19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Německo se stává nebezpečným

Po druhé světové válce měly evropské národy strach z toho, že by se Německo opět mohlo stát nacistickým. Nemá smysl se těmto obavám vysmívat; možná byly do jisté míry oprávněné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dvořák 25.11.2015 19:22

Copak Drápal?

Po opici Drápal chrápal,

Probudil se, článek drápal!

M. Martinovská 25.11.2015 16:13

Je to hodně slabý článek.

Populistické mlžení o lidskoprávní ideologii, + populistické strašení Německem. Na fakt, že Německo to nezvládne, byste si vsadili kolik peněz - či aspoň lahev?

I. Mertl 25.11.2015 14:50

Milý pane Drápale

Ten titulek "Německo se stává nebezpečným" se Vám, myslím, moc nepovedl. Ani z textu příspěvku nevyplývá jednoznačně proč. ALe titulek se líbí - viz diskuze - právě lidem, s nimiž byste, předpokládám, vůbec nesouhlasil. Kouzlo nechtěného, co? I jinde v textu přikládáte do cizích kamen: těm, co se bojí migrantů, těm, kdo nemají rádi Němce, i těm, co jim termín lidská práva působí kopřivku. A předvolební podpora Romana Jecha tím pádem nepadne na úrodnou půdu, i když by to asi byl rozumnější kandidát než stávající prezident nebo leckdo z velkých stran. Škoda, Vaše křesťanské názory bývaly čitelnější i čtivější, když jste se ještě migrace tolik nebál.

F. Kusák 25.11.2015 15:15

Re: Milý pane Drápale

Prosím Roman Joch, a nejsem si vědom, že by se pan Joch nějak významně cpal do politiky. Je to spíše vysokoškolský učitel, glosátor, politický analytik a publicista. Jo, myslím, že byl v ODA a pak býval poradcem. Jinak, já si ho vážím zejména pro jeho konzervativní názory a výbornou znalost politických poměrů v USA.

A s autorem souhlasím, někteří němečtí politici opravdu otevřeli stavidla proudu migrantů. Angela Merkel je pod obrovskou kritikou politiků ve vlastní koalici. Prosím, čtěte německý tisk a zjistíte, jak Merkel klesají preference. Pokud je člověk při smyslech, pak si nedovede představit, že by do Německa přibylo každý rok milion imigrantů. Jak chtějí ty migranty vracet, by mě taky zajímalo. Pokud znáte odpověď, uveďte ji.

I. Mertl 25.11.2015 15:35

Re: Milý pane Drápale

Panu Jochovi se omlouvám. Jinak: starosti Merklové nejsou moje, ale domnívám se, že ten problém zvládne, přecejen to není Sobotka s Chovancem. A spolu s dřívějším Drápalem se domnívám, že v Česku bychom pár tisíc Syřanů klidně snesli.

M. Martinovská 25.11.2015 16:09

Ano, pane Mertle, to je přesné.

Ideologie lidských práv, to zní jako nějaký Klausův výrok. Klaus přece pravil, že lidé si myslím, že snad je nějaké lidské právo toulat se kdekoliv po světě, a že otevření hranic po listopadu byla chyba. Klaus je jasný. Tady je to ale nejasné: jednotlivá lidská práva ano, ale ideologie lidských práv ne. Ale jak jinak můžou fungovat lidská práva, než pro všechny, včetně příchozích?

Jocha jsem slyšela v jedné debatě naživo. Dělal to samé, co zde pan Drápal: strašil migranty.

J. Schwarz 25.11.2015 20:33

Re: Ano, pane Mertle, to je přesné.

To o těch lidských právech jste slyšela špatně - nejde o lidské právo "toulat se po světě" ale o právo vlézt i tam kde vás nechtějí. A to je sakra rozdíl!

B. Rybák 25.11.2015 15:50

Re: Milý pane Drápale

Svůj titulek zdůvodnil pan Drápal dostatečně.

Cituji: "Výzva kancléřky Angely Merkelové, ať jen migranti dále do Německa proudí, se netýkala jenom Německa. Přestože mnohé státy – a to zejména státy bývalého komunistického bloku – migranty více méně nepřijímají, její rozhodnutí, učiněné bez Evropy, nemůže celou Evropu neovlivnit. Německo je nebezpečné samo sobě i nám"

Bylo to ale bohužel to jediné, co se mu v tomto článku povedlo! Už jenom nad tím, že jeho křesťanské postoje oceňuje takový "křesťan" jako jste Vy, by se měl vážně zamyslet! Ten, kdo tvrdí, že se nebojí přívalu ilegálních imigrantů je lhář nebo politický idiot. Ten komu nevadí náhrada občanských svobod a křesťanských hodnot rozplizlými kolektivistickými "lidskými právy" (výhledově poníženými na práva zvířecí) je nebezpečný nepřítel západní demokracie !

Prosazování pana Jocha, který by nezískal podporu ani většiny demokratické (tedy antiEU-hujerské) pravice a proto o politickou kariéru ani neusiluje byl jeden z mnoha jeho úletů z reality v tomto článku!

I. Mertl 25.11.2015 17:50

Re: Milý pane Drápale

No, a co, pane? Vy a Vám podobní nemají jiné argumenty, než osočování těch, kdo mají jiný názor, a nedávky. Viz: takový "křesťan", lhář nebo politický idiot, nebezpečný nepřítel západní demokracie. Copak si asi myslíte o sobě? Díky za plodnou diskuzi.

B. Rybák 26.11.2015 12:25

Re: Milý pane Drápale

Všechny tyto termíny až na Vaše křesťanství byly přesně zdůvodněny, takže to nebyly nadávky, ale poněkud expresivní popis reality!

Pokud jste pane Mertle věřícím křesťanem, náleží Vám moje omluva!

J. Schwarz 25.11.2015 13:30

To s tím Německem...

Mám dobrý tip pro české "Rómy". Ať v Chánově vytvoří dva sousední bloky party, vyzbrojí se pálkami a mačetami, místo toho aby prodávali do sběrny radiátory z vlastního bytu ať napadnou sousední blok , pokusí se vytrhnou topení tam, byty si navzájem podpálí a pak nechť se zvednou jako jeden muž a svorně hajdy do Němec coby "ubozí uprchlíci před válkou". Tam se jich tamní "humánisté" určitě rádi ujmou, pomoc lidem je přece základní "evropskou hodnotou" a čeští sluníčkáři jim dají po cestě najíst, popřípadě je svezou až na hranici. Spokojenost bude jak v Česku, tak v Němcích. Jen čeští neziskovkářoi budou zarmouceni pokud jim splasknou dotace na "začleňování" - ale třeba nesplasknou a stejně jako za Stalina se třídní boj neustále zostřoval, tak dnes je taky třeba "začleňovat" stále důsledněji a čím míň lidí k začlenění,  tím vyšší úsilí / a finance / je nutno vynakládat.

M. Prokop 25.11.2015 14:48

Re: To s tím Německem...

Dotace na "začleňování" nevyschnou nikdy. To by nám soudruzi z Brusele dali!

A. Alda 25.11.2015 13:11

Tentokrát s Vámi nesouhlasím.

Skoro ve všech tvrzeních Vašeho články s Vámi nesouhlasím.

Už to s tou denacifikací Německa: umlčení Němců, trestání za projevy názoru, berufsverbot, zákaz referenda etc. není žádná denacifikace. Je to jako když se v místnosti zhasne, aby nebyly vidět flekaté zdi, a vydává se to za nové vymalování.

Ale nejen v tom s Vámi nesouhlasím - skoro ve všem, co dnes píšete.

J. Vintr 25.11.2015 12:25

Každý extrém plodí opačný extrém

Jestliže dnes v Evropě vítězí extrém - pusťme je sem všechny, zcela zákonitě to povede k tomu druhému extrému, kterým je násilí. Představa, že necháme doprostřed Evropy přijít každého, komu se zachtělo lepšího života a že si pak přebereme a ty, co se nám nehodí, pošleme zpátky, je zcela nereálná a přímo idiotská. Pro ty, kteří sem přišli, totiž (až na zanedbatelné množství) už není cesta zpátky. Pokud by se proud "běženců" obrátil, stanou se rázem všechny hranice neprostupnými. Mnohé země, ze kterých ti "uprchlíci" pocházejí, už se nechaly i slyšet, že o jejich návrat nestojí. A dá se předpokládat, že si na rozdíl od Evropy, svoje hranice dokáží uhlídat. A pokud na druhé straně nebude nikdo s otevřenou náručí jako blbé Německo, každý jiný evropský stát se bude bránit vpustit si cizince na své území. A když se ukáže, že se tady s nimi nedá žít (což je při jejich množství jisté, bez ohledu na to, jací jsou to lidé), dojde nakonec na to násilí. A nejspíš to ani nebudeme my, kdo s tím začne ...

J. Škodák 25.11.2015 10:19

Tomu se říká demagogie

Pane Drápale,jaký nadpis,takový obsah Vašeho článku. Ne Německo,ale destabilizované Německo by se stalo nebezpečným! To,že je Německo z ekonomického hlediska motorem Evropy je objektivní skutečnost. Když někdo chce vyřadit tohoto tahouna Evropy,co udělá?

Poškodí motor. My sami bychom měli mít zájem na tom,aby Německo bylo stabilní,a ne se přidávat třeba na stranu Ruska,které má eminentní zájem na destabilizaci Evropy. Stačí se podívat na to,jaký postoj zaujímají naši politici včele se Zemanem a proti německé nálady vyvolávané mnoha pisálky,jako např.pan Vlk st. A propó,ono už to Německo není dávno tak německé,podívejme se zvláště do měst,kolik tam žije jiných národností,mající již něm.občanství a volební právo! To ale všichni ti demagogové nevidí,protože jsou ještě v minulém století.

M. Prokop 25.11.2015 11:52

Re: Tomu se říká demagogie

Když ono se to Německo destabilizuje samo, přijímáním imigrantů bez kontroly, blbnutím s jadernými elektrárnami, s OZE ....

Pláčete dobře, ale na špatném hrobě.

R. Langer 25.11.2015 12:30

Re: Tomu se říká demagogie

Dobrá poznámka, energetika je druhá věc, kde si pod sebou Německo řeže větev. Takže bude mít rozdrbaný jak průmysl, tak sociální věci. Ještě bude veselo.

B. Rybák 25.11.2015 12:09

Re: Tomu se říká demagogie

Už tím, že Německo arogantně vystavilo chudé státy z bývalé RVHP, důsledkům jeho zájmům momentálně vyhovující ilegální imigrace se pro ně stalo státem velmi nebezpečným. Tím, že prosazuje vracení jemu nevyhovujících imigrantů do těchto států pomocí (jím) stanovených kvót z nich vytváří pouhé své protektoráty a je pro ně nyní nesrovnatelně větším nebezpečím než Rusko!

Jestli něco nyní ohrožuje "německý motor", je to jím vyvolaný a jím nezvládnutý příval ilegálních imigrantů!

Nic neohrožuje myšlenku EU víc, než znovu se vracející obavy z Německa, z jeho imigrační války proti východu EU, Euro-války proti jejímu jihu a politické války proti VB a jejím spojencům!

V. Kain 25.11.2015 12:32

Re: Tomu se říká demagogie

V té demagogické slátanině mě ještě chybělo,že za migrační pohromu múže Rusko stejně jako jsme dnes a denně slyšeli,jak rozvrátilo Ukrajinu.

M. Pressl 25.11.2015 13:39

Re: Tomu se říká demagogie

Pan Kain a pan Škodák zřejmě četli úplně jiný článek, než pan Drápal napsal. Anebo ho totálně nepochopili. I to se stává.

D. Drápal 25.11.2015 13:04

Re: Tomu se říká demagogie

Vážený pane Škodáku, co se mě týče, nemusíte se bát, že bych se přidával na stranu Ruska. Asi jste můj článek nedočetl.

I já mám zájem na stabilním Německu. Politika paní Merkelové ovšem dle mého názoru k této stabilitě nepřispívá.

J. Škodák 25.11.2015 15:10

Re: Tomu se říká demagogie

Vážený pane Drápale,přečetl jsem ten článek celý a nevyčítám Vám,že se přidáváte na stranu Ruska. Vyčítám to těm naším politikům a pisálkům jako pan Vlk st.. A to,že politika A Merklové  ke stabilitě Německá nepřispívá,s tím souhlasím také!

J. Schwarz 25.11.2015 13:35

Re: Tomu se říká demagogie

Ale vidí! Právě proto že vidí zavdává důvod k protiněmeckým náladám. Motorem bylo a je totiž jen originální Německo osídlené původními němci a ne jeho arabsko-palestinsko-turecká kopie!

J. Pražák 25.11.2015 9:22

Jste hooodně mimo

Jestli se nezmění imigrační politika, tak Německo, Norsko, Švédsko,... ovlivní v dlouhodobém hledisku Evropu podstatně hůře, než to Německo udělalo světovou válkou. V Evropě nezůstane vítěz jako po válce, který by pomohl s rekonstrukcí a nastartováním hospodářství poté, co se zhroutí sociální státy, což bude za pár let.

Autore, tvrdíte, že Putin je nepřítel EU. Rusko bude mít hodně práce s udržením své územní integrity na jihu, východě a severu. Je to liduprázdná zem (9 obyv./km2) a sousedí s přelidněnými státy. Alespoň západní hranici si musí zachovat klidnou, aby se mohlo bránit jinde.

M. Prokop 25.11.2015 9:45

Re: Jste hooodně mimo

Pokud si Rusko chce udržet klidnou západní hranici, proč nespolupracuje se sousedy, naopak na ně útočí? Že by Rusko a Rusové neuměli spolupracovat? Nějak si nevybavuji období, kdy by se o to pokusili a dařilo se jim to.

K. Luboš 25.11.2015 9:16

Takže prý...

...o právním státě a svobodě slova se už v Rusku nedá mluvit, byť tam zastánce „alternativních“ názorů nezavírají okamžitě.“

A když u nás nějaký Konvička využije ústavou danou svobodu slova a vysloví svůj „alternativní“ názor, tak snad půjde i bručet. Jaký je potom rozdíl mezi putinovským Ruskem a Českem?

Ale už se vysloveně těším, až Česko překročí Rubikon bude mít poprvé od roku 1989 prvého poliitckého vězně! A pokud má ten Konvička nějaké děti, tak bych mu je okamžitě odebral. Jako to dělali v totalitní Argentině a chtějí dělat v demokratickém Německu.

M. Prokop 25.11.2015 9:47

Re: Takže prý...

Ten rozdíl je dost značný. Znáte jména například Němcov, Magnickij?

K. Luboš 25.11.2015 10:42

Re: Takže prý...

Ale prd, je to to samé! Každý režim vám zaručí svobodu slova, ale jenom pro ty „správné“ názory. A o tom, co jsou ty „správné“ názory samozřejmě rozhoduje režim.

M. Prokop 25.11.2015 11:53

Re: Takže prý...

Ano, ale stále je v praktickém provádění mezi námi a Ruskem značný rozdíl, viz jména výše.

P. Vaňura 25.11.2015 9:49

Česko už politické vězně mělo, byli ale propuštěni

při Klausově amnestii!