19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

Ještě nezačal platit a už ho budou měnit

Jde o zákon o hlášení, o novou šikanu, která tvrdě dopadne hlavně na menší živnostníky a podnikatele, kteří nemají rozsáhlé byrokratické kapacity. Nová agenda s krajně nejasným účelem je zatíží přinejmenším pracovně, pokud budou starost o novou státní šikanu zadávat účetním firmám, pak finančně. Elektronická evidence ještě neprošla díky odporu opozice připomínajícím boj Moravanů u Hvězdy v roce 1620, je ale otázka, jak dlouho ještě vydrží vzdorovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 11.1.2016 23:21

ad paní Netzer 11.1.2016 13:40 "Ten myslící, který se...

...dopouští nemyšlení, má strach, nebo je prodchnut láskou k bližnímu?"

Děkuji za otázku k věcí - samozřejmě, že nemyšlení je projev strachu. Jako každé tabu.

To neznamená, že je nějak záslužné, když při uvažování nad Islámem paušalizujeme. Tak se člověk nutně dopouští nepřesností a pravděpodobně i velkých omylů. Horší je však si nějaký způsob uvažování předem zakázat - jak jste to ve svém příspěvku navrhovala, z pochopitelné obavy před možnými chybami.

R. Brzák 11.1.2016 23:17

ad pan Anděl - "Můj hypotetický ...muslim...

... chápe korán jako láskyplné upozornění na možné peřeje, nikoliv autoritativní zákaz, za jehož porušení má snad nedej Alláh následovat bičování, kamenování nebo třeba veřejné odsouzení na Neviditelném Psu."

Proč hypotetický? Takovým muslimem můžete být klidně Vy - stačí upřímně vyslovit šahádu. Vy, stejně jako já, si dovedete v Koránu vyhledat a jako relevantní pro sebe vybrat všechna upozornění na peřeje a nenecháte se od páchání vlastních chyb, tedy od života, nijak odradit autoritativními zákazy a exemplárními tresty, o jejichž přítomnosti v Koránu mluvit netřeba. Tento odstup jsme získali díky nějakému svému vývoji v určitém prostředí. Toto prostředí je z duchovního hlediska zaštítěno zásadní hodnotou - bezpodmínečně odpouštějícím milujícím bohem. My se nemusíme obrazně, ani ve skutečnosti skrývat před svým Alláhem (či jeho součástí, to jest svými sousedy). My z něj nemáme strach, ani na podvědomé úrovni.

Takový muslim, jakým byste mohl být Vy, snáze vyroste v naší společnosti. Proto je také izolovaný muslim v křesťanské společnosti v podstatě tím, co popisujte. Zejména tehdy, když mu jeho muslimství nedává moc nad druhými lidmi - protože jeho okolí je sekulární a akcentuje svobodu a odpovědnost, nikoliv náboženskou citlivost. Je takové prostředí v společnosti muslimské?

Pohrávám si s myšlenkou na "myslimizaci" české společnosti. Prostě bychom všichni, vyslovili " Lá iláha illálláhi wa Muhammadun rasúlulláhi". Upřímně, protože je historický fakt, že Mohamed je prorokem Alláha, s vírou, protože je-li bůh, tak je jen jediný, tudíž není boha kromě boha (zrovna jsem se stal muslimem...). Pak bychom mohli spolu reformovat Islám, jakožto další odnož Islámu, založená na kritickém (proto "myslimizace") výběru toho, co je jen upozorněním na peřeje a s odmítnutím strachu diktovaného zákazy a násilím. Ale nepřestali bychom přitom být křesťany - v čemž nevidím problém pro sebe, ale jistě se najde dost kritiků i u nás, v naší společnosti - natož v té muslimské...

M. Martinovská 11.1.2016 23:57

Re: ad pan Anděl - "Můj hypotetický ...muslim...

Pane Brzáku, jediná nesnáz: myslím, že v případě islámu píšete nutně o něčem, co neznáte. Myslím, že náboženstvímůžete poznat zevnitř, když ho žijete. Myslím, že je to příliš různorodé náboženství a vnitřní pohnutky (strach, ne-strach) jsou přliš skryté, než aby je bylo možné takhle snadno hodnotit.

My - pokud myslíte "my" - obyvatelé české kotilny, především v 90 % tu v Boha nevěří, čili se ho ani nemůžou bát, je jim lhostejný. To není opak strachu.

R. Brzák 12.1.2016 0:20

Re: ad pan Anděl - "Můj hypotetický ...muslim...

Já s Vámi souhlasím, píši panu Andělovi v rámci naší delší diskuze - toto hypotetické je všechno ,včetně i Vašich představ o islámu.

Nesoudím totiž muslima na základě jeho muslimství. Jediné,co mohu dělat je nahlédnout na jeho lidství (také proto, že jsme nevyrostl v muslimském prostředí). Snažím se na něj nahlédnout stejně, jako na sebe. Proto i používání konceptu strach/láska (nestrach by byl lhostejnost, ale ta neexistuje).

Právě tak neexistuje česká kotlina bez věřících. Možná ne v Boha či Alláha, to souhlasím. Ale všichni víru máme - ve smysl života, s dalšími lidmi. Místo modliteb a ceremonií ji vyjadřujeme tím, že se snažíme žít. Jestliže je Bůh, pak je naším stvořitelem i s naší láskou k životu. Pokud se tedy snažíme žít, pak naplňujeme Boží plán. To je jistě pro Boha, pokud mu na takovém hodnocení záleží, ta největší bohoslužba, vedle které jsou chrámy a ornáty směšným divadélkem a církve jen tkanivem moci.

Všichni v České kotlině jsme příslušníci církve všedního dne.

J. Anděl 12.1.2016 0:28

Re: ad pan Anděl - "Můj hypotetický ...muslim...

No, a jak píšete, připomíná mi to - který to byl, co říkal, že je takový ateista, až se bojí, že ho pánbůh potrestá?

To je ovšem jiná stránka náboženství.

K. Němec 12.1.2016 0:47

Re: ad pan Anděl - "Můj hypotetický ...muslim...

Cimrman

J. Anděl 12.1.2016 1:01

Re: ad pan Anděl - "Můj hypotetický ...muslim...

No prosím, on to byl přímo On. :)

K. Berka 11.1.2016 22:53

Kdo uhádne, čí je to propaganda?

Fotografie použité v korporátnych masmédiách na opísanie hladu v sýrskom meste Madaja (Madaya) boli sfalšované, použité z iných konfliktov alebo oblastí. Najväčším klamstvom bolo použitie fotky európskeho narkomana a bezdomovca z roku 2009 ako hladujúceho Sýrčana : http://www.globalresearch.ca/madaya-more-fabricated.../5500297

O. Kadlec 11.1.2016 21:58

Dámy a pánové,

jedéém!

http://brno.idnes.cz/velka-cena-v-brne-pokracuje-ddp-/brno-zpravy.aspx?c=A160111_165901_brno-zpravy_tr

P. Boublíková 11.1.2016 22:05

Re: Dámy a pánové,

Idiot Hašek a hovado vokral... Začínat se bude 21. srpna, taky dobrý.

O. Kadlec 11.1.2016 22:14

Re: Dámy a pánové,

:-) to asi budou vaši miláčci...

Ale důležitý je, co udělali. GP žije.

Co to ale bude znamenat pro zbytek sezóny, to jsem zvědav.

R. Veselý 11.1.2016 21:56

Mimoňské vedení EU

Facebook zablokoval stránku "Islám v České republice nechceme". Junckere, Merkelová, Hollande - jděte už do hajzlu !!!

M. Mařák 11.1.2016 22:06

Re: Mimoňské vedení EU

Dodnes jsem si myslel, že je ten majstrštyk na celosvětové státní fízlování lidí soukromá firma. Dnes jsem díky Vám prohlédl. Děkuji.

J. Václavíková 11.1.2016 22:48

Re: Mimoňské vedení EU

:-)))))))))

Tady člověk nestačí zírat prakticky neustále!

K. Němec 11.1.2016 23:13

Re: Mimoňské vedení EU

Není důvod, aby ten majstrštyk vlády nevyužily. Nebo se pletu?

P. Klouda 11.1.2016 22:09

Re: Mimoňské vedení EU

Je k dispozici náhradní stránka: https://www.facebook.com/ivcrn.news/

M. Vondráček 11.1.2016 21:54

to si jako stěžovali

že jim ty Němky nechtěly dát ??

A. Trick 11.1.2016 21:40

Radim Uzel perlí

Muslimský muž celý život nevidí odhalený ženský obličej a ani vlasy a najednou v hluboké noci vidí ženy s odhalenými obličeji, že je to pak pro něj, jako by viděl ty ženy nahé. Takže je pak úplně logické, že to má za následek sexuální agresi. To je něco podobného, jako když je nějaký člověk vychováván v přísné katolické morálce a souloží pouze v pyžamu a po tmě a pak se stane ministerským předsedou a vidí najednou nahou ženskou. Že pak padne i vláda, je úplně logické...

R. Veselý 11.1.2016 21:43

Re: Radim Uzel perlí

Nahatou Nagyovou viděti, zlé sny týden míti :-)

P. Spáčil 11.1.2016 21:47

Re: Radim Uzel perlí

(:-))

P. Klouda 11.1.2016 22:06

Re: Radim Uzel perlí

Kdo Vám vyprávěl pohádky o přísné katolické morálce a souložení v pyjamu?.. 8)

A. Trick 11.1.2016 22:29

Mně?

Všem, kteří si to přečtou.

P. Klouda 12.1.2016 8:58

Re: Mně?

Já se tou úsměvnou otázkou chtěl zeptat, kde to ten p.Uzel píše ~ díky značné ospalosti už jsem neformuloval tak, jak bych chtěl a měl; proto taky reaguji až dnes... 8)

R. Brzák 11.1.2016 23:22

Re: Radim Uzel perlí

Vypráví pan Radim Uzel...

K. Janyška 11.1.2016 21:23

Už vám konečně dochází, že EU je zločineckou organizací,

:

Autor: K. Janyška Datum: 11.1.2016 9:46

která Evropany zbavila jejich národních států, takto jedině možných správců povrchu Země a prvků rostlého spontánního řádu Evropy a světa, které jediné jsou schopny sebeobrany a obrany svých občanů ? Jak dlouho s tím tady po vás házím ? Dzp.

K. Němec 11.1.2016 21:30

Re: Už vám konečně dochází, že EU je zločineckou organizací,

EU ne. Lidé kteří jí vedou a uzurpují si moc ano.

R. Tesařík 11.1.2016 22:07

Re: Už vám konečně dochází, že EU je zločineckou organizací,

Taky kdysi nějteří říkali KSč není špatná, jenom ji vedou špatní lidé.

K. Němec 11.1.2016 22:35

Re: Už vám konečně dochází, že EU je zločineckou organizací,

Před časem tedy takhle národní státy rozpoutaly dvě světové války a byly stejné zločinecké organizace?

EU jako původní projekt na spolupráci není špatná myšlenka.

R. Tesařík 11.1.2016 23:04

Re: Už vám konečně dochází, že EU je zločineckou organizací,

myslíte SSSR?

K. Němec 11.1.2016 23:15

Re: Už vám konečně dochází, že EU je zločineckou organizací,

Ti rozpoutali první i druhou světovou?

Zajímavé dějiny.