25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MÉDIA: Smrdutá stoka české novinařiny

Že existuje něco jako web Parlamentní listy, jsem zjistil úplně náhodou. Na Facebooku jejich články sdíleli lidé, kterých si sice vůbec nevážím, ale ze zajímavosti je mám v „přátelích“ (uvozovky jsou důležité).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Skotnica 21.1.2016 10:20

Re: Parlamentní listy

Hm.Česká žurnalistika - jak se to vezme. Já ironicky.

B. Hamáček 21.1.2016 0:01

Re: Novinář pan Brezina

MARTIN KOLLER JE STARÝ BOLŠEVIK, KTERÉMU NEVĚŘÍM ANI SLOVO. TOŤ MÁ ZKUŠENOST.

B. Rybák 20.1.2016 20:59

Re: Novinář pan Brezina

Souhlasím!

J. Mrázek 20.1.2016 20:54

Také podepisuji.

Problémem českých novinářů v "běžném tisku" je jejich přesvědčení, že čtenáři mají IQ do devadesáti a zadání, které mají od "návrháře" s touž představou tak zákonitě naráží na posměch a opovržení za primitivní manipulace a lhaní. Leč politická korektnost se nosí a tak situace bude dál stejně tristní ... připomínáto doby minulé, kdy šlo kupovat jedině Rudé právo, protože tam se dalo číst mezi řádky z mnohem většího objemu informací, ještě nepřežvýkaných dalšími novinami a také mlelo jen na tu jednu jedinou správnou notu, bez ohledu na fakta ...

J. Matuška 20.1.2016 20:43

Re: Dobře, že existují Parlamentní listy

Paní Varadinková, děkuji za Vaši solidní analýzu PL. Jenom se potvrzuje, že Češi nejsou tak hloupí a dokáží ocenit pořádnou novinařinu. Počet návštěvníků neustále PL roste. Podíval jsem se dneska na www.g.cz a docela mi to stačilo.Mrzí mě, že Ivan Brezina se nyní tak projevuje. Měl jsem ho rád...

Otisknout článek o pomočení prezidenta republiky je ubohé

J. Matuška 20.1.2016 20:36

Re: Novinář pan Brezina

Podepisuji.

K. Luboš 20.1.2016 20:24

Od Parlamentních listů....

...by se mohla zkrotlá česká hyperkorektní media jenom učit.

J. Kraus 20.1.2016 19:49

Novinář pan Brezina

se zřejmě nikdy nepodíval na úvodní stránku Seznam.cz, kde je hned nahoře odkaz na „deníky“. Dost lidí začíná právě kliknutím na tenhle odkaz. Pokud jsou články pana Breziny chráněny autorským právem, proč nežaluje? V mém oblíbeném oboru, který nemá nic společného s politikou ani technikou, jsou přispěvatelé rádi, když jejich článek někdo přetiskne. Jinak PL suplují něco, co by za normálních poměrů měl zaštítit stát, totiž poskytnutí kvalitních informací a komentářů z celého názorového spektra. Není jejich vinou, že v té konfrontaci má emočně vypjatá Pravda a Láska většinou pěnu u huby a vzbuzuje útrpnost. Kdo se snaží, poctivě snaží, dohmátnout se u těch sluníčkářů a vítačů něčeho kloudného, logického, racionálního, nenajde ale na celém webu nic.

Co je na PL původní a co převzaté, se dá lehce poznat, případně najít původní zdroj, aby čtenáři nějaký autorův článek neunikl. Někdy to dokonce funguje tak, že PL mě převzetím článku upozorní na polozapomenutého autora. Do PL přispívají kvalitní lidé, kteří by asi někam na Euportál nešli. Třeba v televisi zakázaný Martin Koller s osobními zkušenostmi z muslimských zemí, zkušenostmi získanými denním stykem s lidmi. Jeho jeden odstavec vydá za rozbory několika vagonů analytiků a říká soft formou totéž, co technici a montéři, kteří kdysi v těch zemích stavěli elektrárny a rozvodny.

H. Gene 20.1.2016 19:44

Re: Já fakt nevim,

Není to tak. Jenom sprostě vykrádaj.

H. Gene 20.1.2016 19:42

Re: Pane Brezino,

Jistě se tam zapojuješ i do plodné diskuze...

P. Kmoníček 20.1.2016 19:12

Re: Stoka novinařiny?

Pane Hanzlíku,přesně jak píšete.

P. Kmoníček 20.1.2016 19:10

Parlamentní listy

jsou příšernost,která se mimo jiné líbí našemu prezidentovi.

F. Žůrek 20.1.2016 19:09

"Na každém šprochu pravdy trochu"

Když logicky domyslíte citované tvrzení, tak zjišťujete, že pravda i lež jsou rovnocenné. Takže co s tím?

Mít vlastní rozum! Rozpoznat, co je v pořádku a co není. Kritické myšlení značí, že dokážete analysovat mediální tvrzení a na základě svých zkušeností či předpokladů dokážete nalézt podstatu daného problému či nějakou tu pravdu.

B. Rybák 20.1.2016 19:08

Skvělé doporučení !

To, že "Parlamentní listy" dostaly anticenu Křišťálové lupy především zásluhou porotců ze současné TV za jevy, které před tím kritizovala naše TV je dostatečným doporučením pro ně!

http://kristalova.lupa.cz/2014/porota/

B. Rybák 20.1.2016 18:31

Re: Dobře, že existují Parlamentní listy

Souhlasím s Vámi paní Varadinková!

J. Mrázek 20.1.2016 18:01

Re: Dobře, že existují nejen P. listy

Šp=atný není ani -psáno celé pozpátku kvůli automatu na mazání -gro.cevadevz . Byť má málo článků a vybírá si i mírně zprofanovaná témata, kdo za vším na světě stojí, ale to se dá přejít a jsou tam mnohdy věci jinde nedostupné a utajované...

J. Mrázek 20.1.2016 17:46

Jo, lhaní autorovi už neprochází

A navíc je veřejně pro srandu králíkum .... jen tak dál!

V. Petřík 20.1.2016 17:44

Parlamentní listy

Souhlasím s Vaším názorem! Opravdu něco české žurnalistiky nedůstojné!

M. Varadinková 20.1.2016 16:24

Re: Dobře, že existují Parlamentní listy

5) ptají často se na různá aktuální témata stejnou otázkou politiků (vesměs poslanců či senátorů) z různých stran, takže si člověk může udělat přehled o tom, jak se ten který politik (ta která strana) staví k různým aktuálním problémům.

6) přinášejí i dost obsáhlé informace o tom, co který politik řekl v různých rozhlasových či televizních besedách, takže si člověk může udělat obrázek, i když daný pořad zrovna nesledoval.

7) přinášejí ještě týž den i to, o čem mluvil nějaký politik třeba v nějakém tištěném periodiku.

8) bývá tam i hodně původních rozhovorů s mnoha politiky i dalšími osobnostmi. Jestli jim ty osobnosti za to platí, o tom silně pochybuju.

9) bývají tam někdy i analýzy různých expertů, psané přímo pro PL, zpravidla obsáhlejší a fundovanější než to, co nám poskytují veřejnoprávní média. A hlavně ne tak jednostranně propagandistické.

M. Varadinková 20.1.2016 16:14

Dobře, že existují Parlamentní listy

Je sice pravda, že většina článků je víceméně převyprávěných odjinud (z našich i zahraničních médií), ale:

1) jsou opravdu pluralitní, nepřejímají jen jednostrannou propagandu jako většina ostatních médií, ale najdete tam velmi různorodé i velmi protichůdné názory

2) mnohém informace ze zahraničí tam jsou i s několikadenním předstihem oproti ostatním webům typu novinky nebo idnes, i oproti rádiím či televizím.

3) mnohé zajímavé komentáře a názory ze zahraničních médií by člověk jinak těžko hledal a těžko louskal z cizí řeči, protože na to nemá ani dost času, ani dostatečnou jazykovou vybavenost

4) u všech převzatých či převyprávěných článků bývá uveden odkaz na zdroj, takže se každý může přesvědčit, zda to PL zkreslily nebo ne (moje zkušenost je, že nezkreslují)

J. Hanzlík 20.1.2016 14:30

Stoka novinařiny?

Podle bulvárně atraktivních titulků? Obsahem otiskovaných článků? To asi ne. Na "smrdutou stoku" by to nestačilo.

Kdysi jsem stránky PL navštěvoval a také se pokoušel trochu podepřít diskusi a troufám si říci, že se to chvílemi i dařilo sem tam s několika málo jedinci, schopnými držet téma, ale nakonec i když jsem se často zasmál, jsem to nakonec vzdal pro nesnesitelný žargon některých aktivních nočníkářů.

Teď jsem se tam namátkově podíval díky autorově odkazu a musím říci, že diskusní rubrika je teprve tou pravou uleželou stokou a dokonce se mi jeví horší, než jsem ji původně znal.

Rudý koutek a hnědý žlábek, u kterého se shromažďují parlamentní potenti. Jinak bulvár mi nevadí, protože na něm nijak názorově nevisím a pro ty, kteří ano, mám pochopení.

S. Netzer 20.1.2016 11:57

Zajímalo by mně,

kdo je na téhle bulvární žumpě autorem těch "poutavých" titulků.

S. Netzer 20.1.2016 11:55

Zajímalo by mně,

V. Říha 20.1.2016 11:41

A co oficiální média,

jako např. ČT, Aktuálně, iDnes aj? Ta manipulaci a podvod na čtenářích neprovádějí? Obávám se že ano, a navíc že manipulativní zprávy vytvářejí. PL zprávy jen přebírají.

J. Matuška 20.1.2016 11:12

Re: Vynikající reklama,

Gr8!

J. Matuška 20.1.2016 11:11

Re: Parlamentní listy

Gr8! Je to nakonec vidět i na návštěvnosti PL.

P. Švejnoch 20.1.2016 11:10

Re: Pane Brezino,

Drahý pane Malovče, nevím, jak jste došel k závěru, že mě NP musí strašně trápit. Ale i kdybyste byl schopen mi svou dedukci vysvětlit, obávám se, že na Vaše laskavé doporučení, co bych měl či neměl dělat, nedbám. Možná bych ještě mohl rozšířit svoji větu ve smyslu, že nedbám na Vaše laskavá doporučení stejně jako nedbám na Vás, a možná bych mohl použít i expresivnějšího slovesa.

Co tam máte dál, pane Malovče? ;-)

J. Matuška 20.1.2016 11:09

Re: Pomočený Zeman se šíří jako oheň, který nelze zastavit

Pane Švrčku, mně je 80 let... Všimněte si, jak reagoval pan Frauknecht...

A. Alda 20.1.2016 11:08

Parlamentní listy

jsou výborným zdrojem informací. Nepřekrucují, nemlží, nefalšují a otisknou každý názor bez cenzury. Žádní bidelníci, ale skuteční novináři.

Z. Švrček 20.1.2016 10:46

Re: Pomočený Zeman se šíří jako oheň, který nelze zastavit

Bóženku, v jeho věku si občas učurne kdekdo. Nejde zde snad ani o to, že by se pomočil, či došlo k samovolné inkontinenci, vypadá to spíš jako by ještě větší, než malé množství kapek ujelo ve chvíli, kdy měly už dávno vypadnout, ale opozdily se. I mně se to stává, zejména když od pisoáru příliš spěchám. Prostata nevydrží býti bezchybně funkční v každém věku a u každého jedince. A dělet si z toho špundus je malinko nedospělé. Šak počkajte!