24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

GLOSA: Nemravné kotlíkové dotace?

To, že bývalého prezidenta republiky Václava Klause nemá mnoho lidí rádo, není žádným tajemstvím. Jinak už je tomu s jeho známým bonmotem o tom, že peníze jsou až na prvním místě. Peníze má naopak rádo lidí mnoho. A dotace, to jsou peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 6.2.2016 21:01

Naprostý souhlas.

Když už dotovat, tak jen POTŘEBNÉ, kteří by mohli doložit, že na kotel vyhovující předpisům nemají.

Když auto neprojde emisní kontrolou, taky nedostanete dotaci na opravu či přímo na nové.

B. Uhlich 5.2.2016 23:36

Re: Lumpové dotační, komunističtí, evropští.

O palivo vůbec nejde... jde o řízenou nenávist vůči domkářům. Prostě je tu záměr domkáře řádně podojit, výměna kotlů vůbec nic neřeší...ovzduší bude špatné (nebo stejně dobré) jako je teď..jde jen o ty desítky miliard, které jde z domkářů..potažmo ze státu dostat. Nikdo mi například nevysvětlil, proč automatický kotel koupený na NETu (např. na Heuréce) stojí 65 000,-Kč a stejný kotel na dotace stojí 128 000,-Kč ...myslím, že se tu někdo ani tu zlodějnu nesnaží zakrývat...

B. Uhlich 5.2.2016 23:32

Re: nejspíš by měla

nějak nechápu ten výraz "neekologicky"..jako přeložil bych to do podoby, všichni co se ještě nenechali podojit... Jinak na to, aby se topilo "ekologicky" by stačily mnohem menší výdaje, neboť by stačilo naučit lidi topit a občas tak dům od domu trochu upravit otopnou soustavu...ale chápu, na tom by se nikdo nezahojil...

B. Uhlich 5.2.2016 23:29

Re: Celý problém je poměrně jednoduchý, je politicky dost

Blákáte nesmysly...prolomení limitů nemá s lokálními topeništi vůbec nic společného...hnědé uhlí pro domácnosti je jiné hnědé uhlí než to, které znáte z elektráren. Hnědé uhlí je pro domácí topeniště dobré a i v oboru ekologických kotlů se s ním počítá... tedy když nevíte wo co go, tak komentujte něco jiného...

Uhlí, kterým topí domácnosti se v elektrárnách topit nedá, neboť na to kotle a jejich hořáky nejsou stavěné. Navíc uhlí pro domácnosti se těží z úplně jiných vrstev...je to učivo základní školy...

L. Novák 5.2.2016 21:55

Dotace "na něco" jsou korupcí vlády k voličům

Socialistické vlády tohle považují za standardní politickou metodu. A když nemají z čeho brát, jedou na dluh. Sobotkovi a jeho spolku parazitů, kteří zaťali dluhovou sekyru od roku 1998 do dneška hodně hluboko, je to jedno. Z nevyúčtovaných poslaneckých náhrad ulitých bez placení daní do vlastních kapes se dají nadělat miliony.

To jsou jejich sociální jistoty.

R. Čermák 5.2.2016 18:36

Pozor na podraz!

Aby to s kotlíkáří nedopadlo jak s tak zvanou "Zelenou úsporám". Zateplili jsme bytový dům podle nejpřísnějších požadavků této akce a hádejte jakou dotaci jsme dostali. H:VN:. Pozor na sliby!

V. Kain 5.2.2016 13:17

Re: Lumpové dotační, komunističtí, evropští.

Na tu neskutečnou hovadinu musela ale přijít hlava.Čím budou topit ti občané kteří nemají na kvalitní palivo? Asi umrznou.

Š. Hašek 5.2.2016 12:30

Lumpové dotační, komunističtí, evropští.

Co ještě řešit?

To se budeme zítra řadit do fronty (v předklonu) i na přednostní dotovanou housku a v třesoucí se ruce budeme mít deset potvrzení, že máme prázdný špajz??!! A hejtman nám (blahosklonně) umožní čekat v té frontě v temperované hale hejtmanství a možná milostivě dá kafe (zdarma)?

Přeji úspěchy dotačním poddaným!!

V. Peroutka 5.2.2016 12:20

Nechapu proc tady stat tedy dnesni vlada utraci

miliardy za to aby mel nekdo kotel nebo zatepleny dum.Za ministra Dlouheho to smysl melo.protoze bylo provedena rozsahla plynofikace a bylo treba lidi motivovat.aby zacali topit plynem. Ale dnes? Lide jiz kotle maji a proc by jim mel stat tedy vsichni platit novy kotel.

P. Vaňura 5.2.2016 11:43

Celý problém je poměrně jednoduchý, je politicky dost

obtížné ZAKÁZAT LIDEM TOPIT.

Vždyť spousta obcí je se státní podporou plynofikována a mnohé pak měly velké potíže najít dost lidí, kteří by na topení plynem přešli prostě z toho důvodu, že je to DRAŽŠÍ. Notabene, ono také záleží na tom, ČÍM se v tom kotli topí. A mnohé plasty jsou jako palivo méně škodlivé, než uhlí nebo i dřevo!

Mimochodem, při diskusi o prolomení limitů vůbec nezaznělo, že v lokálních topeništích by se to svinstvo, kterému se říká "uhlí" nemělo spalovat VŮBEC. A proč se vlastně netopí černým uhlím nebo koksem??? Viz první věta komentáře!

J. Schwarz 5.2.2016 11:32

nejspíš by měla

částku ve výši "kotlíkové dotace" dostat každá domácnost s tím, že ti kdo topí "neekologicky" ve smyslu nových předpisů jsou povinni částku vynaložit na změnu způsobu vytápění. Nechápu co je "spravedlivého" na tom když dostane prachy člověk vlastnící čmoudící kotel a jiný, co má třeba tepelné čerpadlo dostane starou belu? Jde o typický socialismus kdy podporu dostane ten, kdo se v minulosti špatně rozhodl. Ušetřené peníze může věnovat na dovolenou nebo koupit dětem I-pady.

T. Kočí 5.2.2016 10:50

Re: Prošvihnul jsem šrotovné nebo nebylo?

Nebylo

F. Kusák 5.2.2016 10:49

"Kotlíkové dotace"

Když jsem ten název slyšel, tak jsem si myslel, že se jedná o nějakou dotaci na kotlíky skautům. Vždyť doma máme přeci kotle a nikoliv kotlíky. Také kroutím hlavou nad organizací přidělování těchto dotací, tedy jak lidé traví třeba celou noc, aby si zajistili přední místo ve frontě. To mně připomíná nedůstojné doby dávno minulé, když se takto stálo na pořadníky třeba na zájezdy s Čedokem nebo Žigulíky.

A jinak si také myslím, že ty dotace jsou vlastně neoprávněné. Tady bych viděl třeba bezúročnou půjčku a dotace poskytnout jen nemajetným, např. invalidům nebo některým důchodcům apod.

K. Janyška 5.2.2016 10:37

Ano, nemravné !!!

Chci dotaci na nové parádní auto bez škodlivin... Dzp.

Z. Lapil 5.2.2016 10:26

Re: Tak nějak nechápu...

První příspěvek, který zmiňuje podstatu: dotace nejsou peníze z nebe. Já zase spíš než po autě (staré slouží, klepy klep) toužím po výměně oken, že aby mi netáhlo na nohy. Nemůžu, protože musím přispívat lidem na výměnu kotlů, které slouží.

J. Šimek 5.2.2016 10:13

Re: Tak nějak nechápu...

No ale v článku je jasně napsáno " A tak jsme již tady v minulosti měli např. šrotovné (dotace na nákup nového auta)". Takže jste to prošvihnul nebo autor lže. B je správně.

R. Tichý 5.2.2016 8:53

Vsechny dotace jsou zlodejina. Kdyby mely alespon formu bezurocne pujcky, aby se prijemci museli trochu snazit.

J. Šimek 5.2.2016 8:10

Prošvihnul jsem šrotovné nebo nebylo?

B. Uhlich 5.2.2016 7:51

Re: Tak nějak nechápu...

Tak vpostatě se jedná o další zelený tunýlek... co na tom nechápete? Společnost oblblá tzv. vizí čistého vzduchu se holt nechává zblbnout všelijak.. Ono by se to všechno dalo pořídit levněji... např.by se dalo naučit lidi správně topit, nebo by šlo některé kotle třeba dovybavit akumulací..., ale to by na tom nikdo nevydělal...

P. Přibyl 5.2.2016 7:47

Re: ???

jo jo, jet do CHorvatska a 2x??

B. Uhlich 5.2.2016 7:44

Re: ???

Nó jo, pán je odborník... myslím tím autora hlavního příspěvku... už to jak kvalifikovaně popisuje ty kotle... starý = špatný a nový =výborný, přitom by se asi pán dost divil, kdybych mu předvedl, že Dakon s II. spalovací třídou může mít méně emisí než blbě seřízený automat. Ale to je jedno... idoktrinovaný lidi se většinou o ničem přesvědčit nedají. V podstatě celý systém tzv. výměny kotlů je taky je vyllobovaná malá domů. Jedinou předností automatů je v tom, že se v nich nedají pálit odpadky.. což ovšem není pravda.. protože blb je bude pálit vždy a za každých okolností. Co se týká dotací... já třeba o dotaci na výměnu kotle žádat nebudu... nějak nevím proč bych měl, navíc rozhodně nechci, abych si v budoucnu přidělal problémy, protože všichni pobírači dotací si zadělávají na dost velké problémy... např. budou podstatně víc kontrolovatelní...

P. Vébr 5.2.2016 7:37

Tak nějak nechápu...

Tak nějak nechápu, proč já, kotle nemaje, mám platit ze svého kotel někomu, komu, koho neznám. Ono to totiž nic jiného není: Dotace jsou když mně vezmou peníze a dají je někomu jinému a mě se přitom neptají, jestli s takovým vynaložením MÝCH peněz souhlasím. Proč tedy např. nedostanu peníze na nové auto, když na nové nemám a to, co mám, je považováno za neekologické? Proč na kotel ano a na auto ne?

P. Švejnoch 5.2.2016 7:30

Re: ???

V podstatě máte pravdu - vypadá to, jako by se v článku hádali dva socani: Jeden chce dávat dotace a druhý chce přikazovat výměnu kotle.

Na straně druhé se mi ale nelíbí Vaše otázka "co je špatného na dobrovolné pobídce". Nu, špatné jsou na ní dvě věci. Jednak, co má stát koho co pobízet? V krajním případě (když už se stát musí vrtat do kdejakého prdu - zde téměř doslova) má stát stanovovat všeobecně platná pravidla, nikoli zvýhodňovat jednu skupinu osob. A druhak - nikdy jsem žádného politika nepověřil, aby z mých daní dával prachy támhle Frantovi Vomáčkovi jen proto, že Frantovi se nedělá šoufl z toho, že má jít na ouřad škemrat o peníze ukradené, mimo jiné, třeba jeho sousedovi.

Přečtěte si příspěvek pana Jocha pod tím Vaším...

J. Babjak 5.2.2016 5:38

???

Povinnou výměnu považujete za dobrý nápad? Nevím, co je špatného na dobrovolné pobídce. Navíc se dá očekávat, že movitější majitelé domů mají doma dávno lepší kotle i bez dotace, což taky není zrovna 2x spravedlivé...

P. Joch 5.2.2016 5:36

Je to tak

Svůj dům jsem si musel postavit ze svého. A protože jsem neměl možnost se za socíku dostat k bytu a ten levně od státu odkoupit a za tržní cenu prodat, tak jsem se musel zadlužit a ten dluh splatit, i s úroky. No a protože ten dům je nový, tak je i energeticky úsporný a byl jsem tedy ukrácen o možnost si ho zateplit za státní peníze, ale opět jsem to vlastně platil ze své hypotéky, při stavbě. Také kotel jsem si pořídil nový, plynový, kondenzační, byl drahý, nevydrží tolik co kotlík na uhlí. Nečoudím, šetřím životní prostředí, ale opět na dotace na nový kotlík, zase plynový, nárok nemám. A za těch 15 let splácení hypotéky jsem si mohl dovolit DVAKRÁT dovolenou v Chorvatsku. Inu přiznám se, jsem blbec, co neumí dojit stát.

S. Kalužík 5.2.2016 1:18

Autore, autore,

Tebo spousta lidí nebude mít rádo. A víš proč? Protože máš PRAVDU!