29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PRAHA: V zajetí dopravní antikoncepce

V Praze by se prý mělo méně jezdit auty a více využívat MHD. Když však přijde na to, že by někudy měla vést linka MHD, protože by ji lidé využívali, ukáže se, že to nejde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 4.5.2016 0:17

Jó v Praze je blaze :-)

J. Lepka 3.5.2016 12:18

no jo, skončily zimní plískanice

a v cyklistických hlavách to již opět rezonuje hovadskými nápady.

Pražské kopce zarovnat, údolí zasypat, potoky zatrubnit, možná na nich nasekat přehrady, kolem těch povedou hezké cyklostezky. Jo a zakázat ty páchnoucí autobusy, ty taky cyklistům otravují život. To by v tom byl čert abysme ty blbce na kola nedostali, že!!!

R. Tichý 3.5.2016 11:10

Hodnoceni ekoteroristy Stropnickeho je trefne :-/

Z. Švrček 3.5.2016 9:54

Fakt smutek

Mám bohaté zkušenosti s cestováním po Praze, ač nepražák. Pláčete možná dobře, ale na nepravém hrobě. Máte v Praze výjimečně dobrou situaci v MHD. Jako správný vesničan po příjezdu do matičky odložím auto (nebo přijedu vlakem) a cestuji výhradně MHD, takže za neznalce mne nepovažujte. Vždy se v reálně dobrém čase dostanu všude, kam chci a zbude mi fůra času i na jiné aktivity. Nemusím totiž a netrvám na tom, aby mne MHD dovezla "just in time", stačí mi i kousek šlapat pěšky. Naopak váz zvu k nám do "udolí zubatých žab", kdy cesta hromadnou přepravou do okresního města je půldenním výletem a cesta z jednoho konce okresu na druhý je výletem celodenním. Trocha pokory by se vám i dalším nespokojencům z "caput regni" po takové zkušenosti vrátila a jistě by to nebylo na škodu. (Á propos - Matěje Stropnického taky nemám rád a vaše politické označení této podivné osoby sedí)

R. Dubravský 3.5.2016 12:03

Re: Fakt smutek

Ano, MHD v Praze funguje v podstatě dost dobře. Ovšem jen v širším centru, v pracovní dny a v pracovní době. Blbé je, pokud bydlíte někde na okraji Prahy. Tam je síť MHD řídká, třeba jen jeden autobus za hodinu, po 18. hodině a o víkendu ani to ne. Vyrazit si MHD třeba v neděli na nějakou akci na druhé straně Prahy je prakticky mission impossible - cesta trvá 2-3 hodiny, 3-4 přestupy a pokud vám přípoj ujede, jste v ...

Z. Lapil 3.5.2016 16:09

Re: Fakt smutek

Přijměte upřímnou závist. Nám jezdí autobusy do města ráno někdy po páté, a pak až v 7:07.

Čímž to pro ten den hasne.

J. Jurax 4.5.2016 0:23

Re: Fakt smutek

No a v našem městečku druhdy okresním o víkendu zajedou na sídliště tři autobusy a šlus - naštěstí je to pěšky relativně blízko a chodit pěšky je zdravé. A kdo chodit nemůže a nemá auto lapí doma, kam by se taky o víkendu trajdal, že.

Zkušenost učí, že zatímco ve velkých městech lze bez auta docela slušně existovat, v malých městech a hlavně na dědině je auto prakticky nezbytností.

J. Lepka 3.5.2016 12:27

Re: Fakt smutek

Jistě, dojít ten kousek, pokud jste zdráv a slouží vám nohy. Ale i to platí jen v případě, že potřebujete navštívit místo v dostupu metra, jinak přestupováním strávíte celé mládí. A to nemluvím o jízdném v MHD. I když cena benzínu zase začala stoupal, spočtěte si, kam dojedete za 1 litr a jak rychle. A jakmile nechytíte tzv. dopravní špičku, kdy ještě MHD jezdí v rozumných intervalech, je individuální doprava nejen levnější, ale i rychlejší. Ale to zelení pošuci jaksi nechtějí pochopit.

M. Hatlák 3.5.2016 9:28

Reakce trochu jinak.

Pane Aloisi Sečkáři. Jezdím po Praze i autem i MHD (včetně PID). Speciálně MHD je zvláště po její poslední reorganizaci ROPIDem docela zoufalá záležitost. Když máte jet třeba z Michle do Řeporyj, tak zjistíte, že autem se dostáváte daleko rychleji a pohodlněji a ne o tolik dráž. Nehledě na to, že tanec v autobuse nebo tramvaji pro stojícího člověka asi tak o 40 let staršího než jste Vy, většinou usazeni v MHD v sedadle s nepřítomným pohledem do telefonu nebo tabletu, je natolik vysilující, že máte-li potom vykonávat ještě nějakou práci, s někým o něčem jednat, tak je to dost na hraně, a potřebujete zase delší čas na to, aby jste nabral síly. To nemluvím o mnoha "společenských zážitcích" s bezdomovci, Romy, špinavými dělníky, kteří se nemají kde na stavbě umýt a převléct, a nebo i třeba maminkami s kočárky či školními zájezdy.

Upozorňuji, že nemám s pohybem žádný problém, každý den absolvuji procházku nebo i vyjížďku na kole se psem, a takovým, který toho pohybu opravdu potřebuje dost, a nejsem a ani nechci být "důchodce", ale to starší tělo už ty síly obnovuje trochu pomaleji.

A ještě bohu dík za to že ty autobusy MHD do Blanky nesmí. Takhle je víc plná než si asi kdo kdy myslel.

Z. Lapil 3.5.2016 16:03

Re: Reakce trochu jinak.

Chtěl jsem tvrdit, že autobus co pár minut se do Blanky suverénně vejde, ale ona by za chvíli přišla řeč na vyhrazený pruh. Což by byl prů... Průšvih, samozřejmě.

P. Selinger 3.5.2016 22:23

Re: Reakce trochu jinak.

Jen nechte ty mladé v MHD sedět, ve stáří se nastojí dost

P. Vaňura 3.5.2016 9:01

The good green is a dead one!

M. Šejna 3.5.2016 8:00

člen Svobodných nebo člen KSČM?

kouzlem nechtěného autor vyzradil svůj životní styl závěrečným textem: "Nemám ani řidičský průkaz, občas se s někým někam svezu, ale většinu času se dopravuju veřejnou dopravou"

Tak nevím, zda si z nás dělá autor srandu, nebo je opravdu tak ideologicky zabedněnej. Člen Svobodných by měl hlavně cestovat za své a nikoli za prachy daňových poplatníků. A pokud už se dopravuje za naše peníze, měl by aspoň držet hubu a neškolit nás o tom, jak by stát veřejný sektor měl zavádět další dotované služby.

M. Drašner 3.5.2016 9:01

Tutti: člen Svobodných nebo člen KSČM?

Vážený trolle, uvědomte si prosím, že důvody, proč člověk nemá řidičák, nemají jaksi s politickým zaměřením nic společného. A že MHD je v civilzovaném světě něco zcela běžného (byť ve vašem Usť Vladimirovsku asi ne).

M. Šejna 3.5.2016 9:22

nechápavý trolle Drašnere

nemít řidičák samozřejmě není nic politického. Však to také pravicovému komsomolci nevyčítám. Jen ho cituji, trolle drašnere.

MHD je sice v civilizovaném světě zcela běžná, ale jde o výši dotace té MHD. MHD se totiž dá prvozovat i bez dotací.

Pokud pravicový komsomolec od Svobodných požaduje ještě více státem dotované MHD, pak to není pravičák, ale socan.

M. Prokop 3.5.2016 10:11

Re: nechápavý trolle Drašnere

Komouš Šejna si nevšiml, že autor žádné nové dotace nepožaduje.

MHD v Praze nedotuje stát.

A. Sedláčková 3.5.2016 10:06

Re: člen Svobodných nebo člen KSČM?

Pane Šejno, každý, kdo cestuje MHD, cestuje "za své". Chci tím říct, že musí platit a to dokonce dvakrát. Jednou platí jízdenku a po druhé přispívá daněmi do státní pokladny, která veřejnou dopravu dotuje.

M. Prokop 3.5.2016 10:09

Re: člen Svobodných nebo člen KSČM?

Stačilo napsat, že nemáte rád svobodu a Svobodné. Nemusel jste vymýšlet takovou píčovinu a být za ještě většího blba než obvykle.

Ś. Svobodová 3.5.2016 10:16

Re: člen Svobodných nebo člen KSČM?

Člen Svobodných není daňový poplatník?

M. Šejna 3.5.2016 7:49

Autor neříká úplnou pravdu

Autobusy jezdící tunelem Blanka by magistrát bral všemi deseti. Problém ale je, že veřejná doprava je silně dotovaná. Takže na novou linku je potřeba sehnat další peníze daňových poplatníků a poté jízdu tunelem dotovat. A na to Praha nemá peníze. Měla by je pouze tehdy, kdyby se jiné autobusové spoje zrušily. A nebo kdyby se za autobus v Blance platilo tržní jízdné.

Je opravdu zábavné, když tržní mládežník od Svobodných tady žádá o daňovými poplatníky dotovanou službu. Aspoň je vidět, jak většina tržních komsomolců uvažuje.

B. Uhlich 3.5.2016 8:11

Re: Autor neříká úplnou pravdu

Jo tržní jízdné... kolik by to tak bylo, když si člověk vezme ten šílený aparát... pak by asi bylo levnější jezdit vlastním autem, že? Ona asi ta veřejná doprava jinak fungovat nemůže, než to dotovat... Nějak si ten tržní systém v městské dopravě představit nedovedu... Jako nic ve zlém, jen mě zaujala ta myšlenka tržního jízdného v MHD....

M. Šejna 3.5.2016 8:33

to je právě ten paradox ...

to je právě ten paradox MHD. Společensky je potřebný kvůli ekologii a sociální funkčnosti městské dopravy, ale rozhodně to není něco, za co by měli bojovat tržní komsomolci od Svobodných.

MHD by měla být podporována Zelenými nebo socialisty. Od "pravicových" Svobodných je to chucpe.

P. Vaňura 3.5.2016 9:11

Proč by to mělo být chupce, pokud nám rudozelená

verbež, podporovaná "veřejnoprávními médii," a prolhanými celebritami něco vnucuje, je velice dobré je vzít za slovo. Pak se dojde k tomu, že se ukáže, co je to za zrůdy.

Vy, jakožto normální člověk tady po pravdě napíšete, že veřejná doprava je HORŠÍ a DRAŽŠÍ, než doprava individuální. To od prolhaných rudozelených politiků neuslyšíme ani náhodou. Jaksi jste nicméně ignoroval variantu, že by se hromadná doprava měla provozovat za tržní ceny, proč asi...

M. Šejna 3.5.2016 9:31

pane Vaňuro

to jste mě ale špatně pochopil.

MHD by se sice měla provozovat za tržní ceny (v tom s Vámi souhlasím), ale pak by tou dopravou nejspíš nikdo nejezdil. Takže dotace je v tomto případě na místě.

A tady začíná ten mnou kritizovaný problém: dotovanou MHD lze provozovat jen do té výše, do které je schopen stát nebo město tu dopravu dotovat. A pražský magistrát usoudil, že na MHD v tunelu nemá prachy. To je čistě ekonomická kalkulace a magistrát se s tím netají. V tu chvíli se tu ale objeví PRAVICOVÝ mládežník od Svobodných a požaduje ještě více DOTOVANÉ hromadné dopravy.

Ś. Svobodová 3.5.2016 10:23

Vy neříkáte pravdu.

Loňský zisk Dopravního podniku byl skorem 4mld.

B. Uhlich 3.5.2016 0:25

Já nevím, třeba to tak v té Praze chtějí....

..tak bych jim do toho nekecal...kdo má rozum, tak z Prahy táhne pryč a ty tlupy nájezdníků, kteří si tam hrají na "starý pražáky" bych nechal, ať si tam dělají co chtějí... Sami časem zjistí, zda potřebují nějakou osobní dopravní obslužnost, nebo ne. Jestliže tolik lidí považuje a dobrý nápad volit Stropnického a spol. , pak asi nemá cenu nic řešit...

P. Vaňura 3.5.2016 9:17

No, ono to je složitější, Stropnického bych nevolil ani

náhodou. Ale chápu, proč někteří Pražané volí zelené. Příčinou je neustálá snaha developerů zastavět každý parčík, každé náměstíčko, každé větší parkoviště ptro auta desetipatrovými věžáky, což nepopiratelně v míře větší než malé zhoršuje kvalitu života lidem v širokém okolí. Lidé zoufale hledají někoho, kdo by toto zarazil, což při úplatnosti našich politiků je téměř nezvladatelný úkol. A tak se k moci dostaně někdo jako Stropnický... Je to stejné, jako svého času s Hitlerem v Německu!

M. Šejna 3.5.2016 9:40

pane Vaňuro

Praha má v porovnání s ostatnímu evropskými metropolemi dost nízkou hustotu zalidnění. Pokud by měla Praha standardní hustotu zalidnění jako většina evropských velkoměst, vešlo by se do ní kolem 2 milionů obyvatel.

Nejde o to likvidovat parčíky, ale likvidovat rozsáhlá parkoviště uvnitř sídlišť je zcela správné. Parkoviště by se měla přestěhovat pod zem, což většina developerů také dělá.

Stejně tak není nutné nechávat ladem mnoho nevyužitých oblastí uvnitř města. Půlka Karlína kolem Vltavy je jeden velký bordel zasypaný sutí a porostlý plevelem. To samé platí o Chuchli, Modřanech nebo Holešovicích.

R. Dubravský 3.5.2016 11:56

Re: pane Vaňuro

Ono v té Praze také je více jak dva miliony lidí. Kromě asi 1,3 mil. rezidentů ještě zhruba stejné množství přespolních, dojíždějících nebo přežívajících po ubytovnách a podnájmech apod.

P. Vaňura 3.5.2016 15:14

Mohu uvést příklad, Technická v Dejvicích

Tam se zrušila parkoviště a kromě budovy STK, která sice parkoviště má, ale SAKRA DRAHÉ - dříve na povrchu bývala zadarmo - tam vznikla ještě jedna budova a jinak velké zabetonované plochy téměř k ničemu, jednou za měsíc se tam pokoušejí udělat nějakou "akci."

Jinak parkoviště na sídlištích nikdy nestačila a zhoršovat situaci je zločin proti lidem.

Opět platí to, co platilo za komunistů, úhlavním nepřítelem lidí je STÁT!

Teď už čekám, kdy se objeví nějaký spasitel, který slíbí, že s touto situací SKONCUJE. Poptávka po někom takovém už existuje!