25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

FEJETON: Das Auto

Marketingoví analytici pro to jistě mají vysvětlení a byli by schopni pomocí Excelu a Powerpointu vše náležitě objasnit. Já si ale budu zcela soukromě a laicky hýčkat to svoje vysvětlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Ševeček 7.1.2016 22:32

Re: Nedávno jsem četl informaci,

Borgward

S. Ševeček 7.1.2016 22:31

Re: Mám pocit, že svět potěšilo, že i Němci nejsou tak

Němce má rád celý Svět !

M. Pivoda 7.1.2016 21:59

Odpověď žvanilům

Solární panely žádný komín určitě nemají.

Kromě přímého současného řízení firmy jak Tesla Motors tak i Space-X, je Elon Musk také ve správní radě firmy Solar City. Proč? Solar City vyrábí jak levné solární panely tak i zařízení na uchování kolísající energie ze solárních panelů. Kromě toho i samotný elektromobil slouží jako zařízení na uchování solární energie.

Při současném technologickém trendu bude energetická potřeba celého lidstva uspokojena do dvaceti let už jen ze solárních panelů (nehledě na ostatní zdroje). Pouze čeští hlupáci, včetně bývalého předsedy Akademie věd ČR, Pačese, tvrdošíjně prosazují dostavbu Temelína. Pačes k tomu byl evidentně "motivován" firmou ČEZ.

R. Morava 7.1.2016 20:43

Re: Tady na Psu

Samozdřejmě. Aston to napsal velmi dobře.

A. Novák 7.1.2016 18:04

Re: Odpověď žvanilovi

oblíbená lež o tom, že elektromobil nemá žádné emise, je postavena na předpokladu, že elektrárna nemá žádný komín...:o)

M. Pivoda 7.1.2016 17:20

Základní znalosti z vývoje technologie

Každá nová technologie je vždy drahá, je luxusní a kupují ji proto nejdříve jen ti nejbohatší. V dnešní době ale do 20 let od uvedení výrobku trh ceny výrobku klesají progresivně - viz například vývoj mobilních telefonů v posledních 20 letech.

Proč se nové výrobky slevňují? Jednak se vylepšuje technologie (přicházejí nové generace výrobků) a jednak se zavadí hromadná výroba výrobků, která rozmělní vysoké fixní náklady na mnoho výrobků (zákazníků).

J. Brožek 7.1.2016 17:05

Re: Nepodvádět a rozumět technologii v dnešní době

taktak, tohle je přesně styl - však mi vám to prostředí vyčistíme i kdybyste kvůli tomu měli pojít.

Technologie existuje - jen je drahá a nespolehlivá. Co na tom, že? Vždyť když nakonec bude slušné auto stát opět 300 průměrných platů, tak si je aspoň nikdo nebude moci koupit.

Takovéhle ...... by měl dav pověsit na stromy první.

P. Hofman 7.1.2016 16:21

Tady na Psu

...diskutuje řada naprostých mimoňů. Aston je však všechny hravě strčí do kapsy.

J. Aspirin 7.1.2016 14:55

S hlavní myšlenkou článku...

...zcela souhlasím.

S tezí -nesmyslné limity ospravedlňují jejich tajené nedodržování- nikoliv.

M. Pivoda 7.1.2016 14:36

Nepodvádět a rozumět technologii v dnešní době

1. Netrestám, ale někdo to musí zaplatit.

2. Dosažení emisních limitů u dieselů je drahé a nespolehlivé? Pak ale je nejvyšší čas přejít na novou technologii. Saudská Arabie se nové technologie děsí do té míry, že snížila cenu nafty na minimum, aby oddálila svůj odchod ze scény.

3. Ve vedení Volkswagenu sice rozumí automobilům, ale nerozumí umělé inteligenci (UI), kterou využili k oklamání veřejnosti. Navíc ta UI se neustále zdokonaluje, teď prokazatelně exponenciálním tempem. Oklamat veřejnost (například vykazováním nízkých emisí) lze dnes jen krátkodobě.

P. Götze 7.1.2016 14:12

Re: spíš Der Podvod, možná i Die...

Ted nevim, na co konkretne narazite:

- Ze se na to neprislo drive? Ale to vychazite z predstavy, ze na kazdy podvod se prijde. To tady ale nikdo netvrdi ! Proste se na to prislo, koncern o tom roky vedel, ze jde o podvod, pokud se na to prijde. Nekdy se na to prijde, nekdy se na to prijde pozdeji, jindy se na to neprijde nikdy.

- Ze podvadi mene nez ostatni? A jak to vite??? Sam sebe prave usvedcujete z toho, ze priznavate, ze jde o podvod. Dle vaseho nazoru mensi, nez u jinych, ale porad jde o podvod. Dobra, podejte zalobu na ostatbni, pokud mate informace, ze podvadeji taky. Testy delali na koncernovych vozech a na BMW. U BMW propste bylo vse v poradku. Tecka. Kdyz nekdo nekoho jen prizabije, ale nezabije, porad to neznamena, ze se nejedna o trestny cin. Trestny cin je to v obou pripadech.

- Ze se na to melo prijit na zacatku prodeje - ano a ne, pokud zde existuje trvala odpovednost za to, ze produkt proste musi spolnovat jiste vlastnosti po celou dobu zivota (a u emisi to tak je), pak je jedno, kdy se na to prijde, retroaktivita zde proste plati. Opet to neni zadny argument

R. Morava 7.1.2016 14:12

Re: Dekadentní Neviditelný pes

Jenomže ty emisní normy u dieselů se opravdu těžko dosahují, o tom už se skoro 10 let píše. Mají s tím problém evropští i japonští výrobci. A když tak je to drahé nebo nespolehlivé. Podvádět se nemá ale u VW to pochopili tak, že je potřeba projít testem. A to prošli. Nějakou pokutu by přesto dostat měli. Tak 1tisíc dolarů za auto. Ale ADEKVATNI, jako výstrahu do budoucnosti. Ne takovou která výrobce odrovná. Vás bych nechtěl za otce když tak rád trestáte.

R. Morava 7.1.2016 14:01

Re: spíš Der Podvod, možná i Die...

Tomuto podvláknu. Nezlobte se, ale můžu hádat? Asi jste právníci nebo píšete dětské pohádky. Pokud máte technický cit, víte že 99% výrobků je nějakým způsobem ošizeno. Je to kvůli složitým technologím, normám, i proto, že je chtějí lidé levné věci i proto že chtějí výrobci bohatnout. Pokud se podíváte pod kapotu nebo kamkoliv u VW, Škodovky zjistíte, že tady je ještě svět dost v pořádku. Brzdy naddimenzované, nejsou vážné bezpečnostní problem. Jinými slovy podvádí méně než ostatní. Pokud by jste byli tak důslední jako v diesel aféře, museli by Vám vrátit každý výrobek který si koupíte! I kdyby VW podváděl což se nemá s emisemi, měli mít v USA takové mechanismy aby se na to přišlo na začátku prodeje. Rozhodně je to neadekvátní postih a pravděpodobně nekalá praktika konkurence. Divím se že i někteří rozumní Češi takové nefér jednání stádovitě podporují!!!

M. Pivoda 7.1.2016 13:47

Další žvanil

Viz moji odpověď výše.

M. Pivoda 7.1.2016 13:44

Odpověď žvanilovi

Nevím, za koho mluvíte, ale tlacháte bez znalosti věci. Je jednoznačně v zájmu každého občana, který řádně platí daně, aby stát dohlédl na výroce, kteří často usnou na vavřínech a těží jen ze své minulosti.

V USA roli popoháněčů pokroku se staly i zodpovědné soukromé firmy, nejen státní úředníci. Například firma Google (dnes Alphabet) zahájila výrobu a dodávky superrychlého a levného internetu (1Gbite), přestože to není hlavní obor jejího podnikání. Tím Google popohnal spící konkurenci.

Firma Tesla Motors v USA prodává elektromobily (bez jakýchkoliv škodlivých emisí) a svou technologie ani nepatentuje. Takže jednání firmy Volkswagen nemá omluvu.

J. Schwarz 7.1.2016 13:42

Re: Dekadentní Neviditelný pes

O nepoctivost a dekadenci by šlo, kdyby VW ty nesmyslné normy sám tlačil s tím, že by věděli o jejich nesmyslnosti a předem počítali s jejich obejitím... před lety jsem četl scifi povídku předvídající vývoj demokracie, jak v daleké budoucnosti budou vládnout - samozřejmě lidem zvolení - otitulovaní blbci, zatímco ti co skutečně něco umějí budou v pozici jejich podřízených a sluhů.. Svoje si udělají, ale musejí to nastrojit tak, aby to vypadalo že všechno běží podle představ a nápadů vládnoucích blbů. A ejhle - budoucnost je tady dřív než si kdo dokázal představit. Zelené nesmysly, záchrana Planety před CO2, aktivističtí šílenci plundrující pole s kukuřicí a šplhající na kondenzační věže elektráren...

J. Schwarz 7.1.2016 13:32

S tím logem

pravdu nemáte - VW by mohl emblém Renaultu okopírovat a doplnit středovou čárkou, namísto chromové ji vyvést v hráškově zelené... To by bylo radosti u feministů i zelených šílenců...

B. Rameš 7.1.2016 13:19

Re: "Zázraky" nedělají úředníci, ale technologie

Ach ano. V průběhu dějin se ti poučení schopní zastánci "vlády lidu skrze nás" poučili, že zatímco větru dešti se poroučí přece jen blbě, lidem se poroučet dá. Ani na to není třeba moc násilí, stačí to pěkně zabalit tu do nějakého toho dobra pro všechny, tu do nějakého toho zla pro sousedovu kozu. A lidé, okrádaní kde se dá, připravovaní o smysluplnou práci a šikanovaní všemohoucím matkostátem kvůli každé 3,14 tině, tomu nadšeně tleskají, v lepším případě zblble přihlíží. Tož tak.

J. Lepka 7.1.2016 11:32

Nedávno jsem četl informaci,

že tento blbý slogan původně používal Opel. Inu, německá tvůrčí invence.

B. Hamáček 7.1.2016 11:31

Re: slováci

Kia Ceed je vynikající auto , zejména v poměru výkon/cena se nedá srovnat s jinými. Samozřejmě nějaké drobné nedostatky se najdou , ale dokonalé není žádné auto cenově dostupné.

Mám s tímto autem osobní zkušenosti 1. najeto 170 000 km ,2.20 000 km najeto bez zvláštních problémů , oboje 1,6 CRDI (nafta) , vřele doporučuji. Například i vzadu 3 dospělí jedou jako lidi , nikoliv jako sardinky.

P. Papež 7.1.2016 11:27

Nerozumím

Včera jsem viděl v oficiální televizi reklamu, kde stále ještě bylo DAS AUTO. Takže všemu nevěřte.

J. Chaloupka 7.1.2016 11:22

Mám pocit, že svět potěšilo, že i Němci nejsou tak

dokonalí, jak se myslelo. A v Evropě je to taková malá pomstička za způsob vedení EU.

P. Štěpánek 7.1.2016 11:15

Re: spíš Der Podvod, možná i Die...

Pane presne, souhlasim, Aston je v tom krapet mimo, ma bryle hate EU a nic jinyho nevidi. Uz o tom bylo napsano dost a dost, proste wv chtel usetrit a byl je to podvod.

R. Langer 7.1.2016 11:14

Re: Podle pana Nefa

Jo, a taky se mohou vytvářet nesmyslné normy a dotace.

P. Götze 7.1.2016 10:52

Re: spíš Der Podvod, možná i Die...

Samozrejme receno s jazykovou nadsazkou.

A. Novák 7.1.2016 10:49

spíš Der Podvod, možná i Die...

ale Das Podvod určitě ne...

P. Götze 7.1.2016 10:25

RE

Ja to teda vidim uplne jinak:

- jedna vec je sizeni emisi, ktere se podle informaci deje jen v Americe, v Evrope problem neni, OK budiz

- druha vec je trestni odpovednost za podvod - to je zatim rozjednano a vubec nejde o to, jestli upravuji emise nebo ne, ale ze firma pouziva zarizeni pro uvedeni statni instituce nebo zakaznika v omyl. To nema s emisemi nic spolecneho, je to proste podvod nebo priprava na podvodne jednani. uz z toho duvodu, ze Bosch jako dodavatel je jasne informoval, ze to neni pro provozni ucely

- Silene emisni limity - ano, Evropa a EU ma naprosto silene a nesmyslne emisni limity, ALE !!! - kdo ma v Evrope hlavni slovo? Nemci. na koho se vzdy ceka, kdyz se musi neco rozhodnout? (migrace, financni krize, ...) na nemecke rozhodnuti. Jinak receno, jestli ma nekdo vliv na tyto nesmyslne normy, jsou to nemci !!!

- Jinak receno, kdo jiny ma silu v Evrope zmenit pravidla, kdyz ne Nemci? Das Auto to je technicky, ale Das podvod to je trestnepravne. O tom neni pochyb.

M. Pivoda 7.1.2016 10:04

"Zázraky" nedělají úředníci, ale technologie

Nejde o to, že ten limit nařídí úředník, ale že splnění toho limitu nová technologie již dovoluje. Proč v této situaci nepopohnat líné výrobce administrativním úkonem?

Byl jsem v 90. letech v Česku svědkem toho, jak naopak pražští úředníci zbytečně snížili limit na kvalitu vyčištěné odpadní vody, přestože dostupná technologie na trhu již existovala - a dokonce byla i cenově konkurenceschopná. (Spolupracoval jsem tehdy s firmou Ecofluid, takže to vím z první ruky.)

K. Janyška 7.1.2016 9:56

Je to směšné a veřejné vyjádření toho, co se Němcům děje

v hlavách. Podle mne buďto úplně zpitoměli nebo mají něco zase za lubem... Dzp.

M. Vondráček 7.1.2016 9:50

Re: Dekadentní Neviditelný pes

Úředník nařídí nesmyslný limit. To je podle Vás ten pokrok a cesta ke světlým zítřkům ??