Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FEJETON: Spinradovo dilema
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Kraus 27.8.2015 12:31Ano, po těch Ano, po těch 20% by se mělo pátrat. Ti, kteří o Paretově pravidlu a 20% nevědí, pátrají. Ti, kteří vědí, vezmou těch 20% z toho, co je nejvíc při ruce. Zrádné je, že většinou to může být dobré řešení, ale pokud ne, není to jen špatné řešení, ale přímo katastrofa. Včera se tady někdo zmínil o Juliu Firtovi od Borových, ten to Spinradovo knižní dilema řešil dávno předtím, než se Spinrad narodil. |
M. Kral 27.8.2015 11:44Dík Výborná úvaha. Aplikace Pareta v každodenním životě by určitě pomohla emočně se oprostit od záplavy balastu a šumu, který nás víc a víc pohlcuje.... Ono když si člověk vezme, že každý den je aktivní cca 15-16 hodin (zbytek ti šťastnější prospí), pak to znamená, že něco podstatného a hodnotného děláme cca 3 hodiny. Zbytek je podle tohoto pravidla nevýznamný.... Myslím, že na tom něco je. |
K. Janyška 27.8.2015 10:25Astone, nazvěte ty boháče úspěšnými investory a budete doma. A jinak to nejde. I tak to jsou desítky milionů dospělých lidí na světě a to je docela dost... Dzp. |
K. Janyška 27.8.2015 11:30Re: Astone, nazvěte ty boháče úspěšnými investory a budete doma. Bylo-li by všechno státní, bylo by investorů jen něco přes 200 a to by byla teprve tragedie... Dzp. |
A. Alda 27.8.2015 10:08Vynikajícně napsáno. Jenomže Paretta toto jeho zjištění vedlo až k protofašismu. |
V. Loula 27.8.2015 8:06chyba Píšete o poměru 80 na 20, a zapomněl jste na českého genia Jaru Cimrmana a jeho školskou reformu. Cimrman rozdělil školní učivo do dvou kategorii, pomněnka a zapomněnka. V té první kategorii bylo učivo, které si žák uchová v paměti a v té druhé je učivo, které žák rychle zapomene. Nevím přesně, zda mu také vycházel poměr 20 ku 80, ale každopádně zapomněnek bylo podstatně více nežli pomněnek. No a odtud je již pouhý krok k reformě, která radikálně zlepší školství, a dokonce jsou dvě urovně této reformy a) učit všechno učivo jako dosud, ale vždy předem jasně říci, jaká katerorie se právě probírá. Žák má možnost pří výkladu zapomněnek vypnout a odpočinout si, a tím větší pozornost potom věnuje pomněnkám. b) učit pouze pomněnky, takže by ke vzdělávání v podstatě stačil pouze jeden den v týdnu, což by žáci i učitelé jen přivítali. |
P. Princ 27.8.2015 7:41Robejšek na Hrad . |
J. Lepka 27.8.2015 8:59Re: Robejšek na Hrad To myslíte Mírov ? Tak to bych mu ani v nejhorším snu nepřál, viz: Vladimír Škutina : Prezidentův vězeň na hradě plném bláznů. |
S. Netzer 27.8.2015 10:22Není autentický Čech!
|
K. Janyška 27.8.2015 10:26Re: Není autentický Čech! Zato vy ano, netzře... Dzp. |
J. Jurax 27.8.2015 20:29Re: Není autentický Čech! No a co - on Obama taky není autentický Američan :-) |