24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Vinna je EU, ne národní státy!

4. ledna 2016 uveřejnil europoslanec Pavel Svoboda v Lidových novinách text s názvem „Klaus a Robejšek nám záměrně lžou“, jehož obsah nelze přejít pouhým mávnutím ruky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kulheim 10.2.2016 12:45

Re: Zajímavé na brilatní analýze IVK je , ...

Asad je zatím regulérním představitelem vlády v Sírii. Zatím jsem neslyšel kdo z "umírněné" opozice by ho měl nahradit. Dopadlo by to tam stejně jako např Líbii. Tam vládnou ti, které podporovala EU.

P. Vaňura 10.2.2016 12:44

Prostě je nutno vyloučit eventualitu, že by snad migranti

mohli být někdy přijatelní! Ať nás budou strašit ČÍMKOLIV, je třeba odpovídat "pořád lepší, než migranti!"

O. Mayer 10.2.2016 12:39

Zajímavé na brilatní analýze IVK je , ...

.. že za migrační krizi může kde kdo a kde co, ale kdo s tím nemá nic, ale vůbec nic společného je Bašár Asad, resp. jeho protektor Vladimír Putin (což jsou jak známo oba správní kluci a bojovníci proti islamismu). Přitom jenom v posledních dnech ofenzíva výše uvedeného za laskavého leteckého krytí soudruha plukovníka vyslala na cestu dalších 80 tisíc lidí (a lze očekávat, že identické množství záhy zamíří via Balkán směr Německo). Pokud se dá z krize vůbec někdo z EU spoluobvinit, je to komunistická vláda v Řecku která má jediná poměrně jednoduchou možnost nechat uprchlíky viset na tom ostrově, kde primárně přistály místo aby je lifrovala směrem na pevninu (a osobně si myslím, že to v podstatě chápe jako pomstu Německu)

P. Švejnoch 10.2.2016 12:37

Re: Hloupý článek

EU zachránila Evropu - no já se snad svalím...!!! :-)))

... všechny státy by se hospodářsky zhroutily a vypukla by válka... A také mnoho dětí mohlo být zaživa ušlapáno, kdyby se po cestě ze školy potkaly se splašeným trojspřežím... :-)

Dříve, než něco napíšete, zkuste popřemýšlet: Pozvala Andělína imigranty jako představitelka Německa, nebo jako představitelka EU? Co podle Vás z jedné či druhé alternativy vyplývá pro obraz fungování EU jako takové?

P. Vaňura 10.2.2016 12:36

A co kdyby stejný plot měli také Chorvati???

Patrně by přesměrovali migranty na moře... Chorvati a Slovinci migranty pustili jen proto, že věděli, že je mohou poslat dál!

Maďaři migranty zastavili tak, že migranti nevěděli co dál. Pak se vrhli do Chorvatska, ale Maďaři postavili plot i na hranici s Chorvatskem! Slovinsko je pustili v míře, v jaké je přijímalo Rakousko.

Ostatně, jak snadno šla překonat Berlínslá zeď???

V. Povolný 10.2.2016 12:15

Re: Proboha pane patlale

nějak jsem pomotal autory příspěvků, pardon.

P. Švejnoch 10.2.2016 11:59

Re: Proboha pane patlale

Račte odpustit, ale především nechápu, proč tohle píšete jako reakci na můj příspěvek.

Naše závěry se od sebe nijak neliší - o čem se mnou tedy vlastně polemizujete? :-o

P. Švejnoch 10.2.2016 11:48

Re: Kydy

Mohl byste mi - pro začátek - říct, jestli chápete, co je psáno v závorce: "Nominanti - poslanci počínaje a aparátčíky konče, nejsou až na výjimky nominováni "národními" stranami (tedy stranami, které by hájily zájmy národních států)...?

Protože pokud ne, je naše debata zbytečná, drahý pane Rechnovský. ;-)

R. Morava 10.2.2016 11:41

Re: Je třeba to říci jasně, migranti jsou ABSOLUTNÍ zlo

Přesně tak. Zlo, zlem nezničíš. Jen vznikne nové.

Hlavní problém ale je, že Smolíčkáři nepochopili, že pomáhat zlu, nebo mu ustupovat je taky zlo.

I Blízkému Východu by nejvíc pomohlo, kdybychom jasně řekli, že sočasné pojetí Islámu do moderní společnosti prostě nepatří. Nemá smysl proti němu válčit (což přesně naopak udělali v Iráku), ale nepřijímat Muslimy do demokratické společnosti smysl má.

A pokud už přijmou nějaké imigranty musí se postarat že i hlavně oni mají povinnosti!

T. Krystlík 10.2.2016 11:33

Re: Jakmile by balkánské státy viděly, že migranty nelze

Hloupá replika zcela v duchu článku. Maďaři nezastavili vůbec nic, jen ploty usměrnili migranty k přechodům, které byly a jsou neustále otevřeny s výjimkou několikahodinového uzavření přechodu v Rözske. Makedonie postavila plot asi 30 km dlouhý, který migranty donucuje použít hraniční přechody.

M. Prokop 10.2.2016 11:22

Re: Je třeba to říci jasně, migranti jsou ABSOLUTNÍ zlo

Ne. Nahradit jedno zlo jiným, to odmítám. To by bylo vítězství islámu, kdyby nás k tomu donutil.

J. Rechnovský 10.2.2016 11:20

Re: Kydy

No. Pro začátek bude stačit, když uvedete alespoň jediného komisaře či poslance, který by nebyl spojen s národní stranou.

M. Prokop 10.2.2016 11:20

Re: Hloupý článek

EU kromě keců neudělala a tedy ani nezachránila vůbec nic. Frontex i jeho nástupce je šaškárna na výkrm úředníků.

Skutečně škodlivý je postup "vítačských" států, hlavně Německa a Švédska. Rozjely něco, co neumí zabrzdit.

V. Povolný 10.2.2016 11:20

Re: Proboha pane patlale

Pane Švejnochu, vaše nepochopení napsaného textu je tak evidentní, že to vypadá jako záměr. Takže pro vás a další "nedovtipy": pro kormidelníky EU představuje unie "dobro" a národní státy "zlo". Ideálním občanem je tedy "euroobčan", tedy osoba loajálnější k unii, než k nějakému národnímu státu. Tak tomu aspoň rozumím já.

Z tohoto pohledu je pak pochopitelně nejideálnějším euroobčanem migrant, protože ten skutečně nemá žádnou vazbu na nějaký konkrétní národní stát. Pokud se ovšem nepočítá s vazbami na přistěhovalecké a neintegrující se komunity. A s těmi se evidentně nepočítá.

J. Urban 10.2.2016 10:53

Re: Kydy

Jinými slovy: je to ještě horší, než píše autor. Bruselská administrativa pod rouškou evropských "zájmů" a evropských "řešení" předvádí jen mlácení prázdné slámy a plete akorát německé a francouzské biče na ostatní státy.

P. Švejnoch 10.2.2016 10:52

Re: Kydy

To, co říkáte, není pravda (tedy jsou to "kydy a průjem" - abych udržel Vaši poetiku).

Nominanti do Brusele - poslanci počínaje a aparátčíky konče, nejsou až na výjimky nominováni "národními" stranami (tedy stranami, které by hájily zájmy národních států). A pokud si tohle uvědomíte, pak je celý Váš další konstrukt o stoprocentním vlivu národních států na politiku EU nesmysl.

J. Urban 10.2.2016 10:48

Z logiky sluníčkářů plyne:

Islamisté MOŽNÁ vymizí - když celá Evropa přijme pravidla života dle islámu. Ergo - budou-li tu islamisté, budou-li nás vraždit atd., může si za to přece Evropa a její obyvatelé sami!

P. Vaňura 10.2.2016 10:47

Jakmile by balkánské státy viděly, že migranty nelze

poslat dál, přestaly by je pouštět na své území a těch, kdo tam už jsou, by se snažily zbavit dost drsným, balkánským, způsobem. Maďaři migraci přes své území zastavili kombinací technických a právních opatření a migraci přes své území omezila i Makedonie!

Jestli by došlo k nějaké válce, tak leda proti migrantům!

Kdyby Německo řeklo NE, problém balkánské cesty by už dnes NEEXISTOVAL!

Ś. Svobodová 10.2.2016 10:43

špatně umístěná reakce na p. Nezterovou.

Ś. Svobodová 10.2.2016 10:40

Vytrhnout jednu emocionální větu z celkem

seriózní polemiky a tím označit článek za prapagandu, je co? Četla jste článek pana Svobody?

P. Vaňura 10.2.2016 10:36

Hitler se dostal k moci, protože standardní demokratické

strany SELHALY. A protože krizi neřešily, přišel k moci Hitler, který ji na své úrovni vyřešil.

Tento názor nezastával jenom Hitler, ale i tehdejší americký president F. D. Roosevelt. "Pokud nevyřešíme krizi my, dopadně to tu jako v Evropě (čti v Německu), říkal." Nakonec, protikrizová nouzová opatření byla v Německu i v USA podobná.

T. Krystlík 10.2.2016 10:36

Hloupý článek

EU zachránila Evropu, v kamžiku, kdy se po trase GR-MD-SRB-H-A tísnili uprchlíci. Co by se, pane Strejčku, podle vás asi stalo, kdyby Německo "zapomnělo" na EU, zachovalo se jako národní xenofobní stát obdobně jako ČR a nepřevzalo by uprchlíky? Zamyslel jste vůbec nad tím? Všechny státy po původní balkánské trasy by se hospodářsky zhroutily, což by na Balkáně vedlo pravděpodobně k válce mezi nimi.

J. Urban 10.2.2016 10:33

Pořvávání "více Evropy" znamená analogii k

"více státu", tedy zaklínadlo levičáků, v tomto případě už ultralevičáků a hodně to připomíná "ein Reich - ein Volk - ein Führer" (pro ty, kdo vědí či možná pamatují)

P. Vaňura 10.2.2016 10:29

Je třeba to říci jasně, migranti jsou ABSOLUTNÍ zlo

Každý politik, který je proti migraci je dobrý, KAŽDÝ, kdo ji schvaluje je špatný. Proti migraci se spojíme i s diktátory, jako byli Hitler či Stalin, protože představují MENŠÍ ZLO!

Islám během svého násilného šíření zahubil neuvěřitelných 270 milionů lidí!

Sama Mohamedova sekta se několik let živila přepadáváním a olupováním karavan, jiný zdroj příjmů neměla.

K. Janyška 10.2.2016 10:27

Musíte až k rostlému spontánnímu řádu Evropy, strýcu,

pardon Strýčku. Jinak věc nevysvětlíte. Máte pravdu jen zhruba a nepodloženou. Jen postoj proti postoji, to je málo... Dzp.

Ś. Svobodová 10.2.2016 10:25

Realita bude někde uprostřed.

Je faktem, že národní státy jako Řecko a Itálie, které neplní dobře svou funkci ochrany hranic jsou problematické. Naopak třeba Španělsko tvrdými repatriaceni uprchlíků migrační proud z Afriky téměř utlo.

Je otázkou, jak by vypadala ochrana vnějších hranic, pokud by spadala pod kuratelu úředníků z Brusele. Jelikož s důsledky jejich činnosti i nečinnosti bojujeme denně, obávám se, že výstup jejich postoje by vypadal podobně. Určoval by barvu podrážek vojenské obuvi a nakazoval stráži nést zavazadla uprchlickým dětem, ženám a seniorům.

M. Prokop 10.2.2016 10:08

Re: "Bruselem

"Stupidní propaganda."

"Vase replika je názornou ilustrací inteligence konzumentu této stupidní antievropské propagandy, sírene Institutem a jeho pucfleky."

To jsem napsal já?

Až napíšete něco "ad rem" (hypotetický předpoklad nemožného), zajisté na to příslušně odpovím. Zatím, znáte o pytli a záplatě?

M. Prokop 10.2.2016 10:05

Re: Kydy

Ano, Němci a Frantíci velí EU (a blbě velí) prostřednictvím soudruhů v Bruseli.

Což nijak nezmenšuje vinu jedněch i druhých.

J. Rechnovský 10.2.2016 10:01

Kydy

Bruselští předáci jsou zcela pod vlivem národních států. Formálně (komisaře nominuje členský stát) i neformálně (komisaři i poslanci vědí které národní straně vděčí za svou pozici). Do čela EU se proto dostanou většinou povolní a neschopní ouředníci - nikoli vůdci. V případě jakéhkoli vážnějšího problému proto nejsou schopni provést rychlé a efektivní řešení. Iniciativu proto rychle přebírají silné národní státy (většinou Německo a Francie). Je to nesystémové a někdy až protiprávní, ale zatím se nikdo s ostatních členských států moc neozývá. Je to proto, že záležitosti EU voliče národních států příliš nezajímají a národní vlády jedou na dotačních opiátech.

Autor tohle všechno jistě velmi dobře ví, ale prachy za tenhle průjem jsou tááák příjemné...

Z. Švrček 10.2.2016 9:56

Re: Všechny tyhle kecy

Obávám se, že máte pana Svobodu za morálně pevného. On by nebušil. Proč by kousal do ruky, která mu dává papu? Ostatně to, aby tam v Bruseli seděly jiné elity by předpokládalo, že takových Svobodů by v EP bylo daleko méně a tudíž by p.Svoboda asi europoslneckým hujerem ani nebyl.