25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SVĚT: Úlety Jeho svatosti aneb Co unese osel

Předesílám, než se pustím v této úvaze dál, že nejsem údem církve katolické. Křesťan jsem, protože na to mám v šupleti lejstro; v době mého zrodu se ještě nevydávaly rodné listy, nýbrž křestní, a tam to stojí psáno, farním úřadem potvrzeno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 11.12.2015 17:09

Papež klimato-alarmistické církve

tuhle prohlásil cosi o hrozící katastrofě, pokud lidstvo nezabrání oteplování klimatu.

Je to hloupost, stařecká demence, a nebo přesvědčení papežského funkcionáře, že ze své stolice :) může kecat úplně do všeho?

J. Jurax 11.12.2015 15:31

Re: Církev není klub vyvolených!

Tak ten automat radši vypněte a spolehněte se na vlastní mozek :-)

J. Škodák 11.12.2015 14:42

Re: Církev není klub vyvolených!

To máte radost,že jste našel zase chybičku,že? Ale já mám také radost! Automatická korekce mně vyhodnotila jako tu správnou verzi Vašeho příjmení Judas a tam bude asi zakopaný ten pes.

J. Svoboda 11.12.2015 13:26

Re: Pane Svobodo, ...

Máte pravdu, že naše komunikace nemá smysl. Pohybujeme se v různých rovinách. Vůbec nejde o papže. Jde o to, že v Evropě začíná být pozdě

J. Jurax 11.12.2015 13:23

Re: Církev není klub vyvolených!

Ale kuš - na univerzitách se studují i gender studie a různé jiné pošetilosti, nejen teologie.

Základem vzdělanosti naší civilizace nejsou svaté knihy četných náboženství, co se jich jen po světě vyrojilo, tedy ani bible. Základem naší civilizace, potažmo její vzdělanosti, jsou vědy přírodní a technické. Bez nich bychom spolu teď diskutovali nanejvýš pomocí poštovních holubů nebo rychlých běžců :-)

Nevím, v zajetí jaké ideologie jste Vy - leda snad nějakého náboženství nejspíše křesťanského střihu. Je to Vaše věc, ovšem zaslepen vírou dopouštíte se běžné chyby podobných zaslepenců - totiž že ten, kdo nesdílí víru v nějaké bohy - specielně pak toho Vašeho boha, zajisté jediného a pravého - musí být nutně zatížen marxismem-leninismem či něčím podobným.

Mmch - ten leninysmus Vám taky udělala automatická korekce, oni vzdělanče?

J. Svoboda 11.12.2015 13:11

Re: Pánové Škodáku i Kloudo!

Pane Škodáku, na jiné téma podle mne píšete Vy. Jestli Vám to nedošlo, je mi to líto. Já proto nemohu udělat víc. Pochybuji, zda jsem na Váš příspěvek vzhledem ke "slušnosti" vůbec měl reagovat.

J. Svoboda 11.12.2015 13:07

Re: Pane Svobodo, ...

Máte svatou pravdu, že mne znepokojuje Vaše vidění Frýbortova článku. Rozhodně mne neznepokojuje to, že jste to tady napsal. Proto o tady přece xistuje. Dmnívám se, že tak jako vy máte nezadatelné právo to tady napsat, já mám nezadatelné právo na to reagovat. Vaše otázky na můj vztah k panu Frýbortovi jsou úplně irelevantní.

O těch lhářích - tady jsme na velmi tenkém ledě. Kdo je khář a kdo ne, záleží na jedinci a jeho hledisku. Uvědomte si kolik jen v ČR je lidí, pro které je Putin lhářem a naopak lidí, kteří ho pdoporují.

Velmi rád bych využil možnosti, že by nás Karel Čapek rozsoudil. Co se týká článku, "Proč nechci být komunistou", já si myslím, že ve stejném duchu píše pan Frýbort. Jednou z jeho snah je ukázat a varovat, jak se komunizmus a fašismus zase pomalučku, polehoučku, nebo spíš rychle, začínají plížit Evropou.

P. Klouda 11.12.2015 13:01

Re: Pane Svobodo, ...

Pane Svobodo, pokud nerozumíte tomu, díky čemu ve Vašich obhajobách pana Frýborta jsem Vám včera napsal, že ta poslední byla úhybný manévr, nemá smysl, abych Vám odpovídal na zbytek Vaší dnešní reakce.

A to i proto, že jsem Vás prosil o nějaký konkrétní příklad s výjimkou p.Halíka (stručně: to proto, že se jedná o docela kontroverzního kněze nejen pro církev v Čechách, ale i v Římě ~ i tam ho znají a vědí moc dobře, proč nevyslyšeli jeho ambici stát se biskupem...), ale Vy mi nabízíte právě jen jeho "myšlenky". O papeži jenom píšete, ale bez konkrétních citátů (natož pak s citacemi jejich zdrojů...).

Nuže: obhajujte si svou pravdu, opírající se mj. o texty, které píše lhář, ale naučte se rozlišovat mezi houskou a koláčem: nevěřit lžím nějakého manipulujícího pisálka neznamená chtít tady muslimy ~ to jsou opravdu legrační myšlenkové zkratky. Toť k danému tématu opravdu vše.

J. Svoboda 11.12.2015 12:46

Re: Pane Svobodo, ...

Nerozumím tomu, jaký by to mohl být úhybný manévr. Myslím, že do propati se sune celá Evropa (máte pravdu, že geograficky ne celá) díky tomu, že ji tam táhne EU. Myslím, že je nadbytečné v tomto případě slovíčakřit. Oba asi víme o co kráčí. O těch p. to o všech nevím a ani nemohu vědět. Vím to jen o papeži a panu Halíkovi, který mi notně pije krev například tím, že tvrdí, že naše obce na evropských subvencích vydělaly a že je EU schopna nás před něčím ochránit. Tvrdí, že před muslimy je nutné se předpodělat aby se na nás náhodou nezlobili. Tato tvrzení od vysokoškolsky vzdělaného profesora jsou podle mne na pováženou. Nezdají se Vám tyto církevní osobnosti dost vysoko? O farářích a kaplanech jste mluvil jen Vy. Já s nimi nemám vůbec nic společného. Ne, že nic! To už jsem napsal asi nejednou. O cílech Frýbortových článků nemám pražádných pochybností. S tím pánem nejsem v žádném kontaktu a jestli jsem Vám nic přesvědčivého nenabídl, je to obrovká škoda, ale nic přesvědčivějšího nejsem schopen Vám nabídnout. Možná to pochopíte, až Vaše manželka bude nucena chodit v těch muslimských hábitech a do okna ložnice Vám v 5 hodin ráno bude řvát nějaký muezín.

J. Škodák 11.12.2015 10:31

Re: Církev není klub vyvolených!

Automatická korekce mně to příjmení přepsala na Frýbot a já jsem si toho nevšiml! Jak vidno,patříte mezi ty buzeranty,kteří buzerují kvůli nepodstatným chybám. K zástupu nevzdělaných patříte Vy,protože neznáte základy vzdělanosti naší civilizace a tou je Bible.

Theologie je věda,která se studuje na univerzitách !!! Asi jste ještě v zajetí komunistické ideologie,která nám tvrdila,že husitství patří mezi tradice marxismu-leninysmu a prvním komunistou byl Kristus.

J. Kraus 11.12.2015 10:18

dokončení

Zrodil se bohorovný intelektuál bez intuice, schopnosti vyciťování, napsal bych i bez pokory, kdyby to slovo Pravda a Láska nezprofanovala. S ním přišel temný duch a ten dnes dělá to, k čemu je takříkajíc naprogramován. Ke zdárnému dokončení práce ve 3D prostoru jsou pak potřeba i duchové lidští, s možností svobodné volby. Neodvažujme se raději posuzovat, kdo je napojen na duchy vědoucí a kdo na temné. Každý, až se naplní čas, obdrží zaslouženou odměnu. Pohlédněme na svět kolem nás, na zrůdnou moderní hudbu, opravdový jícen temnoty, na zrůdné umění, na silnice kolotající auty nesmyslně jezdícími sem a tam a svými vibracemi umrtvujícími vše na kilometry daleko, na lidi v letadlech, nesmyslně létajícími někam „za poznáním“ a ničícími auru Země, to vše je prostředek k dokonání díla, započatého, řečeno zjednodušeně, francouzskou revolucí. Současné muslimské iniciativy do tohoto obrazu dobře zapadají, i neochota bílých pracovat, množit se a bránit se. Nějaké přílišné utrpení není v ničím zájmu, jde o to rychle to skoncovat. Kde v tom všem je papež František a křesťanský klerus? Bylo jeho předchůdci naznačeno, že je zbytečné prodlužovat agonii? Je to od věků stejné, několik málo vědomých na obou pólech, ostatní oportunisti nebo manipulovaní hlupáci. Osobně mě nejvíc mrzí zničení starých památek, obrazů, soch, staveb a knih. Zatím stále ještě je čas přestěhovat ten Louvre někam do Ruska nebo do Číny, i když ani tam to nebude vůbec jisté, alr říkejte to někomu. Ale možná je a bude všechno úplně jinak.

Mám trochu nepříjemný pocit, že ke článkům pana Frýborta vkládám trochu moc trochu dlouhých komentářů a aby to nebral nějak osobně, ale inspiraci se někdy dá těžko odolat.

J. Kraus 11.12.2015 10:10

Pohled z jiné strany:

lidstvo se neosvědčilo, škodí viditelnému i neviditelnému vesmíru a je třeba je nějak šetrně, tedy jeho velkou většinu, odstranit. S pádem bílého muže padne i vše ostatní a zbytek se vrátí do přirozeného stavu souznění s vesmírem, Řádu a harmonie. Podle odvěkého zákona je zakázáno přímo vstupovat do osudu jiných, ale je možná cesta nepřímá, tedy narafičit to tak, aby se provinilec zahubil sám. K takové práci duchové vědoucí spolupracují s duchy poněkud nesprávně označovanými jako temní, kteří ale tu temnotu mají v popisu práce a nemohou jinak – podobně jako andělé na protipólu nemají, na rozdíl od lidí svobodnou vůli a možnost volby. Co se týče křesťanství, mám dojem, že už v počátcích resignovalo, ba spíše odmítlo aspirovat na nějakou přímou zkušenost s transcendentnem a mělo k tomu dobré důvody. Starý Řím byl těmi černokněžníky přímo prolezlý. Kristus, víra, naděje, láska, to byla a stále je dobrá volba, nikoli ovšem pro dnešního intelektuála. A ty vesnické kořenářky a tajní druidi, ke kterým promlouvala příroda i vesmír, se stali církvi úředníků a ideologů nepochopitelnými a nebezpečnými. Z některých ale udělala svaté, sázavský Prokop budiž příkladem. Jeden bretaňský venkovan, který bojoval v krymské válce a pak byl s Maxmilianem v Mexiku, ve svých pamětech uvádí, že starý čaroděj u nich na vsi si stěžoval, že nemá komu předat učení. Ano, ta francouzská revoluce jako největší zlom a začátek neštěstí. Byli ti staří králové pochopitelně magicky chráněni, ale neodbočujme příliš.

D. Kolben-Kolář 10.12.2015 23:56

No "znali", ale každý po svém...

Proto máme ve světě tisíce protestantských uskupení a každý týden vzniká několik nových. Brzo to bude co protestant, to vlastní církev, samozřejmě svým vlastním a jedině správným biblickým výkladem podložená :-)

D. Kolben-Kolář 10.12.2015 23:44

Asýrie

Poslední významný král Aššurbanipal se tak intensivně věnoval budování své rozsáhlé ninivské knihovny (pro nás nenahraditelná, díky, králi!), že zanedbal své tyranské povinnosti mezopotamského hegemona, nechal oposici v klidu kout pikle, místo aby jí po starém asyrském zvyku zakroutil krkem při pouhém podezření, a výsledek se dostavil: jeho bezprostředním nástupcům se říše během dvaceti let rozpadla v rukou a území se zmocnili Babylóňané a Médové. Ninive bylo obráceno v trosky tak dokonale, že když kolem pochodoval po 300 letech Xenofón v rámci slavné "anabasis", neměli Řekové potuchy, že míjejí ruiny města, před kterým se třásl celý Blízký Východ i s kusem Afriky.

Ale Aššurbanipal nebyl debil - to jen říše potřebovala ke svému přežití státníka jiného formátu. Víte přece, čím zahájil svou vládu Alexandr Veliký?

Zánik jednoho státu ovšem neznamenal zánik civilisace. Ta naše ale také nezahyne: přežije v severní Americe, v Austrálii (tam možná déle). V Evropě se už tolikrát obměnilo obyvatelstvo... Jenom mne sejří, kdyby to měli být ti machometáni, kterým jsme tolikrát naklepali.

P. Vandas 10.12.2015 23:43

Ježíš Kristus byl nadějí Židů, že je to onen Mesiáš...

.. který je přišel osvobodit od římské nadvlády. Když však odmítl a prohlásil, že "mé Království není z tohoto světa" byl ukřižován. Ano mnozí křesťané očekáváme, že se papež postaví též do našeho čela a on nám odpovídá, jako Kristus. " Vaše Království není z tohoto světa" . Já po jeho ukřižování nevolám.

K. Luboš 10.12.2015 23:18

To já neež Františka má radši papeže Urbana II.,...

...který v předvečer 1. křížové výpravy promluvil chlapácky takto:

„Z oblasti Jeruzaléma a z města Cařihradu došly a k našim uším opakovaně docházejí hrůzné zprávy, totiž že lid z perského království, cizí lid, úplně vzdálený od Boha,národ, jenž nebyl ustálené mysli a jehož duch nebyl Bohu věren‘, násilně vtrhl do křesťanských zemí a zpustošil je ohněm a pleněním.

Oživte činy svých předků a vzpomeňte na jejich velké úspěchy, na slávu a velikost krále Karla Velikého, jeho syna Ludvíka a vašich jiných králů, kteří vyvrátili pohanská království a rozšířili svatou Církev na jejich území. Nechť vás zvlášť vybízí svatý hrob našeho Pána a Spasitele, který je v rukou těchto nečistých národů, a svatá místa, jež jsou nyní tupena a zneuctívána jejich ohavnostmi. Ó, nejchrabřejší vojáci a potomci neporažených předků, vzpomeňte na odvahu svých předků a nezneuctěte je! Ale jestliže vám brání láska k dětem, rodičům a ženám, vzpomeňte na to, co řekl v evangeliu Pán: ‚Kdo miluje otce nebo matku více nežli mne, není mě hoden‘. Každý, kdo opustí domy nebo bratry nebo sestry nebo otce nebo matku nebo děti nebo pole pro mé jméno, stokrát víc dostane a za podíl bude mít život věčný‘.“

J. Škodák 10.12.2015 22:56

Re: Pánové Škodáku i Kloudo!

Co to plácáte,kdo upřednostňuje svůj současný prospěch? Nepíšete náhodou na jiné téma?

P. Klouda 10.12.2015 22:15

Re: Pane Svobodo, ...

Nevím, pane Svobodo, co Vás znepokojuje obvykle. Dnes na mne ale působíte dojmem, že Vás nejvíc znepokojuje troufalost mého vidění Frýbortova spisku, resp. to, že jsem si to tady troufl napsat. Mě znepokojuje vždycky totéž ~ např. když lidé věří evidentnímu lháři, a nebo mu jeho lži tolerují, protože pomocí nich onen dotyčný dosahuje cíle, s nímž se ti lidé ztotožňují. Jednodušeji: život podle zásady "účel světí prostředky". Zásady, kterou skvěle zkritizoval Karel Čapek ve svém textu »Proč nechci být komunistou«...

P. Klouda 10.12.2015 22:00

Re: Pane Svobodo, ...

Omlouvám se teď za poněkud příkřejší soud, ale Váš poslední příspěvek vnímám jako obyčejný úhybný manévr. Pan Frýbort dal o jednom z evidentně podstatných cílů svého textu vědět už názvem onoho spisku. A Vy sám jste mi nejméně dvakrát napsal o tom, že pan Frýbort chtěl ukázat, jak se ~ Evropa? ~ ne snad jen EU?... ~ sune kamsi jednak díky svým vůdcům, ale taky Vašim oblíbeným "pámbíčkářům". Nabídl jsem Vám, že mě můžete zkusit přesvědčit nějakým konkrétním příkladem, kdy nějaký onen "pámbíčkář" posvětil zmatenosti & pošetilosti EU bossů (bylo by fajn, kdyby nešlo o nějakého řadového faráře, nebo dokonce jen kaplana...). ~~ A nic. ~~ A teď se od Vás dočítám o znovu přeformulovaných cílích Frýbortova spisku. To mi, prosím, povězte: Vy jste s tím pánem v nějakém on-line kontaktu, že to všechno tak dobře víte? Tedy dobře... ~ nic přesvědčivého jste mi zatím nenabídl.

J. Svoboda 10.12.2015 21:53

Re: Pane Svobodo, ...

A ještě něco: to, co vlaje nad pražským Hradem žalostně málo vypovídá o skutečných hodnotách. O těch vypovídá daleko lépe to, jak prdelkujeme Evropské únii a jak mnoho lidí je toho názoru jako pan Halík a to že naše obce na evropských subvencích vydělávají. To mne znepokojuje a rozhodně ne diskuse o papežových výrocích.

J. Václavíková 10.12.2015 21:53

Re: Prostě jeden zelený levičák navíc.

Tak trochu. Pan ,,Erat" patří k církvi svatého Klause, co má vždycky pravdu a s nímž se modlí k penězům, takže mi nemůže přijít na jméno.

Další odstavec. Myslíte, že je správné ty lidi paušálně odmítnout s tím, že Vy ,,víte", co si myslí? Aniž byste jim dal jakoukoliv šanci to vyvrátit? Jak je pak chcete potkat?

Vy je znáte a víte, že opustili své příbuzné v nebezpečí? Nebo je ti příbuzní, co jsou většinou v Turecku či Libanonu v uprchlickém táboře, vyslali na tu celkem nebezpečnou pouť, aby pak pomohli i jim? A bojovat? S kým? S Asadem, který nechal své odpůrce mučit, včetně dětí, zabíjet civilisty barelovými bombami a má na svědomí více obětí než IS? Vy tam vidíte nějaké uskupení, v rámci něhož by měli bojovat?

K těm odkazům. Vidíte nějaký podstatný rozdíl mezi onou hlídkou a křesťanskými aktivisty před potratovou klinikou? A pozor, oni pravděpodobně žádné násilí nepoužili, protože pak by je měli za co zavřít. Ale nemají. A asi byste měl vědět, že ten islám skutečně není jen jeden. Právě to saláfistické pojetí je pro Evropu nepřijatelné a proti tomu musí něco udělat. Bohužel si sem Evropa pustila jejich trojské koně, když dovolili saúdským penězům financovat tu hlasatele tohoto fundamentalismu. Už někteří přišli na to, že je lepší mít kazatele pod kontrolou a radši třeba vyučovat islám na státní škole.

J. Svoboda 10.12.2015 21:47

Re: Pane Svobodo, ...

Ale vždyť to, co Vy na panu Frýbortovi kritizujete, není vůbec podstatné. Podstatné je to, že chce varovat před tím, že se Evrpoa řítí do propasti a to, co používá kolem, se dá brát jako vycpávka a nezaslouží si to žádnou analýzu. Má to jen dokreslovat okolnosti onoho pádu Evropy do propasti. Velmi důležitá a dokonce bych řekl nejdůležitější je skutečnost, na kterou se pan Frýbort snaží upozorňovat a to je to, že Evropa tu rozhodně není proto, aby spasila celý svět a následkem toho sama zahynula. A nějaké dohady, zda citoval papeže přesně nebo nikoliv, jsou o několik pater níže a to dosti hluboko.

P. Klouda 10.12.2015 21:34

Re: Prostě jeden zelený levičák navíc.

Že by tak učinili pro Ježíšovo jméno? Hmm... ~ Ježíš je pro muslimy jenom prorok, a tedy méně než Alláh. To asi nebude ten pravý důvod... 8)

P. Klouda 10.12.2015 21:19

Re: Asi kardinálové cítili potřebu vyváženosti.

Jak jinak!! 8))

P. Klouda 10.12.2015 21:17

Pane Svobodo, ...

... je opravdu směšné, že v tomto příspěvku píšete to, co píšete, když je to pan Frýbort, který vytrhává věty z kontextu a mlátí prázdnou slámu svého krasodušství. Je ovšem tragédií, když pravdivost nebo lživost nějakých předkládaných ne myšlenek, ale rádoby faktů je pro někoho nepodstatná maličkost. Tehdy je asi opravdu případnější, aby nad prezidentským úřadem vlály trenky, a ne vlajka, která vyjadřuje hrdost Čechů nad tím, že pravda vítězí.

Z. Rychlý 10.12.2015 21:16

Re: Asi kardinálové cítili potřebu vyváženosti.

A rychlý :-)

P. Klouda 10.12.2015 21:10

Re: Pane Frýborte, měl byste se omluvit

Pane Juraxi, mohu Vás ujistit, že jsem i ono vlákno sledoval velmi bedlivě... 8)) ....... Ach, ano, troufl jsem si reagovat na Vaši reakci na příspěvek pana Rybáka. Kde jste mu napsal: »O to je to horší ... hluboká víra zastírá rozum ...« Proto jsem napsal, to co jsem napsal. ....... Vám se nikdy nestalo, že jste se vyjádřil k něčemu, co primárně nebylo určeno Vám?......

J. Sova 10.12.2015 21:04

Re: Prostě jeden zelený levičák navíc.

"což skutečný muž opustí svou matku, sestru či otce a bratry ..."

Asi se inspirovali Ježíšem.

Mt 19,29 A každý, kdo opustil domy nebo bratry nebo sestry nebo otce nebo matku nebo děti nebo pole pro mé jméno, stokrát víc dostane a bude mít podíl na věčném životě.

P. Klouda 10.12.2015 20:57

Re: Prostě jeden zelený levičák navíc.

((Koukám, že se s panem Eratem znáte...8) ))

Ale jinak ~ už jsem dneska docela "vyšťavenej", tkž. spíš jen stručně či v "heslech". Váš předposlední odstavec ~ až někoho potkám doslova, pak o něm můžu uvažovat, zda v něm Kristus v onom kontextu je,a nebo není ~ na dálku a bez kontaktu tomu a priori věřit nemíním, jestliže je islám mj. protikřesťanská militantní ideologie.

A co se týče nasazení utečeneckých mužů v plné síle ~ což skutečný muž opustí svou matku, sestru či otce a bratry, a odejde, aniž by je bránil?.. A nechá za sebe bojovat jiné? Ne, těmto mužům prostě nevěřím. A krom toho ~ když si přečtete např. níže ocitované dva články, budete si myslet, že by se něco podobného nezačalo dít u nás, kdyby se počet muslimů u nás podstatně zvýšil oproti současnému, asi ještě únosnému "procentu"?..

http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64570160-saria-policie-v-nemecku

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/388921-islamska-policie-v-nemeckem-wuppertalu-neporusila-zakon.html

J. Jurax 10.12.2015 20:53

Re: Pane Frýborte, měl byste se omluvit

Sledujte vlákno ... :-) ... moje replika, na niž reagujete, je reakcí na příspěvek páně Rybákův, v němž tento píše "... Představa, že by papež František nebyl hluboce věřícím křesťanem je skutečně velmi hloupá!"

O zastření mysli pana Frýborta nebyla řeč - ostatně jeho mysl se zdá být čirá, ostrá a moudrá - takže příčinách zastření spekulujete mimo mísu.