28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Cena za přímou volbu

Není třeba brát třetí výročí prezidentského mandátu Miloše Zemana jako snadnou záminku k nejrůzněji motivovaným útokům na českého prezidenta. Je to výročí, které by nás mělo raději vybídnout k zamyšlení nad tím, zda cena, kterou platí česká politika a společnost za lehkovážné uzákonění přímé volby hlavy státu, odpovídá očekáváním, se kterými byla spojována.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Žůrek 9.3.2016 17:57

Vážený "strejčku", lezete někam Klausovi

Právě druhá prezidentská volba Václavba Klause mnoho lidí či občanů v České republice nadzvedla. To byla příšerná komedie, kdy se ukázalo, že někteří poslanci nerespektují vůbec nic, jen vlastní prospěch!

Přímá volba prezidenta prostřednictvím občanů aspoň sebrala možnost chytrým poslancům předvádět jejich politický cirkus. Buďme rádi.

Že však občané jsou mediálně balamuceni, tak to je problém, ale takový problém by se měl v demokratické společnosti vyřešit ve prospěch občanů a nikoli ve prospěch boháčů, kteří se cpou na politické funkce. Václav Klaus na konci své politické kariéry ukázal, co je to za špatného člověka. Děkuji - nechci!

V. Petřík 9.3.2016 16:16

Cena za přímou volbu

Omyl , pane Strejček! Přímá volba prezidenta byla jasným důkazem zbabělosti zastupitelského sboru a nezvládnutelnou touhou tehdy existujících poslanců zůstat i nadále u svých koryt. Kdyby měli jen trochu sebevědomí a hrdosti, tak to nedopustili. Ale co chcete od "příležitostných" politiků?

Můj otec vždycky říkal - "nejhorší je nahý zadek, který se dostane k lizu".

K. Janyška 9.3.2016 15:37

Ano, přímá volba je svinstvo, ale žádná společnost, coby

jednotně myslící a jednající osoba neexistuje, co jiného byste mohl myslet, je jen občanstvo, jako spontánní řád lidské interakce a ten vám na vaše kecy kašle... Dzp.

J. Heincl 9.3.2016 14:57

Autor je zřejmě členem elitní společnosti

vysoko čnějící nad řadovými občany. Tato elita ví patrně mnohem lépe než občané samotní, co je pro ně lepší či horší. Měla by tedy dbát o jejich celoživotní blaho a nezatěžovat jejich chabé intelekty věcí tak složitou, jako jsou volby. Presidentské volby se však elitě nějak vymkly z rukou.

Teď však bez ironie. Když byli jasní dva finalisté presidentského klání, řekl jsem si, že mohu s klidným svědomím nejít k volbám. Nakonec jsem se rozhodl jinak a šel jsem dát svůj hlas panu Zemanovi, ač je podle mého mínění hulvát a opilec. Pana Schwarzenberga jsem ale považoval za mnohem horšího. Vývoj chválabohu ukázal, že jsem se nemýlil.

J. Hruška 9.3.2016 17:36

Re: Autor je zřejmě členem elitní společnosti

A jste spokojený Jiříku, bez ironie, že.

J. Heincl 9.3.2016 17:57

Re: Autor je zřejmě členem elitní společnosti

Současným presidentem nejsem nijak nadšený. Ovšem jeho antiimigrační názory jsou mi mnohem bližší než Willkommenskultur paní Merkelové a ostatních pošetilců, Pepíčku (nebo raději Josífku?).

J. Kanioková 9.3.2016 19:39

:)))))))))

J. Kanioková 9.3.2016 18:24

Souhlas

J. Lancik 9.3.2016 18:34

Re: Souhlas

Jaky souhlas? Bezvyhradny? Tedy i s tim, ze pan Zeman je hulvat a opilec?

J. Kanioková 9.3.2016 19:38

Pro mě je Zeman především provokatér,

a jeho sem tam úlety si u mě žehlí tím, že absolutně kašle na polit. korektnost a říká, co si myslí. A ne to, co by od něj všelijací ušlechtilci rádi slyšeli.

M. slavík 9.3.2016 14:55

Nikdo

nikdy nezaručí, že ten koho volíme, neudělá pravý opak toho, proč jsme ho volili. A pokud jde o zklidnění, říká se, že jen mrtvé ryby plavou s proudem. Zeman byl možná omyl, ten omyl ale nyní vítá 90% z nás jako výhru...

J. Hruška 9.3.2016 17:38

Re: Nikdo

Skutečně jen "z Vás", pane nikdo.

V. Vaclavik 9.3.2016 12:49

Je treba se divat na veci ze sirsiho uhlu

a kdyz se pekne opreme do operadla zidle, tak by snad kazdemu melo byt jasne, ze zadne cachrovani s volebni 'mechanikou', zadne zlidoveni voleb, zadna zmena pravidel hry nas nezachrani pred krehkymi koalicemi, pred postupnym a nezastavitelnym nastupem polistopadove levice, mekych pohrobku minuleho rezimu, tak zvanych slunickaru, protoze ti maji za sebou podporu trendu cele Zapadni civilizace.

Narod je rozhadany a nikdo nebude chtit silnou vetsinovou vladu, ledaze citi, ze to bude jeho strana, ktera bude vladnout a nevidi si dale, nez na spicku nosu.

P. Skřivan 9.3.2016 13:24

Re: Je treba se divat na veci ze sirsiho uhlu

Asi tak nějak.

Pokud bychom tolik úsilí, které věnujeme hledání třetích a dalších cest, věnovali skutečnému a efektivnímu řešení problémů, tak třetí a další cesty vůbec nemusíme hledat.

Názorná budiž ukázka důchodové reformy, která nevyřešila nic, protože snaha zavést zvrácenou solidaritu těch, kteří do dětí investovali s těmi, kteří ne, se jaksi a celkem pochopitelně nepovedla.

P. Harabaska 9.3.2016 12:14

Zbytečné diskuze, zda všelidovou volbou zvolený

prezident je schopen lépe a zodpovědněji plnit funkce a úkoly stojící před hlavou státu. Jde jen o pokus zpochybnit a bagatelizovat inteligenci a zodpovědnost voličů zastupujících všech 10 milionů českých občanů a ponížit ji před inteligencí a zodpovědností tzv. zástupců lidu v parlamentu. Ostatně i ti zástupci lidu byli zvoleni stejnými voliči. Budeme-li posuzovat obecně kvality poslanců a senátorů, zjistíme, že jsou obrazem právě oné masy oprávněných voličů. Stejně jako mezi voliči tam najdeme osoby ne zcela jiskrné pověsti a dost často také pachatele různých nekalých činů. Možná, že vztaženo na jejich celkový počet, je tam procentně lidí, kteří s platnými zákony nekamarádí, korupčníků či nezodpovědných řidičů, lidí, kteří vlastní činorodou prací do státní pokladny na rozdíl od běžných voličů nepřispěli ani korunou, více nežli mezi právě onou masou oprávněných voličů. Lze tedy pochybovat, že prezident zvolený zastupitelskými komorami by byl lepší nežli prezident volený všemi voliči.

P. Maleček 9.3.2016 11:34

Můžou za to z lidu strachem podělaní zákonodárci

Přímou volbu si nevynutil onen mýtický lid ani média, ale strach poslanců a senátorů, že když se zopakuje (jako že by se zopakoval) všechen ten hnus, spojený s parlamentem voleným Klausem, tedy všechno to vyhrožování, vydírání a i unášení, vezme tím pobouřený a nas... dav sněmovnu i senát útokem a zpráská všechny co tam najdou. A i oblíbená česká zábava zvaná defenestrace, by mohla přijít na řadu.

A tak tu volbu prezidenta naši zákonodárci zbaběle hodili na lid. No a při tom odflákli nutnou úpravu prezidentských kompetencí a kontroly průběhu a financování volební kampaně. Kdyby tomu tak bylo, tak by se Zeman pro lži, pomluvy a neprůhledné financování kampaně prezidentem nestal. A kdyby ano, nemohl by vyvádět to, čím oblbuje tu "bohem rozumem méně obdařenou" většinu občanstva.

Š. Hašek 9.3.2016 15:00

Re: Můžou za to z lidu strachem podělaní zákonodárci

Žádný hnus - krom vyhlášení kontrolované/netajné volby socany a Zelenými, plky jednoho nýmanda z řad poslanců "o WC a noži pod krkem", plků televizních demogratů, plků Respektu/Taberyho - se totiž nekonal. !!!!!!!!!!!!!!

Zmatek měli pouze ti, co si mysleli, že president se zvolí za padesát minut a šéfíci stran, kteří chtěli kontrolovat svoje ovečky (JauJau v první řadě). I fotit to chtěli!

Neexistuje elegantnější personální (!!!!!!!) volba, než volba tajná (!!!!!!!) - zvolený totiž ví prdlajs o volitelích a nemůže dále z titulu své funkce s nimi mávat/pletichařit, ganz elegance sama. Nastudujte si Řecko a Řím. Taky Sokrata.

A. Alda 9.3.2016 10:32

Jsem zastánce přímé volby,

jen je třeba tomu odpovídajícím způsobem upravit Ústavu a pravomoci přímo voleného presidenta ZVĚTŠIT. Není možné, aby někdo, kdo byl zvolen tak velkým počtem občanů, měl v rámci triparitity státních mocí tak slabé postavení.

A autorovi bych doporučil, aby si zkusil zatipovat, kdo by asi tak mohl být po Klausovi presidentem, kdyby nebylo přímé volby. Nechť se laskavě podívá na tehdejší složení sněmovny a senátů a popřemýšlí o tom.

J. Kanioková 9.3.2016 19:33

:)))))))))))

F. Navrátil 10.3.2016 0:08

Re: Jsem zastánce volby parlamentní

Pane Alda zkuste si pozorně přečíst proč došlo k pádu Výmarské republiky. Ona ta demokracie je skutečně strašný způsob vlády, ale lepší zatím vymyšlen nebyl. Vítězství nacistické strany a následné zvolení Hitlera kancléřem bylo sice provedeno v rámci demokracie, ale následné kroky už byly pouze hlasem a vůlí lidu. Demokracie byla pouze pro smích. Je dobře, že nacismus byl a je tvrdě odsuzován, ale proč tomu tak není v případě komunismu? Většina levicových filosofů a politiků toleruje zločiny Stalina, Maa a dalších komunistických zločinců. Všichni naprosto bezostyšně pošlapávají demokracii, ale skutečné demokratické státy jsou tvrdě odsuzovány a kritizovány. Když si představím kolik občanů bylo a je indoktrinováno propagandou ortodoxní levice, tak v krátké době může být t.zv. většinou zvolen Okamura nebo Grebeníček. Jestliže nikoho již dnes nezajímá pád vlády premiéra Nečase, když dodnes nebyl nikdo právoplatně odsouzen, lze logicky předpokládat,že je cosi shnilého v tomto státě podle Shakespeara. Mám strach, aby k etickým postkomunistickým následkům části našeho národa nepřibyla t.zv. postmoderna západních levičáků.

O. Prokop 9.3.2016 10:11

dodatek

když se posadíte na ulici a vidíte někoho jít s hůlkou šouravou chůzí, pokud máte doma někoho s podobným hendikepem a víte, co neurolog říká stavu vašeho příbuzného, jaká je jeho prognóza, co musí dělat, aby se nález jeho mozku nezhoršoval, tj. aby se nestresoval, aby nepil, nekouřil, dodržoval užívání léků a když se udělá kontrolní rezonance mozku a nález se zhorší, tak co dále? Budete o něj více pečovat.

V. Čermák 9.3.2016 12:40

Re: dodatek

No ano. Vážně nemocný Havel si neměl nechat lechtat svoje ego a místo druhé volby se měl nechat lépe ošetřovat a možná by se dožil delšího věku.

V. Čermák 9.3.2016 12:46

Re: dodatek

No abych nezapomněl na snaživého dědouška knížete, tak toho naštěstí nezvolili.

O. Prokop 9.3.2016 13:55

Re: dodatek

já nikoho nejmenoval. Chtěl jsem jenom naznačit, že by občané této země měli znát zdravotní stav svého prezidenta, tak jako např. v USA. A to hezky od diagnosy po diagnose. Že měl Havel rakovinu plic, to jsme věděli všichni. Ale o Zemanovi nic nevíme, ačkoliv vidíme jeho motorický a mozkový hendikep, který....

K. Kovář 9.3.2016 9:47

Autore chytni se za rypak nemehlo!

Pindy takovýho typu si strč do víš kam! To je stejný jako bys napsal: Karlovo náměstí neuznává spojené státy žižkovské s čímž Václavské náměstí nesouhlasí a též národní divadlo! Naopak národní muzeum se postavilo za Vinohrady které se zdržely hlasování a v Legerově ulici se bojuje za samostatnost! Už chápeš jaký jste samec tura domácího zbaveného pohlavního orgánu?

P. Švejnoch 9.3.2016 11:18

Re: Autore chytni se za rypak nemehlo!

.... no, to muší bejt matroš...!!! :-o

Ale v tom, že se autor mýlí, s Vámi souhlasím. ;-)

K. Frauknecht 9.3.2016 9:27

Nesouhlasím.

"...Podle studií je přímá volba hlavy státu v republikánském zřízení nejčastějším způsobem volby: ve třech čtvrtinách republik vybírají hlavu státu občané... Je nezpochybnitelné, že přímá volba mnohem více odráží preference voličů..."

www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=27723

To, že část občanů (menší, neb nevyhráli, leč o to halasnější :-)) nedokáže uznat porážku, je staví do pozice zmíněných fotbalových fans :-)). To je však jejich problém a hlavně je to jejich vizitka.

Š. Hašek 9.3.2016 9:45

Re: Nesouhlasím.

Asi tak.

Když kavárna a televize se mohly zjevit po minulé parlamentní volbě, přímou volbu jsem považoval za nesmysl. Nyní, když pozoruji situaci (např. ten neustálý pláč/křik/nenávist nad tím, že byl zvolen ten nepravý), beru věc jako fakt. A velice často jsem rád, že to takhle dopadlo. Mohlo být hůře!

Z. Švrček 9.3.2016 9:47

Re: Nesouhlasím.

Já k druhému kolu volby nešel, prostě jsem nedokázal najít to menší zlo a tak se přimět k volbě. Dnes, po poločase, bych to už asi rozlišit uměl. Nicméně s vámi souhlasím. Nelze koukat, co na to politici a media, pouze co na to občan- volič. Jeho názorů, obav a očekávání si ostatně dnešní garnitura u vlády příliš neváží a snaži se jej "vychovat" k obrazu svému. To je špatná cesta. Zeman občana reflektuje lépe. Stále není mým šálkem čaje, ale musím mu přiznat, že mu to jde.

K. Frauknecht 9.3.2016 9:58

Re: :-)

Já jsem na tom hůř! Ve druhém kole jsem volil knížete s představu, že volit se musí a každej je lepší než zapšklej socan. No, panu prezidentovi jsem se už několikrát omluvil :-).