28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

FEJETON: Diskurs o diskursu

Paní učitelka Růžičková vysvětlovala dětem sedmé třídy v základní škole v Trutnově, co je to islám, a mimo jiné si oblékla nikáb, černý chalát, ze kterého jí koukaly jen oči. Strhla se kolem toho bouře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 29.10.2015 23:47

Re: Kdyby paní učitelka

Ale no tak - žáky přece nemůžete zplynovat cyklonem B, ba ani stínat gilotinou či věšet ...

J. Farda 29.10.2015 22:44

Milý Astone

omlouvám se, ale možná jste si popletl chalát s nikábem. Nikáb zahaluje hlavu s obličejem mimo očí až po ramena, chalát zahaluje celou postavu, a v tomto kontextu by spíš šlo o burku, nicméně Vy víte o té záležitosti víc. http://marfoj.cz/index.php/tajemstvi-skrine/120-k24

J. Mrázek 29.10.2015 18:46

Objektivně a všechno !

I bičování, právo šaria, obřízku dívek, povinnou motlibu a tresty za odchod od víry.... a srovnání s inkvizicí, pálením čarodejnic, kacířských knih, upalováním a HLAVNĚ sdělit, o kolik století je Islám opožděn za současným světem oproti stejně "smysluplnému" křesťanství, které se drží také dogmat, byť už neupaluje.... Porovnáním získají žáci mnohem více informací a odkazem na třeba Jehisty, mnichy v klášterech, jeptišky v Hospicu a dalšími ty žáky naučit myslet a hodnotit užitečnost, nebo nesmyslnost jedné každé takové instituce ... pak to bude mít smysl.

J. Novák 29.10.2015 16:02

Pokud paní učitelka

seznámila děti i s tím, jak islám zachází se ženami, jak a za co aplikují středověké tresty a že odpadlík musí být zabit, tak s paní učitelkou i panem Neffem souhlasím. Pokud toto neudělala, tak jsem EXTRÉMNĚ proti.

D. Lobpreis 29.10.2015 14:11

Re: Kdo vlastně protestoval?

Myslím, že tato diskuse (kde kritika je vedena převážně z těch "muslimofobních pozic") může posloužit jako celkem dobrý základní bod pro hledání odpovědi na Váš dotaz.

J. Kadeřábek 29.10.2015 13:56

Re: Diskurz

Kdyby to proběhlo tak jak to Neff líčí OK. Ovšem podle jiných serverů to bylo maličko jinak. Není nad to překrucovat pravdu.

J. Kadeřábek 29.10.2015 13:54

Je vhodné autore si před napsáním článku přečíst

dostupná fakta. Ten arabský pytel nikomu ze žáků nevadil. Ovšem po té co "někdo" z učitelského sboru (prý pan ředitel, možná sama učitelka) dal na facebook fotky z tohoto vyučování, kde se také učili hajlovat byly reakce čtenářů webu nesouhlasné až nenávistné. A diví se tomu někdo? Já bych toho co fotky na web dal vyhodil ze školy. A na místě je otázka. Proč to na web dal (dala)? Že by mladá Šabatová?

Z. Lapil 29.10.2015 13:42

Re: "silný názor" ..tento novotvar..

Zdá se, že čteme každý jiné texty. Já mám pojem "silný názor" docela rád. Chápu ho tak, že "silný názor" znamená "jsem si celkem jist". Tvrzení "nemám silný názor" mám naopak za způsob, jak říct "Moc tomu nerozumím", případně "Moc jsem o tom nepřemýšlel".

Takže mám silný názor na schopnosti svého šéfa, zatímco na poslance Novotného nemám silný názor ani co se jeho existence týče (je to časté jméno, takže by někdo takový docela dobře mohl existovat), ale moc-li je schopný, na to nemám názor vůbec žádný.

J. Bělka 29.10.2015 12:20

Re: Donutit děti k pokleknutí

Omlouvám se za chybu, "modlitbě" ...

J. Bělka 29.10.2015 12:19

Donutit děti k pokleknutí

a k islámské motlitbě mi fakt připadá za hranou. A to udělala a fotografická dokumentace tam i byla, pak najednou zmizela. Já zjistit, že něco takového provedl pedagog ze školy, kam chodí mé děti, tak se něco dozví a nebude se mu to vůbec líbit. Nemám nic proti názorné výchově, ale radši formou fyzikálních a chemických experimentů, než ponižování žáků nedustojný vystrkováním zadků k nebi a k symbolu podřízení se islámu.

R. Langer 29.10.2015 11:57

Re: JESTLI SE PANÍ UČITELKA.....

Ano, na to se měli zeptat těch žáků, co jim vlastně paní učitelka říkala. To by mě opravdu zajímalo. Ale to bychom už asi chtěli moc. :-(

R. Langer 29.10.2015 11:35

Re: Kdyby paní učitelka

Jako že by ty žáky konečně někdo postavil do latě? ;-)

R. Langer 29.10.2015 11:34

Re: Kdyby paní učitelka

Ano, to je trefné přirovnání!

B. Rameš 29.10.2015 11:34

Kauza mne nějak minula,

ale funiví samci pobavili. Jinak, když se honí čarodějnice, létají (hořící) třísky, že.

R. Langer 29.10.2015 11:33

Re: Nevím, nevím, ale názor,

Otázkou je třeba kolik je paní učitelce let... ;-)

J. Kotlaba 29.10.2015 10:57

Subkultury

Kdyby přišla oblečená v cosplayi, fursuitu, jako rockerka, hippiesačka, metalačka, punkerka a možná i jako domina, tak by se nic nestalo. Proč?

Jakou to má souvislost s tím, že se skupiny dělí v zákoně na náboženské a nenáboženské?

Jakou to má souvislost že muslimové páchají zvěrstva jménem vymyšleného pána?

Má to nějakou souvislost, s tím, že punkerka má povinnost dodržovat i pravidla, která nejsou známka punku a žádnou punkofóbií nikoho nedojme, zatímco u muslimů abych se bál nejen, že kvůli jejich pašktrtné hubě přijdu o vepřové hody, ale i že budu mít malér za tento fór: http://images-cdn.9gag.com/photo/aAYm4pL_700b.jpg ?

K. Janyška 29.10.2015 10:32

Také ji chválím. Děti by měly vědět pravdu.

Doufám, že jim ji paní učitelka řekla celou. I se středověkým hrůzným základem a důsledky této představy... Dzp.

J. Myslivec 29.10.2015 9:55

Diskurz

Mnoho povyku pro nic. Nikdo neví co dotyčná učitelka žákům říká a nikdo se jich neptá. To je u nás příznačné. Soudit, aniž víme co.

Takže se připojuji k p.Neffovi a držím palce pí Učitelce.

V. Kolman 29.10.2015 9:38

Re: "silný názor" ..tento novotvar..

Netřeba se pane Peterko příliš znepokojovat.

       "Silný názor" je jenom jedna z mnoha nic neříkajícíh floskulí, podobně jako je například "generování politiků" (přečasto poslanci používané slovo), dále různými "jakoby", "tedy",  "prostě", "jó"-jkaly pokračující, jakož i všemožnýmí "ééééééééééééé" mručiči. A to nechávám stranou oslovování kolegů coby sudokopytníků, nebo kolegyň ..................

       No a "vo tom to je" - nebo "chcete-li", "vo to gou".

       Přeji všem, kteří neprzní naší líbeznou mateřštinu hezký den :-))

V. Kolman 29.10.2015 9:19

JESTLI SE PANÍ UČITELKA.....

.....jedním dechem zmínila i o tom, že se jakékoliv učení, tedy i islám (komunismus, křesťanství....) dá zneužít proti lidem a uvedla i náležité příklady (a islám nepropagovala!) - pak klobouk dolů před paní učitelkou.

       Za mého mládí, když jsem pokládal "nevhodné" otázky, učitelé reagovali dvěma způsoby. Buď ohodnotili můj zájem a snažili se odpovědět, nebo mě "neměli rádi", protože jsem jim komplikoval zajetý způsob výuky a odbyli mě nějakou nemastnou-neslanou, nicneříkající odpovědí. Těch prvních nebylo mnoho, ale o to více jsem si jich vážil.

       To když jsem se na př.: ptal, jak je možné, že údaje o stáří planety Země se v různých obdobích tak radikálně liší a který ten údaj je tedy vlastně správný.

P. Remeš 29.10.2015 9:17

Kdo vlastně protestoval?

Velmi by mě zajímalo, z jaké strany názorového spektra se vlastně nesla největší kritika přístupu paní učitelky. Zda to bylo ze strany "muslimofobní" (a zahalení paní učitelky bylo vnímáno jako implicitní pro-muslimská propaganda) nebo "muslimofilní" (a zahalení paní učitelky bylo vnímáno jako politicky nekorektní a xenofobní znevažování islámu). Mám obavu, že v dnešní politicky rozjitřené atmosféře se kritici jejího spotupu rekrutovali asi z obou stran ... :o)

t. peterka 29.10.2015 8:07

"silný názor" ..tento novotvar..

mě zajímá...z kontextu minulých událostí (ne tohoto článku), kde jsem toto slyšel se mi zdá, že silný názor je tvrzení, který je spíše nepravda (čili lež) a je nucen ostatním k přijetí.Jinak řečeno manipulace. Opravte mě prosím.

F. Matousek 29.10.2015 7:35

Re: Nevím, nevím, ale názor,

proc brrr  ?  Vy jste gay ?

S. Rehulka 29.10.2015 4:17

Až bude příště.....

.....zase paní učitelka učit o Islamu, může to udělat jednodušeji !

Stačí, když si přinese kuchynský nůž, vybere si některého žáčka, který vyrušoval a ukáže těm ostatním, jak se to dělá v Islamském Státu - ISIS, když se "nechce přestoupit" na tu jedinou víru !

Může to být i praktické, protože v budoucnosti to můžete v Evropě očekávat !

T. Czernin 29.10.2015 3:44

Děti už se těší na probírání husitství

Doufají, že paní učitelka nezklame a dorazí se zakrytým okem, s palcátem a pavézou. Pochopitelně na bitevním žebřiňáku...

P. Labaj 29.10.2015 3:16

Re: Kdyby paní učitelka

No kdyby tam přišla v té hnědé košili a dokázala věrohodně sehrát to, jak se náckové chovali k lidem méněcenných ras, tak by si pochvalu určitě zasloužila.

J. Vintr 29.10.2015 1:03

Kdyby paní učitelka

vylepšila hodinu dějepisu, pojednávajici o nacistické ideologii tím, že by přišla v hnědé košili s haknkrajcem na rukávu a v závěru hodiny učila dětičky jak se správně hajluje, taky byste ji za to pochválil pane Neff? Přitom nacistická ideologie je (na rozdi od Islámu) dávno mrtvá a (na rozdíl od Islámu) nikoho neohrožuje ...

J. Vintr 29.10.2015 1:03

Kdyby paní učitelka

vylepšila hodinu dějepisu, pojednávajici o nacistické ideologii tím, že by přišla v hnědé košili s haknkrajcem na rukávu a v závěru hodiny učila dětičky jak se správně hajluje, taky byste ji za to pochválil pane Neff? Přitom nacistická ideologie je (na rozdi od Islámu) dávno mrtvá a nikoho neohrožuje ...

J. Jurax 29.10.2015 0:57

Re: Nevím, nevím, ale názor,

No, skočit lze i ze židle třeba; a netuším, zda se v sedmé třídě probírá anatomie. Navíc v anatomii nejde jen o to, co si raději nepředstavujete, ale taková konstrukce kolena či kotníku je docela zajímavá :-)

J. Jurax 29.10.2015 0:55

No, když nic

tak ti žáčkové, kteří nemohli zůstat ušetřeni humbuku kolem činu paní učitelky, si budou díky tomu aspoň dobře pamatovat, co je to nikáb.