25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KVĚTNOVÉ VÝROČÍ: Něco k zamyšlení

Hysterie kolem jízdy ruských motorkářů, kteří svým vlastním způsobem uctívají památku padlých ve druhé světové válce, opravdu hraničí s duševním postižením mnoha našich politiků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Křepelka 9.5.2016 14:16

Noční vlci jsou agresivní sebranka.

A to s podporou samotného gosudara slunéčka jasného. Vlastenectví a úcta k obětem je jedna věc a rozsévači lží na úrovni popíračů holokaustu věc druhá, pro které kladení věnců je jenom záminka. Promiňte pan Haasi, ale spolek, který velebí bratrskou pomoc 21. srpna, který popírá pakt Molotov - Ribbentrop, pakt který zavazoval obě smluvní strany, že polský stát nebude nikdy obnoven, který v osobě svého šéfa "Chururga Zaldostanova dokonce - a to nikoliv u nás, ale v Minsku - napadá fyzicky běloruského novináře, který se jej dotazoval na spolupráci Stalina s Hitlerem? Nikdo na Noční vlky nereaguje hystericky. Reaguje na to do za předstíranou pietou představují.

H. Balzám 9.5.2016 13:03

Válka symbolů,

o nic jiného se nejedná. Kosti neznámých vojínů už dávno zetlely. U nás, ve městě, které bylo jako první na území dnešní ČR osvobozeno spojeneckou armádou a kam do komunistického puče nevstoupil jediný ruský voják, jsme ty hroby neznámých vojínů (bylo jich pět nebo sedm) měli taky. Jediní mrtví rudoarmějci tu byli totálně ožralí vojáci místní okupační posádky, kteří zemřeli při nehodě náklaďáku desítky let po válce. Kdo a proč tedy potřeboval tyhle symboly a ikony? Proč bylo potřeba tak masivně lhát několika generacím dětí ve školách, tak šíleně překrucovat historii, dokonce retušovat dokumentární fotografie? Komu posloužilo arestování a vraždění bojovníků za svobodu naší země, kteří bojovali na straně spojenecké? Opravdu by se takhle choval někdo, kdo má čisté svědomí? Nebo spíš někdo potřeboval vymazat z kronik fakta, že rusák, dřív než byl náckův zavilý nepřítel, byl jeho nejhlasitější spojenec? Že v případě boje rusáka proti náckovi nešlo o boj dobra se zlem, ale o soupeření dvou zel, kdo ovládne víc duší? To, že sovětská armáda porazila na našem území nácky, je sice pravda, ale rozhodně nepřinesla svobodu. A symbolem této další, mnohem delší a mnohem víc devastující války proti českému národu je dnes pro mne kágébák Putin a jeho hlásné trouby, obchodníci s drogami a zbraněmi, noční vlci. Proto je vrcholem nechutnosti s těmito teroristy veřejně oslavovat cokoliv, natož pro politika placeného z našich daní.

O. Mayer 9.5.2016 10:38

úcta k památce lidí?

.. jestli Rusové v něčem vynikají, tak je to naopak extrémní neúcta ke svým padlým vojákům a tento stav praktiky trvá dodnes- např. padlí na Ukrajině (vzhledem k tomu, že byly vlastně "na dovolené") se podle veřejných vyjádření dostali v podstatě do kategorie žoldáků. A co ještě horší, ekvivalentně (resp. ještě daleko hůře) ke svým vojákům přistupovali už za živa. Ty pomníčky u nás a další částech východní Evropy neměli ani tak oslavovat padlé vojáky jako spíše dokumentovat velikost vítězství Rudé armády (přičemž paradoxně čím více těch padlých bylo, tím to vítězství bylo větší). Krásně to dokumentují už jenom nápisy na těch pomníčcích(za mlada jsme u nich museli stát čestnou stráž v pionýrském kroji) , typu "zde padlo 6 rudoarmějců.. ) přičemž jejich identita byla zcela podružná, neboť jednotlivec neměl žádnou hodnotu.

V. Kain 9.5.2016 11:47

Re: úcta k památce lidí?

Já si zase myslím,že kdyby nacisti nedostali od rudé armády těžkou nakládačku,tak příspěvkáři jako vy a vám podobní by nepsali takové chujoviny.

I. Schlägel 9.5.2016 13:58

Re: úcta k památce lidí?

Ano, pane Kaine, jedni levicoví extremisté dali po hubě druhým levicovým extrémistům. Radujme se.

J. Jurax 9.5.2016 18:25

Re: úcta k památce lidí?

No, otevřeně řečeno, ono plány těch nacionálně socialistických extrémistů byly pro nás horší než ty těch komunistických; viz třeba http://klempera.tripod.com/heydrich.htm.

Kdyby se opravdu realizovaly ty nacistické, ti dobře smýšlející a rasově vyhovující modroocí blonďáci by tu diskutovali německy a ten zbytek by nediskutoval vůbec, anžto by ze značné části nebyl; přeživší zbytek slovanských untermenschen, resp. jejich potomků, by patrně neměl přístup k netu.

No a ty komunistické socialistické extrémisty jsme zažili ...

L. Křivan 9.5.2016 16:08

Re: úcta k památce lidí?

kdyby nacisti nedostali od rudé armády těžkou nakládačku, tak by ji dostali od atomovými zbraněmi vyzbrojené US-Army o pár měsíců později. Škoda, že Američani nezačali Manhattan Project alespoň o rok dříve.

J. Jurax 9.5.2016 18:14

Re: úcta k památce lidí?

Kdyby, kdyby ... přečtěte si třeba Otčinu od Roberta Harrise; v originále se to tuším jmenuje Fatherland.

Jistě, je to fikce z žánru alternativní historie, jichž ostatně k témuž tématu existuje víc více či méně při zemi se držících (Jan Poláček, Spěšný vlak Ch.24.12.) nebo naopak hodně nespoutaně fantastických (třeba Phillip K. Dick, Muž z vysokého zámku).

Ve stručnosti - aby měli Němci šanci vyhrát proti SSSR, musela by být předtím nějak vyřazena Velká Británie (dohodou, kapitulací, dobytím). Pak nelze vyloučit, že USA by se v Evropě neangažovaly. Ostatně i v opravdové historii vypověděla Velkoněmecká říše válku USA, nikoliv naopak; kdyby tak neučinila, mohly (ale nemusely) dějiny trochu odbočit.

A specielnš pro nás - exploze A-bomb v Německu by nebyly přesně to, co bychom mohli považovat za dobré - jsme moc blízko. Zejména když by jich bylo víc (pokud by je ovšem Američané měli; mám dojem, že měli vyrobeny jen ty dvě bomby, co svrhli na Japonsko, a nevím, jak dlouho by trvala výroba dalších).

S. Rehulka 9.5.2016 9:46

Pane Haasi,

máte pravdu, že je třeba více pokory a úcty k padlým za dobrou věc. Slušná úcta patří i těm, kteří za dobrou věc nebojovali ale jsou také mrtví a nemohou se bránit. Jistě víte, jak to myslím, nejste hlupák, i když mohu říci, že dříve jsem Vás a Vaše články měl raději, nežli jste začal dělat zatáčky doleva !

Víte, ono je něco jiného mít na hřbitově sovětských vojáků sovětskou vlajku a je něco úplně jiného, když do zahraničí přijíždí bikie gang pod rudými fanglemi se srpem a kladivem !

A Vaše "opatrně"uvedená statistika srovnání padlých Amerických a Sovětských vojáků potřebuje zdůvodnění ! Předně, US.Army neměla na frontě trestné jednotky s politruky v zádech, tedy nikdo je netrestal a nestřílel, když se kryli při útoku. Proto ty ztráty byly přiměřené. Za druhé, Jistě víte, že Pattonovy jednotky chtěly pomoci bojující Praze, ale "styčný" důstojník Rudé Armády tehdy prohlásil (dokumentováno), že jestli Američané překročí tak zvanou Demarkační čáru (dohodnutou v Jaltě) bude s nimi zacházeno jako s nepřítelem - (to byla podle mně, předzvěst Studené války !) Tedy nehledě nato, že nebyla povolena ani letecká podpora bojující Praze od Čsl.letců, součásti RAF, kteří o to prosili a na to čekali, ta demarkační čára platila i na nebi !

Takže pane Haasi, prosím, nemaskujte do pravdivých údajů i ty, maskirovkou hájící Putinovy gangstery na Harleyích !

J. Chvojka 9.5.2016 10:11

Re: Pane Haasi,

gen. Eisenhower ve své knize o osvobozováni Evropy napsal, že americký generál, který by postupoval stejným stylem jako ruský, by byl okamžitě odvolán. Neúcta ruských generálů k životům svých vojáků (a vlastně k životům kohokoliv) byla pověstná

F. Houžňák 9.5.2016 10:27

Ano, sovětský režim se vyznačoval neúctou

k životům vlastních vojáků, a proto je správné, když my na ty (padlé) sovětské vojáky budeme plivat. Chápu.

J. Kombercová 9.5.2016 11:57

Re: Ano, sovětský režim se vyznačoval neúctou

To jste vyčetl z komentáře pana Řehulky? Zvláštní.

J. Farda 9.5.2016 12:16

Re: Pane Haasi,

ve včerejším dokumentu TV2 o hrobu našeho neznámého vojínova m.j. zaznělo, že čs. strana chtěla po WWII obnovit jeho hrob, když jeho původní pozůstatky zničili na konci války nacisté v Terezíně. Obrátila se proto na Sověty s žádostí o souhlas s exhumací jiných pozůstatků na místě bitvy u Zborova. Na velvyslanectví je přijal nepředstavivší se major a pouze jim stroze doporučil exhumovat pozůstatky nějakého padlého na Dukle. Bylo to ještě za III. republiky, což je odpočátku v deklarování vztahu Sovětů k naší republice, slovy pana pana Ing. Klause, velmi signifikantní. Sověti, dnes Rusové, prostě měli a stále mají svá měřítka piety, slušnosti a korektnosti. Příkladmo uvádíte, i s hezkou fotografií, stávající památníky našich legionářů v Rusku. Možná by nebylo od věci zmínit také rudými zničené desítky památníků "bílých Čechů". A s obnovováním těch zdokumentovaných se začalo až po pádu komunistického režimu u nás i v Rusku; do té doby měli jejich osud naši komunisté, ve shodě s ruskými bolševiky (VKS/b!), u prd.., ehm, u zadele. Přesto s Vámi v meritu věci souhlasím. Ti zdejší nejen Rudé armády mrtví za nic nemohou a nejméně už za to, že jsou, slovy pana Ing. Zemana "padni komu padni", rukojmími politikaření.

J. Jurax 9.5.2016 18:31

Re: Pane Haasi,

"že nebyla povolena ani letecká podpora bojující Praze od Čsl.letců, součásti RAF" ...

České perutě v květnu 45 operovaly z letišť ve Velké Británii. Někde jsem četl, že přesun byl zamítnut (snad přímo Američany) z důvodů logistických - perutě (tedy stíhací, protiponorkové Liberatory zde nemělo smysl použít) by musely vzhledem k doletu Spitfirů operovat z amerických letišť v Německu, což prý by způsobovalo logistické problémy.

J. Jurax 9.5.2016 18:31

Re: Pane Haasi,

"že nebyla povolena ani letecká podpora bojující Praze od Čsl.letců, součásti RAF" ...

České perutě v květnu 45 operovaly z letišť ve Velké Británii. Někde jsem četl, že přesun byl zamítnut (snad přímo Američany) z důvodů logistických - perutě (tedy stíhací, protiponorkové Liberatory zde nemělo smysl použít) by musely vzhledem k doletu Spitfirů operovat z amerických letišť v Německu, což prý by způsobovalo logistické problémy.

J. Jurax 9.5.2016 18:34

Re: Pane Haasi,

Nějak zablbnul redakční systém a příspěvek chybně umístil - správně patří pod příspěvek pana Rehulky z 9.5.2016 9:46; jak patrno z nadpisu ...

M. Valenta 9.5.2016 8:58

Pan Haas zapomíná,

a to úmyslně, na jeden "drobný detail". Ruští motorkáři jsou především propagátoři Putinovy agresivní politiky a dokonce souhlasí s ruskou okupací naší země v r. 68.

P. Dvořák 9.5.2016 9:21

Re: Pan Haas zapomíná,

Víte vy kolik skvělých Čechů, Němců, Poláků, Maďarů, Rakušáků . . . . . by bylo vděčných za dokončení holocaustu?

I. Schlägel 9.5.2016 14:01

Re: Pan Haas zapomíná,

Určitě celá řada. A pořádají tito lidé beztrestně své spanilé jízdy pod svastikami a nechávají se fotit spolu s místními krajskými celebritami?

M. Nesrsta 9.5.2016 8:39

Ruská a USA duše je mi blízká

tisíceré díky p. autorovi za článek, přesně se shoduje s mojí vlastní vírou a filozofií. Na svém blogu nesrsta.blog.sme.sk jsem O1.07.2011 vyvěsil článek "Česká povaha, psychika a imidž" se související kauzou - natírání tanku v Praze na růžovo.

Na svém blogu teď zveřejním článek a odkazem a citací z tohoto článku p. Haase.

B. Volarik 9.5.2016 7:22

Jistěže padlým patří úcta.

Vojáci Rudé armády netušili, že jsou figurkami na šachovnici zběsilého politického manipulátora Stalina. Bojovali proti nacistům a umírali i na území Československa. Patří jim úcta. Potíž je v tom, že v roce 1968 přijeli jejich synové do Československa jako suroví agresoři; přijeli pohřbít nesměle pučící výhonky svobody. Byli ochotni a schopni postřílet jakékoli množství Čechů a Slováků v zájmu udržení sovětského bolševicko fašistického panství. Takže rudá vlajka se symboly komunismu dost snadno vyvolává jistou alergii...

M. Prokop 9.5.2016 8:48

Re: Jistěže padlým patří úcta.

Asi tak, ano.

A ti "Noční vlci" dost působí dojmem těch okupantů z roku 1968.

R. Brzák 9.5.2016 10:01

Re: Jistěže padlým patří úcta.

Výjimečně nesouhlasím. Vojáci v osmašedesátém si nezařizovali víza, jejich stroje "papali" mnohem víc a u pomníků padlích se neshlukovali...

Jistě, je pravděpodobné, že ta parta ruských nacionalistů, jimiž ti "vlci" jsou, mají řadu názorů, se kterými nikdy nebudu souhlasit. Ale pokud budou jezdit na návštěvy a klást květiny k pomníkům, budu jim ty květiny prodávat a rád je u nich vyfotím, i pár slov prohodím a popřeji jim šťastnou cestu domů...a nebudu histerčit a z jejich různých možných motivů si vybírat ten, který ze mne udělá ustrašeného křiklouna.

K. Frauknecht 9.5.2016 12:20

Re: Souhlas.

Jen dodám, že nejen ustrašeného křiklouna :-)).

A. Trick 9.5.2016 3:02

Čeští papaláši

se vyznačovali, vyznačují a budou vyznačovat stádním myšlením. Aneb "Co by tomu řekla vrchnost kdybych se nepřipojil".

Hašek má koule!

P. Dvořák 9.5.2016 1:41

A kavárna vyrobila největšího osobního přítele Putina,

kterým se stal hejtman Hašek.

Nějak si neumím představit, že by uctívání padlých ve spojení s pozváním Putina si z naší republiky udělat "základnu" pro útok na západní Evropu, vymysleli bývalí dělnící z bývalých fabrik, bývalí horníci z bývalých dolů nebo bývalí zemědělci z dob, kdy se na polích pěstovalo něco jiného než řepka a kdy se u nás chovaly prasata a hovězí, místo dovážených dotovaných kostek mraženého masa.

I. Dekyský 9.5.2016 5:19

Re: A kavárna vyrobila největšího osobního přítele Putina,

To bude tím, že za sebou nemáte tu správnou přípravku. Několik let permanentního ideologického vymývání mozku na nějaké humanitní pseudoškole by z Vás dozajista udělalo nového evropského člověka (někomu k tomu ale stačí "jen" peníze)...

B. Hamáček 9.5.2016 8:12

Re: A kavárna vyrobila největšího osobního přítele Putina,

Když už mluvíte o "kavárně" , tak mi prosím řekněte , kdo do ní patří , prosím.

M. Prokop 9.5.2016 8:49

Re: A kavárna vyrobila největšího osobního přítele Putina,

Nejspíš každý, kdo neoslavuje Zemana a Putina.

Bude v ní dost plno, odhaduji.

P. Dvořák 9.5.2016 8:53

Re: A kavárna vyrobila největšího osobního přítele Putina,

Vzhledem k tomu, že místo toho, abyste to posoudil sám, potřebujete jmenný seznam, tak bud ze sebe děláte pitomce, nebo je to tak.