16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: O inkluzi, šikaně a jiné školské zvířeně

České školství mělo i v dobách vlády jedné strany velmi dobrou úroveň, pokud odhlédneme od povinného ideologického zaplevelení osnov a to prakticky na všech stupních.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 17.2.2016 22:13

Školství stálo za prd i v minulosti,

ale rozhodně se nemohlo stát, že by ředitel nepodržel kantorku proti grázlům.

J. Fleiszner 17.2.2016 20:14

...jako spolupracovníky

Učitel nemá renomé, které si (vzhledem k tomu, co dělá) zaslouží. Svěřujeme jim to nejcennější, co máme a tak od nich hodně očekáváme. Přesto jim hodně rodičů nedává patřičnou autoritu a tím jim znemožňuje provádět svoji práci kvalitně. Učitel není dokonalej, ale bez respektu rodičů nebude mít ani respekt dětí a pak nemůže svojí práci pořádně vykonávat. Neberte je jako svoje zaměstnanc, ale jako spolupracovníky při výchově.

J. Kanioková 17.2.2016 17:58

Souhlas,

"moderní" ideologie - politická korektnost - odnaučila lidi stanovovat meze, a vůli je respektovat. A za jejich přestoupení - trest! A ve školství, zvláště základní, tvrdě volat k odpovědnosti rodiče!

J. Marešová 17.2.2016 17:36

Nepředvídatelné změny..

Naše školství a vlastně každé ministerstvo se potácí od ničeho k ničemu. Ministři se ve svém rezortu nestačí ani rozkoukat a jsou odvoláni. Pomalku není ani jeden, který by vydržel ve funkci celé volební období. Vymýšlejí si různé změny, které se ani nestačí realizovat a když stačí, stojí to neskutečné prostředky - ve školství od státních maturit - nyní inkluze - školy ani učitelé nejsou na tyto změny připraveni - nikdo vlastně neví, co to v praxi bude znamenat . Kde jsou časy, kdy se učoilo podle osnov, sice tendenčně upravovaných, ale děti se něco naučily -co b uide dále nikdo neví. Dohromady nadané děti, děti handicepované, nevychovatelné, nedpostatek asistentů i prostředků pro jejich zaplacení . Bojím se, že s naší vzdělaností bude konec.

F. Kusák 17.2.2016 16:25

Přátelé,

pokud jste v poslední době neučili na základce na druhém stupni nebo na střední škole, ještě lépe někde na učňáku, pak si, promiňte, opravdu nedovedete představit práci učitele. Učitel je urážen žáky nebo studenty stále. Obranu nemá prakticky žádnou a solidarita s ostatními kantory je minimální. Každý sám za sebe. Pokud si postěžuje, je vnímán jako slaboch, který si neumí sjednat pořádek a tak raději mlčí. Odbory nebo profesní svaz, tak, jak to známe z jiných oborů, prakticky neexistuje. Je to dáno tím, že hned v zárodku to rozpráší vedení školy a také, a Vážené kolegyně prominou, ženy učitelky o to nemají moc zájem. Pedagogické porady vypadají spíše jako sraz frustrovaných feministek. V takovém "kafkovském zámku" není možné existovat, proto aktivní lidé a osobnosti většinou zamíří jinam. A to je celý ten problém našeho školství, protože těch dobrých kantorů a úžasných osobností je ve školách méně a méně.

Š. Hašek 17.2.2016 17:27

Re: Přátelé,

Práci učitele si představit dovedu.

Otázka zní (velmi zjednodušeně): kdo zavinil, že rodič evidentně nevychovaného žáka, může jako zcela rovnocenný partner (i více) vstupovat do diskuse s jeho učitelem/ředitelem školy, oba jako zástupci (ZŠ) státního povinného vzdělávacího systemu s kulatým razítkem?

Namátkou: polovzdělanci, kteří neznají slovo povinnost (zde žáka/rodiče), politici stejného ražení, školní poradci (32 let, nikdy neučící), ........., ministryně "bojící se snad i matematiky"??

Bohužel mám zkušenost i s učiteli, kteří si sami dnešní stav tak trochu přivodili - dílem modernisté, kteří "ctí osobnost žáka až za hrob", dílem trochu bojácné osobnosti.

Zjednodušeno.

P. Harabaska 17.2.2016 18:01

Re: Přátelé,

Destrukce hodnot v celé společnosti je důsledkem destrukce kulturního prostředí v tomto státě. To staré bylo rozbito, to nové nestojí za mnoho. Co nebylo rozbito za "komunistů", bylo rozbito za uplynulých 25 let. Děti a adolescenti jsou dnes a denně vystaveni působení surových a násilných filmů (o jiných médiích nemluvě) ze zámoří, plných vražd, loupení a surovostí bez naznačení jakékoli úcty k lidskému životu. Ty debilní filmy pak počítají s diváky, jimž je třeba (s ohledem na předpokládané IQ) dát i pokyn, kdy se mají smát. Na rodiče dnešních žáků tyto nové směry kulturního ztvárnění člověka již působily, proto jejich měřítka jsou již nová - tj. mizerná. Odtud pak "kvalita" jejich působení na děti. A úroveň pedagogů? Vím, že je jich spousta, kteří vyhovují vysokým nárokům jak po stránce výchovné, tak i vzdělávací, ale, ruku na srdce, řada dnešních učitelů si vybrala pedagogické fakulty často jen jako východisko z nouze. Studoval jsem na technice v Plzni. Tehdy byly v Plzni jen tři VŠ: Lékařská fakulta, technika se dvěma fakultami a jako třetí fakulta pedagogická. Kolik z těch neúspěšných studentů z na technice a z lékařské fakulty nakonec skončilo na fakultě pedagogické. A to nemluvím o těch, kteří maturovali jen s odřenýma ušima, takže šli na PF rovnou. Jaké překvapení setkat se pak s některými bývalými spolužáky s titulem Mgr. právě z PF.

A. Alda 17.2.2016 12:04

Ad autorita učitelů

1. Především je třeba vidět, že ve školství nejsou již téměř žádní učitelé. Učitelky dominují na všech stupních a všech typech základních i středních škol.

2. Autoritu měli dříve učitelé nepřirozenou. Tedy nikoli pramenící z jejich schopností a dovedností, ale pramenící z politického systému. Když učitel psal posudky na žáky, kterým jim mohl snadno znemožnit studium na střední škole, rodiče se s ním rozhodně nehádali. Ale jeho autoritu nectili, leč doma dětem říkali: mlč a nehádej se s ním, nebo se nedostaneš ani na učňovku, natož na průmyslovku.

Š. Hašek 17.2.2016 17:33

Re: Ad autorita učitelů

Myslím si skromně, že kvalifikovaný učitel, který jaksi vyučuje "v normě", má má pod ochranou státu (aspoň mínění veliké většiny veřejnosti) a používat i autoritu "nepřirozenou". Neboť "jest pánem nad žáky" a uděluje kulaté razítko o jejich momentální kvalifikaci "k dalšímu postupu". Kam se to řítíme?? Snad od první třídy zavedeme "žákovský parlament"??

Zjednodušeno.

Jsem stará škola. Nikdy jsem nebyl vláčen erárem za násilné činy vůči mládeži/nikomu. Komenský-Frištenský!

P. Joch 17.2.2016 11:40

Nebezpečí inkluze

Mám známou, která pracuje jako asistentka postiženého žáka. Jde o 13 letého autistu, který je fyzicky na úrovni dospělého muže a má agresivní sklony. Problém není v tom, že by ostatní žáci takového jedince neakceptovali, nebo zesměšňovali, ale když se začne kružítkem bodat do předloktí a vyhrožovat, že poteče krev, tak ostatní mají strach. Ten klučina má skoro dva metry, osumdesát kilo a zatmívá se mu v hlavě. Inkludování podobných případů dokáže zlikvidovat důvěru ve vzdělání zbytku třídy. Pokud v každé třídě bude někdo podobný a k tomu několik sociálně vyloučených, kterým je předem jasné, že vzdělávat se nemá smysl, tak spolehlivě zabijem české školství během jedné generace. Stačí se podívat do jiných zemí, tam už se to stalo. To, že je někde nezaměstnanost mladých 50% je také problém toho, že tamní školství produkuje nezaměstnatelnou masu.

J. Fleiszner 17.2.2016 20:20

Re: Nebezpečí inkluze

13 let, 2 metry, 80kg??? Tak to si nechte pro jiný server!

O. Prokop 17.2.2016 11:19

Souhlas

autor článku správně popsal situaci ve školství. Celospolečensky stoupá agrese- řidiči, pacienti čekající na vyšetření či již v ordinacích. A nejenom slovní agrese, ale často i brachiální. Nízká autorita učitelů se všemi následky je způsobena výchovou rodičů těchto žáků, situací ve společnosti a taky nízkým finančním ohodnocením. kdy si učitele neváží... Politici jenom kecají, že nejdůležitější je vzdělání a zdraví. Ale těm, co to poskytují, ty nejsou ochotni ohodnotit. Proto se děje to, co se stalo ve škole, proto personální devastace ve zdravotnictví.

V. Heidlerová 17.2.2016 17:07

Re: Souhlas

Jednou mi jeden pan ředitel školy řekl, že současná škola má povinnost pouze vzdělávat, nikoliv vychovávat. Jakmile žák budovy opustí brány školy, škola už za něho nenese zodpovědnost, ba ani ho nemůže nijak postihnout. Ten pan ředitel tak reagoval na mou připomínku, že žáci hned u školy si zapalují jointy a cígára, výchova prý patří rodině. Nás škola vzdělávala i vychovávala, ale ani v komunistické škole, kde ještě převládal starý dobrý duch a působili prvorepublikoví pedagogové , bylo pro slušnou výchovu učiněno víc, než v současnosti. Učitelé nám radili, jak se vkusně oblékat, jak se chovat ke starším a slabším, pravda však je, že jejich občanská odvaha slábla. Mladý člověk vycítí, že se mu lže nebo zatajují fakta. My jsme měli důvod k průchodu zlosti, ale byli jsme vychováni ke slušnosti. Komouši toho pak využívali.

J. Marešová 17.2.2016 11:04

Někde bude asi chyba

Chápu, že si kantoři nejsou schopni udržet autoritu, když se dnes na děti nesmí ani křiknout, aby se nepoškodilo jejich sebevědomí. Když si dítě na učitele doma stěžuje, nikdy nemá jistotu, že rodiče budou rozumní a budou na jeho straně. Naopak se stává, že si na kantora "došlápnou", dnes je kult dítěte, které může vše - beztrestností mu není možno stanovit mantinely, které už nesmí překročit. Je to vina rodiny a chybného názoru na výchovu. Po městech se plouží puberťáci, kteří nemají nic na práci, jen spoustu volného času, který věnují vymýšlení lumpáren - ničení laviček, zastávek MHD, nebo sprejerstvím. Kde jsou časy,kdy je zkrotila alespoň povinná vojenská služba.

I. Procházková 17.2.2016 14:57

Re: Někde bude asi chyba

Je to tak, bohužel. Učitel se pomalu nesmí na žáka nebo studenta ani přísně podívat a pak to takhle dopadá. Na základce (před 60 lety) bez problémů fungovaly tělesné tresty a to bylo v době, kdy školství už bylo feminizované. Na naší škole (Praha 6), která měla kapacitu 600 dětí, byli ve sboru jen 2 muži - ředitel a jeho zástupce. Přesto jsme se i učitelek báli, ona taková rána dřevěným ukazovátkem přes prsty, vytahání za uši nebo za vlasy, facka či klečení v koutě - to nebylo nic příjemného. Rodiče se to ovšem nesměli dozvědět, to by byl další sekec.

Ještě je tu jeden problém - dnes po skončení učiliště, SŠ nebo VŠ nemusí nikdo nastoupit do zaměstnání, za socíku jsme museli do 14 dnů po ukončení studia nastoupit na umístěnku do práce a neměli čas na flákání.

Děti nejsou vůbec vedeny k práci, my museli doma pomáhat od dětství a to i ve městě, nejen na vesnici. Po příchodu ze školy nám nastala druhá směna - umýt nádobí, zastlat peřiny, vytřít podlahu, vynést odpadky, nakoupit a udělat si úkoly. Běda, když po návratu rodičů z práce nebylo něco v pořádku. To se máma jen podívala a vyřkla ortel, za nepořádek většinou následovalo domácí vězení.

Taky tady chybí ta vojna - mladí muži ve věku 19-21 let bývali uklizeni v kasárnách a dostávali pěkné kapky. Neměli proto čas na lumpárny na veřejnosti a absolvování ZVS je přece jen do budoucna trochu ukáznilo.

Taky nepamatuju, že by nějaké dítě zavraždilo spolužáka nebo své rodiče či učitele, to bylo něco nepředstavitelného z říše sci-fi. Vypadá to, že svět se řítí do (_y_) ....

J. Kanioková 17.2.2016 18:03

Naprosto souzním..

V. Heidlerová 17.2.2016 17:11

Re: Někde bude asi chyba

Nastupující generace si zcela určitě bude nucena vychutnat vojenskou službu v praxi, už vidím ty hrdinné obránce vlasti, kteří nepřeskočí ani nízkou překážku. Čeká ji kruté probuzení.

K. Janyška 17.2.2016 10:08

Učitelé jsou slabí a hloupí. V tom to je. A je to proto,

neboť je na vysokých školách vyučili slaboši a hlupáci. Bez skutečného širokého vzdělání. Bez znalosti teorie spontánního řádu lidské interakce a lidského světa, bez povědomosti o civilizaci divochů obchodem s jejich osamostnění, o soukormém právu a vůbec. Bez povědomosti prakticky o ničem relevantním... Dzp.

P. Zinga 17.2.2016 10:23

Re: Učitelé jsou slabí a hloupí. V tom to je. A je to proto,

Pane Janyška, Vás asi skutečně učili blbci, to je vidět na Vašem příspěvku.

V. Heidlerová 17.2.2016 17:13

Re: Učitelé jsou slabí a hloupí. V tom to je. A je to proto,

To je psychická úchylka, abnormalita. Za to nemohou ani pedagogové, asi ani rodina a okolí.

J. Hanzal 17.2.2016 10:25

Miistrovi Janyěkovi

Děkuji za jednoduché vysvětlení problému. Jak to, že ještě nejste tím ministrem? Třeba ministerstvo spontánního řádu, nebo ono je to vlastně jedno čeho.

Š. Hašek 17.2.2016 9:44

Máte pravdu, pane Vodvářko.

Dobře shrnuto.

Myslím, že "grund" je v současném právismu-rovnostářství, mantře současnosti (polovzdělané).

Myslím, že Komenský a Masaryk (jen zlomeček z výčtu osob) to shůry sledují jako "nějakou reality show". Ti ale možná znají výsledek. Neb "maturovali z matematiky".

Zkráceno.

V. Heidlerová 17.2.2016 17:24

Re: Máte pravdu, pane Vodvářko.

Rovnostářství? To snad bylo odbouráno, tak jsme byli vychováváni za komoušů! Pravdou je, že komunismus tu zanechal takový sajrajt v hlavách i srdcích, ani v rodinách se netrvá na pevném charakteru, názoru, pravdě - ctěny jsou jiné hodnoty, mnohdy jsou rodiče horší než ta děcka. Experimenty se školstvím, jehož jsme svědky, rozruší úplně dobré základy českého školství.

K. Kovář 17.2.2016 9:15

Co byste chtěli.....

...když ministryni školství dělá něco, co nestálo ani hodinu před tabulí.

Profesní zkušenosti: Působila jako právnička Magistrátu města Brna.

Od roku 2002 do 2012 pracovala v Kanceláři veřejného ochránce práv jako vedoucí právního odboru ombudsmanů Otakara Motejla a Pavla Varvařovského.

Mezi lety 2013 a 2014 zastávala pozici ředitelky legislativního odboru v Kanceláři Senátu Parlamentu ČR. Poté se stala náměstkyní ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu Jiřího Dienstbiera a zároveň místopředsedkyní Legislativní rady vlády, kde působí doposud.Kateřina Valachová působila také jako členka Komise pro správní právo Legislativní rady vlády nebo byla členkou Výboru pro sociální, kulturní a hospodářská práva Rady vlády pro lidská práva. Přednášela také na Katedře správní vědy a správního práva Masarykovy univerzity Brno.

http://www.msmt.cz/ministerstvo/ministr-2

T. Kočí 17.2.2016 9:59

Re: Co byste chtěli.....

Nepochybně ministryně nemá kvalifikaci, ale podhoubí vznikalo už dávno,před jejím nástupem.Viz Vratné lahve.První varování. Podfinancované školství kontra sponzoři coby otcové největších grázlů.Už i vraždu učitele jsme tu měli,že?

Navštěvoval jsem střední školu v l.64-68.Na současný stav pohlížím s hrůzou a nechápu.Já tehdy dostal facku (a nebyl jsem sám)za pomalé vyhledávání logaritmu.

V. Kain 17.2.2016 12:49

Re: Co byste chtěli.....

Ministři polistopadových vlád byli až na skutečně světlé vyjímky naprosto nekompetentní ke svěřeným resortům.Za ně rozhodovali jejich poradci rovněž velmi pochybných kvalit.Např.současný premiér a jeho poradci.A pokud jde o Valachovou,tak ta je naprostý mimoň.Nejsmutnější je,že za škody které napachá neponese žádnou odpovědnost.

P. Lenc 17.2.2016 9:01

Dá se napsat

pouze jediné.BOHUŽEL, je to krutá pravda.

J. Hanzal 17.2.2016 9:13

Re: Dá se napsat

Vzal jste mi to od huby, pane Lenci, je to tak.

K. Kovář 17.2.2016 9:16

Re: Dá se napsat

Ale co s tím????

J. Farda 17.2.2016 11:09

Re: Dá se napsat

Rehabilitovat biblické "Kdo šetří metlu, nenávidí syna svého"?!