25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

FEJETON: Spinradovo dilema

Vytanula mi pak vzpomínka na setkání s americkým spisovatelem a také vydavatelem Normanem Spinradem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kraus 27.8.2015 12:31

Ano, po těch

Ano, po těch 20% by se mělo pátrat. Ti, kteří o Paretově pravidlu a 20% nevědí, pátrají. Ti, kteří vědí, vezmou těch 20% z toho, co je nejvíc při ruce. Zrádné je, že většinou to může být dobré řešení, ale pokud ne, není to jen špatné řešení, ale přímo katastrofa.

Včera se tady někdo zmínil o Juliu Firtovi od Borových, ten to Spinradovo knižní dilema řešil dávno předtím, než se Spinrad narodil.

M. Kral 27.8.2015 11:44

Dík

Výborná úvaha. Aplikace Pareta v každodenním životě by určitě pomohla emočně se oprostit od záplavy balastu a šumu, který nás víc a víc pohlcuje.... Ono když si člověk vezme, že každý den je aktivní cca 15-16 hodin (zbytek ti šťastnější prospí), pak to znamená, že něco podstatného a hodnotného děláme cca 3 hodiny. Zbytek je podle tohoto pravidla nevýznamný.... Myslím, že na tom něco je.

K. Janyška 27.8.2015 10:25

Astone, nazvěte ty boháče úspěšnými investory a budete doma.

A jinak to nejde. I tak to jsou desítky milionů dospělých lidí na světě a to je docela dost... Dzp.

K. Janyška 27.8.2015 11:30

Re: Astone, nazvěte ty boháče úspěšnými investory a budete doma.

Bylo-li by všechno státní, bylo by investorů jen něco přes  200 a to by byla teprve tragedie... Dzp.

A. Alda 27.8.2015 10:08

Vynikajícně napsáno.

Jenomže Paretta toto jeho zjištění vedlo až k protofašismu.

V. Loula 27.8.2015 8:06

chyba

Píšete o poměru 80 na 20, a zapomněl jste na českého genia Jaru Cimrmana a jeho školskou reformu. Cimrman rozdělil školní učivo do dvou kategorii, pomněnka a zapomněnka. V té první kategorii bylo učivo, které si žák uchová v paměti a v té druhé je učivo, které žák rychle zapomene. Nevím přesně, zda mu také vycházel poměr 20 ku 80, ale každopádně zapomněnek bylo podstatně více nežli pomněnek. No a odtud je již pouhý krok k reformě, která radikálně zlepší školství, a dokonce jsou dvě urovně této reformy

a) učit všechno učivo jako dosud, ale vždy předem jasně říci, jaká katerorie se právě probírá. Žák má možnost pří výkladu zapomněnek vypnout a odpočinout si, a tím větší pozornost potom věnuje pomněnkám.

b) učit pouze pomněnky, takže by ke vzdělávání v podstatě stačil pouze jeden den v týdnu, což by žáci i učitelé jen přivítali.

P. Princ 27.8.2015 7:41

Robejšek na Hrad

.

J. Lepka 27.8.2015 8:59

Re: Robejšek na Hrad

To myslíte Mírov ? Tak to bych mu ani v nejhorším snu nepřál, viz: Vladimír Škutina : Prezidentův vězeň na hradě plném bláznů.

S. Netzer 27.8.2015 10:22

Není autentický Čech!

K. Janyška 27.8.2015 10:26

Re: Není autentický Čech!

Zato vy ano, netzře... Dzp.

J. Jurax 27.8.2015 20:29

Re: Není autentický Čech!

No a co - on Obama taky není autentický Američan :-)