23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EVROPA: Co se to děje s Evropskou unií?

V roce 2003 hlasovala v referendu většina Čechů pro členství v Evropské unii. V roce 2016 je téměř stejná část populace k EU skeptická. Osobně to prožívám stejně: hlasoval jsem pro členství, ale v roce 2009 v Senátu jsem již hlasoval proti přijetí Lisabonské smlouvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pražák 1.6.2016 22:24

Re: Právě hlásil rozhlasový Lžižurnál

Naštěstí mezi sebou obchodují převážně soukromé firmy, takže ty by asi bruselským mocipánům vysvětlily, že když by znemožňovala EU obchod s UK, tak by se to odrazilo i ve výši vybraných daní a zaměstnanosti v EU.

Ale je možné, že na profit už Brusel nehledí, stejně jako za reálného socialismu, kdy byla politická doktrína nadřazena finančnímu zisku.

Š. Hašek 1.6.2016 22:18

Re: V té době prezident Václav klaus varoval?

Dobře. Vlastizrada. Kdo půjde s Václavem Klausem před tribunál jako podněcovač, pomahač, nezabránil, atd. Bude jich houf, stádo. Stádo permanentních kecalů/mudroprdů!

Začněme s vlastizradou třeba u Ústavního soudu ČR, v případě Lisabonské smlouvy, třeba.

Určitě Vás Václav Klaus rozčiluje, ale nelítá v tom sám. I se mnou, protože já tehdy v referendu hlasoval ano.

Jak jste na tom Vy, pane Čechu??

J. Jurax 1.6.2016 21:30

Re: Právě hlásil rozhlasový Lžižurnál

Snad proto, že Německo je de fakto šéfem EU. S přicmrdující Francií. Britové se moudře separují a ostatní státy jsou ekonomičtí trpaslíci.

J. Jurax 1.6.2016 21:27

Re: Proč omezení zbraní?

Jak patrno, pro euroholanďany to neplatí.

J. Jurax 1.6.2016 21:25

Re: Byl jsem - a stále jsem zastáncem spolupracující

EU a spolupracující Evropa jsou naprosto odlišné entity. EU komanduje a buzeruje Evropu ve jménu rudozelených idejí a Německa.

J. Jurax 1.6.2016 21:22

Re: Proč máš parlament nepřipouští debatu o členství v unii ?

Ti, co dnes sedí v parlamentu, myslí jenom na svoje koryta. To jistě. Ovšem ti, co tam budou sedět po nich, budou též myslet jenom na svoje koryta. Proč by tam jinak lezli?

A proč máš parlament nepřipouští debatu o členství v unii? No protože to nemá z brusele písemně povoleno. A bojí se zeptat, jestli se takové debaty smí podřízená gubernie vůbec dopustit, aniž by byla ztrestána.

J. Jurax 1.6.2016 21:17

Stručně řečeno

není hovadnosti tak veliké, aby jí vedení EU nebylo schopno.

Odséřeme to ovšem my všichni, vedení EU ne, protože defenestrace na sudlice na§raného sprostného lidu dole pod okny už není v módě - je nehumánní a porušuje lidská práva defenestrovaných. A v klimatizovaných palácích, kde ti europitrysové v bruseli hřadují, stejně nejdou otvírat okna.

Z. Rychlý 1.6.2016 21:16

Re: Proč máš parlament nepřipouští debatu o členství v unii ?

To je jistě hlavní důvod. Nemenším důvodem je to, že dotace mrví svobodný trh. A všechno, co zavání svobodou trhu jim vadí. To je výchovou.

Z. Rychlý 1.6.2016 21:13

Re: Byl jsem - a stále jsem zastáncem spolupracující

Ta banda ještě to vnucování doprovodí komentáři, jak oni se ochotně podělí o to kulturní a ekonomické požehnání - a jak my jsme zaostalí, že to nechceme přijmout.

Nejsou to žádní blbečci, jedou tvrdě za vytvořením svého evropského národa. Spojující řeč má zejmě být arabština.

P. Čech 1.6.2016 19:01

Re: Eu může přežít.

Přesně tak. Lisabonskou smlouvou se státy vzdaly značné části své suverenity ve prospěch bruselských úředníků. Úředníků, kteří zde hájí zájmy především Německa a Francie, ev. Itálie.. Pokud EU nezruší Lisabonskou smlouvu, je její rozpad jen otázkou času.

T. Major 1.6.2016 19:00

Proč máš parlament nepřipouští debatu o členství v unii ?

Protože z EU jdou dotace a ty je možné rozkrást. Pamatujte na to až půjdete k volbám. Ti co dnes sedí v parlamentu myslí jenom na svoje koryta

P. Čech 1.6.2016 18:57

V té době prezident Václav klaus varoval?

Varoval, ale podepsal, čímž se podle mne dopustil vlastizrady. Poté, kdy Lisabonská smlouva vstoupila v platnost se totiž EU zásadně změnila. K výrazně horšímu. Ústava totiž nenutí prezidenta podepsat, pouze konstatuje, že podepisuje. Vymlouvat se na to, že na něj byl činěn nátlak a že podepsat smouvu byl donucen, ukazuje jen na to, že neměl na postu prezidenta co dělat. Prezident totiž zastupuje všechny občany, nejen ty, kteří podepsat chtěli. Správně měl iniciovat referendum. Nejde totiž o nic jiného než pokus nadiktovat občanům zemí nějaký hybrid federace pod nadvládou Německa, Francie a ev. Itálie. V orgánech EU jsou totiž tyto tři státy schopny vždy většinově prosadit svou vůli proti vůli ostatních zemí. Po Napoleonovi a Hitlerovi jde o další pokus ovládnout Evropu, tentokrát nikoliv vojensky. Je to do očí bijící.

A. Richtr 1.6.2016 18:46

Re: Byl jsem - a stále jsem zastáncem spolupracující

Presne! Pokud je to takova vyhra mit ve state Homo Arabica migranty tak at platej nam, ze si je tam nechaji a ne naopak.

J. Fridrich 1.6.2016 16:41

Byl jsem - a stále jsem zastáncem spolupracující

Byl jsem - a stále jsem zastáncem spolupracující Evropy. Nynější vedení EU se ale natolik odchýlilo od skvělých myšlenek poválečných Otců-zakladatelů EHS-EU ( - pánů K. Adenauera, W. Churchilla, de Gaullea, J. Monetta, R. Schumana, P.H. Spaaka, A. de Gasperiho ), že je nutné dát lidem všech členských zemí EU možnost se svobodně, tedy v národních referendech vyjádřit k zcela nepochopitelnému a protizákonému otevření Evropy zcela nepřátelským, necivilizovaným hordám lidí, kteří v naprosté většině neprchají před útrapami války ( nedávno nám všem předvedli " křest'ané " z Iráku - jak se nevděčně zachovali k naší zemi a " hodným aktivistům " kteří je k nám letecky dopravili, živili a opět letecky vrátili do jejich " nebezpečné " země ) - ale přichází naše Evropské země rozvrátit a zničit - sami říkají " my to tady přebíráme ".

A pokud jsou - jak říkají ti jejich vítači obohacením - kulturním, ale i ekonomickým - TAK PROČ JE NABÍZÍ-VNUCUJÍ-STRKAJÍ nám ?? Takto to vypadá v Dortmundu :

https://www.email.cz/web-office/c-cZFjQugZvdssWbMbpjOUPgzFSN8kwjG8eK7eydn6scVh

DWfG6EZbdKOYxDVsWY_mJRiEo/doc1.docx

L. Florner 1.6.2016 15:15

Re: p. Florner,

Ano, vydírání a zastrašování je obecně velmi rozšířeným nástrojem. To ovšem neznamená, že je nástrojem správným, ani že se jeho použití nakonec neobrátí proti jeho uživatelům.

A. Richtr 1.6.2016 15:12

Evropa prezije tehdy, pokud si vezme prasky proti demenci a prestane ostatni nutit at s ni skoci banziiii bez gumy...

P. Selinger 1.6.2016 14:34

Eu může přežít.

pokud se vrátí ke kořenům, to jest zruší Lisabonskou smouvu a část Maasrichtské..

M. Prokop 1.6.2016 14:32

Re: Proč omezení zbraní?

Zajímavé na tom je, že Holanďani jako jednotlivci jsou obvykle docela rozumní lidé.

A. Richtr 1.6.2016 14:27

Tady nejde o teroristy ale o to, ze EU ma strach z revolty beznych obcanu... vlady sahaji lidem na zbrane, kdyz pripravuji tvrda opatreni proti svobode a potrebuji mit klidne demonstrace a ne barikady...

J. Fialová 1.6.2016 13:41

Re: Proč omezení zbraní?

Co jednou EU prosadí, to je na věčné časy a nikdy jinak? J. Fialová

"Nizozemsko chce parametry směrnice o zbraních stůj co stůj prosadit do konce června, než předsednictví EU převezme Slovensko. Přijatá kritéria pak budou závazná do budoucna – to znamená, že i kdyby slovenské předsednictví prosazovalo mírnější dopady evropské směrnice o zbraních, nebude moci se odchýlit již od předem přijatých parametrů." (zdroj: pí Bačkovská z odboru bezpečnostní politiky a prevence kriminality ministerstva vnitra)

L. Severa 1.6.2016 13:32

Proč omezení zbraní?

"Na teroristické útoky reaguje návrhem na zpřísnění legálně držených zbraní, ačkoli žádný teroristický útok nebyl proveden legálně drženou zbraní." Možná by se někteří občané bránili projevům násilí, když to policie často nezvládá(nebo nesmí??). Z toho má každá vláda obavy.

Z. Koutecký 1.6.2016 12:47

S EU se děje to,

že od původního záměru hospodářské spolupráce, volného pohybu zboží, služeb, kapitálu a osob mezi suverénními evropskými státy, přechází EU ke snaze o vytvoření jakéhosi evropského superstátu, centrálně řízeného, v němž se jednotlivé národní státy jaksi rozplynou. Lisabonskou smlouvou vývoj v tomto směru značně pokročil. Jednotlivé státy jsou tlačeny k tomu, ale stále větší část své suverenity předávaly EU. Některé se ovšem více či méně brání. Z pohledu Západu se teoreticky jedná o proces pozitivní, který by měl vytvořit hospodářsky silnou a bezpečnou Evropu, významnou ekonomickou, vojenskou a geopolitickou protiváhu Rusku. V praxi se však ukazuje, že centrální orgány EU nejsou schopny zvládnout řízení tohoto, dnes téměř 600 milionového slepence.Takže vzniká chaos.Což se dalo čekat. Poznatky z historie i současnosti nás učí, že příliš velké a národnostně mnohotvárné soustátí lze řídit jen direktivně, což ovšem odporuje demokratickým principům.Rozpadl se SSSR, Jugoslávie, chaos je v Libyi, Iráku, Sýrii. Dávat za příklad úspěšné fungovaní USA zde není namístě, neboť historie vzniku USA a jeho vývoj byl zcela jiný.Stabilita EU je v nedohlednu.

M. Prokop 1.6.2016 12:39

Re: Státní vlády se odvozují od parlamentů,

Státní vlády mají svou parlamentní většinu (nejde-li o vládu menšinovou, u nás oposmlouva zvanou a i menšinová má nějak domluvenou podporu) a menšinovou opozici.

V kočovném eunijním parlamentu nic takového není, Komise není vláda, Rada není zodpovědná Parlamentu a není ani vládní většina, ani menšinová opozice, jednotlivé věci se handlují ad hoc mezi frakcemi stylem "moje teta, tvoje teta".

Těch 20% je následek, ne příčina.

M. Rejman 1.6.2016 12:36

Re: Jirsa,

Přesně tak!

L. Popovský 1.6.2016 12:36

Re: EU je kvetoucí zahrada

Naprostý souhlas. Jen s tou výhradou, že žádná vyhláška o zelí neexistuje.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-o-tom-bruselskem-zeli-dqn-/p_spolecnost.aspx?c=A130413_165906_p_spolecnost_wag

http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/britove-se-bavi-protiunijnim-vtipem-o-vyhlasce-ktera-reguluje-prodej-zeli--1600957

Š. Hašek 1.6.2016 12:36

Re: Hlasoval jsem proti vstupu do EU.

Hlasoval jsem pro.

Dnes pozdě bycha honit.

Článek pana Jirsy popisuje suše situaci, Brusel dnes začíná být horší než příkaznictví, které jsme zažili.

Brusel se směje vlastním zákonům, vše ohýbá/utíká před problémem! Jako u nás v roce 1985 (třeba). A běženec přednější občana zde žijícího od nepaměti. A ještě mě tady poučuje mladý komunista s americkým pasem!!!!!! Tím myslím anarchokomunistu Dienstbiera, kterému jako hračička bylo přiděleno celé ministerstvo. Chápu, každý poslanec brusele má také "na hraní" svůj mandát.

Zjednodušeno.

M. Prokop 1.6.2016 12:35

Chybí zde agitátor Tolman

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/svetova-ekonomika/spatna-infrastruktura-a-vysoke-ceny-nemecko-se-dohodlo-na-om/r~adeeec7827c611e6851c002590604f2e/

A. Alda 1.6.2016 12:22

Re: Jak jsem se ted docetl, EU vydala Kodex chování proti

Jo. Přesně. Díky.

A. Alda 1.6.2016 12:22

Hlasoval jsem proti vstupu do EU.

A dobře jsem věděl proč. Má pesimistická očekávání však byla málo pesimistická - ve skutečnosti to probíhá rychleji, než jsem očekával.

J. Kanioková 1.6.2016 12:11

:)))))))))))