23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ESEJ: Zeman či Husák?

Experti různých oborů v poslední době konstatují určitý návrat do minulosti: leckteré rysy současného společenského života začínají nápadně připomínat normalizaci, a nabízí se tak srovnání dvou presidentů: Zemana a Husáka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 23.11.2015 20:55

Tak to já už dávno ne...

je to typický P&L. A fascinuje mě názor, že Zeman rozděluje společnost...

P&L prostě třísku v oku svém nevidí a nevidí... Oni "jistě" společnost "scelují"... uff..

J. Lancik 23.11.2015 20:53

Ja bych spise prirovnal

Zemana ke Gottwaldovi. Oba vlezli do ruskeho chrtanu z vlastni vule kdezto Gustik byl vpadem ruskych okupantu postaven pred hotovou vec, mohl se tedy jen snazit bolest okupace zmirnit. Oba Gottwald i Zeman se dopustili zlocinu proti historii, proti zemskemu zrizeni Slezko, Morava, Cechy. Gottwald tim , na prikaz Moskvy ze zemske zrizeni zrusil, (po bolsevicku "po staru se neda zit"), Zemen zase tim, ze navzdory usneseni 212 fed. shromazdeni o protipravnim zruseni zeme moravskoslezke svym zpupnym arogantnim pohrdanim 1200 set let historie tri zemi obnovil gottwaldovske usporadani 14 kraju. Gottwald je Zemanovi blizsi nez Masaryk, hanba jim obema.

Š. Hašek 23.11.2015 20:24

Jděte do háje.

Srovnávat Husáka a Zemana vyžaduje hodně zjednodušení/schematičnosti/nenávisti/touhy furt psát/neznalosti/    ..........

Měl jsem o Vás lepší mínění, pane Payne.

P. Kmoníček 23.11.2015 16:12

Re: Ještě že tyto názory sdílí jenom pražská kavárna

A ten co přijde po Junckerovi bude zase prosit Spojené Státy ,aby přišly Evropě pomáhat.

M. Sedláček 23.11.2015 15:42

Re: Ale, co je moc, to je příliš,

+1

M. Rafnik 23.11.2015 15:13

Re: Sprosté, levicové kecy zastydlého levičáka.

Pane Vodvářko,

pro Vás platí jistá Haškova povídka "Pan šafář byl ožralý jako svině, ale pan starosta byl jen kapku veselý". Prostě lokajský postoj před p. Knížetem je u Vás více než zřetelný. Pokud se týká ukazování se s pornohvězdou, najděte si to sám, chce to jen trochu snahy a odvahu připustit, co se Vám nelíbí. Samozřejmě že "hovno" z úst roztomilého knížátka se hrozně líší od toho, když to řekne obyčejný Fanouš z hospody Na Růžku. V ústech knížete se přece hovno mění na zlato, já mám ale dojem, že je tomu naopak.

P. Klouda 23.11.2015 15:13

Ách jó... :'(

A já si dodnes myslel, že jediný podstatný rozdíl mezi nimi dvěma je, že panu doktoru Gustávu Husákovi jsem neuvěřil hned napoprvé ~ v mých necelých 9ti letech ~, když jsem ho díky Československé televizi viděl a slyšel promlouvat na lednovém plénu na začátku roku 1968, zatímco panu inžinýru Zemanovi jsem přestal věřit až teprve při ~ tuším třetí příležitosti, kdy se narcisisticky zviditelňoval v nějakém TV pořadu buď paní Bubílkové, nebo nějakého jiného masmediálního baviče "lidu".

Ale přidal bych ještě jeden méně významný rozdíl: zatímco u soudruha Husáka bych věřil, že jeho hlavním heslem je »Se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak!« u soudruha Zemana jsem si jist, že jeho hlavním heslem je »S Milošem Zemanem na věčné časy a nikdy jinak!«.......

Autorovi komentovaného článku ovšem děkuji, že dokázal tak přehledně zfromulovat a sesadit dohromady fakta a jejich interpretace, které mi jsou více než méně "po srsti"... :)

J. Ráž 23.11.2015 15:11

Srovnávat Husáka a Zemana je nesmysl

bez oddělení toho, co srovnáváme. Jestliže chce Payne srovnat tyto dvě osobností s pohledu jejich prezidentské funkce, ukazuje to elementární zmatek v myšlení.

Už jenom tím, že Husák byl zprvu vrcholným představitelem autoritářské moci (KSČ) a později se stal je reprezentační figurkou. Zeman je demokratický zvoleným prezidentem, který zpočátku chtěl být reprezentantem všech složek obyvatelstva, ale s pooznanim, že u jisté nezanedbatelné množiny občanů důvěru nezíská, stal se mluvčím jen té množiny, kterou reprezentovali jeho voliči.

A srovnávat je jinak nejde, neb jsou každý zcela rozdílnými osobnostmi a to jak z pohledu jejich rozdílného genofondu, tak i povahově. Například o Husákovi si můžeme myslet co chceme, ale rozhodně byl intelektuál, což se objektivně o Zemanovi říci nedá.

M. Hoblík 23.11.2015 14:48

Srovnávat pana Husáka a pana Zemana?

A co tak Havel a Judy?

J. Schwarz 23.11.2015 14:20

Myslím, že se v Husákovi

coby "sjednocovateli národa" mýlíte. Kdyby totiž Zeman dal všechny své odpůrce zavřít, taky by byl zbytek národa " sjednocen"...

K. Frauknecht 23.11.2015 13:48

Re: Zeman rozděluje společnost?

Moudře napsané.

J. Rojšl 23.11.2015 13:33

Typičtí příznivci Míly ...

"Lukoil prezidentova poradce Nejedlého nehodlá zaplatit pokutu státu..."

Nemůžete se lidé moc divit - lhář a "prapodivně" se chovající prasedent přece nemůže mít kolem sebe lidi jiné, než které se mu velmi ale velmi podobají ...

Nejedlý - sponzor Zemanovy prezidentské kampaně

Mynář - podvodník a nečestný člověk

Ovčáček - mladý rozumprd bez vzdělání

Ś. Svobodová 23.11.2015 13:27

Re: Sprosté, levicové kecy zastydlého levičáka.

Vidíte, nejsme rozděleni :-)

Ś. Svobodová 23.11.2015 13:24

Re: Oba

:-) Souhlas

Ś. Svobodová 23.11.2015 13:23

Re: Zeman rozděluje společnost?

Souhasím s tím, že Zemanova silná slova vyvolávající humbuk jsou cílená a že provokuje schválně. Je to jedna z technik moci. A mimo jiné mu to pravděpodobně dělá dobře.

Souhlasím i s tím, že jsou lidé kteří mu věří a kteří ho nesnášejí. A spousta těch, kterým je ukradený, kteří ho volili, nevolili, nebo nešli k volbám. To není rozdělená společnost. To je jen rozdíl názorů. Ale pokud zůstává respekt k názoru druhého, nelze mluvit o rozdělelní. To nastává až poté, když jednotlivec nebo skupina přestane respektovat právo druhého na názor. Tito lidé se svým nerespektem k druhým vydělují sami.

Co se týče bouřlivosti protestů, ve skutečnosti jsou spíš mediální záležitostí a vůbec. To je na dlouho. Ale je paradoxem, že všechen ten mediální humbuk jen uvtrzuje ty nenávistné, posílí ty věřící a TO JE ROZHODUJÍCÍ - ty nerozhodné popostrčí blíže k Zemanovi.

Ś. Svobodová 23.11.2015 13:01

Re: Pařížský masakr přišel Zemanovi, jak na zavolanou

To byla vtipná reakce na silná slova o velebení pivního socialismu a kultury masných brad. Jsou to takové hloupé paušalizace. Kritika vypadá jinak.

R. Langer 23.11.2015 12:54

Re: Pařížský masakr přišel Zemanovi, jak na zavolanou

Jo, evidentně ta vaše.

R. Langer 23.11.2015 12:52

Re: Sprosté, levicové kecy zastydlého levičáka.

Ho*no má pravdu. Nemá. A proto ho taky nezvolili. Kdo by volil levičáckého šupáka, co bude o vlastních voličích tvrdit, že jsou banda zaprděných čecháčků. Tůdle. :-P

P. Vacek 23.11.2015 12:34

Re: Pařížský masakr přišel Zemanovi, jak na zavolanou

Fajn, kdo kritizuje Zemana je muslim, úchvatná logika.

P. Vacek 23.11.2015 12:30

Re: Pěkný článek.

Churchill byl politik celosvětově uznávaný. Zeman je mstivý, prolhaný, alkoholem zdevastovaný provinční dědek - trapný politik.

Ś. Svobodová 23.11.2015 12:21

Re: Pařížský masakr přišel Zemanovi, jak na zavolanou

Vadí vám, že Zeman miluje pivo, vepřové a špek? A že nechce islám v ČR? Nejste náhodou muslim?

T. Vodvářka 23.11.2015 12:16

Re: Zeman rozděluje společnost?

Myslím, že teprve Miloš Zeman způsobil rozdělení společnosti na ty, co mu věří a ty, kteří ho nesnášejí. Jistě byly animosity i na jeho předchůdce, avšak nezaznamenal jsem nikdy tak bouřlivé protesty proti hlavě státu.

Jsem přesvědčen o tom, že Miloš Zeman provokuje schválně, dělá mu to dobře a miluje ten humbuk okolo něj. Největším zklamáním pro něj by byla lhostejnost.

J. Laták 23.11.2015 12:07

Pařížský masakr přišel Zemanovi, jak na zavolanou

ale do svého vzoru, do Gustáva Husáka, mu hodně chybí. Zeman je mizerný ochlasta a psychopat obecního formátu velebící pivní socialismus a kulturu mastných brad, o což se koneckonců snažil i Husák. Zfanatizovat v Čechách oddaný všeho-lid uměl v Česku každý psychopat, tak proč ne i on? V Albertově splatil svým fangličkářům dluh za zvolení prezidentem, aniž mu došel kontext svého počínání v současné Evropě. Nu, co? Obecní trouba asi také neví, že od fanglí ke skutečnému fašismu a nacismu vede krátká míle.

Ś. Svobodová 23.11.2015 11:43

Zeman rozděluje společnost?

Myslím, že nikoliv. S jeho zvolením se pouze zviditelnila do té doby nepříliš viditelná skupina.  Myslím tu skupinu, která sice tvoří jen několik procent naší společnosti, ale tak nějak si myslí, že je hybatelem věcí a dění. A Zemana považuje za velkou překážku na svém tažení za pravdou a láskou.

T. Kočí 23.11.2015 11:33

Oba

Stojí za prd

T. Vodvářka 23.11.2015 11:27

Re: Sprosté, levicové kecy zastydlého levičáka.

Mám jinou zkušenost, Vaši Vám neberu.

T. Vodvářka 23.11.2015 11:26

Re: Sprosté, levicové kecy zastydlého levičáka.

Takže sice pana Schwarzenberga neposloucháte, co říká, ale zároveň víte, co o našem národu říká. Pokud o nás mluví jako o čecháčcích, má nepochybně pravdu, protože naše národní hrdost se projevuje jen po vstřeleném gólu na náměstích. Jinak jsme schopni sloužit komukoli a kdykoli /zkuste při nesouhlasném stanovisku k napsanému projít posledních 100 let zpět - i více/.

Umím si na rozdíl od Vás představit situaci, kdyby se presidentský kandidát kymácel opilý třeba nad americkou ústavou. On by ten kandidát /případně i president/ druhý den abdikoval sám od sebe. Takže i toto má výpovědní hodnotu o naší "kultuře".

Ś. Svobodová 23.11.2015 11:25

Re: Sprosté, levicové kecy zastydlého levičáka.

Nezlobte se, ale stačilo mi poslouchat diskuzi, jejímž účastníkem pan S. byl. Na konkrétní otázky jen fráze a newspeak.

K. Luboš 23.11.2015 11:09

Panu autorovi bych doporučil,...

...aby psal pouze o tom, o čem něco ví. Ale chápu, vždyť je to politik... Jednu paralelu mezi zlatými sedmdesátými a dnešní dobou přesto vidím: media píší stejně hloupě.

K. Luboš 23.11.2015 11:06

Re: Pěkný článek.

Churchill byl rovněž ochlasta a rovněž hulil a jak dobře Británii posloužil!