18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

MIGRACE: Elita národa

Většina redakcí našich novin přinesla v minulých dech zprávu o výzvě Vědci proti strachu a lhostejnosti, kterou měli podepsat vědci a vědkyně spolu s pracovníky akademických a výzkumných institucí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pastorov 26.8.2015 20:02

Nejsem vědec

tudíž uznávám svaté a nezpochybnitelné právo vědců,zavřít mi hubu..:-(( a případně pro mě a podobné zřídit nějaké nové lágry :-(

K. Wágner 26.8.2015 9:25

Aktivisté a teroristé

Aktivisté, jejichž akce ve Velkém Ratmírově stála 13 norků život, zveřejnili důvody, proč na zvířata v noci nastříkali růžovou barvu. Kromě snahy sabotovat kožešinový průmysl chtěli vyjádřit i solidaritu s „prvními českými teroristy,“ které policie viní z přípravy útoku na vojenský vlak. Zdroj: http://www.lidovky.cz/postrikali-norky-barvou-a-13-jich-zabili-d9o-/zpravy-domov.aspx?c=A150825_152409_ln_domov_jzl

D. Stirský 25.8.2015 21:25

Já se nevyjadřuji k tomu, zda máme

uprchlíky přijmout či ne, kolik, odkud, za jakých pidmínek. Já se vyjadřuji k úrovni příspěvků zde, které si mnohdy nezadají s tím nejodpornějším, co vycházelo za Druhé republiky. Kolik jen pisálků i chytrých lidí psalo tehdy asi v tomto duchu: "ten jejich humanismus, demokracie, k čemu nám to bylo? Tihle samozvaní hlasatelé morálky Čapkové, Masarykové a jiní! Hubou mlátit, to dovedli. Ale aby se podívali do Německa, jak se to má dělat, to ne." Zhruba takto se mnozí na NP vyjadřují o těch, co petici sepsali či s ní souhlasí. Já kdysi dávno viděl v centru Prahy bezdomovce. Smrděl, byl posraný, pochcaný, možná i zavšivený. Ležel na chodníku a lidé ho překračovali. Jenže bylo asi mínus 15. Mne napadlo, že by mohl chytit zápal plic. A tak jsem ho s dost velkým odporem zvedl a dovlekl - ten mrad byl děsný - na lavičku a zeptal se, je-li OK. Podle tunajších pisatelů jsem tehdy byl: sluníčkář, havlista, levičák, dobroser, naivní filantrop, neomarxista, dojič evropských dotací pro neziskovky, osmašedesátník, pravdoláskař, ten z lumpenkavárny, člověk nevytvářející hodnoty, kterého ostatní živí ze svých daní... Správně bych si toho bezďáka měl vzít k sobě domů, a vůbec: bylo tu riziko infekce, agresivního jednání, nepřizpůsobivosti, marnosti, riziko, že zítra jich tam bude posraných 100. Čili správné bylo jej překročit a říci, jako dvě dámy docela nedávno v obdobném případě: "To je hrozný, je toho čim dál tim víc! Že to někam nevyvezou? Pracovat to nechce, kdo se má na to dívat?"

P. Vaňura 25.8.2015 22:30

Vy jste nikoho nenutil, aby toho bezdomovce ubytoval

a živil, takže šlo čistě o Vaši volbu.

Pro bezdomovce byl opravdu lepší ten komunismus, který by se o ně postaral v kriminále, kam by je zavřel pro příživnictví. Demokracie pro tento typ lidí nemá řešení.

D. Stirský 25.8.2015 19:05

Opět jeden z příspěvků à la

Druhá republika. Nevím, proč by člověk, který souhlasí s peticí, musel být neomarxista. Tj. proč by musel uznávat, že dějiny jsou dějinami třídních bojů, rozdělení společnosti na vykořisťované a vykořisťovatele, nezbytnost revolucí... Je to velmi smutné, zvláště pak dosti nechutné a časté ataky vůči neziskovkám. To, že chci někomu potřebnému pmoci, přece neznamená, že jsem neomarxista. Pomoc bližnímu v nouzi, to nmá s politickým zaměřením a názory vůbec nic společného. Autor se zaštiťuje Masarykem a Čapkem: to ovšem byli, nemýlím-li se, humanisté a určitě ne žàdní echt pravičáci. Nevím, zda zrovna k nim sedne Zemanovo "Nikdo vás sem nezval!" Navíc ona petice apeluje především na zdravý rozum - není v ní vůbec napsáno, že bychom měli každého migranta přijímat s bezbřehým nadšením a láskou. Přibližně v duchu této petice měl vystoupit náš prezident a ne říkat: "Nikdo vás sem nezval!" To je jen cudněji vyjádřené "A padejte ven!". Autor má pravdu v jednom: A to, že naši novináři zprofanovali výraz "elita" a "celebrita". Kdysi bývalo v křížovkách "výkvėt" a muselo se napsat "elita". Kdyby měli novináři psát o našich výkvětech, určitě by to nečinili, neb jest to směšné. Ale elity, to zní tak... no frikulínsky, z angličtiny elites.

K. Křivan 25.8.2015 19:29

Re: "Nikdo vás sem nezval!"

To je fakt, za kterým stojí dobrých 90% národa.  Nevím, zda ten zbytek 10% posílal do Afriky nějaký "zvací dopis", asi ne. Spíš je skutečně nikdo, ale opravdu nikdo nezval.

P. Čech 25.8.2015 19:31

Re: "Nikdo vás sem nezval!"

Pokud toto ovšem takto v\ysloví politik, okamžitě vyskočí všelijaké t.zv. neziskové organizace jako čertíci z krabičky a vyžadují politicky korektní přístup. Tady je ten problém.

S. Netzer 25.8.2015 19:39

Re: "Nikdo vás sem nezval!"

Vy jste emigroval do Německa teprve potom, co jste dostal nějaký "zvací dopis"?

Též doufám, že jste si předem obstaral západoněmecké vízum (na tehdejším diplomatickém zastupitelství :-P), abyste nevnikl do Německa ilegálně.

K. Křivan 25.8.2015 22:09

Re: "Nikdo vás sem nezval!"

Na to vizum jsem stál 3 dny frontu.

P. Čech 25.8.2015 19:29

Re: Opět jeden z příspěvků à la

Víte, pane stirský, ono je to všechno trochu jinak. Osobně také nemám nic proti jakýmkoliv přistěhovalcům, kteří se k nám přistěhují legálně. To znamená že požádají oficielně českou republiku přes naši ambasádu o možnost přistěhování. Tyto žádosti jsou posouzeny a vydáno rozhodnutí. Takové přistěhovalce je možno i přivítat.  Nelegální "přistěhovalci"  k nám však nepřichází legálně, ale protizákonně. Jsou to tedy zločinci a to zcela nezávisle na tom, zda jsou to mladí muži, starci či těhotné ženy s dětmi. Každý z nich měl totiž možnost požádat o přistěhování legální. A o tom to všechno je. To, co říká nejen prezident Zeman, ale troufám si říci i většina občanů, že takovéto uprchlíky, kteří si k nám vstup vynucuj,í nikdo nezval a ať táhnou odkud přišli, není nic jiného než pravda. Nějaká politická korektnost či zvrácený humanismus zde není na místě.

K. Wágner 25.8.2015 21:19

Re: Opět jeden z příspěvků à la

Souhlas. Ono je to tak, že se v našich sdělovacích prostředcích objevují prohlášení zástupců Konsorcia nevládních organizací pracujících s migranty v ČR, které sdružuje 18 menších neziskovek, podle kterých není ilegální překračování našich hranic trestným činem a Česká republika tak ilegální migranty, umísťované do detenčních zařízení, nemá právo za jejich počínání zadržováním v zákonné lhůtě trestat. Striktní dodržování našich zákonů a mezinárodních pravidel však není projevem xenofobie a rasismu, který českému národu spolu s nejrůznějšími aktivisty vytýkají i signatáři „imigrantské charty“. V České republice se jedná o trestný čin nedovoleného překročení státní hranice podle § 171a odst. 1 tr. zákoníku. Tato imigrace je převážně charakterizována překročením státní hranice za pomoci převaděče, a to buď po tzv. zelené hranici (pěšky nebo v úkrytu motorového vozidla), ale třeba také za pomoci padělaných cestovních dokladů předložených na hranicích.

P. Vaňura 25.8.2015 22:18

Proboha, to jste tak naivní, že nevidíte, že VĚTŠINA

neziskovek je tu jen proto, aby živila své zaměstnance. Já bych klidně řekl "padejte ven" ale to bych musel v ruce držet nabitý a odjištěný KULOMET! Nestojím o parazity, kteří chtějí, abychom je živili a opravdu tady nemají co dělat. Klidně bych ilegály stavěl ke zdi a velmi rychle by od nich byl pokoj! Nikdo nemá právo někam nalézt a chtít aby ho jiní živili a už vůbec ne zneužívat toho, že ho nejsou schopni zastřelit.

J. Jurax 26.8.2015 2:23

Re: Opět jeden z příspěvků à la

Nesouhlas,

J. Ráž 26.8.2015 19:47

Re: Opět jeden z příspěvků à la

Souhlas!

J. Plzák 25.8.2015 16:00

Neznámé procento blbců je rovnoměrně rozděleno

mezi populací.

Vědci jsou lidé jako všichni ostatní.

Slovo elita je dokonale zprofanováno. Nabízí se jelita.

P. Čech 25.8.2015 17:39

Re: Neznámé procento blbců je rovnoměrně rozděleno

Pojmy "elita", případně "celebrita" zprofanovali dokonale hloupí novináři. Pojem "elita" znamená výkvět či menšinu s mimořádnými vlastnostmi. Vědci sice menšinou jsou ovšem  mimořádnou společnou vlastnost mají jedinou. Stený a to vyšší stupeň vzdělání. Toť vše. To z nich ovšem elitu nedělá. I velmi vzdělaný člověk může být hlupákem. Mezi výkvět československé a posléze české společnosti lze počítat T.G. Masaryka, Rastislava Štefánika, Karla a Josefa Čapky, Ladislava Vančuru, generála Fajtla, Jana Masaryka, Václava Havla a několik málo dalších. Mezi nimi je i pár vědců jako prof Vichterle a pod. Ti, co podepsali zmiňovanou petici nejsou žádnou elitou, poněvadž jako menšina obecně žádnými společnými, mimořádnými vlastnostmi neoplývají. Prostě a jednoduše podepsali nějakou petici a to stejně, jako ji může podepsat třeba  nějaký František Vopršálek z Horní Dolní. Toť vše.

K. Wágner 25.8.2015 21:35

Re: Neznámé procento blbců je rovnoměrně rozděleno

Na internetu najdete k danému tématu zajímavý komentář Václava Klause mladšího z dnešního dne, jenž říká: „Strach i lhostejnost jsou lidské emoce, vznikající patrně v mozku a jde jistě o velmi složité neurologické procesy. Mezi petenty však neurologa najdeme obtížně. Proč mají občané brát vážně názory sociologů, politologů či divadelních teoretiků na neurologii, je záhadou. Stejně jako proč mají názory chemika na imigranty větší váhu než názory třeba řezníka od nás z ulice? Především však být „proti strachu či lhostejnosti“ je zcela nevědecké. Věda může strach či jiné emoce zkoumat, ale třeba „vědci proti fotosyntéze“ či „vědci proti vulkanické činnosti“ by působilo divně.

P. Vaňura 25.8.2015 15:19

Máte naprostou pravdu, proto

se o mnohých panovnických rodech píše jako o ZDEGENEROVANÝCH! Víte, kdo to byl Julius Caesar of Austria?

K. Wágner 25.8.2015 15:50

Re: Máte naprostou pravdu, proto

Inu, pokud se nemýlím, tak Don Julio Caesar, jinak též markýz d’Austria či Julio d’Austria, byl prvorozeným nemanželským synem císaře Rudolfa II. a hraběnky Kateřiny Stradové, jenž po otci zdědil duševní poruchu. Ovšem není mi momentálně tak úplně jasné, proč tohoto levobočka zde uvádíte.

I. Mertl 25.8.2015 13:38

Autorovi

Co kdybyste se vrátil ke svým oblíbeným nadpřirozeným jevům,telekinézi a kruhům v obilí, se kterými jste začínal, pane. I když - v této oblasti byste asi zase narazil na vědu. A proto "Hurá na vědce!". Nejste první (a bohužel ani poslední), věda byla pro totalitáře vždy podezřelá (dokonalým vzorem všem byli lambodžští soudruzi). Také přiblížení k nízkým pudům je vždy populární: v leskteré zaplivané hospodě po půlnoci se stále můžete setkat s výroky typu "studovali za naše peníze a prd dělají". Fuj.

K. Křivan 25.8.2015 13:48

Re: "Hurá na vědce!"

Kolik z těch Antichartistů, pardon politicky korektních multikulturalistů  jsou opravdu vědci, a kolik jenom pavědci ?

P. Čech 25.8.2015 14:59

Re: "Hurá na vědce!"

Jejich podepisování pamfletů, kterým se u nás drze říká "petice" nemá se skutečnou vědou nic společného. Zato má mnoho společného s anarchií. S anarchií, prosazovanou pražskými salónními anarchisty, kteří stojí za všelijakými protestními akcemi proti prtezidentu republiky a za házením předmětů na prezidenty spřátelených zemí. O tom to je a ne o vědě a vědcích!

S. Netzer 25.8.2015 15:18

Re: "Hurá na vědce!"

Zapomněl jste na jejich loutkovodiče z US ambasády a jiných ideodiverzních centrál.

P. Čech 25.8.2015 16:26

Re: "Hurá na vědce!"

Nejde o žádné loutkovodičez nějakých ideodiverzních centrál a z ambasády USA již vůbec. Celé toto lidsky ubohé dění je řízeno jen z "pražských kaváren" tam slézajícími se salónními anarchisty. Těmi, jimž nestačí úlitba anarchistických prvků, které byly po listopadu 1989 naroubovány na dnešní reálný socialismus. Myšlení někoho, kdo vyznává něco, co lze nazvat pouze pseododemokracií u nás, je úplně mimo mísu. Politický a společenský systém, u nás zavedený, nemá se skutečnou demokracií nic společného. Snad jen určitou míru svobody. Chybí mu totiž základní demokratické prvky, jimiž jsou vláda většinové občanské vůle, zavedený institut obecného referenda či všeobčanského hlasování, obecný většinový, dvoukolový volební systém a pod., tedy skutečná vláda občanů (demos kratos). To jsou totiž základní znaky skutečné demokracie, i zastupitelské (parlamentní). Pouhá existence parlamentu totiž z v podstatě socialistického systému nedělá a ani nemůže udělat skutečnou demokracii. O tom to všechno je a z toho všechno vyplývá.

M. Moravcová 25.8.2015 14:12

Re: Autorovi

tak pro mě je vědec (PAN VĚDEC) nepraktické individuum, bádající ve svém omezeném prostoru, pro praktický život nepoužitelné.

P. Vaňura 25.8.2015 15:30

Toto není pravda, pravdou je ale

to, že od výsledků základního výzkumu k jeho aplikaci uplyne často dlouhá doba.

Ovšem, u nás je to o to horší, že komunisté zlikvidovali podnikatelskou třídu, schopnou objevené v praxi REALIZOVAT!

K. Wágner 25.8.2015 15:14

Re: Autorovi

Argument ad hominem na rozdíl od argumentů věcných (ad rem) se obvykle považuje (a to i v našich vědeckých kruzích)za demagogický a neplatný.

I. Mertl 25.8.2015 19:20

Re: Autorovi

Pane, K Vašemu příspěvku skutečně nelze diskutovat ad rem, protože ani ten není ad rem, čili věcně k výzvě samotné. Článek jen uvádí, proč vědci nemají právo se k otázce emigrace vyslovit. Neuvádí ani to, co ona výzva obsahuje, především to, že nepropaguje migraci samotnou, ale pouze vyzývá k rozvaze v přístupu k tomuto problému. Článek místo toho pouze diskvalifikuje vědeckou obec jako schopnou se vyslovit - vlastně k čemukoli. Nečekám, že přiznáte nebo dokonce pochopíte absurditu Vašeho postoje, ale zkuste si sám položit otázku, kdo tedy má právo vystoupit k jakékoli věci - pan Konvička ano, Vy ano, několik stovek vědců ne? Umlčování inteligence je zavedený postup totalitárních režimů, pane.

K. Wágner 25.8.2015 21:09

Re: Autorovi

Vážený pane Mertle, něco jste si vyfabuloval a vkládáte mi to do úst. Pokud si myslíte, že Vám křivdím, citujte, prosím, přesně to místo, kde jsem snad napsal, že "vědci nemají právo se k otázce emigrace vyslovit".

Článek je ve skutečnosti o něčem úplně jiném. Ale zřejmě jste jej celý pozorně nepřečetl, přičemž Vám také unikla podstata samotného závěru. Neboť ani v nejmenším nikde nehovořím o nějakém "umlčování inteligence", o čemž se každý čtenář na vlastní oči může sám přesvědčit.

Jinak ale, s největší pravděpodobností se Vám řádných argumentů nedostává, tedy nemáte jak diskutovat ad rem. Tudíž se s Vámi v této diskusi loučím.

J. Vlček 25.8.2015 15:41

Re: Autorovi

Pane Mertle, vy rozhodně do těch zaplivaných hospod nechodíte, takže můžete posuzovat tak jedině to, jaké pudy se rodí v pražských kavárnách. Právě tam si tříbíte své názory a tam si také chodíte pro pochvaly za jejich šíření, že.