25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKONOMIKA: VW dojel na regulaci, která těší Kreml

Dieselgate je pro Volkswagen pohroma. Firma utrpí reputačně i finančně – ohroženy jsou její hospodářské výsledky nejen v nejbližších kvartálech, ale možná v celých letech. Je ale úsměvné črtat jakékoli dalekosáhlejší závěry ohledně kondice německé ekonomiky jako celku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šejnoha 5.10.2015 20:35

Re: A k tomu nadpisu.

Souhlas.

J. Šejnoha 5.10.2015 20:34

trochu mimoň

Jneo dvě  podstatné mýlky:

1. Doiesel není ekologický. Pouze má menší rodukci CO2, což je  diuskutabilní přínos. Naopak prokazatelně  jedovatých oxidů dusíku produkuje mnohonásobně více než benzinový motor.

2. Úvaha o výhodách dieselu pro Rusko je mimo úplně. Rusům je  přece jedno zda nám prodají naftu  nebo benzín !

J. Jurax 30.9.2015 23:13

Re: autor je typický

Argumentujete krásně, ale článek jste buď nečetl, nebo nepochopil ...

A. Hrbek 30.9.2015 16:33

autor je typický

dogmatický "ekonom" (CEVRO)vystudovaný po roce 1989, absolutně neznající techniku.

Co takhle dieselová nákladní auta, lokomotivy a lodě, ty také vznikly na nátlak Moskvy? EU také snižuje spotřebu pohonné hmoty a emise dieselových motorových vozidel na 100 km na nátlak Moskvy? Moskva také přesvědčuje spotřebitele aby dávali přednost automobilům dieselovými motory před benzinovými? Ví autor něco o rozdílech mezi automobily se vznětovými a zážehovými motory? Ví autor něco o podmínkách destilace a krakování ropy a o závislostech technologií na ropném ložisku a složení ropy?

Nakonec přece rozhoduje trh a nikdo nebrání světovým producentům ropy, aby vytlačili lacinější nabídkou ruskou ropu z Evropy. Ale ta ve spotřebě EU představuje jen cca 35%. Takže ostatní producenti ropy jsou beránkové a nic se nesnažili ovlivnit? V USA také protlačila Moskva růst prodeje osobních automobilů s dieselovým motorem?

Ś. Svobodová 30.9.2015 15:55

Nadpis hodný mistra pera :-)

Právě jste se zařadil do jedné linie s psavci titulků jako např: Rusko bombarduje Sýrii.

Protože holt USA bombardují pouze radikály, separatisty, rebely, islamisty nebo Islámský stát, kdežto Rusko zřejmě napadlo podle titulků cizí stát.

Titulek "VW dojel na chamtivost odhalenou americkou neziskovkou" by tolik nezabral, že?

T. Kočí 30.9.2015 13:47

VW

Aniž bych chtěl polemizovat s obsáhlým článkem , plným odkazů, ptám se: Je pravda , že diesel má u běžného auta o cca 2 litry menší spotřebu?

Je pravda, že motorová nafta se vyrábí destilací ropy, přičemž vysokooktanový benzin převážně krakováním (energeticky náročnějším) těžších frakcí ropy?

I. Schlägel 30.9.2015 12:10

Re: Hochu,

Samozřejmě je stoprocentně vyloučeno, že byste si Vy neuvědomoval veškeré souvislosti.

J. Lepka 30.9.2015 11:24

Hochu,

vy v tý hlavě máte guláš.

J. Dvořák 30.9.2015 10:01

Já mám obavy, že chlapec ano neví,

co je to auto!

K. Janyška 30.9.2015 9:51

VW je německý neeee ? Kdo jinému jámu kopá,

sám do ní padá. A díra zločinecké EU, vybudované a ovládané Německem a chrlící zločinnosti jednu za druhou, včetně ujetých zelených blbostí,  je opravdu hluboká. Ta se bude zacelovat pěkně dlouho... Dzp.

J. Pernica 30.9.2015 9:48

Re: Tak to je zase rekordní žvást!

Rusko nepotápí VW. Jen korupční chování VW a jeho souputníků a zkorupmpované EU způsobilo větší závislost na Ruské ropě a potažmo surovin na výrobu navty.

J. Pernica 30.9.2015 9:45

Re: Takže za podvody ve VW může Moskva?

O tom ten článek není. Je o tom, že soudruzi z Brusele se nechají korumpovat a pak zavádí nesmyslené regulace, které prospívají jen těm správným a vyvoleným.

Š. Hašek 30.9.2015 9:41

Re: Tak to je zase rekordní žvást!

Asi tak.

Pamatuji, že i za vosí žihadlo mohli američtí vrazi z vólstrýtu. Že by ti naši novináři měli tak malou fantazii?

M. Hoblík 30.9.2015 9:32

Tak to je zase rekordní žvást!

Už dlouho za nic Rusové nemohli, a vida, oni potápí VW!

Š. Hašek 30.9.2015 9:19

A k tomu nadpisu.

Jest chybou ruského cara, že jen zírá, co ta Evropa blbne?

Já si vždy myslel, že blb si za své blbnutí může zcela sám.

Mimochodem, z historie víme, že když někdo v Berlíně zu viel blbnul, skončilo to tak, že to nešlo bez Sovětského svazu nikterak vyřešit. Jen připomínám pro neznalce: mezi CCCP a Ruskem je měřitelný rozdíl. Pokud ovšem připustíme měřitelný rozdíl mezi Třetí Říší a Frau Merkel. Dějiny se až tak neopakují přes kopírák.

Zjednodušeno, zkráceno.

Š. Hašek 30.9.2015 9:08

Samozřejmě,

že Evropa dojede na regulaci.

Regulaci všeho, v zájmu - aby všem bylo dobře (rozuměj "vedení a podržtaškům" nejlépe a celé té šedé spodině snesitelně). Co jiného si sbor komisařů za přitakávání novonevzdělanců, posedlých řízením všeho, nakonec přeje?

P. Lenc 30.9.2015 8:26

Re: Nepovedlo se

Přesné pane Švrčku.

Z. Švrček 30.9.2015 8:15

Nepovedlo se

Tak jsem nějak nevysledoval shodu nadpisu s obsahem. Jedno je ale jisté. Evropa přeregulovává již drahná leta v domění, či přesvědčení jejích špiček, že regulace jsou dobré, přínosné vedoucí k prosperitě a pokroku. Nemohou jinak, jsou to socialisté a kdo chce, může ten jejich osudný omyl sledovat v denní praxi. Není totiž osudněšjí domýšlivosti, než přesvědčení, že lze očůrat, řídit a nařídit trh a síly, které jej udržují v chodu. Toho se dopustili již komunisté a dopadli na hlavičku. Stejně tak dopadá EU, kausa VW je jen vlaštovkou klesající konkurenceschopnosti v důsledku regulací, kterou lze dočasně nastavovat různými triky. I ty ale s rostoucí regulatorní zátěží ztrácejí účinnost, až jednoho nepěkného dne... Jó, vyměnit  znalosti a zkušenosti o běhu světa zhmotněné v kalitalistickém systému  za socialistickou ideologii v jakékoliv variantě se nevyplácí.

V. Kún 30.9.2015 1:46

Takže za podvody ve VW může Moskva?

Autor si evidentně plete pojmy ropa a (motorová) nafta, a možná i benzin a nafta. Obojí paliva  se samozřejmě vyrábějí ze surové ropy, a to její dost složitou destilací a rafinací. Představa, že ruská ropa bez dalšího teče snad přímo z ropovodů do nádrží čerpacích stanic, je dětinská. A k tomu současnému podvodu VW:

Američanům i občanům Evropy může být ukradené (a zřejmě také je), kdo a kolik na podvodu vydělal a kolik za to zaplatí na pokutách. Faktem ale je, že nešlo o nějaké malicherné překročení dosud platných norem, ale o jejich 40násobné (!!) překročení, a to v běžném provozu (!). A to už je rozdíl. Přitom lze určitě vyrobit vznětové motory sice překračující současné přísné normy, ale ne o desetinásobky. Jenže to by znamenalo pro VW (a další výrobce, určitě v tom nejede sám) nižší zisky, a tak se podvádělo. Neboť o peníze - a ne o zdraví - jde vždy až v první řadě.

A ještě poznámka: Veškerý benzin a motorová nafta v Česku se vyrábí z ruské ropy, a zanedlouho tomu tak bude pomalu v celé Evropě. Ne kvůli Moskvě, jak se nám snaží namluvit pan autor, ale proto, že tzv. lehká ropa ve světě dochází a pokud vůbec nějaká bude, bude daleko dražší.