20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

EVROPA: Východ chce být svůj

Zkuste si malý test. Kdo je autorem těchto slov? „Evropská unie a její čeští kolaboranti již v zápalu boje odhazují poslední škrabošky jakési laskavé tváře a tvrdě útočí na demokratické principy, svobodu slova, suverenitu států a národů. Vyšetřují, vyhrožují.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Netopil 25.1.2016 11:02

Czernine, Czernine

tak on se VK starší domníval, a jak vidíme tak asi dost špatně, že ? A já si dodneška myslel, že se tento náš veleduch nikdy nemýlí. Taky jsem se spletl. Ale kde máme záruku že ten náš brouk Pytlík nemýlí i dnes ?

J. Švarda 24.1.2016 2:20

Klaus mladší má pravdu

Na komentářích Václava Klause mladšího je zřetelně vidět věcné vyjadřování.. Ty výhružky pánů Martina Schulze, Tuska, i Frau Merkel ukazují, jak se Brusel a současné vedení EU cítí omezované, protože se země V4 již brání svěvolné interpretaci unijních pravidel. Madam Merkel by nejraději diktovala kvóty, co kdo má převzít, teď kontingenty a Schulz již vyhrožuje sankcemi. Tady je zřejmá snaha uplatnit práva na úkor těch středoevropských zemí. A ono to už přestává platit.Proto to překvapení, že poslušnost má své meze.

Z. Čábelka 23.1.2016 15:18

Re: Jacques Delors

Možná jste, taky demokraticky, promarnila příležitost mlčet.

Z. Čábelka 23.1.2016 15:15

Re: Británie si dokáže vládnout sama.

Máte pravdu, Češi šli do kytek za 20 let, Němci po jedněch volbách, Poláci za měsíc, Holandsko za tři dny, Belgie za dva týdny, Francie za osm. :o)

V. Vaclavik 23.1.2016 10:56

Re: "Západ" a "Východ" - rozdíl je historická zkušenost !

"Východ" tenkrát vstupoval do zcela jiné EU, než s je ta dnešní po "Lisabonské smlouvě".

Ale to jsou jen vymluvy, zasterka majici zastrit nasi/vasi nevedomost. Prece si nemyslite, ze se Evropa takto zmenila za pouhych par let. Kdo Evropu znal, ten vedel uz davno, co je to zac.

To jen u nas se na Evropu nahlizelo jako na vyspely kapitalisticky Zapad, naivni pohled bezneho vychodnara, naseho Klause nevyjimaje. A tem, kteri vedeli lip, nikdo nenaslouchal, bohuzel ani zksenost ani vedomosti nejsou prenosne, naivni se sami musi vyskrabat ze sve naivity. Bohuzel to nejaky cas trva a cast pak uz byva hodne pozde. V soucasnosti i tak mame prevahu naivu, uzitecnych hlupaku, az idiotu, uzitecnych pro levicove intelektualy stareho Zapadu.

P. Sulc 23.1.2016 6:41

Re: Británie si dokáže vládnout sama.

Jeste jednou prevrelice dekuji. Moravaci byli hodne predd Cechy. Ti skutecne mensiny potlacovali, jak to jen slo.

http://www.cs-magazin.com/index.php?a=a2005081034

J. Kanioková 22.1.2016 20:54

1*

Š. Hašek 22.1.2016 20:51

Re: Rozšíření na východ chyba nebyla,

Na oddálení ČR od Ruska stačil odchod sovětských vojáků z našeho území.

Připomínám (panu Skřivanovi), že byla vytvořena "novorovnováha" - sovětská vojska odešla (vč. území Německa a americká zůstala v Německu). Něco mi tady neštymuje. A sakra hodně! A pak se někdo diví vývoji na Krymu! A největší divitelé si pozvou vrahy (neruské) do Evropy.

EU byla šikovně nastražená past! No, myšky nikdy neodolají voňavému sýru!! A past sklapla.

S. Cinkl 22.1.2016 19:38

Autor účelově opomíjí základní fakt!

Je zajímavé, že autor se nepozastavuje nad faktem, že rádoby demokratické země vyhlašují sankce vůči jiným demokratickým zemím, ve kterých nebyla v DEMOKRATICKÝCH volbách zvolena ta jediná správná (nejlépe neomarxistická kořeněná špetkou fašismu) strana?

J. Lancik 22.1.2016 16:31

Re: Británie si dokáže vládnout sama.

Nemusite nic shanet, kliknete na Google a napiste Moravske Vyrovnani-Mahrishe Ausgleich 1904. Proto Cesi tak zurive brani obnove zemskeho zrizeni, to by si ti zatraceni Moravaci delali co chteli.

L. David 22.1.2016 14:19

Ano, Petráčku, byla to fatální chyba, že se EU rozšířila na

východ. Nikoliv ovšem chyba Západu, který urgentně potřeboval odbytiště pro přetlak svého zboží, ale fatální chyba postkomunistických zemí, že do toho proradného spolku vstoupily. Ačkoli již v tu dobu bylo jasné, že se jedná o spolek podivný, směřující k totalitě.

A to opravdu poslední je, starat se o to, aby z EU neodešla Velká Británie!

NADEŠEL ČAS Z TOHO NIČEMNÉHO SPOLKU CO NEJDŘÍVE A POKUD MOŽNO S CO NEJMENŠÍ ŠKODOU VYPADNOUT ! ! !

A TO DŘÍVE, NEŽ SE TOTALITNÍ EU SAMA S VELKÝM TŘESKEM (A KRVAVĚ) ZÁKONITĚ ROZPADNE SAMOVOLNĚ.

T. Czernin 22.1.2016 13:58

Petráčku, Petráčku

dyť von ten VK senior podepisoval přihlášku do ouplně jiné Evropy (nebo se určitě domníval), než ve které vězíme teď. Nikdo nehlídá hranice, chodí si sem každý kdo chce, chlív nad chlív. Z bývalého pevného společenství uhlí a oceli je socialistickej bordel, kam oko dohlédne. Pak se divte mladýmu, že ho berou mory...

Ś. Svobodová 22.1.2016 10:53

Re: Rozšíření na východ chyba nebyla,

Na odddálení ČR od Ruska stačil vstup do NATO.

K. Janyška 22.1.2016 10:45

Re: Jacques Delors

Socialistická EU byla chybou ! Záměrným německým tahem, to oni tak mají, jsou rozpínaví. Vehnat Evropany do jednoho stáda je zločinem a nerealizovatelné. Pokolikáté se o to už Němci a Francouzi neúspěšně snažili. Zbytečně a marně. A těch mrtvých u toho a zkázy.. Dzp.

V. Karda 22.1.2016 10:44

Re: Jacques Delors

Soudružko chyba byla že jsme vám skopčákům a žabožroutům naletěli.Chyba byla že jsme vás tenkrát neposlali do prdele.

S. Netzer 22.1.2016 10:30

Jacques Delors

měl už v roce 2004 pravdu.

Rozšíření EU na východ byla chyba. Bylo předčasné.

K. Janyška 22.1.2016 10:24

Protože to jsou blbí socialisté a my jsme už poučení.

A oni to ti rudočerní na západě nechtějí uznat. Vzdělání ve věci chybí prakticky všem... Dzp.

K. Novák 22.1.2016 10:08

Kritika nejspíš souvisí s migrační krizí.

Migranti jsou chápáni jako potenciální spotřebitelé, kteří svou spotřebou pomohou některým podnikatelským (nadnárodním) skupinám k vyšším ziskům (pracovních sil je dost, o ty se nejedná). Oficiálně (politicky korektně) se bude ovšem říkat, že migranti zajistí ekonomický růst. Proto je potřeba, aby EU přijala migrantů co nejvíc a aby byli rozmístěni po celé EU. Proto kvóty a nátlak na jejich přijetí, který pravděpodobně nezmizí a spíše bude dále sílit. Z tohoto hlediska lze země EU rozdělit do tří skupin. Do první by mohly patřit např. Řecko, Itálie, Německo, Rakousko, Holandsko nebo Švédsko. Na ně není žádný nátlak potřeba, protože se přílivu migrantů nebrání a migranti už v nich jsou. Do druhé skupiny by mohlo patřit Španělsko, Francie nebo Velká Británie. Ty moc migrantů nepřijímají, ale nátlak ne ně by byl bezvýsledný. Jsou to velké země a budou si vždy dělat více méně co budou chtít. Třetí skupinou jsou pak vyšegrádské země. Ty se přílivu migrantů aktivně brání, ale nátlak na ně bude vyvíjen, protože jsou většinou malé a zřejmě se soudí, že nátlak by mohl být úspěšný. Samozřejmě se víc vydělá, když bude víc spotřebitelů nejen v Německu, Holandsku nebo Švédsku, ale i v Česku, na Slovensku a v Maďarsku (Polsko asi také nikdo k ničemu nedonutí a aby mělo pokoj, nebude se s malými vyšegrádskými zeměmi solidarizovat). Kritika členství vyšegrádských zemí v EU jinak nedává smysl, protože politicky, ekonomicky ani kulturně EU zatím nijak nezatěžovaly.

P. Skřivan 22.1.2016 10:07

Rozšíření na východ chyba nebyla,

a to pro nikoho. Nám se ulevilo a druhé půlce se rusáci oddálili. Nechápu, koho by to mohlo mrzet. Naopak Ukrajinci, jak je všichni podceňovali, si tak nějak vybrali a je to celkem pochopitelné. Ono Putler v Moskvě vypadá sympaticky. Jinde už je to horší a poté co Ukrajinci a i ukrajinští Rusové poznali jeho odvrácenou tvář, bych řekl, že se sice ne hned, ale za určitou chvíli zorientovali a mají ho docela dost. Tak dost, že se raději smíří i s Porošenkem a s obsazením části území rusofilními a ruskými gangstery.

I. Schlägel 22.1.2016 10:03

Re: "Západ" a "Východ" - rozdíl je historická zkušenost !

Popsal jste situaci velmi výstižně. Výsledkem je ztráta zdravých instinktů lidí a celé společnosti.

I. Schlägel 22.1.2016 10:00

Máte pravdu,

o citlivý mocenský systém vah a protivah se zejména levice v EU i na celém světě stará více než příkladně. Běda, když na stranu "protiváhy" položíte veřejně (nejlépe jako politik, vědec, umělec či jiná veřejně činná osoba) jiný než většinově pokrokový, všeobjímající, spasitelský, politicky korektní a genderově vyvážený názor. Systém vah a protivah Vás semele jak náplň do karbanátků. Poskomunistický východ má samozřejmě svých problémů dost, na druhou stranu ještě nezačal tak masivně degenerovat jako "vyspělý západ". A jak se zdá, proces degenerace (zejména západoevropských levicových elit) postupně nabývá na síle. Pěkný den.

M. Valenta 22.1.2016 9:44

Možná, že Klaus junior pravdu.

Měli nás nechat nějakých 20-30 let svému osudu a pak by se vidělo, kdo komu má co nabídnout a to i přes nemalé riziko návratu do náruče východního medvěda. Víra člověka i národů v to lepší v sobě a přirozená nedočkavost však evropský proces sbližování urychlila. Ale třeba ještě není vše ztraceno a dokonce i ta nešťastná imigrantská krize může k nápravě přispět..

M. Prokop 22.1.2016 9:27

Re: "Západ" a "Východ" - rozdíl je historická zkušenost !

Souhlas, s podotknutím, že na východě touha po liberálním uspořádání chybí snad ještě více než na západě. Stačí se podívat na výsledky voleb zde. Za jediné liberály možno pokládat Svobodné ...

J. Charvát 22.1.2016 9:20

"Západ" a "Východ" - rozdíl je historická zkušenost !

Osobně se domnívám, že dnešní zásadní rozpor mezi "Východem" a "Západem" je především ve vnímání působení státu na chod společnosti. "Východ" EU má proti "Západu" v sobě zásadní přímou nepřenositelnou zkušenost několika posledních generací s totalitním socialistickým státem a proto je i velice senzitivní na signály, které současná EU a vysílá. Pokud se blíže podíváme na deklarované západní hodnoty (liberalismus, tolerance, rovnoprávnost) a na realitu, jakou představují dnešní "Západní" státy, co uvidíme? Jaký je Liberalismus z pohledu EU? Není to náhodou ve skutečnosti silně paternalistický přebujele sociální stát plný regulací, omezení, vysokého zdanění, dotací, korupce a deformací? Tolerance? Ve skutečnosti se "Toleruje" pouze to, co se vejde do nepsané doktríny EU a vše ostatní se nemilosrdně potlačuje v rámci tzv. "politické korektnosti". Objektivní pravda? Ale houby.. na choulostivá témata se automaticky nasazuje náhubek mediální autocenzury, v některých EU zemích třeba i zákonem (Švédsko). A Rovnoprávnost? Ta je v jasném a přímém rozporu např. s "pozitivní diskriminací" zabudované přímo do některých nařízení EU.

Dnešní "Západ" a především EU vysílá pro člověka s osobní životní zkušeností se "Socialistickou totalitní diktaturou" velice znepokojivé signály, které velice dobře zná a také velice dobře ví, kam až se dá po téhle cestě dojít. Jinak řečeno, naprostá většina lidí na "Východě" EU tam dojít nechce, protože tam už jsme jednou byli. A pokud si dnes položíme zásadní otázku - proč "Východ" vstupoval do EU? Odpověď je naprosto jednoduchá. "Východ" tenkrát vstupoval do zcela jiné EU, než s je ta dnešní po "Lisabonské smlouvě".

M. Prokop 22.1.2016 9:17

Re: Británie si dokáže vládnout sama.

Kdo ví, kdo mu takové 3,14čoviny nakukal ...

M. Prokop 22.1.2016 9:16

Re: Británie si dokáže vládnout sama.

Ano, to skopčáci asi tvrdí.

Zase ovšem Češi nemuseli dostat 2x přes držku, poprvé ještě celkem decentně, podruhé už pořádně a k demokracii je dovedl spojenecký dohled.

O jejich podílu na vzniku a rozšíření nacionálního socialismu a komunismu raději nemluvit.

R. Jonák 22.1.2016 9:14

Re: Británie si dokáže vládnout sama.

Bože do čehos to duši dal?

M. Prokop 22.1.2016 9:11

No, proč ....

"Proč si stále více západoevropských elit myslí, že rozšíření EU na východ byla chyba."

Domnívali se, že budou mít nové kolonie a ono to trochu nefunguje.

P. Lenc 22.1.2016 9:08

Re: V našem bytostném zájmu je

Včera bylo pozdě.

A. Alda 22.1.2016 7:56

V našem bytostném zájmu je

vystoupit z EU co nejrychleji.