16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Řízená invaze dětí

U takto dráždivých témat se stává, že se někteří čtenáři rozčílí kvůli něčemu, co v článku nestojí. Proto nejdřív výslovně zmíním, co nezpochybňuji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 17.1.2016 22:45

Re: Proč to řešíte?

Neřeší, žvástá.

Š. Hašek 17.1.2016 20:23

Re: Infantilizace kaváren?

Asi tak.

Byly doby, kdy rodiče zvládli x potomků ve výletní restauraci. Párek, pivínko, malinovka. A bude klid!!

Byl jsem svědkem, jak čtyři dospělí nezvládli tři "miloučké ťutínky". Přiznávám, že jsem nebyl schopen zorganizovat "domobranu", která by ty novoobčanyšabatová vypakovala na ulici!!! Byli bílí, ale freecoolin hovada!!!!!!

Omlouvám se tímto tehdejším hostům odpolední kavárny.

Š. Hašek 17.1.2016 20:16

Re: Proč to řešíte?

Skoro bych to, tedy mezi občany, ve večerní diskusi řešil.

Právě proto, aby se toho nechopili "určovači všehomíra", kteří nám předepíší i barvu ponožek do kavárny!

Asi si rozumíme.

J. Anděl 17.1.2016 13:46

Re: Tak jste si

Kdyby byl článek o tomtéž, jako článek o kouření, pak by zněl: já zákazník chci u vás kouřit a vy se tváříte, že kavárny nejsou určeny ke kouření a kouření se tam nehodí, navíc mi to neřeknete, když tam jsem, ale pak si na mě stěžujete.

Což by asi ale nedávalo moc smysl.

Není tam nic, co by se týkalo nějakého nařízení či zákona, nějakého nucení majitelů podniků podřídit se rozmarům zákazníka. Je to nesouhlas s obecnou myšlenkou, že děti do kaváren nepatří, a též podotknutí, že pokud jde o zlobení, pak nelze paušalizovat. Zároveň autor uznává, že je majitelovým právem zařídit se podle svého, jeho právem pak je, aby se mu to nelíbilo a daný podnik nenavštěvoval.

J. Brunner 17.1.2016 3:07

Proč to řešíte?

Jen si vykoledujete opět nějaký nový, "svobodnější" a humanističtější, přiblblý zákon.

J. Hanzlík 16.1.2016 21:08

Infantilizace kaváren?

Pracně jsem se snažil uhodnout smysl článku a nepodařilo se mi to. Spící nemluvně, nebo nutně přítomné děti v doprovodu rodičů, klientů kavárny, kteří je nemohou momentálně někde "odložit", to by snad neměl být problém, ale zlomyslná demonstrace individuí, kteří jen omylem nesou označení rodiče a zcela evidentně nezvládají svoje dobře živené dětí, které dominují v prostoru kavárny svým pravěkým řevem, je nesnesitelnou zátěží pro osoby, které disponují mozkem a prokazatelně ho v té chvíli užívají. A to prosím říkám, jsa otcem a dokonce i dědem.

J. Schwarz 16.1.2016 18:41

Totéž byste,

pane Kašpárku mohl tvrdit o opilcích - pokud si myslíte že opilci do restaurace nepatří, pak z ní odejdou nanejvýš slušní lidé co mají malou špičku ale opravdu agresivní ožrala zůstane. To je stejná logika jako když tvrdíte že z kavárny odejdou lidé se slušně vychovanými dětmi zatímco blbec s otravnými spratky zůstane. Možná by stačilo vyhlásit pravidla chování v kavárně, kdo je dodržuje může zůstat, kdo ne bude vykázán. Může být že jako host zůstane šimpanz a pan Kašpárek bude se i svým stylovým notebookem Apple vykázán.

Ś. Svobodová 16.1.2016 17:50

Re: Chápu vaši uraženost, autore.

a ješte: Tomu co děláte se opravdu říká veřejné kamenování. Mezitím co ona kavárnice povšechně sdělila, že podle jejího názoru děti do kavárny nepatří a sdělila i proč si to myslí (jde i o bezpečnost dětí), vy jí prostřednictvím odkazů přímo identifikujete a škodíte.

Ś. Svobodová 16.1.2016 17:43

Chápu vaši uraženost, autore.

Od vaší oblíbené kavárnice jste se dozvěděl, co si myslí o dětech v kavárně a nemůžete to rozdýchat? Rada zní - tak tam nechoďte. Tomu se říká ruka trhu. Názor není trestný čin (zatím).

S. Cinkl 16.1.2016 17:35

Nestrkat rypák do soukromých věcí.

Zasahování státní moci do vztahu "hospodský"-host by mělo končit kvalitou podávaných nápojů, jídel a kontrolou hygieny. Do všeho ostatního nemá stát strkat rypák dokud nedojde k újmě na zdraví nebo majetku. A pokud někdo není vpuštěn do soukromého zařízení nemá míti právo toto vymáhat.

R. Tichý 16.1.2016 16:32

Pane Kašpárku, děkuji Vám

Je báječné, že jste se rozhodl nadále nekomentovat politiku a budete se zaobírat jinými důležitými tématy.

Š. Hašek 16.1.2016 14:56

Já se divím,

že pro každé jednotlivé chování kohokoliv kdekoliv není již vydán 1cm tlustý manuál. Tedy jako od komise, rozsévačů dobra, Fišerové, Šiklové, Jičínský taky ................

Vždyť jeden teďkonc ani neví jak si má sednout v tramvaji, aby nezpůsobil nějaký útok na integritu novovobčana!!!!

To jsou mi starosti, hlavně nevzít za flígr malomládežníka od stolu vedle, co nám vylije kafe rámci "skupinových bojových her".

Jak já seděl v kavárně za mlada, ani jsem nešpitl a jen jsem zíral, kam mě to vzali "do světa dospělých". A bez dechu jsem poslouchal - kam se hrabe občanská výchova později na ZDŠ!!!! To se diskutovalo, debatovalo.

Š. Hašek 16.1.2016 14:45

Re: Hm

Odlehčeně - domnívám se, že v rámci "výchovy do reálného světa" jest třeba navštívit s dítky i mírně modromlhavou kavárnu. Ne často. Málo. Hawelka Wien.

I mírně mlhavá kavárna jest přeci svět. Záleží ovšem na kávě, malinovce/sodovce a Obstschnittu!! Nebude nás přeci buzerovat nějaká komise, mě tedy ne!!

P. Lenc 16.1.2016 14:02

Re: Tak jste si

Veřejný prostor tam sice není, ale článek i po novém přečtení mne opravdu nenutí napsat něco jiného.Nemluvě o tom, že zákon o kouření jak správně uvádíte je o tom samém.

J. Anděl 16.1.2016 13:41

Re: Tak jste si

Myslím, že jste článek nepochopil. A například "veřejný prostor" a v něm vůbec není použit. Chápu, že se možná v duchu pořád hádáte s obhájci zákona o zákazu kouření, ale tady v tom případě by stálo za to nejdříve pozorněji číst.

Š. Hašek 16.1.2016 10:11

Re: Nevychované děti

Samozřejmě, máte pravdu. Jednoduše a vtipně napsáno.

Š. Hašek 16.1.2016 10:10

Re: To nejzákladnější

Rovněž tak.

Š. Hašek 16.1.2016 10:10

Re: Mě na tom celém irituje jedna skutečnost:

Asi tak.

P. Lenc 16.1.2016 10:09

Tak jste si

pane Kašpárku zase zablábolil.Mělo by být normální, že jako majitel kavárny nebo hospody budu já určovat, koho do svého zařízeni pustím, nebo nepustím.Je to můj majetek, já se o něj starám, platím daně a jenom na mně záleží, jestli budu prosperovat nebo ne. Bohužel, kašpaři jako vy a je jejich hodně, má představu silně socialistickou.Tu známou "co je tvoje, to je moje, co je moje, potom ti nic není".Pokud budete blábolit něco o "veřejném prostoru", v tom případě dejte na net svou adresu, aby se k vám mohli nasáčkovat, třeba jenom na oběd lidé, kteří vám byt zaprasí, případně jejich "slušně vychované" děti způsobí nějakou tu škodu.Chcete tvrdit, že váš byt je něco jiného než SOUKROMÁ kavárna nebo hospoda?Pokud ano, tak jste to to, o čem píši výše.Socialista, prostě levičák.

V. Šiška 16.1.2016 9:33

Mě na tom celém irituje jedna skutečnost:

Copak jsou kavárny státním majetkem? Neproběhlo tu nějaké utajené znárodnění?

Tak proč stát kecá kavárníkům a majitelům restaurací do toho, kdo má přístup do JEJICH zařízení, kdo JEJICH restauracích a kavárnách smí kouřit atd. ???

M. Koutný 16.1.2016 8:48

To nejzákladnější

vám stále uniká. Děti (opilci, kouření, striptýz, dosaďte cokoli dalšího) patří tam (a jen tam), kde to strpí MAJITEL. Jen ten má právo říci ano nebo ne. Vy máte na vybranou, zda do podniku jít nebo nejít, a když zvolíte, že vejdete, nestěžujte si.

Jenže to je něco, co je téměř nemožné vysvětlit levičáckým světa spasitelům, jako jste vy. Vy jste pro dobro druhých ochotni obětovat cokoli, včetně jejich majetku a životů.

L. Křivan 16.1.2016 8:03

Nevychované děti

nepatří nikam. Ani do kavárny. Dobře vychované děti jsou v každé kavárně vítány. Všude, nejen v kavárně.

P. Sulc 16.1.2016 2:40

Re: !

Nadavat se nema, ale nekdy to opravdu jinak nejde a tento clanek je ten pripad. Taze naprosty souhlas.

J. Jurax 16.1.2016 0:46

Hm

děti do kaváren vskutku nepatří. Protože v kavárně se kouří. Nekouří-li se, nejde o kavárnu, nýbrž o cukrárnu; tam ovšem děti patří.

I. Dekyský 16.1.2016 0:34

!

Blbče...