25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

Milá povánoční

Neděje se toho hodně, nicméně za zmínku stojí výsledek ankety US Today, kde vyšlo, že lidi pokládají Prahu za nejpříhodnější vánoční místo v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Kadlec 29.12.2015 22:33

To je prča,

takhle se hádat o pravdu a lásku.

Jenže to nejde definovat bez okleštění, vždyť to jsou absolutní hodnoty, ne? To znamená že jsou samy měřítkem.

Proto je taky někteří lidé nemohou snést, nemohou je totiž ani ovlivnit.

S. Lazárek 29.12.2015 22:35

Re: To je prča,

Pro někoho jsou to asi sprostý slova, tak to se nedá holt nic dělat......:-)

M. Prokop 29.12.2015 22:38

Re: To je prča,

Případně zneužitá slova, asi jako když si zelený socan vezme do huby liberalismus.

S. Lazárek 29.12.2015 22:40

Re: To je prča,

Zneužitá slova? Co to je? Jak se dá proboha zneužít slovo??

M. Prokop 29.12.2015 22:42

Re: To je prča,

Snadno. Když někdo dává zažitému pojmu úplně jiný obsah. Ukradne to slovo.

S. Lazárek 29.12.2015 22:47

Re: To je prča,

Ukradený slovo?? Tak to je hustý! Dobrou.....:-P

O. Kadlec 29.12.2015 22:54

Re: To je prča,

Třeba liberalismus ve vašem případě, žejo!

M. Prokop 29.12.2015 23:11

Re: To je prča,

Ano, přesně. Liberál si najednou říká kdejaký zelený nebo oranžový socan.

O. Kadlec 29.12.2015 23:22

Re: To je prča,

No tady akorát vy, pane Prokop, takže máte monopol. Proto tady na Psu slovo "liberál" znamená to, co chcete.

S liberalismem ve skutečné politice to ale nemá mnoho společného.

M. Prokop 29.12.2015 22:37

Re: To je prča,

Řeč nešla ani tak o absolutních hodnotách, jako spíše o jejich politickém ztělesnění. To už lze i ovlivňovat, i snášet či nesnášet.

O. Kadlec 29.12.2015 22:57

Re: To je prča,

Ale ono to nemá žádné politické ztělesnění. Tak jako slunce fakt nemůže za to, že nějací blogeři začali jeho jménem někomu nadávat, tak taky pravda ani láska nemohou za to, že Klaus těmi věcmi, které osobně tedy nemusí, začal mávat na své odpůrce. Jenže ani láska, ani pravda nikdy pozitivně v politice nefigurovaly. Jen jako nadávka od těch, kteří nemají rádi - co? - no ty absolutní hodnoty.

M. Prokop 29.12.2015 23:12

Re: To je prča,

Jenže existují lidé, kteří se tak sami a rádi označují. Klidně jim to zakažte a bude klid,.

O. Kadlec 29.12.2015 23:23

Re: To je prča,

Ne. Nepamatuji se že bych někoho takového potkal. Vždycky to je jen nálepka pro odpůrce.

A. Goldbergová 29.12.2015 22:32

Dovoluji si upozornit na knihu, momentálně není

v prodejnách k mání, ale je připravován dotisk, vyjde 15.1.2016.

http://art.ihned.cz/knihy/c1-63769170-svetlana-alexijevicova-doba-z-druhe-ruky

M. Prokop 29.12.2015 22:33

Re: Dovoluji si upozornit na knihu, momentálně není

Vypadá to dost zajímavě, ano. Jenže si to zaručeně nepřečtou ti, kterým by to prospělo.

J. Slanina 29.12.2015 23:01

Re: Dovoluji si upozornit na knihu, momentálně není

Správně. Tohle Šoustal, soudruh podpraporčík nebo lžidimitrij tedy číst rozhodně nebudou.

M. Mařák 29.12.2015 22:30

IVK je symbol současné pravdalásky

stejně jako Greenpeace, tyto nikým nevolené elity z nepolitické politiky občanské společnosti se snaží působit na správu věcí veřejných mimo klasickou stranickou parlamentní demokracii. To je zhruba vše, co jsem pochopil z dnešní plodné diskuze.

Dobrou noc, vážení přátelé.

M. Prokop 29.12.2015 22:32

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Chesterton měl ještě lepší paradoxy - mimochodem, v dnešní aktuální situaci, znáte "Létající hospodu"?

Dobrou noc.

J. Václavíková 29.12.2015 22:32

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Pravda. Dobrou!

P. Boublíková 29.12.2015 22:38

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Původně jste se ptal co je to "pravdaláska, havliste, vykasana kalhota, slunicka".

Tak to všechno je ivk jak ta pověstná prdel na hrnci.

Dobrou :-)

M. Mařák 29.12.2015 22:42

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Všichni jste jen kličkovali a dávali povrchní definice pravdaláska=sociální demokracie. Mám pocit, že jen já jsem pochopil její hlubinnou podstatu, existuje-li...

:-)

Dobrou.

M. Prokop 29.12.2015 22:44

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Máte s tím Kajanem dost společného. I on je majitelem "hlubinné podstaty".

M. Prokop 29.12.2015 22:43

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Názorný příklad kradení pojmů.

K. Němec 29.12.2015 22:41

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Působí ovšem pouze popisováním a vysvětlováním dějů a stavů tak jak je vidí VK a lidé v jeho okolí. Na tom není nic špatného, to dělá kde kdo a mnohdy s menším přehledem. Ovlivňují maximálně myšlenky.

R. Tesařík 29.12.2015 22:44

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Vy jste ale matlal.

M. Mařák 29.12.2015 22:49

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Vážený pane Tesaříku, rád si s Vámi pokecám o muzice a o vaření.

I. Semrád 29.12.2015 23:33

Re: IVK je symbol současné pravdalásky

Tesák se vyzná i v atletice, o tom žádná.

M. Mařák 29.12.2015 21:53

Pravdaláska je asi tzv. urban legend,

či urban myth. Princip městské legendy je podle Wikipedie stavěn tak, aby posluchač uvěřil, že příběh je skutečně pravdivý, a jako pravdivý je také předáván dál. "Pohádka" pro "děti".

Nic jiného na té údajné pravdalásce nevidím.

M. Prokop 29.12.2015 21:55

Re: Pravdaláska je asi tzv. urban legend,

Kdo nechce, nevidí. Ale máte téma na zbytek večera, když zrovna nefrčí Hayek nebo nacionalismus.

M. Mařák 29.12.2015 21:59

Re: Pravdaláska je asi tzv. urban legend,

To ne, pomalu končím. Explicitní definici pravdalásky jsem se nedověděl a pochybuji, že se ji dovím od Vás, no a navíc zemřel božský Lemmy.