24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Kazatelský komentariát

V českých mediích vypukla kazatelská vášeň, většina komentátorů propadá moralistickému běsnění a kritizuje populistickou vládu za odmítání uprchlických kvót, za nedostatek solidarity s Unií, za šíření xenofobie a pocitu ohrožení, za českou přízemnost, za nepochopení dnešního globálního světa a pozitivního přínosu migrantů a bezmála i za utrpení nešťastníků v blátě a zimě před slovinským plotem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 30.10.2015 18:43

Re: to má být ten Tomského pragmatismus?

Jenže zákony jsou od toho, aby se dodržovaly, když se to hodí, a nedodržovaly, když se to nehodí. No a u nelegálních invazorů se to holt někomu nehodilo - frau Merkel a blbečkům z brusele - a na Maďary, kteří jediní učinili pokus o dodržení zákonů, se ještě škaredě plivalo.

Stát - i EU - který není schopen a ochoten bránit své hranice, je předurčen k zániku.

M. Pivoda 30.10.2015 13:18

Silné společenské kultury, jako například Amish

Děkuji za přečtení mého diskusního příspěvku, mám k vašemu vyjádření dvě poznámky:

1. Vy jste o Amish jen četl, zatímco já jsem je ve třech státech USA již navštívil (v průběhu minulých 10 let) a hovořil s nimi. Amish lidé mne zajímali především proto, že i v technologicky nejvyspělejším státě (USA) lze ignorovat technologii a žít stále cca v roce 1750. K tomu musí člověk mít silnou odvahu, to není nic pro české poseroutky.

2. Zmínil jsem Amish v kontextu současných uprchlíků proto, že (podobně jako Islám) představují velmi silnou kulturu (srovnejte to například s našimi předlistopadovými "komunisty", kteří zde nominálně chtěli vybudovat nebe na zemi, ale pak se rychle překabátili na bezcharakterní kapitalisty).

Z. Lapil 30.10.2015 10:32

Re: to má být ten Tomského pragmatismus?

Bral jsem za samozřejmé, že řešení musí být účinné (a rychlé), protože jinak to není řešení.

Já jsem asi úplnej vůl, ale když mně pořád připadá, že kdyby se dodržovaly stávající zákony, v souvislosti s uprchlíky zejména ten "Přes hranici ani osoba bez papírů" plus Dublinská dohoda ("alespoň v první bezpečné zemi"), byl by celý problém jinde. Jinde jakože příchozích by bylo míň a byli by ovladatelnější (co týden se hlásit na úřadě, jinak okamžitá ztráta práva na azyl?), a jinde jako že mimo hranice Schengenu. Sousedům, kteří tu vlnu schytají, jistě rádi přispějeme penězi i skutkem. K tomu ta jakási dohoda, že "trosečník má právo na dopravu k nejbližšímu pobřeží", a ne že bychom byli za vodou, ale příchozích by bylo míň a byli by jinde.

L. Florner 30.10.2015 7:26

Re: ?

Pane Mertle, chápu Vaše pohoršení, ale pokud jste si ještě nestačil všimnout, že mezinárodní politika je o právu silnějšího a naprostém cynismu, pak jste se zjevně dosud moc špatně díval, nebo jste zatím nepřemýšlel o tom, co vidíte. Navíc, neříkám, že se mi cynismus líbí, říkám jen, že funguje.

A součástí Svobodného stáda oveček nejsem. Svobodní mají ve svém volebním programu určité věci, s nimiž lze těžkou souhlasit a jsou, kulatně řečeno, poměrně utopistické. Možná proto že předpokládají, že se lidé budou chovat a cítit určitým způsobem. A to nebudou. A důvod, proč mají Svobodní tak nízké preference? Tak o tom je řeč v celém vláku - protože se nechovají pragmaticky. Předpokládám ale, že po změně přístupu byste je měl rád ještě méně.

J. Jurax 29.10.2015 23:16

Re: Vcera jsem nahodou videl

Jejich blbost a jejich problém. Horší je, že díky jejich blbosti v dohledné době bude náš taky.

J. Jurax 29.10.2015 23:11

Re: Je zajímavé, že ve svém osobním životě

Máte vpravdě neotřelé myšlénky, ale očividně jste nedával v dějepise pozor.

J. Jurax 29.10.2015 23:07

Re: ?

Ale kuš - jděte do háje s křesťanskou morálkou. Mimochodem, křesťanské církve se chovaly a chovají též pragmaticky, jinak by nepřežily do dneška.

A mezi námi a šeptem - on opravdu má pravdu - nebo "pravdu" - ten silnější ať ekonomicky nebo silou zbraní. Protože vyhraje a jeho pravda zvítězí. Ale všelijak se to okecává do ušlechtila. Dějiny poskytnou nepřeberně příkladů.

A pragmatismus nevylučuje humanitu. I humanita se může pragmaticky vyplatit; ovšem nemusí. Pragmatismus však vylučuje dělat sebevražedné hovadiny proti vlastním zájmům ve jménu nějaké ušlechtilé ideje - třeba všeobjímající humanity, v rámci níž se pouští, ba zvou, masy muslimů do Evropy bez ohledu na následky.

J. Jurax 29.10.2015 22:54

Re: ?

Organizace není organismus - budiž. Takže se nechová, nýbrž koná. Debilně.

P. Dvořák 29.10.2015 22:54

Re: Dnes jsem v jednom malém městě potkal 5 urostlých,

Před měsícem jsem byl v Praze a tyto týpky se pohybovaly v okolí hlavního nádraží. Byli od hnědochů až po úplně dokonalé černochy. Měli iPhony, vysportovaní, koukali se, kde co lítá, pořád cosi kdákali do těch iPhonů, ale rozhodně neměli zájem o historické památky.

Na studenty byli příliš staří, sportovci to nebyli, ti se netoulají několik hodin kolem nádraží.

Karkulka Perská se na ně již jistě těší jako na švarného myslivce. Jenže to má popletené a jediné podobenství s pohádkou bude to párání břicha.

J. Jurax 29.10.2015 22:52

Re: Kruciální otázkou je, kdo v Německu pozvedne

Nepřijedou. Když nepřijeli pro frau Merkel, když veřejně zvala nelegální invazory do Němec, tak je Kajan v bezpečí ...

J. Jurax 29.10.2015 22:49

Re: Slovenský spisovatel Gustáv Murín -

Myslíte, že existuje tak blbý africký diktátor, který si nechá nasadit do své země jak vši do kožichu milión naštvaných moslemínů?

J. Jurax 29.10.2015 22:47

Re: to má být ten Tomského pragmatismus?

Jo, kdyby se hledalo společně přijatelné řešení, tak než ho najdeme, tak z chrámu sv. Víta bude mešita.

Je třeba hledat ÚČINNÉ řešení. Jenže to by musela být v bruseli provedena masová defenestrace europitrýsků a v Německu aspoň frau Merkel a její skvadry, aby se ledy pohnuly ...

J. Jurax 29.10.2015 22:40

Re: Nazyvejme veci pravymi jmeny

No a s tím Tureckem to bude sekundární průser k tomu primárnímu s ilegální invazí ... že se EU projeví v krizi až tak totálně neschopně jsem nečekal - a to jsem urputný euroskeptik.

J. Jurax 29.10.2015 22:35

Re: Slovenský spisovatel Gustáv Murín -

Asi tak ... a skoro dva tisíce letů A-380 do nějaké Tramtárie taky není zadarmo. Madam Merkel to parádně pohnojila nejen Němcům ...

J. Cimbálník 29.10.2015 22:34

Re: Vcera jsem nahodou videl

Jasne, ale v nemecky mluvicim prostoru je to brano za bernou minci. Oni tomu veri...

J. Jurax 29.10.2015 22:32

Re: Vcera jsem nahodou videl

No jo, Rumunka je mladá a blbá a v bezpečném Švýcarsku, které nelegální invazory nebere - to se jí to žvaní ...

No a ten druhý rozhovor - bruselský pitrýsek, co od něj čekat než hovadinu ...

J. Jurax 29.10.2015 22:28

Re: Každý předválečný evropský stát by zastavil ilegály

Tehdy měli Evropané ještě koule ... dnes mají akorát EU a ještě gay parades ...

V. Kolman 29.10.2015 21:42

Re: Slovenský spisovatel Gustáv Murín -

No - technicky by to bylo možné, míním leteckou repatriaci. Nebyla by to ale žádná legraace. Uvažujme letadlo velikosti jumbo-jetu A380, to pojme cca 800 lidí. Vzal jsem kalkulačku a vyšlo mě, že by to "spravilo" při počtu 1.500.000 migrantů celkem 1875 letů. Kolik by to stálo a jak "dobrovolně" by imigranti nastupovali do eroplánu, to si netroufnu ani odhadovat.

       Snad imigranti trochu přijdou k rozumu, až začnou mrazy a oni budou stát tváří v tvář skutečnosti, že nedostali ani dům, ani Mercedesa, ba ani sociální dávky dle jejich představ.

P. Vaňura 29.10.2015 21:37

Každý předválečný evropský stát by zastavil ilegály

v horizontu dní. Poslal by proti nim armádu a vetřelce, kteří by přelezli nezákonně hranici by dal postřílet. Lodě s  ilegály by stihl podobný osud.

Tak by migrace byla zastavena hned v počátku.

J. Kanioková 29.10.2015 20:32

Aha, tak Klaus, který je hodně pragmatický

je socan... uff..

Jděte do háje..

F. Perská 29.10.2015 20:05

Re: Co krom ztráty

Krásné! A kdo potom bude naše "elity" korumpovat? V této zemi už celkem není co rozkrást! Není od Vás hezké, že jim chcete stížit přístup ke korýtkům. :-)

J. Schwarz 29.10.2015 20:01

Re: ?

Já bych takovou společnost bral s radostí! Když už nic jiného, nebyla by to společnost blbců!

F. Perská 29.10.2015 20:00

Re: Dnes jsem v jednom malém městě potkal 5 urostlých,

Klídek...To se naši nepřizpůsobilí přizpůsobili, navlékli uniformu nebohých běženců, a vyrážejí do Němec pro vyšší dávky. A teď Vám povím tu o Karkulce........... :-)

J. Schwarz 29.10.2015 19:51

Co krom ztráty

"evropských peněz" z kterých se ostatně financuje hlavně diverze namířená proti našemu způsobu života nám brání Unii opustit? Vždyť Unie se od SSSR liší jen tím,  že používá peníze jinak - namísto investic do  tanků které mohou být použity k nátlaku používá peníze přímo ke korupci t.zv. "elit" v ovládaných zemích.

K. Janyška 29.10.2015 18:44

Re: Pragmatismus je socialismem ???

Ano, životem bez principů a pod nátlakem... Dzp.

K. Janyška 29.10.2015 18:41

Re: Dnes jsem v jednom malém městě potkal 5 urostlých,

A nemám dobrý pocit... Dzp.

K. Janyška 29.10.2015 18:40

Dnes jsem v jednom malém městě potkal 5 urostlých,

vysportovaných mladých snědých mužů necikánského původu, ty poznám, ve stejných teplácích s bundami s kapucí a ve stejných pantoflích od jednoho výrobce. Evidentně to nebylo žádné sportovní družstvo, ale "uprchlíci". Tak jsou už i u nás. Vůbec nevypadali ustrašeně a vůbec ne pokorně. Kde mají rodiče, ženy a děti jsem raději nezjišťoval, ani mezi těmi, kteří věděli odkud jsou... Dzp.

J. Cimbálník 29.10.2015 18:34

Doporucuji ke shlednuti.

https://www.youtube.com/watch?v=CuZDFYoKoVM

J. Cimbálník 29.10.2015 18:31

Vcera jsem nahodou videl

Na 3sat rozhovor s mladou rumunskou spisovatelkou zijici ve Svycarsku. Na dotaz reporterky, proc zeme vychodni Evropy nesdili spolecne hodnoty EU co se tyka uprchliku rekla, ze civilizacni lak na komunistickem mysleni je jeste prilis tenky, vychodoevropane se stylizovali do role obeti minuleho rezimu a nyni nejsou jiz obetmi cislo jedna a tak jsou urazeni. Jsou to vlastne takove velke deti a Zapad s nimi bohuzel neumi komunikovat.

Nasledoval rozhovor se stranickym zastupcem Merkelove v Bruselu, ktery mimo jine rekl, ze veri, kdyz Merkelova bude drzet dal svuj kurs, tak staty vychodni Evropy prozrou casem a pridaji se..

J. Cimbálník 29.10.2015 18:22

Pro ty, co vladnou nemcinou:

http://www.faz.net/aktuell/politik/inland/kommentar-von-jasper-von-altenbockum-zur-fluechtlingspolitik-13879573.html