18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

O sudech a registraci

Pryč jsou ty časy, kdy jsem si mohl zašpásovat tím, že popudím určitou množinu lidí: byli to myslivci coby vrazi zvířat a moravští vinaři. V poslední době mi jedna množina ubyla – kvalita moravské vinné produkce se zásadně zvedla. Zbyli mi tedy jen ti vrazi zvířat (míním tím stříleče živých terčů pro zábavu, nikoli tu těžkou a odpovědnou práci v lese) a to je málo. Na moravské vinaře jsem si teď vzpomněl v souvislosti s chystanými zákony o prodeji sudového vína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Klouda 20.1.2016 11:05

Re: cena vína a kvalita

Příhodný termín ~ »emocionální nakládačka«. Je zvláštní, že u muziky mi zdaleka tak nevadí, u knížek prostředně, a úplně nejvíc u filmů. Včetně některých pohádek (které mi ulpěly v paměti z roků, kdy jsme je sledovali s našimi dcerami, tehdy ještě dětmi...). Asi není masochismus jako masochismus 8)

J. Anděl 20.1.2016 10:54

Re: cena vína a kvalita

No, to nevím. Pár dobrých knížek jsem už kvůli přílišné emocionální nakládačce nedočetl, nebo alespoň musel odložit a vrátil se k nim až po delší době. Uvidíme.

P. Klouda 20.1.2016 10:36

Re: cena vína a kvalita

Za málo, rádo se stalo. Přeji Vám ~ pokud se do těch knih pustíte ~, aby pro Vás byly méně "nervy drásající" četbou, než byly pro mě... 8)

J. Anděl 20.1.2016 10:28

Re: VÍTAČI ZMĚNILI TAKTIKU

Vida, teď jsem v mailu našel další připomenutí.

A protože utekl nějaký čas, tak teď nevím, mám za to, že rozvahu jsem četl (s vtipnou pointou lidského těla jako maskáčů) a reagoval, ale jestli jste psal ještě další, tak mi musela uniknout.

Občas mě ovšem ještě diskuze na NP vypeče, zejména u starších příspěvků. Njn, není to fejsbuk, kde by šlo písnout někomu na zeď...

Takže ještě jednou pardon a jestli jste mi psal jinou úvahu, tak mi jí prosím pošlete. Můžete i na jindrich.andel@seznam.cz. Díky.

J. Anděl 20.1.2016 10:23

Re: cena vína a kvalita

Děkuji za tituly. O "Bez dcerky neodejdu" jsem slyšel, jak píšete, pro někoho až bestseller. Ale nečetl jsem ani jedno. Něco mi říká, že bych měl :-).

P. Klouda 20.1.2016 9:27

Re: ad pan Klouda - "jak s tím ztotožníte jeden z Kristových...

I po tomto upřesnění, pane Brzáku, je to málo. Vzít si jen něco, co zaujalo mou mysl, a zbytek ponechat jako druhořadé ~ jako něco, čemu nemusím rozumět ~, to mi nepřipadá vůči autorovi tak úplně fér. Nu, raději ale se svou odpovědí skončím, protože bych se mohl rozepsat tak, že by mi povolených 2000 znaků nestačilo, leč cítím, že by to byla zbytečná námaha. Aniž bych tušil,v co vlastně věříte, když jste se onehdy zmínil, že jste věřící. Ale bude to něco hodně odlišného od mého vidění světa. Tkž také proto se pravděpodobně těžko zcela shodneme.

M. Mařák 20.1.2016 1:57

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Ano i ne, některé způsoby průzkumu vlastní osobnosti jsou podle mne mnohem efektivnější, než jiné.

M. Mařák 20.1.2016 1:53

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Zkuste někdy meditovat třeba v zazenu (i v tom polovičním), soustřeďte na prázdno, na nic, na to nikoho dalšího nepotřebujete, všichni bližší, které potkáte, jsou chiméry. Je to těžké, ale obohacující.

Nebo se pokuste najít alchymistický kámen mudrců, nebo tak něco...

:-)

Dobrou noc.

R. Brzák 20.1.2016 1:42

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Vidím to podobně - jen ta efektivita je spojena s chtěním...

R. Brzák 20.1.2016 1:40

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

abych hledal v sobě a přitom se neztratil, potřebuji korektiv svého bližního, který je mi zrcadlem - i svou skepsí či sarkasmem. A tady je pouze (uznávám, že chabým) východiskem ze současného dočasného osamění v realitě.

Jdu spát - přeju dobrou noc.

M. Mařák 20.1.2016 1:31

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Tady je to naprostý nesmysl, hledejte to v sobě.

M. Mařák 20.1.2016 1:27

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

I skutečná a vroucí modlitba k Vaší představě Ježíše jako Božího syna a tedy Boží součástí Vás samého může být meditací, existují však systémy a postupy, které jsou efektivnější, řekl bych.

Je to ale individuální záležitost, každý věřící to vidí jinak a každý jde tou svou vlastní cestou k jedinému cíli, tedy k tomu, aby v sobě našel Boha.

O. Kadlec 20.1.2016 1:25

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Dobře, ale mé výklady evangelia a Bible vůbec jsou poněkud realističtější, řekněme i menší.

Příliš velká slova ve mně budí podezření, že jde jen o náboženské pokrytectví. Preventivně nevěřím nikomu, že je pro něj bližním každá lidská bytost na planetě, pokud ho neznám a nevidím to. Neberte si to osobně.

R. Brzák 20.1.2016 1:24

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

všude - tedy i tady...

M. Mařák 20.1.2016 1:17

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Tady?

:-)

R. Brzák 20.1.2016 1:15

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

učím se? samozřejmě o sobě, jak jinak...

R. Brzák 20.1.2016 1:14

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Skutečně jsem hledal cestu i prostřednictvím budhismu - ale plytce, říci, že jsem dokázal meditovat, si netroufám.

Pokud ale mohu, jsem toho náhledu, že není vzdálena od prostého přijímání všeho kolem sebe s očima otevřenýma - tedy s láskou.

M. Mařák 20.1.2016 1:03

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Co zde tedy děláte?

:-)

M. Mařák 20.1.2016 1:02

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Meditoval jste již někdy? Nemyslím tím jen tu prostou křesťanskou, či nevím jakou prázdnou modlitbu, ale skutečnou meditaci...

J. Anděl 20.1.2016 0:51

Re: O tom šíření bludů

Ano, i proto (tutlání) je to nesrovnatelné. I když ono se vždycky tutlá. Připomnělo mi to teď tutlání žraloků v prvních Čelistech. A tím to nechci zesměšňovat, prostě že to je snad druhá přirozenost těch, kteří rozhodují. Nejen ve filmu, i v každodennosti se s tím setkávám.

A ani častost tutlání ho neomlouvá. Ne, ani dobrou věc nelze podporovat lží (proto někdy prudím s těmi hoaxy, pokud se mi to nezdá). Tu viktimizaci jsem zmínil snad jen pro kontext, protože je to takový jistý kaz na čistotě naší árijské rasy. Ani to však, do třetice, útočníky např. v Kolíně nad Rýnem, neomlouvá.

Právě toto srovnávat s tím, co se děje u nás doma, je těžké.

Ale připomnělo mi to ještě můj nedávný příspěvek na to téma, jak by bylo někdy potřeba odložit korektnost a že ne všechno by se nám líbilo. No, obvinit oběť je na jedné straně zlé, na druhé straně obvinění mužů za každé kouknutí (viz francouzský průzkum, podle kterého se každá žena - sto procent dotázaných - cítila někdy sexuálně obtěžovaná v hromadných prostředcích), to nám tak nějak bere ty koule, co nám je furt cpe paní Franková. Ono s koulema se na jednu stranu dobře brání, na druhou stranu těžko zůstává absolutně netečný ke každé i třeba nevědomé nebo dokonce špatně pochopené erotické výzvě. Je to o vyváženosti, spíš než o vytvoření Nového dokonalého muže, který vždy ví, co je jeho povinností a kam nemá nikdy vstoupit, aniž by se třeba jen zeptal.

R. Brzák 20.1.2016 0:51

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Děkuji za dobře míněnou radu - jen nevím, jestli má být mým přáním být produktivní právě zde, na netu...

R. Brzák 20.1.2016 0:49

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

prosím, nesmíte tak zhurta - ještě se Vás uleknou...

Ano, za bližní jistě lze uvažovat vše kolem sebe - tedy boha (nikoliv Boha, byť i "ten" je součástí)

a dost už fantazírování...

J. Anděl 20.1.2016 0:43

Re: O tom šíření bludů

Ježiš to se omlouvám. A to jsem si zrovna dneska říkal, že se snažím odpovědět vždycky na všechno a jak sem dobrej. To by mi paní Varadinková dala :-(

Leda bych si nezaškrtnul možnost "zasílat emailem přímé reakce". To se snažím si zaškrtávat a pak případně odpovídat.

Takže jak byla ta otázka?

A ještě jednou sorry.

M. Mařák 20.1.2016 0:30

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Pro mne i každý šutr, každá rostlina i strom a podobně.

Nepojmenovatelné neznámo vibruje vším na této planetě.

M. Mařák 20.1.2016 0:26

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Jste příliš květnatě mnohoslovný, řekl bych, což je na na netu kontraproduktivní.

R. Brzák 20.1.2016 0:12

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Nemohu za pana Vandase - ale pro mne je bližním přinejmenším každá lidská bytost na zemi. Nevidím důvod si myslet, že Ježíš uvažoval jinak...

R. Brzák 20.1.2016 0:10

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Mohu říci, že miluji sebe, když si dovolím nezodpovědné jednání? Vždyť mne v dlouhodobém důsledku poškodí!

Mohu říci, že miluji bližního svého, když mu dovolím aby se choval nezodpovědně, například tím, že mi usiluje o život? Vždyť, zabije-li mne, za prvé přijde o mou přítomnost v jeho životě - a já ho chci milovat, tedy můžeme spolu budoucnu obchodovat. Za druhé, mám-li nějaké blízké, budou i oni usilovat o jeho život, či po něm chtít náhradu života mého. Za třetí, nenaučí se vycházet se svým bližním, takže mu bude zbývat jen cesta zabíjené bližních - a dříve, či později, natrefí na stejného, jako je sám...

Já samozřejmě nejsem kněz, abych si uzurpoval moc měnit kohokoliv - toto je můj výklad platný pro mně.

M. Mařák 20.1.2016 0:08

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Navzdory tomu křesťanskému taťkovi Ježíši ukřižovanému...

:-)

Ehm.

M. Mařák 20.1.2016 0:05

Re: ad pan Klouda, pan Vandas a paní Kombercová -

Pan Vandas jako správný Dostojevského Běs brzy vloží bombu pod Františkovo papafáro.

:-)

R. Brzák 20.1.2016 0:03

Re: Tak já se nenávidím....

Pokud jste si nandal teď, tak s Vámi souhlasím - je to bestiální, já bych takhle neusnul aspoň do tří...