina placených trollů :-). Ačkoliv se téma článku ani slůvkem nedotýká onoho "strašlivého Ruska", každý druhý/třetí komentář je zmiňuje!

A teď k článku: nepamatuju si, že by se pan prezident někdy mýlil :-))))!

M. Prokop 3.6.2016 9:50

Re: Dnes už pouze ruský slouha.

Trouba Valenta ještě ne.

P. Han 3.6.2016 9:50

Re: Nejak jsem nezaznamenal,

Samo vůči sobě, troubo. Ztratilo 65% své kupní síly proti tomu, co mělo při zavedení. Vy jste tu za hňupa od začátku - koneckonců jako každý hňup.

M. Prokop 3.6.2016 9:49

To Hujery štve nejvíc,

že co se týče EU a "oteplování" se Klausova slova takřka bezezbytku naplňují.

J. Schwarz 3.6.2016 9:48

Re: Klaus je dobry prognostik ?

V devadesátých letech by Klaus vyhrál i všelidovou volbu. Zeman vyhrál, protože všichni jeho protivníci byli ještě větší šašci než on.

V. Povolný 3.6.2016 9:46

Re: Nejak jsem nezaznamenal,

pane Žitný, z vašich článků čouhá nenávist ke Klausovi jako sláma z bot.

Ale k věci. On ten váš domovník má totiž jednu vlasnost, kterou jeho oponenti nemůžou rozdýchat. A sice tu, že je excelentním prognostikem se schopností vidět dlouhou dobu dopředu. On má zkrátka ve svých předpovědích pravdu a to je něco, co je neodpustitelné. Jistě, je možné mít k němu spoustu výhrad, ale tohle je prostě fakt.

A k té vaší Eurozóně - no, sovětský blok vydržel 40 let a to byla jeho ekonomická výkonnost podstatně menší, než je tomu dnes u Německa a států EU. Jak dlouho tedy myslíte, že vydrží eurozóna? Podle mě může vydržet i déle, pokud se v ní bude vládnout ve stylu SSSR, a zatím to tak vypadá. Pokud ovšem voliči nerozhodnou jinak. Voliči mají v rukách klíč k řešení. Jen oni můžou rozhodnout, jestli budou v Evropě svobodné státy nebo něco na způsob sovětského bloku a RVHP. A podle přikladu Rakouska se zdá, že už se začíná blýskat na lepší časy. Rozhodující volby budou ovšem v Německu a eurohujeři si to dobře uvědomují a začínají být hysteričtí.

J. Žitný 3.6.2016 9:43

Re: Nejak jsem nezaznamenal,

To je jen takovy slovni obrat, Svejnochu.....ale tim se netrapte, vy Klausovci jste pri narozeni nebyli obdareni prilis rozumem.....jinak byste Klauna hnali uz na zacatku 1990, kdy se vnutil do OF.

J. Žitný 3.6.2016 9:41

Re: Nejak jsem nezaznamenal,

Euro ztratilo 65% sve hodnoty vuci cemu, pane bl.be? Musite byt konkretni, s takovym vykrikem jste za hn.pa.....koneckoncu jako kazdy klausofil.

P. Han 3.6.2016 9:28

Re: Klaus je dobry prognostik ?

Ano, té "většinové demence" občanů jste reprezentativní vzorek.

V. Šťastný 3.6.2016 9:27

Re: Dnes už pouze ruský slouha.

dnes už i trouba pozná, že se EU zničila sama.

P. Han 3.6.2016 9:24

Re: Klaus - káže vodu svobody, ale pije totalitní víno - ruské

Je sice hezké, jak dobře víte, co a proč Václav Klaus dělal a dělá, jen je škoda, že si to všechno taháte z palce levé nohy. O samostatnosti ČR i o zachování naší měny Klaus mluvil již v dobách, kdy byl "pouhým" ministrem financí. O tom, že nás chce dostat pod vládu Ruska, bájí pouze "pražská kavárna". A že brojí proti EU? Divíte se? Vzpomenete si na ostudnou návštěvu maoisty Daniela Cohn-Bendita, který přijel do Prahy jako satrapa na návštěvu vazalského státu? Štítem proti Rusku není bezzubá EU, která se dokáže vymezit pouze proti zahnutým banánům, ani vlastní hranice není ochotna, natožpak schopna bránit. Štítem proti Rusku je pouze NATO, na které spoléhá i celá slavná EU, která sice většinově nenávidí Američany, ale myslí si, že jsou ji povinni bránit.

A že byl Klaus "letitou součástí" Prognostického ústavu? Od roku 1987 až do roku 1989? Celé dlouhé dva roky? Inu, kvalita vašich závěrů odpovídá kvalitě vašich informací. Jsou skutečně hovnověrné.

J. Schwarz 3.6.2016 8:52

Re: Klaus - káže vodu svobody, ale pije totalitní víno - ruské

Pokud jde o vznik opoziční smlouvy, tak vinu za tuto smlouvu by bylo třeba přičíst spíš lidovcům než Klausovi. Ten se jen bránil jejich vyděračským požadavkům v případě, že by ODS vytvořila s KDU a ODA koaliční vládu tolerovanou ČSSD. Byly to přehnané nároky lidovců co způsobilo vznik opoziční smlouvy ODS a ČSSD.

K. Janyška 3.6.2016 8:41

Václav Klaus má pořád pravdu, neboť kompozitivní teorie,

kterou ovládá ji má. Více lidstvo neví... Dzp.

M. Valenta 3.6.2016 8:38

Dnes už pouze ruský slouha.

Snu o zničení EU podřídil, kdysi nadějný politik Klaus, zbytek své keriéry. Docela smutný pohled. A dnes už i ten nejhloupější komunista pochopil, že je to jeho člověk.

P. Lenc 3.6.2016 8:23

Re: Blázen nebo velezrádce

Přesné, ale zbytečné.Stačí se podívat na diskuzní příspěvky.Pravda a láska...pardon, blbost a koblihy zvítězí.