18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

SVĚT: Židovský příklad

Sám nevím, jestli bych našel odvahu vystěhovat se do Izraele, být židem. Nebo spíš, teď v kmetském věku už bych to nějak doklepal, kde jsem, ale kdyby mi bylo tak mezi třicítkou a čtyřicítkou, žil například v Paříži a chtěl si uchovat židovskou víru a životní způsob...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 29.2.2016 21:20

Jisté je, že

Konec západního křesťanství bezpochyby povede ke konci západní demokracie, protože všudypřítomného Boha bude muset v amorální (morálně relativistické) společnosti nahradit Orwellův všudy přítomný, dějiny neustále ve svůj prospěch přepisující "Velký bratr"!

To se mu nepovede, protože choutky mocichtivých "elit" nebudou korigovány ideou, jakou bylo pro křesťany poselství Kristovo, tedy ideou k níž by se mohl v krizích vracet!

S demokracií neslučitelná multikultura, enviromentalismus (ekologismus) a politická korektnost jsou nezměnitelnými dogmaty vítězného západního "neomarxismu", při jeho pokusu o vytvoření nové neokoloniální světové říše!

Stát Izrael je (podobně jako např. Rusko) neomarxisty nenáviděn především pro svůj odpor k "politické korektnosti", jejíž přijetí by ho zničilo! Bude v případě potřeby obětován jejich spojenectví s muslimy!

M. Prokop 29.2.2016 21:56

"multikultura, enviromentalismus (ekologismus)

a politická korektnost jsou nezměnitelnými dogmaty" podobně jako křesťanství. :-P

Rusko je nenáviděno (tedy, pokud je, je to vaše tvrzení) hlavně pro svůj zažitý národní imperialismus, doplněný mesiášstvím a paranoiou.

J. Anděl 1.3.2016 12:20

Re: Jisté je, že

Ztratil jsem se trochu ve sledu těch událostí, které předpovídáte. Konec křesťanství povede ke konci demokracie, protože Boha nahradí velký bratr. Potud ok. Pak ale píšete, že tomu velkému bratrovi se to nepovede.

Na jednu stranu píšete, že multikulti, ekologismus a korektnost jsou dogmaty vítězného západního neomarxismu při pokusu o vytvoření nové neokoloniální světové říše. Mám to ale brát tak, že tento pokus taky selže, protože se to velkému bratrovi nepovede (protože choutky elit nebudou korigovány správnou ideou)?

Dílčí východisko mému dilematu nabízí poslední odstavec, že Izrael bude pro svou nekorektnost obětován spojenectví s muslimy.

Myslíte si tedy, že se naše politické elity spojí s muslimy v pokusu o vytvoření neokoloniální světové říše, což se jim ale nepodaří?

Pak je ale všechno v nejlepším pořádku, ne? ;-)

J. Hanzlík 29.2.2016 19:56

Nebude to tak snadné

Autor se velice dobře orientuje v problematice neslučitelnosti islámu s křesťanskou kulturou a věrohodně rozvíjí negativní vliv islámských enkláv na evropskou společnost. Vezměme ale také v úvahu, že migranti neutíkají “jen” před válkou, ale hrnou se do Evropy z krachujících a nesnesitelných systémů, které vytvořil nesnášenlivý islám, který zasívá nenávist i mezi ně samotné.

Sociální humanitáři si myslí, že uspokojením sociálních potřeb migrantů je zbaví náboženského vlivu, jejich “náboženských předsudků”, a tím snadněji dojde k jejich integraci. Je pod rozlišovací schopnost těchto sociálních fanatiků, že po krachu masové integrace a neuspokojených představách, zůstává migrantům v záloze neobyčejně účinná islámská “ideologie” jako nástroj nenávisti k hostitelům a nelze vyloučit, že budou násilím vymáhat svá sociální privilegia, bez slitování k jinověrcům a bezvěrcům, kterému je islám už dávno odnaučil.

Nedomnívám se, že by muslimská migrace, i v takto nebezpečných počtech, měla na to, aby zničila evropský systém, založený na institucích a fungujících zákonech, zvláště když přicházejí z prostředí despotické moci, všudypřítomné korupce a násilí. Leda, že by se vyučili” u evropských “dobrodějů“, kteří nenávidí své “islamofóbní” spoluobčany a cítí v destabilizaci příležitost k nastolení socialismu, kde budou hrát první housle. Někdo se ale v tomto případě pořádně přepočítá! Rozhodně ten, který se postaví k uvedenému příkladu, se všemi ověřenými zkušenostmi, zády.

J. Škodák 29.2.2016 17:37

Článek je výborný,mnohé příspěvky jsou tendenční.

Článek pana Frýbota je opět napsán s velmi dobrými znalostmi problémů a potom si může dovolit další vize. Horší je to s velkou částí příspěvků plné nenávisti zvláště ke katolické církvi a hází ji do stejného pytle s islámem. Např.za všechny výroky pana Davida,že katol.církev byla dílem zločinců... To se musím ohradit a protože nemám na to prostor,tak stručně:

Naše evropské hodnoty jsou založený na anticko- křesťansko-židovské tradici. Křesťanství začíná obětí Krista v době židovských svátků pesach-obětování. Sv.Pavel upozorňuje křesťany ,dejte si pozor před proradnými židy! Proč asi? Protože tito v říši římské křesťany udávali a potom byli ukřižování. Ženy a děti prodány do otroctví a majetek byl zabaven. Kdopak z toho asi profitoval? Začátkem 5.stol.definitivně antická říše končí a nekrvavým způsobem nastupuje křesťanství,které přebírá právní řád a způsob řízení říše. Již od začátku to byl boj o tzv.investituru,tedy boj mezi mocí světskou a církevní a tak tomu bylo v podstatě až do Velké fr. revoluce. Katolická církev byla odstavena a moci se ujímá buržoazie. Vzniká ateisticko-materialistická ideologie komunismu založená na třídní nenávisti,která se uchopí moci v Rusku za vydatné pomocí židovské inteligence. Za 60 let této zrůdné ideologie bylo mnohem více obětí se všemi válkami,než za 1600 let boje moci světské a církevní. Tvrdit,že v průběhu těchto dějin byli obětními beránky jen židé neodpovídá historii Evropy.

M. Prokop 29.2.2016 21:58

Re: Článek je výborný,mnohé příspěvky jsou tendenční.

Že vy jste katolík? :-P

J. Jurax 29.2.2016 23:01

Re: Článek je výborný,mnohé příspěvky jsou tendenční.

Kdyby existoval katolický ekvivalent VUMLu, pak bych řekl, že jste jeho absolventem :-)

J. Škodák 1.3.2016 0:59

Re: Článek je výborný,mnohé příspěvky jsou tendenční.

Jsem inkvizitor a dejte si pozor,protože církev dostala v restituci lesy a to bude dosti dřeva na co? No přece na topení.

J. Vintr 29.2.2016 15:22

To, proč sem ti přišelci z muslimského světa

pořád tak vytrvale lezou, lze vysvětlit pouze dvěma způsoby. Buď jsou to naprostí idioti, kteří vůbec neví, proč sem lezou a neodradí je ani zprávy od těch, kteří tady už jsou, že se tady žádné vily s bazénem nerozdávají. Druhou možností je, že naopak (na rozdíl od nás) velmi dobře vědí (protože jim to někdo u nich doma řekl), proč sem lezou. Totiž to, že až jich tady bude dost, že si to všechno vezmou sami ...

J. Anděl 29.2.2016 16:24

Re: To, proč sem ti přišelci z muslimského světa

Pak jsou ovšem troubové ještě větší, protože jim nedochází, že poté, co se rozhodnou si to násilím vzít, tu toho moc nezbude. Nehledě na to, že vil s bazénem je pro ně málo už teď :-).

Ale to už si budou muset nějak vyřešit sami, my tu nebudem, abysme jim řekli "my jsme vám to říkali" ;-).

J. Vintr 29.2.2016 17:50

Re: To, proč sem ti přišelci z muslimského světa

V loterii taky nemůžou všichni vyhrát - a přesto spousta lidí sází jako o život. A tady je pravděpodobnost výhry o dost větší ...

J. Anděl 1.3.2016 12:11

Re: To, proč sem ti přišelci z muslimského světa

Hm, to je fakt.

M. Krátký 29.2.2016 14:24

Čtu pana Frýborta rád

i když je to někdy dost zdlouhavé, ale pokud tu nechuť číst dál překonám, tak jsou to vždy perly ze života. Tak tomu je i dnes, brzy ráno jsem do textu jen tak nakouknul a potvrdil si, že i dnes je to zase zdařilé psaní - i pár komentářů jsem stihnul a teď odpoledne - v komentářích jen samé bludy, umělá vysvětlování a nic rozumného, jen samá nenávist od pomatenců sluníčkového typu ( v těch komentářích ) - pane Frýborte nenechte se otrávit multikulti pomatenci a děkuji vám a pevné zdraví

H. Balzám 29.2.2016 14:55

Re: Čtu pana Frýborta rád

Tak to by mne opravdu zajímalo, kde jste tu viděl nějakou nenávist, případně sluníčkáře! :-)

M. Prokop 29.2.2016 17:06

Re: Čtu pana Frýborta rád

Hofman sem nezabloudil?

H. Balzám 29.2.2016 17:12

Re: Čtu pana Frýborta rád

Ale fuj ! :-) Já si naopak myslím, že až na některé extrémní projevy se zde diskutuje poměrně kultivovaně, akorát někde dole jsem myslím viděl výt jezevčíka :-)

J. Kanioková 29.2.2016 21:27

:))))))))))))))))))))

J. Lepka 29.2.2016 12:26

Dokud islamisti nepochopí,

že vznik státu Izrael je přímým důsledkem nacistické/ a Hitlerovy/ posedlosti antisemitismem, nedojde k posunu. Jenže chtít po negramotném mozku, vymytém bláboly jiných negramotů / nedělejme si iluze, že v islámském teologickém světě panuje aspoň podobná vzdělanost, jako byla ve středověké křesťanské hierarchii/ nějaký myšlenkový posun, je stejně marné, jako to chtít po jiných fanaticích, ať už náboženských nebo politických, viz např. komunismus. Prostě : Blud je nepravdivé a nevývratné přesvědčení založené na nesprávném odvození závěru ze zevní reality. A s tím nic nenaděláme.

J. Anděl 29.2.2016 12:45

Re: Dokud islamisti nepochopí,

Zajímalo by mě, pane Lepko, zda namátkou třeba víru ve svatou trojici nebo Ježíšovo neposkvrněné početí z Ducha považujete za blud, tedy nepravdivé a nevývratné přesvědčení, založené na nesprávném odvození závěru ze zevní reality.

Odpověď na tuto otázku mi pomůže lépe pochopit, jak svůj příspěvek myslíte.

Jinak problém se vzdělaností obecně bývá ten, že se může překrývat s bláboly jiných. Mohou být lidé hluboce vzdělaní v marxismu-leninismu, v učení Alláhově, v teologických rozborech Písma svatého, nebo třeba v agrochemii. Nic z toho jim nemusí pomoci chápat důsledky Hitlerovy posedlosti antisemitismem.

Leda snad Kajan, se svým vzděláním, by mohl.

D. Polanský 29.2.2016 13:18

Re: Dokud islamisti nepochopí,

Přece v tomhle není pointa křesťanství. O čem mluvíte, to je jakási mytologie křesťanství. Učení o Svaté trojici je geniální konstrukce, která zapadá do celé křesťanské nauky. Kristus neposlal šířit křesťanství ozbrojené hordy ale své učedníky.

J. Anděl 29.2.2016 14:00

Re: Dokud islamisti nepochopí,

To je možné, někdo tomu však doslova věří, někdo jiný to považuje za součást mytologie svého druhu metaforu, někdo jiný to považuje za blábol a důkaz duševní nezpůsobilosti křesťanů. Tak jsem se ptal pana Lepky, jak to má on, abych pochopil jeho poznámku o fanaticích a bludech.

Kristus ozbrojené hordy neposlal, ale tu a tam nějaká ta horda v jeho jménu přesto vyrazila. A misionářská činnost (učedníci) má také v historii a v praxi své diskutabilní aspekty.

J. Prečuch 29.2.2016 22:54

Trojice nezapadá do Bible

Trojice je dogma které úspěšně odhalil mimo jiné sir Isaac newton. Slovo Trojice se nenachází v celém Písmu, a všechny vyjádření Ježíše ukazují že se považoval za někoho, kdo poslouchá, je poslán, je menší a podřízený svému Otci. Rovněž napsal, že některé věci neví, ví je jen Otec. A prosazování tohoto dogmatu je mimo jiné příčinou odklonu lidí od tradičního křesťanstva. Trojice není ani originální, trojice obsahovala mytologie Egypťanů, Babyloňanů, nelze vynechat ani triádu Brahma Višna Šiva, pohanský Triglav a tak dále.

Ale mnoho století opakované tvrzení se zakořenilo hluboko.

H. Balzám 29.2.2016 12:05

Nesouhlasím

Ačkoliv vše o fanatickém muslimském antisemitismu je pravda, obrazem antisemitismu evropského je bílý, bohabojný středostavovský křesťan. Poláci, Němci, Francouzi, tam je to asi nejvíc vidět. Doby, kdy se kvůli holocaustu krotili, už jsou pryč a dnes opět patří k dobrému vychování očerňovat Židy.

J. Farda 29.2.2016 12:38

Re: Nesouhlasím

Máte pane úplnou pravdu! Témeř denodenně nás masmédia zavalují zprávami o atentátech ničeho se neštítítících středostavovských fanatických křesťanů vůči židům! Sekat hlavy, odpalovat rakety na sousedy, vraždit děti, útočit na ulicích na civilisty čímkoli schopným zabít, explodovat v davu mírumilovných uctívačů jediného Boha Alláha ku větší slávě Ježíše Krista je vyhrazeno jen těm, o nichž hovoříte. Jak říkám, souhlas, bezvýhradný souhlas! Máme se tu v Evropě od tolerantních muslimů mávajících obrazně i reálně výhradně palmovými ratolestmi ještě hodně co učit! :-)))

H. Balzám 29.2.2016 13:36

Re: Nesouhlasím

Ano, odpálených raket je plná Evropa.

J. Honců 29.2.2016 20:09

Re: Nesouhlasím

On se ten antisemitismus u Evropanů neprojevuje násilně. Jdou na to sofistikovaně. Třeba v tisku: "Izraelci zabili tři Palestince" zní titulek. V článku je potom jen okrajově zmíněno, že šlo o vrahy a teroristy. Naopak zdůrazněno je, že vraždění bylo vyvoláno frustrací Palestinců

M. Koutný 29.2.2016 15:28

Re: Nesouhlasím

obrazem evropského antisemitismu je z 90% levicový intelektuál (jak je kdosi krásně nazval "uálové"). Typickým příkladem je zelený Stropnický.

H. Balzám 29.2.2016 17:14

Re: Nesouhlasím

Když mi uznáte křesťana, uznám vám uála! :-)

L. David 29.2.2016 11:49

Všechny národy stvořil Alláh, ale židy Satan.

Tímto poněkud zmateným výrokem muslimové v podstatě prohlašují "Všechny národy stvořil Satan, ale židy Satan".

Nebot ten jejich Alláh není nikdo jiný než Satan ! !

J. Anděl 29.2.2016 12:20

Re: Všechny národy stvořil Alláh, ale židy Satan.

Věříte v existenci bytosti, ekvivalentní biblickému Satanovi?