25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

REKLAMA: Chcete naštvat sousedy?

Dělat naschvály sousedům nikdy nepatřilo k dobrým mravům a bohdá ani patřit nebude. Svědčí však o jejich obecném úpadku, že si vcelku úctyhodná firma právě toto dá do reklamy a ještě to zřejmě pokládá za kdovíjak vtipné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 25.4.2016 12:15

S panem autorem vřele souhlasím,

řídím se podobnými principy a nekoupit nic od zeleného alzmetka mi nečiní problém, protože to jinde seženu za stejných podmínek levněji. Leč, většinově to musí fungovat jinak, neb nikdo by dlouhodobě nedělal typ reklamy, který by nevynášel. V jednotlivých případech jistě dokáží "kreativci" (fuj) zákazníka zblbnout, ale tohle funguje plošně již léta letoucí.

J. Jurax 21.4.2016 0:33

Re: A tak si v pohodě pustím

No, tam, kde se pořady přerušují reklamami - tedy u komerčních televizí - lze nezřídka jen obtížně rozhodnout, zda je stupidnější reklama nebo onen pořad.

U televize veřejnoprávní s pořady reklamami nepřerušovanými jsou pak stupidní jen ty pořady.

Přestože existují výjimky potvrzující svrchuvypsaná pravidla, nejlepší řešení je furt jedno - vypnout televizor.

I. Hil 20.4.2016 17:39

I autor se chytil

Takže reklama splnila účel...

J. Aspirin 20.4.2016 12:49

Docela účinné je stisknout...

... při zahájení reklamního bloku MUTE, já už to tak dělám leta. Dalším faktem je, že jak začal ten zelenej uřvanej idiot tak jsem od nich nekoupil do dneška nic (a jsem přesvědčen, že nekoupím)... :-))

V. Kolman 20.4.2016 12:16

JAK FRANCOUZI NEDOSTALI 300 000,-Kč.

Před cca 20ti lety jsem se rozhodoval, že si místo dosluhujícího Trabanta koupím jiný nový vůz. Při rozhodování nakonec přicházely v úvahu vozy nejmenovaného francouzského a taktéž nejmenovaného německého výrobce. Tak 50 na 50. Ale potom jsem zaslechl v radiu skutečně echt-pitomou reklamu, ve které parta mladých uřvanců primitivně defakto nutila posluchače, aby si koupili zrovna to francouzské auto. A bylo rozhodnuto. Když si ta firma najala takové pit/omce - nemám důvod jí důvěřovat. Tak se stalo, že mám německé auto a nikdy jsem svého rozhodnutí nelitoval.

Howgh!

A. Bocek 20.4.2016 12:07

A tak si v pohodě pustím

sobotní reklamní blok a oni ti hnusní televizáci mi do něj pouštějí nějakou stupidní napínavou detektivku.

J. Lepka 20.4.2016 12:03

Já se obávám,

že článek je cílen špatným směrem. Většina kreativců je skupina extrémně sebestředných jedinců, pro které je úspěch ve vlastní profesi alfou i omegou jejich jednání a nějaké dopady jim jsou zcela u pr.ele! Proto si ho ani nepřečtou.

R. Dubravský 20.4.2016 12:01

TV

Vy snad ještě máte televizor? K čemu??

J. Lepka 20.4.2016 11:59

Re: Nemám rád reklamy, ale autor se mýlí

Informace pro vaši manželku : právě mylná představa, že umí sama "vypnout" příjem reklam, je pro reklamní průmysl zlatý důl postavený přímo na podprahovém vnímání. Pokud bude ochotná udělat si ordnung v nákupech, velmi brzy zjistí, že nakupuje přesně podle záměrů kreativců. Pokud ochotná nebude, zkuste to udělat sám, ale obávám se, že je to zbytečné, změnit ženské nákupní stereotypy ( nakonec i ty mužské, že ), je práce pro vraha. A tím skutečně nemyslím absolutní řešení.

R. Langer 20.4.2016 10:39

Re: Programy většinou nahrávám,

Hm, tak to já teda kupuju hlavně to, co se mi líbí, a to co potřebuju. Kdybych měl vybírat podle reklam, co nemám kupovat, připadal bych si spíš jako blázen. Skoro úplně stejně, jako bych vybíral zboží, co mám kupovat, jenom podle těch reklam. ;-)

K. Krejčů 20.4.2016 10:06

Programy většinou nahrávám,

pak nejdříve reklamy "vystříhám" a teprve potom se na pořad dívám. Jinak - pokud přesto náhodou vidím v TV reklamu na nějaký výrobek, je to pro mne signál "nekupovat". Nehodlám totiž s cenou výrobku platit i tu reklamu, která není malá - cca 10 až 50 tis. Kč za minutu vysílání. Nicméně - některé reklamy jsou i vtipné - třeba Vodafone s keckami - ale přesto mám jiného operátora.

P. Švejnoch 20.4.2016 9:45

Nemám rád reklamy, ale autor se mýlí

Autor se mýlí v tom, že reklama má (dnes) sloužit k tomu, aby si člověk dotyčnou firmu oblíbil. Není tomu tak - účelem reklamy je dostat jméno firmy do po(d)vědomí potenciálních zákazníků, a případná "obliba" dotyčné firmy je pak jen příjemným, ale nikoli nezbytným, bonusem. Takže reklama urážející inteligenci či dobré mravy konzumenta či jinak šokující je v tomto ohledu dokonce efektivnější, než reklama konzumentu "příjemná" (může-li reklama tam, kde ji nemůžeme minout, vůbec příjemná být).

Reklamu se snažím přepínat, leč naráží to na dvě úskalí - jednak na skutečnost, že reklamní bloky jsou i na konkurenčních stanicích velmi pěkně synchronizované - takže v podstatě není v daný okamžik úniku. Druhak přepínání naráží na fakt, že moji manželku přepínání rozčiluje více než samotné reklamy. Tvrdí, že dokáže "vypnout" - zatímco mě irituje drtivá většina reklam, a to zejména právě svojí stupiditou, blábolením a častou nelogičností.

Přesto přese všechno je ovšem jen málo firem (v řádu nízkých jednotek), jejichž reklamy mě znechutily natolik, že jsem se rozhodl zboží příslušných firem bojkotovat, i kdyby bylo nejskvělejší a nejlevnější na celém šírém světě. Takže to vlastně funguje... :-)

R. Langer 20.4.2016 9:16

Zbytečné starosti

doplněné zcela zbytečným článkem. Je to prostě REKLAMA, a jak je vidět, u vás odvedla neobyčejně dobrou práci, pane autore. Ale to vám asi ani vůbec nedošlo, že? ;-)

P. Vébr 20.4.2016 7:35

Re: Reklamu vítám

V tom případě musíte být přímo udřená domácími pracemi. Pustíte televizi, do 5 minut je tu reklama a vy vyrážíte do koupelny. Z koupelny svítící čistotou (po použití Cifu, jak všichni víme) se vracíte k obrazovce - a do 5 minut vyrážíte (při reklamě) do dalšího úklidu...

Vůbec vám nezávidím, ale ta vaše domácnost, ta se musí blýskat!

T. Vodvářka 20.4.2016 6:18

Re: Reklamu vítám

gratuluji Vám. Já v oněch chvílích odcházím na WC s dobrým pocitem, že jsem nic neprošvihl a vzhledem ke zvyklé délce pauzy nemusím nijak spěchat, což - jak jistě uznáte - je příjemný bonus této činnosti.

V. Vaclavik 20.4.2016 6:09

Me taky porady ztraci

TV ovladac mam vzdy po ruce a ihned prepinam jinam a cast se uz nevratim k danemu poradu, to uz musi byt (pak vypinam zvuk a i prepnu na vyber poradu, kde tv obraz je na ctvrt obrazovky velky, aby to blikani tak nerusilo.

Uplne nejhorsi a nejmin produktivni jsou ty nahle a hlasite prechody do reklam.

J. Vozábalová 20.4.2016 2:06

Reklamu vítám

Autorem uvedený příklad považuji za přímo vulgární, útočící na nejnižší lidské pudy. Soudit se o metr pozemku také není proti zákonu - co na tom, že se na tom dá prosoudit celý grunt! Ne všechno v mezích litery zákona je zároveň v mezích ducha zákona a už vůbec ne v mezích obecné lidské mravnosti.

Následující odstavec berte jako lehkou nadsázku - nakonec co jiného můžeme dělat, než se s některými fenomény smířit a pokusit se z nich vytěžit aspoň něco pozitivního.

Nevím, do jaké míry je reklama té které firmy etická či neetická, povedená či nepovedená, vtipná či hloupá - počátek reklamy v televizním vysílání je pro mne signálem pro konání prací, které nemám ráda. Těžko se k nim přesvědčuji, ale reklama je spolehlivým spouštěčem mého "lepšího já" a tak je výsledkem televizní detektivky třeba uklizená koupelna, vyklizené nádobí z myčky nebo poskládané prádlo - všechno lepší, než "reklamní přestávka". No a tak musím poctivě uznat, že "reklamu vítám".