25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Konzervativní revoluce v Česku?

Liberální komentátor liberálních Hospodářských novin Petr Honzejk napsal (19. 1.), že Česku prý hrozí konzervativní revoluce – kéž by! – a liberalismus začíná být považován za cosi nebezpečného (jakože on coby liberál začíná mít o sebe strach?).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Babková 25.2.2016 17:27

Řešení záchodků je snadné!

Když se zruší pisoáry, tak budou jen kabinky, a pak mohou být toalety unisexové. Pro ženské to bude tragédie, pánské exkrementy mívají výraznější odér.

J. Urban 25.2.2016 12:52

Ohánět se Zemanem nebo dokonce Klausem

coby konzervativci je hrubě pomýlené. Jde pouze o populistické pragmatiky. Ten druhý jmenovaný byl dříve "pouze" pragmatik, nyní je sice populistický pragmatik, protože být "pouze" pragmatik mu momentálně nesype, jen co by se na vlně populismu vyvezl ke korýtku, stal by se opět "pouze" pragmatikem). U Zemana je to trochu jiné, jemu není populismus ani tak prostředkem, ale v podstatě cílem samotným.

K. Janyška 25.2.2016 15:36

Re: Ohánět se Zemanem nebo dokonce Klausem

Jste kvůli řečem o VK mimoň... Dzp.

B. Rybák 25.2.2016 21:56

Re: Ohánět se Zemanem nebo dokonce Klausem

Zkuste vyjmenovat alespoň názvy knih, které ten druhý napsal (všechny mu "sypou" a především, jejich "proroctví" se naplňují!

M. Zdobinský 25.2.2016 11:58

Vždycky mě pobaví

diskuse o tom,jestli Babiš,Zeman,Sobotka a spol.jsou levicový, konzervativní, liberální nebo jací. Já myslím,že uvedení pánové se tomu musí smát až k prasknutí. (Asi to stejně nečtou)

Jde o moc a prachy,žádné ideály v tom nejsou. Když budou mít pocit,že jim to přinese od ovčanů hlasy v příštích volbách, tak klidně zlevní pivo na 1,-Kč.

R. Langer 25.2.2016 12:41

Re: Vždycky mě pobaví

Smát se mohou, ale nic to nemění na tom, že to jsou levičáci jako poleno. Což už tak k smíchu není, obzvlášť u ministra financí. Má to totiž hodně společného s tou mocí a penězi. :-(

P. Vaňura 25.2.2016 11:50

Konzervativní člověk bude proti zásahům státu do

ekonomiky, ale třeba i proti potratům, proti homosexualitě, proti feminismu, patrně bude křesťansky založen a bude mít úctu k autoritám. Tak byl konzervativismus definován původně.

Ono to slovo má i různé jiné významy. Kolem roku 1968 např. označovalo u nás stalinisty.

Ś. Svobodová 25.2.2016 10:20

Možná ta revoluce probíhá.

Uvidíme po volbách.

K. Janyška 25.2.2016 9:23

Honzejk i vy, autore, doučit kompozitivní teori, a

allou... Dzp.

M. Šejna 25.2.2016 8:14

autor článku také nepochopil rozdíly

Typický konzervativec trvá na tradicích a mnohdy i pitomých tradicích. A je ochoten v zájmu ochrany tradic vyžadovat tvrdé tresty pro ty, kteří odmítají tyto tradice dodržovat. Konzervativec tak bude trvat na trestním stíhání homosexuálů, potratů, rozvodů apod.

Spor mezi liberálem a konzervativcem tedy není v úloze státní buzerace, ale ve vnímání lidské svobody. A platí pravidlo, že moje lidská svoboda končí tam, kde bych omezil svým chováním svobodu jiného.

Takže mě osobně vůbec nevadí, jestli je někdo homosexuál a chce si vzít jiného homosexuála. Moji svobodu to nijak neomezuje. Konzervativec ale bude protestovat a požadovat tvrdé tresty pro "homosexuální úchyly".

P. Švejnoch 25.2.2016 8:48

Re: autor článku také nepochopil rozdíly

Já se považuji za konzervativního člověka. ale podle Vás, pane Šejno, jsem zřejmě liberál. Například: Vůbec mi nevadí, že je někdo enormně hloupý a ještě své zmatené názory (nejen)na liberalismus či konzervatismus prezentuje na internetu jako jakési univerzálně platné moudro.

Myslíte si tedy, pane Šejno, že jsem liberál? Protože mi opravdu nevadíte... :-)

P. Lenc 25.2.2016 8:56

Re: autor článku také nepochopil rozdíly

Pane Švejnochu, co se týče pana Šejny, je to zbytečné, je to zbytečné, je to...

M. Šejna 25.2.2016 9:32

pane Švejnochu

Vy mě taky nevadíte, i když píšete zmatené názory. Nevadí mi ani Lenc s jeho žádnými názory.

Každopádně Vy jste nejspíš liberální konzervativec, což je definice, kterou rádi používají členové a voliči ODS. A protože oni se považují za liberální konzervativce, tak já se zase považuji za levicového pravičáka.

:-D

M. Valenta 25.2.2016 10:01

Re: autor článku také nepochopil rozdíly

Pane Švejnochu, konzervativní člověk je dosti široký pojem a projevuje se více ve stáří. Dobrou prověrkou konzervatizmu je např. homosexuální dítě v rodině.

R. Gramblička 25.2.2016 12:58

Re: autor článku také nepochopil rozdíly

pane Švejnochu, tuto vaši poznámku jste si mohl odpustit

P. Švejnoch 25.2.2016 13:41

Re: autor článku také nepochopil rozdíly

Proč? Jen proto, že tentokrát se moje poznámka netýká Vašeho oponenta, ale naopak Vašeho souvěrce?

Pan Šejna se (jako ostatně velmi často) mýlí, a Vy se svým čtvercovým diagramem níže tentokrát také.

Konzervativní může být i pečení cukroví či oprava auta - ale nic to neříká o tom, že cukrář či automechanik jsou konzervativci. A už vůbec ne v tom politickém významu, o který tu jde.

Takže "konzervativec-sociálista" je nesmysl (už proto, že sociálistická ideologie je progresivistická), a o dedukci páně Šejnově, že konzervativec je ten, kdo mu odpírá svobodu, se snad není nutné vůbec bavit.

M. Šejna 25.2.2016 14:32

pane Švejnochu

vy vůbec netušíte, co je to pojem konzervatismus. Ten se netýká levicovosti nebo pravicovosti. Ten se týká v podstatě jen toho, zda politický směr trvá na nějakých dogmatech, tradicích nebo zvyklostech. Dnes patří mezi české nejkonzervativnější strany komunisté. Naopak třeba ODS se sice označuje za liberálně-konzervativní stranu (což je protimluv), ale ve skutečnosti jsou to pravicoví liberálové. Konzervatismus trochu vyznává KDU-ČSL, ale jen co se týče tradic a náboženství. ČSSD je stranou levicové liberální, takže od OFS se liší jen tou levicovostí, zatímco v liberalismu jsou si obě strany velmi podobné.

M. Prokop 25.2.2016 10:53

Re: autor článku také nepochopil rozdíly

Typický konzervativec hlavně nechce, aby mu stát nařizoval co má dělat. Sám si určí, zda bude dodržovat nějaké tradice. A o homosexuály, potraty, rozvody etc se snaží až když se týkají jeho. Nevnucuje to jiným jako socani všech odstínů.

J. Hanzal 25.2.2016 11:06

Re: autor článku také nepochopil rozdíly

Když si položím otázku co je to býti konzervativní tak mi vychází, že i ti buzíci jsou konzervativní když zastávají, že šoustají pouze se stejným pohlavím. Já jsem zase konzervativní v tom, že se o šoustání bavím se stejným pohlavím pouze u piva či vínka. Toto pro odlehčení.

R. Gramblička 25.2.2016 12:55

Re: autor článku také nepochopil rozdíly

mno, já s panem Šejnou tady víceméně souhlasím. Potíž dnešní doby je v tom, že se u důležitých termínů rozmazáva jejich původní význam do neurčita, takže člověk se v tom dnes už nevyzná. Když se přidržíme "sensu stricto", je konzervativec člověk bránící staré pořádky (ať už jsou jakékoliv a nemá rád změny - liberál (progresivista) je člověk vzývající pokrok, ať už je to směr k lepšímu nebo naopak. Současné společenské a politické postoje bych viděl jako množinu bodů v čtvercovém diagramu, kde v protilehlých rozích jsou čistí socialisté vs. libertariani a konzervativci vs. liberálové. Když si takový graf představíte, zjistíte, že můžou existovat jak konzervativci libertariánští, tak socialističtí a totéž u liberálů. Když už jsme u toho zmatení a posunu významů, když vám řeknu, že jako chlap jdu na procházku s přítelem nebo s přáteli, představíte si odlišné situace, byť jde o totéž, nebo aspoň donedávna šlo

B. Rybák 25.2.2016 22:56

Re: autor článku také nepochopil rozdíly

Své odpůrce dnes ničí (sociálně a profesně) pouze politicko-korektní "inkvizice" (nepomůže jim ani Nobelova cena)!

Jsem konzervativec, kterému existence homosexuálů nevadí! Glorifikace darebáků, kteří podporují homosexuální (a lesbický) aktivismus v době kdy naše civilizace vymírá, je stejně jako celý morálně relativistický parazitický "zelený" neomarxismus, cynickým popřením lidského rozumu!

http://zpravy.e15.cz/zahranicni/udalosti/nobelova-cena-na-prodej-objevitel-struktury-dna-se-stahuje-do-ustrani-1141160

P. Sulc 25.2.2016 2:37

Mate pravdu, bohuzel

Ten levicovy ''liberalismus'', ci spise pseudo-liberalismus, trva jiz nekolik desetileti a upadek spolecnosti je velice dobre znat. Ale zlepseni rozhodne neni v dohledu a tak se blizi konec nasi zapadni kultury. Kdo nakonec zvitezi, islam, Cinane? Bude se strilet, veset, urezavat hlavy?

M. Prokop 25.2.2016 10:55

Re: Mate pravdu, bohuzel

Levicový liberalismus je jen další slovní kamufláž socialistů. To druhé slovo je prostě ukradeno.

P. Sulc 26.2.2016 3:30

Re: Mate pravdu, bohuzel

Je to presne tak, jak to rikate. Je to ''liberalismus'' kde je lez povysena na pravdu a kdy se stat plete do vseho, podnikani i rodiny a ze svobody se ukrajuji platky stal tlustejsi, uz z ni tak mnoho nezbejva, presto to vetsina lidi nejak obhajuje, omlova, okecava. Inu, zase je to ta zaba ve vode stale teplejsi.