19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Jourová touží po roli cenzora

Pod tíhou imigrační krize se Evropská unie konečně odhodlala k nějaké rozhodné a kategorické konkrétní akci. Bohužel, jak se dalo čekat, za cíl si stanovila vytáhnout do boje proti občanům jednotlivých členských zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Lobpreis 14.10.2015 19:12

Tak určitě

Hledeat informace o kterých ani nevím, že existují musí být hodně těžké. Vždyť často je těžké dohledat i ten článek, o kterém jistojistě vím, že je na levé straně dole :-)

J. Fleiszner 14.10.2015 16:04

Najděte ten finanční tok

Učitel ekonomie nám řekl, že nás toho asi moc nenaučí, ale jedno prý určitě ano:"Za vším jsou peníze, najděte ten finanční tok a rozumíte problému."

V. Novák 14.10.2015 18:07

Re: Najděte ten finanční tok

"Jděte po penězích", radil Deep Throat těm novinářům v aféře Watergate...

Z. Koutecký 14.10.2015 15:15

Tyranie

Již téměř před dvěma a půl tisíci let Platon ve své Ústavě dospěl k závěru, že po fázi demokracie přichází období tyranie. V dnešním světě, kdy veškeré světové bohatství se postupně stává majetkem několika procent lidí, lze logicky očekávat, že Platonův předpoklad se naplní. Postupně. Ani EU např. se netají tím, že by chtěla utužit disciplínu v tomto společenství. Říká se tomu "větší integrace Evropy" nebo "více Evropy". Jde v podstatě o vytvoření soustátí s centrálními státními orgány, centrální zahraniční a fiskální politikou atd. Současný chaos kolem uprchlíků může docela dobře tuto myšlenku podporovat. Až bude situace kritická, nesnesitelná, bude možno říkat "bez jednotného plánu, bez jednotného vedení, bez discipliny všech atd. to nikdy nevyřešíme. Integrace Evropy je nezbytná." Začínat ovšem zaváděním cenzury internetu je hloupost. Tady lidé odreagovávají své frustrace, nadávají, hádají se, píšou pravdy, polopravdy, lži, nesmysly, ale pořád je to jen bla, bla, bla, které vládce nijak neohrožuje. Lidé si uleví a jdou spát. Pokud lidem tenhle ventil vezmete, vyženete je do ulic a to už tak neškodné být nemusí. Češi budou, jako vždy, poslední, ale Češi nejsou rozhodující. Sto tisíc Němců proti TTIP to je jiná káva, i když i ta je dosud slabá.

J. Urban 14.10.2015 15:11

Cenzura je jen první krok. Když se nebudete

smět vyjadřovat k "nepopulárním" věcem, bude možno bez obav a téměř bez povšimnutí páchat "nepopulární" věci. Třeba včetně stavění nových Auschwitz!

R. Langer 14.10.2015 15:49

Re: Cenzura je jen první krok. Když se nebudete

Správně, proč pronásledovat ilegální přistěhovalce, což je složité, když půjde jednoduše pozavírat ty, kterým se to nepronásledování nelíbí. Ti budou dohledatelní snadno. A nakonec budou ilegální přistěhovalce všichni milovat, a na Zemi zavládne Mír a Klid (na Práci). :-(

J. Hejna 14.10.2015 20:37

Re: Cenzura je jen první krok. Když se nebudete

Trošičku jste to pomotal (pozavírat ty, kterým se to nepronásledování nelíbí), ale asi jste to myslel dobře.

Jó, čeština je obtížná.

A. Alda 14.10.2015 13:07

Už to začalo

http://echo24.cz/a/ipBwy/parlamentni-listy-musi-zaplatit-150-000-kc-za-rasisticke-diskuze

Ne neprovádění cenzury pokuta jak hrom.

Z. Švrček 14.10.2015 9:36

Nelze nesouhlasit

Už to tady bylo. Samizdat, pronásledování jeho autorů a šiřitelů, zákazy shromažďování, zákazy nepohodlných sdružení a stran... V některých zemích je to stále denní chleba.

Nyní se to pokouší praktikovat EU i jiní, dokonce i USA, ta slavná země svobody a neomezených možností... Rusko jen jede ve starých kolejích, ale na moc, neomezenounejakými demokratickými serepetičkami, si dělají zuby i v tradičně svobodných zemích.

Totalita na nás mává, zatím jakoby z dálky, ale už se konfrontaci s ní asi nevyhneme.

Nicméně tím, že jsme tuto svobodu zakusili, otevřely se mnohé oči a mnohé cestry, jak svobodu udržet. Totalitáři tedy musí zkusit opravdu silný tabák a naštvou tak mnohé. Aspoň v to doufám.

K. Janyška 14.10.2015 9:32

Jourová je neuvěřitelně dobrým příkladem toho,

jací lidé musejí sedět v EK, aby byli dostatečně  dobře manipulovatelní. Pozor, lidský svět se zásluhou irelevantního vzdělání lidí obrací ve zmatek !    To nemůže dopadnout dobře. Šroub nesvobody a nepřirozenosti se utahuje neviditelné pro miliardy lidí. Prakticky pro všechny z vás, tady i jinde... Dzp.

D. Lobpreis 14.10.2015 8:49

To je hodně zajímavý názor

.... že co se nedá najít Googlem nebo na Fýbku na internetu přestává existovat. :-)

R. Langer 14.10.2015 9:58

Re: To je hodně zajímavý názor

Nepřestává, ale prostě o tom prakticky nevíte. Prostě o tom prakticky neví nikdo.

D. Lobpreis 14.10.2015 10:16

Re: To je hodně zajímavý názor

Hm...vidíte. A přitom se zdá, že dostat libovolnou informaci od kohokoli ke komukoli lze s pomocí moderních technologií předat jen s pomocí 5-6 lidí.

http://technet.idnes.cz/facebook-prepisuje-slavnou-teorii-znate-se-s-kazdym-jen-pres-4-7-lidi-1pn-/sw_internet.aspx?c=A111123_180522_sw_internet_pka

Takže se šířením užitečných informací bych si hlavu moc nelámal. Problém je spíš se zahlcováním různými dezinformacemi, hoaxy a jiným... no...šumem. :-)

R. Langer 14.10.2015 15:50

Re: To je hodně zajímavý názor

Jo, to znám, ale v praxi to tak jednoduché opravdu není... ;-)

V. Novák 14.10.2015 18:10

Re: To je hodně zajímavý názor

Jenže musíte vědět, koho se na tu informaci zeptat. A pokud nevíte, že vůbec existuje, tak se ani nemůžete ptát.

P. Lenc 14.10.2015 8:41

V okamžiku,

kdy se elity pokusí cenzurovat názory občanů je totalita za rohem.

B. Uhlich 14.10.2015 0:49

Mno on ten problém má ještě jeden takový docela zajímavý

rozměr a sice je to tak trochu pro média docela dobrý byznys...pokud jsem dobře všiml, tak tu jsou některé servery, které naprosto záměrně vybírají vyloženě kontroverzní zprávy, které jim přinášejí neuvěřitelný nárůst sledovanosti i velmi rozsáhlou diskuzi...a to až o jeden řád. Tedy je na čase se i ptát, nakolik je současná situace způsobena vyloženě médii, které bezostyšně vydělávají na zvýšeném množství přístupů....

V. Peroutka 14.10.2015 12:09

Re: Mno on ten problém má ještě jeden takový docela zajímavý

média? dělají to všichni politici přlévají olej do ohně do témat,kde vědí,že nemají šanci cokoliv ovlivnit,herci zvěřejňují své soukromí aby byly zajímavý pro média ..apod ...

O. Zuckerová 14.10.2015 0:42

Nojo,

ale tu pastu už zpátky do tuby nenamačkají, to se myslím nemusíme obávat.

A. Alda 14.10.2015 8:34

Já bych se tedy bál.

Minulé století je dobrou ukázkou toho, jak snadno a rychle se svobodná civilisovaná země propadne do tyranie a nesvobody. Od Itálie přes Německo až po Kambodžu...

B. Hamáček 14.10.2015 8:40

Re: Já bych se tedy bál.

Zapomněl jste hlavně na Rusko , i když tam se o svobodě ani historicky nedá mluvit.

A. Alda 14.10.2015 11:19

V Rusku se nic takového nestalo.

To přešlo z carského samoděržaví téměr plynule pod bolševickou diktaturu.

Ale kulturní a civilisovaná Italie padla velmi rychle. Německo, jeden z hlavních zdrojů kultury a práva pro celou Evropu, se změnilo jak mávnutím proutku - a nikoho to ani ve snu nenapadlo, že by se něco takového mohlo stát. I Rakousko. O pár let později zase Polsko, Maďarsko, Československo... a jinde ve světě jakbysmet.

A ta Kambodža je velmi pozoruhodná - pokud byste se o postup ovládnutí státu šílenými marxisty rolnickoekologického ražení více zabýval, valil byste oči. To byl přímo ukázkový pád civilisovaného, rozvinutého a demokratického státu do krutopravěku.

Takže stát se to všechno zase může, a téměř ze dne na den.

R. Langer 14.10.2015 15:51

Re: V Rusku se nic takového nestalo.

Ano, to je největší nebezpečí levicového puče.

V. Novák 14.10.2015 18:06

Ale namačkají - jde jen o techniku.

Taky si mohli různí heretici namlouvat, že když je tady knihtisk - tak se už knihy nebudou moct spálit... A jak cenzura zafungovala!

Většinu internetových funkcí ovládá pár firem. K tomu, abyste mohla používat google, musí být Google obrovslý podnik s těžko představitelnými diskovými poli - už jenom spotřebu elektřiny musí mít každá instance jako pořádná fabrika. To dokáže zregulovat každý stát na jehož území to funguje.

A když je to mimo váš stát? Vždycky se dají ohlídat přeshraniční toky Nikdy jich není moc a pokud si nějaký amatér zřídí linku do Rakous, tak má tak úzké pásmo, že to vlastně nevadí.

Internet je závislý na velkých poskytovatelích - a velcí poskytovatelé jsou závislí na státu/ech, protože potřebují někoho, kdo za ně bude vymáhat placení. Internet ostatně nebyl zřízen jako volný kyberprostor, alwe jako mocně redundantní systém spojení a velení.

J. Vintr 14.10.2015 0:34

Na té snaze cenzurovat internet

je závažný uváděný důvod. Je to další důkaz toho, že zaplavování Evropy vetřelci že Středního východu a Afriky není nějaký spontánní jev, na který pouze nedovedou neschopní evropští politici adekvátně reagovat, ale že jde o zločinný záměr, na jehož realizaci se podílí i vedení EU. Evidentně tady někomu jde o to, udržet projevy nespokojenosti občanů na uzdě co nejdéle, až tady bude těch vetřelců tolik, že proti nim nepůjde nic dělat

B. Hamáček 14.10.2015 8:38

Re: Na té snaze cenzurovat internet

Položme si otázku , kdo vyslal Jourovou . Hnutí ANO A. Babiše, kdo je Babiš, alias Bureš ??? Co je za lidi ve vedení EU - jsou to revolucionáři z let 1968-1970, kteří dělali chaos a binec v Evropě. Kořeny tohoto zla pocházejí z východu !!! Z Moskvy !!! ---

J. Vintr 14.10.2015 9:22

Re: Na té snaze cenzurovat internet

Taky se přikláním k tomuto názoru. Ale myslím, že se jim to vymkne (nebo už vymklo z ruky) a poslední se budou smát muslimové ...

L. Novák 15.10.2015 17:10

Re: Na té snaze cenzurovat internet

Jourová je socialistická akitivistka. Za ANO kandidovala až po svém konfliktu s ČSSD...

S. Rehulka 14.10.2015 12:06

Re: Na té snaze cenzurovat internet

Ono to bublalo a rostlo v Bruselu už dlouho !

Ten soudruh Barosso a soudružka Lady Asthon se přeci neobjevili z čista jasna, jako ted soudruh Juncker ! Nemyslíte ?

V. Peroutka 14.10.2015 12:11

Re: Na té snaze cenzurovat internet

O ANO si myslím své,ale  to jako že pikolík od ODS či socanů aj. by to nedělal?