25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Za svobodu internetu

Demonstraci svolali Piráti a k nim se připojili i stoupenci legálního konopí. Vlajkami mávali jedni jako druzí, Piráti i konopníci. Leitmotivem protestu ale byla svoboda internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 23.2.2016 19:51

Naši politiku patrně nejlépe charakterizoval David Rath

krátce před svým zatčením, když v televizi řekl. "Platit někomu kampaň je pro kmotry moc nákladné. Nejlepší je počkat, kdo vyhraje, a toho pak zařadit na výplatní listinu."

Když si to přeložíte, říká, že prakticky každý z našich politiků je ochoten prodat vlastní babičku. S takovými lidmi ovšem demokracie nemůže fungovat, to psal už Machiavelli. Pro tyto případy doporučuje "rozumnou monarchii" což lze možná přeložit "někoho, jako je Putin."

J. Vintr 23.2.2016 16:37

Re: Identifikace.

Někde jsem teď četl, že v Holandsku už policie zvoní (zatím - příště třeba budou rovnou vyrážet dveře) na občany a vyzývá je (zatím - příště je třeba bude rovnou dovážet v poutech), aby smazali své "protiimigrantské příspěvky na internetu, tedy konkrétně na Facebooku. Ve Švédsku už prý dokonce mají přímo zákony, které kriminalizují verbální projevy nesouhlasu se sebevražednou politikou švédské vlády vůči muslimským vetřelcům.

J. Hanzlík 23.2.2016 16:18

Je svoboda slova na netu rizikem?

Mně ten sraz nějak “utekl”, jinak bych tam taky vyrazil. Nevím přesně, ale připadají mi ty diskuse o svobodě slova v té “absolutní” rovině “buď všechno nebo nic” nějak nepraktické. Přece sprosťárny lze snadno vyloučit a s příkrými “ostrými” příspěvky je možno polemizovat. Ideální by bylo dostat na internet skutečnou polemiku, kterou nebude chtít nikdo zbytečně zkazit. Nejideálnější by byl návrat ke konvenci, která by byla tou nejlepší “cenzurou”, ale na to společnost už nemá.

Pan Neff, účastník a autor, se trefuje přesně poukazem na náladu veřejnosti, která se přirozeně slovně ventiluje v příspěvcích a stává se tak v podstatě neškodnou. Dodávám, že jde vlastně o jakousi názorovou i emoční katarzi, jejíž prospěšnost by měla být každému jasná.

Také si myslím, že to na jeho Psu není zase tak špatné. Presentace článků je případná ke společenské situaci, reakce na ně je sice chudičká, ale mnohdy zajímavá od jednotlivců majících opravdu fundovaný názor, a to jednoho potěší i když třeba nesouhlasí. Čtu si na Psu už dlouho a teprve nedávno zabrousil do diskusí. Někdy mi připadá, že je to blbé a vzal bych to zpátky, ale to je holt risk napsaného.

Nakonec je dobře všude tam, kde se kultivuje myšlenka a formuje její vyjádření. Stejně by mě zajímalo, jak by případní zastánci omezení svobodného slova precizovali moment, kdy vyslovený názor se stává ideologickou výzvou k aktivní nenávisti a násilí.

Ś. Svobodová 23.2.2016 14:05

Re: Udělal jste dobře, ale nesouhlasím s Vámi

Propaganda je součástí každé politické agendy. Bojovat s ní můžete leda ucelenými informacemi. Nevím , jestli to naši žurnalisté a politici někdy pochopí. Místo toho se snaží bojovat s nežádoucí propagandou tím, že dělají svou, nebo se snaží po bolševicku tu nežádoucí cenzurovat.

Ś. Svobodová 23.2.2016 13:46

Re: Jde o to, že politici jsou NEPŘÁTELI OBČANŮ a tím

Že by bychom my?

Ś. Svobodová 23.2.2016 13:45

Naprostý souhlas

V. Vaclavik 23.2.2016 13:22

Identifikace.

At si identifikaci vynuti ze sveho vlastniho hnuti mysli, nazoru, provozovatele mist na internetu, ale at se do toho neplete stat svym zakonnym vynucovanim, regulaci!

Je uplne jina vec, ze kazdy je tak jako tak identifikovatelny (sice to neni pravda, ale budiz, nebavime se tu o zlocinnosti a nekalych praktikach), a byt k tomu zakonem, regulacemi prinuceny, nosit na internetu jmenovku jako kdyz zide nosili zlutou hvezdu na klope...

Internet, tedy soukromi na nem, totiz muze nakonec skoncit hur, nez obycejny neinternetovy verejny zivot, denni zivot ve mestech.

Na vesnici se lide vice mene znaji, nebo dnes uz spis plati, ze znali, a mala mesta uz jsou na tom s anonymitou temer jako mesta velka. Ve mestech jsou verejne pristupna mista, nekam muzete prijit bez zakoupeni vstupenky (treba restaurace, obchody), do kina potrebujete vstupenku, ale porad jste tam anonymne, do soukromych baraku je uz vstup omezeny nejakou osobni identifikaci, jako podnikove budovy, v nekterych mistech muzete, nebo i musite mit visacku s vasim jmenem apod pripnutou na prsou tak aby byla porad viditelna...

A na internetu to uz davno funguje uplne stejne a co se tu pece je ekvivalent toho, jako kdyby ve meste jste musel mit visacku vsude, pri vstupu do hospody, do knihovny, do obchodu, do parku na lavicku, protoze co kdybyste tam zapredl nejaky sprosty, urazlivy hovor s ostatnimi, tak abysme vedeli kdo je kdo a lehce ho udali autoritam, aby osoba za pultem, za pipou vas mohla udat, aby autority mely snadnou praci... Zkratka, na internetu se zvazuje zavedeni neceho, co v normalnim zivote bychom povazovali za orwellovske. Provozovatele obsahu internetu, jako vy pane Neff, napriklad, nakonec po takovem orwellovskem reseni sahnou, protoze je to zbavi vycleneni se ze stada, pokud by nejake omezeni zavedli sami, ktere by ostatni nemuseli nasledovat...

P. Vaňura 23.2.2016 13:13

Jde o to, že politici jsou NEPŘÁTELI OBČANŮ a tím

pádem se bojí jakékoliv aktivity, která by je mohla připravit o koryta.

Nějak pořád nevím, kdo tu zločineckou bandu vlastně ovládá a řídí.

J. Vintr 23.2.2016 12:34

Zcela jasně se ukazuje

že v případě invaze Islámu do Evropy nestojí vlády na straně občanů, ale na té druhé straně a dokonce tuto invazi aktivně podporují a organizují. Je logické, že svodný internet je pro ně nepřítel, kterého se dříve nebo později budou chtít zbavit. Stejně tak jako držení střelných zbraní občany.

K. Janyška 23.2.2016 11:02

Neomezená svoboda internetu není možná stejně, jako žádná

jiná neomezená svoboda. Svoboda je nedělitelná, neexistují tzv. svobody k něčemu nebo od něčeho. Svoboda má smysl jen tehdy je-li garantována, omezena a zároveň vymáhána zákonem, testovaným soukromým právem, takto jediným právem skutečným a pravým... Dzp.

P. Lenc 23.2.2016 10:50

Re: Hezky napsáno

Taktéž.

K. Frauknecht 23.2.2016 8:59

Re: Hezky napsáno

Přidávám se.

B. Rudolf 23.2.2016 6:24

Udělal jste dobře, ale nesouhlasím s Vámi

Svobodu projevu je nutné hájit. To jste udělal dobře.

Ale propaganda není pouhý "kolorit doby" - je nesmírně nebezpečná a ve značné míře formuje názory lidí. To si opravdu myslím.

Jenomže snažit se omezit propagandu blokováním svobody projevu by v konečném důsledku napomohlo totalitě spojené s propagandou.

J. Mrázek 23.2.2016 0:28

Hezky napsáno

Děkuji .-)