24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Burky na nás!

Imigranti a strach z nich jsou jednoznačně v dnešní Evropě tématem číslo jedna. Ale řekněme si: Co vlastně na imigraci ty, co se tolik bojí, irituje nejvíc?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 25.1.2016 21:48

Nebo takhle:

"Myslím, že chování na nuda pláži nelze použít jako příklad "přirozeného přístupu k nahotě". Jde o konvenční chování stejně, jako jinde."

Ano, jde o konvenční chování, ovšem dle konvencí IMHO přirozenějších, než jsou ty pruderní.

A. Sedláčková 25.1.2016 19:43

Re: Tentokrár nesouhlasím

Pane Švejnochu, plně s Vámi souhlasím. Jako matka sice už přestárlá, ale pamatující si dobu, kdy jsem děti kojila musím říci, že kojení na veřejnosti jsem se snažila nepraktikovat ze dvou důvodů: ze studu, ale hlavně z důvodu, aby miminko mělo co největší klid a pohodu. Což jde těžko zajistit na veřejnosti. Za mého mládí se samozřejmě nám maminkám stávalo, že děťátko potřebovalo nakrmit a z různých důvodů to nebylo doma. Pak se maminka snažila najít co nejklidnější místo a tam praktikovala kojení. Všichni to chápali a snažili se, aby se maminka cítila co nejlépe. Jasně hulváti byli a jsou, ale v takovém případě neměli šanci. Obecně panovala k maminkám úcta. Ale dnes? Maminky se cítí bohyněmi, které si mohou vše dovolit a málokdo si dovolí jim říci, že s tím ječícím a vše ničícím spratkem by měly něco udělat. Viz veřejnou dopravu nebo restaurace. Jedna má známá se o to pokusila a dostala odpověď "chceš přes držku krávo?". Jinak pro paní Šichtařovou - nahota je také přirozená, proč tedy nechodíme nazí třeba v parném létě? A muslimáckou kulturu bych do toho nepletla.

R. Brzák 25.1.2016 17:22

Re: Nahota nesouvisí se sexem

Já ten "svatý grál" zjednodušuji do - "základní korektiv mého jednání budiž láska k životu" - a z toho logicky vyplývá svoboda a odpovědnost, proto také odmítání "vnucování". Což je něco jiného, než obrana svého vlastního...

Ad Váš bod č. 1 - zjednodušeně "vše souvisí se vším" - ale jde o chytání za slovíčko, což neodsuzuji, sám to dělám...

Ad Váš bod 2. - přirozené je i umírání slabých a starých jedinců sebeobětováním ve prospěch přežití svých genů v dalších členech skupiny - a netvrdím, že se tím máme řídit. Ale když řeknu - "přirozené mi připadá" - možná jsem se již vymanil z přirozeného a přikláním se k naučenému. Ale spíše je i použití rozumu k analýze situace přirozené - člověku s jeho schopností se učit...

Ke zbytku Vašeho příspěvku - z mého pohledu je přirozené to, co je v našich genech jako možnost (kterou sice nemusím, ale mohu ve svém životě využít k přežití mých genů). A v genech toho máme skutečně hodně...

R. Brzák 25.1.2016 17:08

K Vašemu "na okraj" - toto jsem psal panu Frankovi -

Myslím, že autorka se dotýká podstaty více, než vnímáte. Proč je život člověka - a také svoboda a odpovědnost - v naší kultuře nejvyšší hodnotou? Proč je naopak pro kulturu Islámu nejvyšší hodnotou odevzdání se vůli Alláhově - a tedy i snížení hodnoty lidského života, pokud není v souladu s "vůlí Alláhovou"?

Přinejmenším od dob Krista je náš Bůh odpouštějící - a to bezpodmínečně. Důvodem této jeho laskavosti je, že nás miluje. A to dokonce tak bezpodmínečně, že nám dovoluje i to, abychom si z něj dělali šprťouchlata, či prostě v jeho personifikovanou existenci nevěřili. To nám umožňuje přijímat svou lidskost - se všemi jejími krásami i vadami. BEZE STRACHU.

Alláh, ač je Ježíš dle Mohameda i jeho prorokem, je bůh ochraňující své věřící. Tak moc je ochraňuje, že jim předložil pravidla správného a bezpečného jednání, chování i myšlení - a to velmi podrobně. Není nic jednoduššího, než se podle těch pravidel vést životem - chce to jen poslušnost, odevzdání - a dosáhnout Alláhova ráje na zemi i po životě... A aby nebyl dobrý muslim sváděn Evou s jablkem hříchu, Alláh své ovečky dopředu informuje, co jim od něj hrozí..."boj se boha milosrdného, spravedlivého...".

Paní Šichtařová správně poukazuje na společný rys všeho příkaznictví (a také socialismu) s věroukou našich muslimských oponentů - STRACH.

I muslim je jen člověk. Nedokáže odolat onomu jablku s "jedem" života. Ale jeho víra jej drtí vědomím, že je špatné ten plod jíst. A drtí je tím více, čím více mu toto vědomí potvrzuje jeho okolí - muslimská umma. A my, tím, že necháváme muslimům žít v našich zemích, ale vedle sebe, nikoliv s námi, dovolujeme ummu vytvářet. A necháváme jí napospas muslima/člověka, který vlivem strachu z Alláha přestává být tak lidským, jak to umožňuje jedině láska k životu.

J. Anděl 25.1.2016 16:42

Re: Nahota nesouvisí se sexem

Ještě mi došlo, jak jsem psal reakci panu Prokopovi: nemám problém se stanovením pravidel, jak se někde chovat. Lidé nějaké konvence potřebují, vyžadují, pokud nějak jsou pohromadě, sdílí nějaký prostor.

Jsem spíše proti hledání a vnucování svatého grálu univerzálního způsobu chování. Neb podle mě neexistuje. A protože neexistuje, nezbývá nám, než se dohodnout (a neustále tak tvořit ty konvence).

J. Anděl 25.1.2016 16:36

Re: Nahota nesouvisí se sexem

Asi ano. Lidé se podřizují konvencím. V naší společnosti existují konvence pro to, jak se chovat v sauně nebo na nuda pláži. Většinou je lidé dodržují, když ne, mají potíže a bývají vykázáni.

Myslím, že chování na nuda pláži nelze použít jako příklad "přirozeného přístupu k nahotě". Jde o konvenční chování stejně, jako jinde.

J. Svoboda 25.1.2016 16:33

Re: Tentokrár nesouhlasím

Pane Švejnochu, když zůstanu u vaší přízemnosti - rozhodně je neskonale příjemnjší pohled na kojící ženu, než na ženu vykonávjící velkou potřebu, například ve srovnání s pohledem na ženu plnící své útroby v restauraci.

Myslící čtenář by si však mohl uvědomit, že na Západě a v Evropě nejde v nedávné i současné době zdalka jen o kojení. Na kojení je však možné ukázat, jak zhoubné a debilní je myšlení evropanů, jak Západ bohužel ochotně podléhá debilnímu a děsivému poždavku, jen se proboha těm mohamedánům neprotivit a nezlobit je.

Buďme sví a suveréní a budou li se mohamdáni rozčilovat, rozhodně a rázně je VČAS vykažme do příslušných mezí.

J. Anděl 25.1.2016 16:22

Re: Nahota nesouvisí se sexem

Já tomu rozumím. Reagoval jsem ze dvou důvodů:

1. "nesouvisí" mi připomnělo jiné debaty, kde se lidé přou, jestli spolu něco souvisí nebo ne. A ono to většinou je podle mě tak, že tak trochu to souvisí, ale není to totéž, není tam přímá vazba. Nicméně často se to vyskytuje pohromadě.

2. poznámka o "přirozeném vztahu k nahotě" - dospěl jsem k názoru, že v případě lidské bytosti je přirozenost příliš široký pojem, aby s ní šlo pracovat jako s jednodimenzionální proměnnou (něco pouze je či není přirozené - jednička, nebo nula - a tak to platí pro všechny lidské bytosti beze zbytku). Domnívám se, že co jednomu může připadat přirozené, jinému přirozené nepřipadá. Srovnání se zvířaty považuji z mnoha důvodů za problematické. Pokud to jen trochu jde, rád se tomu vyhýbám. Opravdu velké množství věcí děláme jinak, než zvířata.

Zároveň, pokud to jen trochu jde, jsem pro nechat na lidech, ať si své životy zařídí podle svého. Ve snaze definovat obecně platné přijatelné a nepřijatelné chování bych viděl, použiji-li vaší terminologii, strach, že moje chování není akceptovatelné, a proto potřebuji "štempl" na tento přístup k životu. Dříve štempl dával Bůh, dneska vědci na základě pozorování chování zvířat? V obou případech je to snaha jedněch manipulovat druhé, aby odpovídali naší představě. Opravdu si myslím, že to prostě každý máme trochu jinak. Kdyby zvířecí chování (kterého zvířete?) bylo absolutním vzorem přirozenosti, pak se v něčem chci chovat přirozeně, v něčem velmi, velmi nepřirozeně. A byl bych rád, kdyby mi do toho tam, kde tím nikoho nepoškozuji, nikdo nemluvil.

Jen tak na okraj: autorka článku podle mě primárně nepsala o kojení, nepsala o nahotě. Upozorňovala na podle mě povšimnutí hodnou podobnost mezi odsuzovanou šariou a námi. Kojení, oblékání, obviňování sexistických reklam a další věci jsou jen příklady. A obojí má stejný základ: snahu vmáčknout nás do určité šablony.

J. Svoboda 25.1.2016 16:08

Re: Pěkně napsána

To víte pane Mrázi; kdo umí, umí.

Vám nikdo nebrání, pokud budete mít čemu svému dělat reklamu, můžete to klidně dělat tady a nezávidět paní Šichtařové. Mohlo by to být užitečnější, než mnoho zdejších příspěvků.

J. Svoboda 25.1.2016 16:03

Re: K tomu španělskému příkladu

Paní Babková, o tom, jaké prostředí je ieální pro kojení nebylo řeči. Dítě projevilo chuť v parlamentu a máma poslankyně ho v parlamentu nakojila a basta. Víte, jak dítě získává imunitu?

Myslím, že spíš než nad chováním poslankyně byste se měla pozastavit nad chováním uvedeného ministra, který se opravdu chval jako malý kluk. Snažte se prosím vždy postupovat od důležitého k méně důležitému a nikoliv naopak.

Srovnání práce poslance s prací v prasečáku, nebo na kombajnu se mi zdá trochu za vlasy pžitažené.

M. Prokop 25.1.2016 15:40

Re: Pěkně napsána

Bojovnice Armády spásy sem tam udělají i něco užitečného. U gendernán o ničem takovém nevím.

J. Svoboda 25.1.2016 15:39

Re: Žena , kojící dítě je zcela přirozená.

Pane Hoblíku, jednak matláte páté přes deváté a jednak bych řekl, že jste se už před mohamedány pedposral.

Je, jak jistě uznáte velký rozdíl v tom, zda je žena přirozená, nebo zda se přirozeně chová. Kojení je tím druhým případem.

Slušný a kulturní člověk, když uvidí kojící ženu, řekne si, to je krásná symbioza těch dvou suverénů! A nebude se chovat tak, že by se jiný pozorovatel mohl obávat, že tomu prvnímu vypadnou oči důlků.

M. Prokop 25.1.2016 15:38

"Ale lze i přes džíny provést znásilnění "

Pak je další zkušenost, že znásilnit ženskou v sukni je skoro nemožné. S vyhrnutou sukní běží vždy rychleji než chlap se spuštěnými kalhotami. :-P

M. Prokop 25.1.2016 15:37

Re: Nahota nesouvisí se sexem

Pan Vintr má pravdu v tom, že na nudistické pláži jsou všichni nahatí a sexu tam není více než na plážích "textiláckých".

J. Kombercová 25.1.2016 15:28

Re: Pěkně napsána

Nějak mi ty genderdámy, už delší dobu, evokují bojovnice Armády spásy.

R. Brzák 25.1.2016 15:21

Re: Nahota nesouvisí se sexem

Asi oba rozumíme tomu, co pan Vintr svým příspěvkem chtěl říci. Možná mohl volit jinou formulaci - sex není vyvolán nahotou, nahota je jen jedním z faktorů (jako vizuální stimul), které touhu po sexu mohou vyvolat.

J. Anděl 25.1.2016 15:20

Re: Tentokrár nesouhlasím

Já myslím, že je to někde mezi. Přeci jen, když není místnůstka po ruce, tak si nějak poradíte, trpíte tím ale jenom vy. Až to nakonec nevydržíte a hups do nějakého křoví či jiného soukromí.

Druhá věc je, že nakojit lze opravdu stranou, bez zbytečné okázalé šou a provokace, decentně, ovšem nevyžaduje to nezbytně samostatnou místnůstku.

To, co popisujete, udělat nelze, například kvůli tomu, co tam po vás na tom místě zůstane. Nemůžete "to" nechat na lavičce.

Pak píšete, že jsme křesťanská společnost. Co myslíte, dokáže takový křesťan rozlišovat mezi kouskem ňadra a vystrčenými genitáliemi? Nevím, možná je to na něj moc složité :-)

Samozřejmě lze kojit aktivisticky. Prostě přijdete do zasedačky na začátku jednání, sednete si, plácnete prso na stůl, a výhružně se rozhlédnete po kolemsedících, jestli si nááááhodou někdo netroufne něco namítnout. Ale takhle to myslím moc často nebývá.

J. Anděl 25.1.2016 15:09

Re: Nahota nesouvisí se sexem

Samozřejmě. Chtěl jsem jen podotknout, že jistá souvislost mezi sexem a nahotou je, i když mezi tím není rovnítko. A to souvislost vcelku myslím přirozená.

J. Škodák 25.1.2016 15:08

Re: Tentokrár nesouhlasím

V podstatě bych souhlasil,ale Vaše premisa je vyjádřena tvrzením,že naše kultura je křesťanská,ale tomu tak není. Naše kultura stojí na Anticko-křesťansko-židovské tradici. Z antiky je to erotika,která se projevuje zvláště v době renezance(Sixtinská kaple,socha Davida ve Florencii...) a v baroku se projevuje v nadsazené formě(obrazy od Rubense v arcibiskupském paláci v Kroměříži..).Např.u nás v kostele sv.Máří Magdaleny je na oltáři její socha v podobě dobře vyvinuté ženy,jejíž nahotu zakrývají pouze spoře dlouhé vlasy. Protestantská část Evropy má tradici puritánskou,zvláště tzv.viktoriánská tradice. Judaismus pak literárně na základě SZ opěvuje smyslnou erotiku. Papež František pak zastává tu katolickou tradici,která není tak prudérní.

F. Matousek 25.1.2016 15:00

Re: Nejspíš budu pedofilní nekrofil.

je rozhodne lepsí, nez teplej Dudák, ( Strakonice ), nebo teplej Schwarzenbeg, ( Protivín )

R. Brzák 25.1.2016 14:55

Re: Nahota nesouvisí se sexem

Ale lze i přes džíny provést znásilnění - byť nedojde k proniknutí penisu do vagíny...

P. Papež 25.1.2016 14:53

Re: Zaráží mne povrchnost autorky.

Nechápu spojení "povrchnost autorky" s tím, že jste nepochopil, že to, co bylo pro evropskou kulturu správné, nyní ustupuje příchozím imigrantům a tím postupně přejímáním islámské "kultury".

R. Brzák 25.1.2016 14:52

Re: K tomu španělskému příkladu

Ale víte - přeci ze strachu, že sama není nejlepší - jak smutné, ale pochopitelné...

J. Anděl 25.1.2016 14:50

Re: Nahota nesouvisí se sexem

Nahota nesouvisí se sexem asi tak, jako teroristický útok ve jménu Alláha nesouvisí s Islámem.

Přes třeba džíny nelze provést pohlavní styk. Fyzicky to není možné.

;-)

P. Papež 25.1.2016 14:49

Re: Pěkně napsána

Jestli jste si vzal z článku jen "reklamu na kuchařku", dost vás lituji

J. Anděl 25.1.2016 14:46

Re: Pěkně napsána

Díky :)

J. Anděl 25.1.2016 14:09

Re: K tomu španělskému příkladu

Já nevím, že vy ženy tak řešíte, jestli je jiná dobrá máma, nebo špatná.

R. Brzák 25.1.2016 14:03

Re: Zaráží mne povrchnost autorky.

Myslím, že autorka se dotýká podstaty více, než vnímáte. Proč je život člověka - a také svoboda a odpovědnost - v naší kultuře nejvyšší hodnotou? Proč je naopak pro kulturu Islámu nejvyšší hodnotou odevzdání se vůli Alláhově - a tedy i snížení hodnoty lidského života, pokud není v souladu s "vůlí Alláhovou"?

Přinejmenším od dob Krista je náš Bůh odpouštějící - a to bezpodmínečně. Důvodem této jeho laskavosti je, že nás miluje. A to dokonce tak bezpodmínečně, že nám dovoluje i to, abychom si z něj dělali šprťouchlata, či prostě v jeho personifikovanou existenci nevěřili. To nám umožňuje přijímat svou lidskost - se všemi jejími krásami i vadami. BEZE STRACHU.

Alláh, ač je Ježíš dle Mohameda i jeho prorokem, je bůh ochraňující své věřící. Tak moc je ochraňuje, že jim předložil pravidla správného a bezpečného jednání, chování i myšlení - a to velmi podrobně. Není nic jednoduššího, než se podle těch pravidel vést životem - chce to jen poslušnost, odevzdání - a dosáhnout Alláhova ráje na zemi i po životě... A aby nebyl dobrý muslim sváděn Evou s jablkem hříchu, Alláh své ovečky dopředu informuje, co jim od něj hrozí..."boj se boha milosrdného, spravedlivého...".

Paní Šichtařová správně poukazuje na společný rys všeho příkaznictví (a také socialismu) s věroukou našich muslimských oponentů - STRACH.

I muslim je jen člověk. Nedokáže odolat onomu jablku s "jedem" života. Ale jeho víra jej drtí vědomím, že je špatné ten plod jíst. A drtí je tím více, čím více mu toto vědomí potvrzuje jeho okolí - muslimská umma. A my, tím, že necháváme muslimům žít v našich zemích, ale vedle sebe, nikoliv s námi, dovolujeme ummu vytvářet. A necháváme jí napospas muslima/člověka, který vlivem strachu z Alláha přestává být tak lidským, jak to umožňuje jedině láska k životu.

O. Uživatel 25.1.2016 14:02

Uživatel požádal o vymazání
J. Vintr 25.1.2016 13:52

Nahota nesouvisí se sexem

Může to potvrdit každý, kdo navštěvuje nudistické pláže. V prostředí, kde mají lidé k nahotě přirozený vztah, teprve způsob chování vytváří sexuální stimulaci. Člověk se až tak moc neliší od zvířat a všechna zvířata jsou bez výjimky pořád nahá. Přesto se nepáří na potkání, ale až na základě jasně definovaných signálů. U člověka by to bylo podobné - nebýt konvencí, které udělaly z nahoty něco obscéního. Právě u muslimů, v jejichž společnosti nemůže muž vidět ženu (mimo vlastní rodiny) jinak, než s pytlem na hlavě, jsou sexuální stimuly naprosto deformované. To také vede k deformovanému sexuálnímu chování. V naší společnosti tyhle věci oscilují od téměř naprosté otevřenosti až po úzkostnou prudérii a podle toho se také mění sexuální chování lidí. Přičemž ta prudérie většinou mnohem víc škodí a deformuje vztahy mezi muži a ženami.