19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Halík napomáhá islámskému fundamentalismu

Tomáš Halík, jedna z nejdůležitějších autorit našeho intelektuálního života, se v pořadu „Jak to vidí“ na Českém rozhlase opět pustil do karatelského a povýšeného rozebírání pohledu české veřejnosti na islámskou imigraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Popovský 3.3.2016 22:03

Re: Halík by měl kandidovat na prezidenta ČR. Proč?

Souhlasím s Vámi. Džihádisté se budou muset někam přesunout a v Evropě je pro ně nejbezpečněji. Tady je nikdo bombardovat nebude. A smrt jim zde také nehrozí. Maximálně integrační kurzy na zařazení do společnosti.

J. Jurax 3.3.2016 21:23

Re: Občane důchodče:

:-)))

M. Pivoda 3.3.2016 19:31

Doporučení

S vašimi znalostmi mezinárodní situace požádejte o funkci placeného stratega při České prezidentské kanceláři. Čím dříve, tím lépe. Prezident Zeman vás určitě rád přijme. Halík by to určitě neudělal.

J. Škodák 3.3.2016 18:55

Re: Halík je pro mne ďábel. Jen kdybych na ně věřil.

V každém člověku je schopnost jak k dobru,tak i ke zlu. Obrazně se tedy říká,že v každém je anděl i ďábel.Psychologicky vzato si tyto obrazy ďábla a anděla představujeme na jiných lidech,říká se tomu projekce. Na tomto příkladě je vidět,jak toho ďábla v sobě projektujete na Halíka. Jste tedy zlý člověk a na to skutečně nemusíte věřit. V kterých službách pracujete Vy?

Ve službách anděla,nebo ďábla?

J. Vintr 3.3.2016 17:50

Re: Halík by měl kandidovat na prezidenta ČR. Proč?

Vyřešením konfliktu v Sýrii že se "vyřeší" problém "uprchlíků"? To je k smích (nebo spíš k pláči). Konflikt v Sýrii byl jen záminkou ke spuštění invaze muslimů do Evropy. Pokud by tento konflikt náhodou skončil, tak proud "uprchlíků" naopak výrazně zesílí, protože to mnozí budou mít tím pádem blíž a také se uvolní ti, kteří tam teď válčí.

J. Vintr 3.3.2016 17:45

Re: Prosím Vás o soudnost.

Postoje pana Halíka v tomto rozhovoru jsou obludné. Vypadá to opravdu, že už v soukromí mlátí hlavou směrem k Mekce a drmolí sůry z Koránu. To, co říká o Islámu, jsou vyložené lži (a muslim, jak známo, má právo lhát nevěřícím).

M. Pivoda 3.3.2016 17:36

Občane důchodče:

pokud jste prožil celý svůj život jen v uzavřené české kotlině, je váš způsob uvažování vcelku pochopitelný.

P. Sulc 3.3.2016 4:36

Re: Zrejme je na Halikovy kus pravdy:

Zajimava idea, asi mate pravdu.

J. Jurax 3.3.2016 0:19

Re: Univerzitní profesor a teolog

Jak typické - ale rozumíte fšeckému, že ... :-)

J. Jurax 3.3.2016 0:13

Re: Souhlasím na 100%s tím, že Tomáš Halík jde proti evropě

Mýlíte se. Není duchaplný a vynalézavý diskutér - a ani nemůže, neboť se zjevně přizpůsobuje úrovni toho, na jehož příspěvky reaguje.

J. Jurax 3.3.2016 0:09

Re: Dlouhý článek a ještě delší diskuze.

Nesouhlas.

Za domácí úlohu si u každého bodu dokažte, že se mýlíte. Nebojte se, není to obtížné.

J. Jurax 3.3.2016 0:06

Re: Jsem nucena konstatovat,

Opomněl jste doplnit falešného proroka ...

J. Jurax 3.3.2016 0:03

No, nevím,

ale je-li páter Halík podle článku jednou z nejdůležitějších autorit našeho intelektuálního života, pak již chápu, že oslovení "ty intelektuále" - případně "voni intelektuále" - je chápáno jako urážka na cti ...

J. Václavíková 2.3.2016 23:38

Re: Už vidím, jak sobci

Ano.

J. Václavíková 2.3.2016 23:01

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Děkuji, že jste to tak precizně zformuloval.

J. Václavíková 2.3.2016 22:51

Re: Tomáš Halík jako kněz a věřící zkrachoval.

Pokud jste to četl, což pochybuju, nic jste nepochopil.

J. Václavíková 2.3.2016 22:48

Re: Prosím Vás o soudnost.

Přesně tak.

Š. Hašek 2.3.2016 22:35

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Jeho písemné komentáře/hodnocení politiků (předpokládám, že články autorizoval), které lze nalézt - odpovídá na otázky reportérů, vykazují (zde ovšem můj názor) znaky pavlačové jednoduchosti. Nikdy jsem takové "konkrétno" v kostele neslyšel. A byla to kázání nenositelů různých cen, kterými se "skromný" Tomáš Halík pyšní.

Vraťte se k jeho rozhovorům pro tisk za posledních cca 10 let. Nebyla tam samozřejmě až tak náročná temata, ale je vidět, že Tomáš Halík sám vždy rád odbočoval a "začal kádrovat". Samozřejmě výběrově. To svědčí o tom, co jsem napsal. Až škodolibá radost si v médiích "rejpnout". Beztrestně. Asi tak.

Na rovinu řeknu, že o II. koncilu nemohu debatovat, zde jsem slabý v kramflecích.

J. Hruška 2.3.2016 22:07

Re: Prosím Vás o soudnost.

Mě ne, pane Popovský, ceny a čestné pocty se udílí čestným a poctivým a ne takovým Halíkům, kteří, jak správně píšete, žvaní a žvaní až k pláči. "Intelekt"UÁLOVÉ si vyměňují navzájem pochvaly, vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá.

J. Hruška 2.3.2016 21:54

Re: Tomáš Halík jako kněz a věřící zkrachoval.

Vy toho zase nějak moc víte, pane Sovo. Jákob, to znamená Úskočný byl Bohem zmrzačen aby ho Bůh nemusel zabít čímž Bůh splnil jen svůj slib Abrahámovi. Sovo, Vy jste prohrál svou duši již dávno. Čůůůs.

L. Popovský 2.3.2016 21:42

Děkuji Vám za tip.

Já jsem ten rozhovor s TH poslouchal opakovaně a musím říct, že můj pocit z něj byl stále horší a horší. Postupně jsem totiž objevoval další skryté významy jeho vyjádření. Názor ať si každý udělá sám.

Názor pana Kurase jsem si vygoogloval až teď (Unikl mi, děkuji Vám za tip!) a přečetl si jej. S panem Kurasem mohu jen souhlasit.

K těm nenávistným postojům - v souvislosti s panem Halíkem to naprosto chápu. Ten člověk si o to svojí povýšeností a pokrytectvím přímo říká. Měli bychom se však překonat a ty vulgarity si odpustit, protože zbytečně vyvolávají neplodné spory, které nás odvádějí od toho, co je podstatné. A to platí pro všechny diskuse.

J. Hruška 2.3.2016 21:38

Re: Univerzitní profesor a teolog

Což nevíte, že láska ke světu je nenávistí k Bohu, vážení lidumilové, teologové, Tomášové, Sybillee, čestní i jiní, univerzitní i kanáloví, jedovatí i "přemoudřelí". Zdař Bůh.

M. Pivoda 2.3.2016 21:23

Halík by měl kandidovat na prezidenta ČR. Proč?

V prezidentských volbách 2017 velmi pravděpodobně Halík neuspěje, ale uděláme si tím velmi přesný průzkum, do jaké míry reprezentuje diskuse na Neviditelném čoklovi mínění českého národa.

Jsou zde diskutující důchoci skutečně odrazem vůle (nebo demence) celého českého národa? Nemohu tomu uvěřit dokud se nespočtou prezidentské hlasy v roce 2017.

Budoucnost. Komentátor Petránek předpokládá, že v průběhu roku 2016 bude vojenský koflikt v Sýrii již vyřešen, čímž by se vyřešil i evropský problém uprchlíků. Takže co bude asi hlavním diskusním tématem v roce 2017 (před českými prezidentskými volbami)? Zkuste si toto dnes tipnout (zapište si, prosím, svůj názor do svého diáře) a v roce 2017 se přesvědčíte jaké máte prognostické schopnosti.

J. Škodák 2.3.2016 21:08

Re: Prosím Vás o soudnost.

Pane Popovský,dobře jste to vyjádřil. Také jsem ten rozhovor slyšel a vždy se těším na jeho pohled v rozhlase,kde reaguje na současné dění. Rozumím i kritice jeho názorů,které zde také prezentoval Kuras. Četl jsem také od něho knihy a osobně jsem se s ním setkal. Výborný byl rozhovor Halíka s kardinálem Dukou na Čt 24 před ekumenickou bohoslužbou,kde ho kardinál upozornil na problematická místa v Koránu. Halík je člověk dialogu a domnívám se,že v rozhovoru s autorem článku by to vypadalo jinak. Co mně však vádí jsou nenávistné postoje zdejších přispěvovatelů,která jsou za hranicí soudnosti.

L. David 2.3.2016 19:32

Kde vůbec jste autore článku přišel na to, že Halík je

" jednou z našich nejdůležitějších a nejvlivnějších intelektuálních autorit" ? ? ?

Ten tajtrlík, údajný kněz a tajný satanista, (ten, jenž by prý byl ochoten na sebe vzít břemeno prezidentského úřadu) že snad je nějakou autoritou?? A prosím vás u koho? Snad jen u osob mdlého rozumu !

Stačí jenom mít všech pět pohromadě a nějaký Halík nemůže normálně uvažujícího člověka naprosto zaujmout!

K. Křivan 2.3.2016 19:14

Zelený buzík Volker Beck

byl v Berlině chycen s drogama. Vypadá to na Crystal Meth. Už složil funkce a povolal advokáta.

:-))))))))))))

J. Sova 2.3.2016 18:54

Re: Tomáš Halík jako kněz a věřící zkrachoval.

Jákob bojoval s Bohem a neprohrál.

K. Janyška 2.3.2016 18:08

Halík je pro mne ďábel. Jen kdybych na ně věřil.

Nevěřím však, takže je pro mne jen zlý člověk v cizích službách... Dzp.

B. Rameš 2.3.2016 18:05

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Myslím, že bychom se zde mohli trumfovat argumenty a citacemi, i já jsem si Bibli přečetl a našel v ní mnoho pozoruhodných pasáží. Nevedlo by to však k ničemu. Jednak víra jako credo, nikoli racio, je nedokazatelná i nevyvratitelná zároveň. Druhak, já o vyvrácení víry nestojím, dle mého je to soukromá věc každého člověka, a pokud takovou zůstává, má můj respekt. Bohužel, její aplikace na věci s vírou se míjející nebývá většinou příliš prospěšná. Pokud se pana Halíka týká, jeho spisy jsem nestudoval, ale ten článek - rozhovor jsem četl a jeho argumentace mi příliš silná nepřišla. Ani já nejsem nadšen řevem muslimáci (dosaďme si libovolně i další parametry) raus, i já jsem přesvědčen, že jistých hodnot nelze pozbýt, aniž bychom pozbyli lidství. Jsem ovšem také přesvědčen, že stejně tak je s těmito hodnotami neslučitelný islám.

L. Popovský 2.3.2016 17:53

Prosím Vás o soudnost.

Lidi Buďte prosím Vás trochu soudní! Poslechněte si prosím Vás rozhovor s panem TH na ČRo Dvojce, na který pan Zálom reaguje. Buď jste jej neslyšeli ani nečetli nebo tady jen provokujete. Vždyť to je k pláči, co tam ten člověk žvaní. To co jiným vyčítá, sám dělá! A to že dostal Templetonovu cenu a že dostane čestný doktorát na Oxfordu mě nechává chladným.

http://www.rozhlas.cz/dvojka/jaktovidi/_zprava/tomas-halik-co-prezident-hlasa-o-rizene-invazi-uprchliku-je-ciry-nesmysl-ma-jen-vyvolat-strach-a-nenavist--1584916