19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Škola, nebo cirkus?

Na sluníčkářsky přehnanou snahu o začlenění menšiny paradoxně doplatí všichni: postižení i zdraví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 12.2.2016 13:51

Re: Ale tím nevzvracíte tvrzení, že inkluze je zločin

Ale JÁ chci alternativní školy, aby z nonprůměrných lidí nevznikal odpad.

Ve výsledku se možná shodneme, že unifikace dětí je zločin. a že klasická škola je poměrně dobrý způsob, jak toho docílit.

P. Vysoký 12.2.2016 13:51

Re Absurdní

Pane Rott, nejste první koho to napadlo. V šedesátých letech při relativním uvolnění opublikoval Ivan Vyskočil povídku na toto téma. Ti kteří nestačí na normální školu jdou do pomocné.Co ale s absolventy základní pomocné školy? Nutno zřídit střední pomocnou školu. Pro její absolventy pomocnou vysokou školu. A co s jejími absolventy? No pro ně zřídíme pomocný stát. Někdy má člověk pocit, že už se těm sluníčkářům pomocný stát podařilo realizovat.

Můžeme se těšit jak poskočíme v pořadí výsledků testů PISA až se inkluse zavede.

M. Prokop 12.2.2016 13:47

Re: Přestňte už propagovat svoji školu.

Ovšem ta speciálka pro slepé a poloslepé existuje stále.

http://1url.cz/ItL0Y

Z. Lapil 12.2.2016 13:45

Re: Přestňte už propagovat svoji školu.

Au...

Jenže, nezlobte se na mě - kluk, kterého znám já, by se v klasické škole nechytal, v montessori slušně stíhá.

Z. Lapil 12.2.2016 13:39

Re: Byla to opravdu certifikovaná škola Montessori?

To je nějaký nesmysl, to je přes 6 miliónů ročně na jednu třídu (25 dětí), to je levnější každý rok stavět pro děti pokaždé novou školu. I když - jakmile někdo začne certifikovat, rostou ceny do nebe.

Na stránkách www.narovine.eu je, mimo jiné, něco požadavků, co by bylo třeba koupit, kdyby se někomu chtělo. Přispěl jsem tyčovým magnetem za 190,- Kč.

Z. Lapil 12.2.2016 13:31

Re: Říkáte vespolek hlouposti, přestože máte pravdu

Nebudu kamenovat, proč bych měl?

Klasické školství je nepochybně efektivní způsob, jak do průměrných dětí dostat průměrné znalosti. Naučit "hloupé" děti aspoň něco a chytré něco navíc znamená nadstandartní práci navíc pro pedagoga. Bude to pedagog dělat? Odpověděla jste si sama, sem tam nadšenec možná. Pedagogika montessori to umí systémově.

Netvrdím, že jde o trvalý pocit štěstí, jde o to, aby se děti učily rády. Především jim to líp půjde. Obávám se ale, že teď uvažujeme o učení coby nalejvárně, důležité je, tvrdím, naučit se na věci přicházet. "Pomoz mi, abych to dokázal sám".

Proč by měly alternativní školy přijít nějak extra draho? 25 dětí na kantora není nic nenormálního.

Kolik zasloužilých bylo alternativně vzděláváno? Díky za otázku, nikdy mě nenapadlo se zeptat.

Z. Lapil 12.2.2016 13:17

Re: Škola Montessori je pro handicapované děti

O Waldorfu jsem to taky už slyšel, o montessori nikoliv, ale to naprosto nic neznamená. Snad jen že inspekce po chrudimské škole docela jde; proč ne, JE to podezřelý atyp. Ve vší korektnosti, abych nebudil spekulace.

Dívka z pardubické státní montessori přešla na klasiku v šesté třídě bez problémů. Jen jsme jí těžko vysvětlovali, že ptát se písemně pana učitele, proč má z referátu dvojku, když spolužačka měla jedničku (já ten dopis čet`, byl to slušný, zdůvodněný dotaz), je holý nerozum. Taky byla, chudák, na koberečku v ředitelně, kde jí paní učitelka třídní vysvětlovala, že takové věci nemá dělat.

Jiná dívka z téže školy byla tuším druhá nejlepší na pardubické gymnázium Dašická (hodně elitní škola), ale to bych snad nepočítal, ta holka JE génius.

P. Vaňura 12.2.2016 13:09

Levicoví politici, kteří své vlastní děti dávají na soukromé

školy by MELI DRŽET HUBU a nepropagovat pro děti ostatních inkludované školy. Protože v JEJICH případě to znamená "kázat vodu a pít víno."

A. Alda 12.2.2016 13:03

To je jedno, kdo to dělá.

Dospělý je v kolektivu dětí rušivým elementem.

Budou na ostatní děti práskat, budou je napomínat, v jejich přítomnosti se děti nebudou moci normálně bavit... Prostě další překážka socialisace zdravých průměrných dětí.

A. Alda 12.2.2016 13:00

Paní Buzková byla jediná

socdemácká ministryně školství, která to dělal dobře.

První, co po svém nástupu prohlásila, bylo, že v žádném případě nebude rušit víceletá gymnasia. A sama svým příkladem ukázala, že je důležité, aby rodiče školu pro své dítě vybírali podle jeho schopností. Ač socdemačka, glajchšaltisace školství za ní nehrozila.

A. Alda 12.2.2016 12:58

Je to samozřejmě lež.

Speciální školy se rychle zruší. Nedostanou peníze a bude se kvákat o jejich nepotřebnosti. A jakmile se zruší, respektive už hned když prořídne jejich síť, nebudou mít rodiče možnost dát své dítě do takové školy. A budou je muset dát do školy základní, kde bude trpět, kazit si dětství a pěstovat si nenávist ke vzdělávání i k jiným dětem.

Z. Lapil 12.2.2016 12:56

Re: V Praze to před 15 letu chtěli zavádět, ale nějak to

Škoda. Tohle zatím prosperuje. Doufejme, že školné je dnes méně sprosté slovo, než před patnácti lety. A v Pardubicích dokonce funguje něco podobného jako součást státní školy. V těchto dnech se rozhoduje, jestli dostanou svůj barák.

P. Vaňura 12.2.2016 12:55

Pokud dítě nemá na to naučit se počítat, nenaučí je

to děti ani asistent. Problém je, proč mají dvě rozdílné výuky probíhat v jedné třídě. Navíc, pro 6 postižených dětí, "inkludovaných" do běžné třídy by ideálně mělo být 6 asistentů, v praktické škole stačí jeden učitel!

A. Alda 12.2.2016 12:53

Já čerpám z diskuse

k tomuto článku: http://jurcik.bigbloger.lidovky.cz/c/175427/Optimalizace-skol-a-jak-na-ni.html

Před vznikem komunistické "jednotné školy" se o speciálním školství mluvit vůbec nedalo. Škol bylo velmi mnoho druhů. Obecní, měšťanské, gymnasia, reální gymnasia, lycea, techniky, stavovské školy a ústavy, církevní a klášterní školy... a mezi nimi, zejméně mezi těmi církevními, byly i mnohé školy, které by bylo lze dnešní terminologií označovat za speciální, tedy školy pro děti všelijak postižené. Ale bylo jich málo a nebyly rovnoměrně rozmístěné. Teprve komunisti zavedli plošně rozmístěné speciální školství, diferencované podle druhu handicapů.

A. Alda 12.2.2016 12:46

Kdo to vlastně prosazuje,

to je dobře uvedeno v diskusi k tomuto článku:

http://jurcik.bigbloger.lidovky.cz/clanok_disk.asp?cl=175427

Pan Lapil do toho skvěle zapadá.

P. Vaňura 12.2.2016 12:45

Viz Buzková, která SVÉ dítě dala do drahé soukromé

školy!

A. Alda 12.2.2016 12:43

Montesori i Valdorf byly vymyšleny pro

vzdělání neschopné děti proletariátu, aby se netoulaly po ulicích. Šlo o snahu některých podnikatelů z doby divokého kapitalismu mít za nízkou mzdu zaměstnané i matky - proto jim zřizovali tyto školy, kde si děti pár let hrály na vzdělávání a pak nastoupily do továren vedle matek.

P. Vaňura 12.2.2016 12:41

Ale tím nevzvracíte tvrzení, že inkluze je zločin

Oni NECHTĚJÍ alternativní školy, ale školy, kde by byly děti UNIFIKOVÁNY!

A. Alda 12.2.2016 12:40

Re: Zlatí komunisti.

Nějaký podklad pro toto tvrzení?

A. Alda 12.2.2016 12:39

Přestňte už propagovat svoji školu.

Můj syn je poloslepý. Bez speciální školy pro zdrakově postižené by byl naprosto v háji. V té Vaší montesori obzvlášt.

A. Alda 12.2.2016 12:38

Ocituji z diskuse k tomuto článku:

http://jurcik.bigbloger.lidovky.cz/c/244709/Doboviny-2-ruseni-specialnich-skol.html

Rušení speciálních škol je hanebné.Je to návrat do ranné fáze budování

socialismu v podmínkách zostřeného třídního boje.Komunisti v roce 1948 také zavedli jednotné školství (před tím jednotné nebylo) zákonem č.95/1948Sb. a jej provádějícími předpisy. A v rámci tohoto jednotného školství přesto uznali potřebu speciálního vzdělávání některých žáků: „§59 Školy pro mládež vyžadující zvláštní péče plní podle možnosti úkoly škol podle tohoto zákona; děje se tak zvláštními prostředky, které jsou přiměřené sníženým schopnostem dětí. § 60 (1) Školy se zřizují zejména pro mládež tělesně vadnou a s vadami smyslů a řeči, duševně a mravně vadnou, postiženou chorobami a umístěnou v léčebných ústavech a ozdravovnách.“

Je úděsné zjistit, že i ti ranní komunisti, stalinisté a gottwaldovci, byli rozumnější než dnešní vláda a ministerstvo školství.

P. Vaňura 12.2.2016 12:36

Byla to opravdu certifikovaná škola Montessori?

Pokud vím, cena jedné sady pomůcek (pro jedno dítě) bývala 250000 Kč.

M. Krátký 12.2.2016 12:35

Re: Zlatí komunisti.

O zavedení pomocných škol se nezasloužili komunisti - tyto školy jsou u nás dávno před rokem 1917 ( a ještě dříve ) - zásluha komunistů bylo jen to, že je nezrušili - tečka CZ a pokračuji : v současné době nám celý svět a zvláště pitomci z EU závidí tyto naše pomocné, zvláštní, speciální školy ( na které navazovaly jednoduché učební obory - košíkářské, kartáčové a pod ) a nutí nás do jejich likvidace - další tečka CZ

P. Vaňura 12.2.2016 12:34

Škola Montessori je pro handicapované děti

Neříkejte, že ne, znám to! Totéž Waldorfská škola, kde je to někdy ještě "říznuto" ideologií. Znám případ holčičky, která byla ve Waldorfské škole za hvězdu, ale když ji rodiče dali do normální školy, zjistila, že tak tak stačí...

Z. Lapil 12.2.2016 12:26

Re: Zlatí komunisti.

Tak je nesypte do pytle, ale dejte jim trochu svobody. Předpokládám, že problém Vašeho dítěte spočíval v tom, že z nějakých důvodů nestíhalo a ve chvíli, kdy mohlo postupovat přiměřeným tempem, bylo dobře. Pedagogika montessori je svým "každý svým tempem" pro takové děti přímo stvořená.

P. Vaňura 12.2.2016 12:22

V Praze to před 15 letu chtěli zavádět, ale nějak to

zkrachovalo kvůli penězům.

K. Krejčů 12.2.2016 12:20

Zemanův Kalašnikov

by měl být co nejdříve aplikován v případech jako Dienstbier, Šabatová, Stropnický mladší - a dalších dobroserů, kteří dokážou zničit poslední zbytky toho, co ještě jakž takž funguje. Myslím, že je za tím bezohledný kariérismus - když se nedokáží "zviditelnit" opatřeními moudrými a potřebnými, činí tak opatřeními co nejškodlivějšími, u kterých jejich nesmyslnost vidí každý člověk se zdravým rozumem. Nebude -li aplikován Kalašnikov, pak by tito lidé měli být na nákledy státu IZOLOVÁNI od ostatní společnosti a měli by být zbaveni svéprávnosti, aby nemohli škodit ostatním.

Z. Lapil 12.2.2016 12:19

Re: Říkáte vespolek hlouposti, přestože máte pravdu

Není to výběrová škola, naopak je tam docela dost problematických žáků. Motivovaní pedagogové ano, ale s otráveným pracovníkem "takhle se to dělá odjakživa, takže je to jediné správné řešení", je problém i u lopaty, ne jen ve škole.

Motivovaní jsou rodiče v tom smyslu, že dítě nedají do spádové školy a voni tě tam zkrotěj, spratku, a těch pár stovek (dobrá, osm párů) jsou ochotni platit, ale právě tím principem kolektivní práce, která nejen že nesegreguje méně schopné, ale umožní jim být skvělými, byť v extrémních případech "jen" tím, že čtvrťák naučí násobilku druháka (nezkoušejte mě z pedagogických plánů :-)) je pedagogická kvalita rodičů z procesu výuky eliminována.

Ono to zní divně, "bez domácích úkolů", ale tenhle způsob výuky je primárně vymyšlený pro děti z rodin, kde berou druháka na nákupy prostě proto, že jako jediný umí číst. Takoví rodiče mohou být tisíckrát motivovaní (jistě, nebývají; tím hůř), ale někde u dělení dvojcifernými čísly ztrácí dech kdekdo a předpokládá-li škola (a to klasická předpokládá s oblibou), že co dítě nezvládne ve škole, doučí se doma, předpokládá ve většině případů chybně.

Ten způsob je skvělý pro děti pomalejší i rychlejší a je funkční i pro všelijaké poruchy autistického spektra, dysfunkce, hyperaktivity... Kluk v šesté třídě obtížně čte a píše a má prachmizernou krátkodobou paměť; prosím - hloupý není ani náhodou, ale v klasické škole by byl naprosto mimo, nestíhaje pochytat nejen výklad, ale ani zadání, čili přesně ten člověk, proti kterému se tu - a v případě klasické školy oprávněně! - brojí, tady se v klidu a pohodě vzdělává, spolupracuje...

Netvrdím, že zde leží jediné spasení, ale říkat, že něco nejde, přestože to prokazatelně jde, mám za hloupé.

P. Vaňura 12.2.2016 12:16

Autor má 100% pravdu a Dienstbier patří postvit ke zdi

Jinak jeho zločinné jednání PROTI DĚTEM posoudit NELZE. Představte si "ideální" stav, že mentálně postižené dítě je jinak klidné a neruší výuku. Z probírané látky ale nepochopí NIC, opravdu nepochopí NIC, pokud je ten mentální handicap takový, že zvládne jen tu praktickou školu, třeba navíc s individuálním vzdělávacím plánem. Takže tam bude sedět 20 dětí, kterým učitel přednáší látku, které postižené dítě ABSOLUTNĚ NEROZUMÍ, protože neumí počítat ani do deseti a někde v koutě postižené dítě s asistentem, který mu vykládá něco ÚPLNĚ JINÉHO. Obě skupiny se samozřejmě budou RUŠIT NAVZÁJEM. A to je ještě ideální případ, že to postižené dítě má asistenta, to že k němu dude učitel přecházet mezi výukou ostatních dětí si už vůbec neumím představit.

Takže proč nedat namísto toho postižené dítě do zvláštní třídy po 6-8 dětech, kde bude učitel vykládat to, co jsou mentálně postižené děti schopny pochopit (SOUČASNÝ STAV, který chce ten (nepublikovatelné) Dienstbier zrušit!?)

A. Alda 12.2.2016 12:12

Velmi přesně, pane Chaloupko.

Přesně tak to skončí.

Proto to také podporují především provozovatelé soukromých škol. Jejich přirozeným cílem je, aby jim státní školství přestalo být nepřekonatelnou konkurencí.