25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MIGRACE: Nedejme prostor strachu

Měsíc od měsíce stále více akcentuje nejen v české společnosti problém imigrace. Cizinci zejména z islámských oblastí se do Evropy hrnou po tisících a problém zdá se nemá řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Khail 25.8.2015 14:20

Re: Ble, ble ble.

To děláte moc dobře protože:

buď nerozumíte psanému textu nebo nevíte co je a není reálné

nebo nepoznáte věcnou a konkrétní odpověď a nejste schopen napsat co je nereálné, když se do svých spekulací zašmodrcháte a nevíte kudy kam tak nálepkujete druhého (oblíbený způsob demagogů)

A na konec - já s vámi diskuzi nezačal.

Takže suma sumárum, asi kvůli tomu dnes neusnu, ale budu na vás vzpomínat se slzou v oku, hezký den a zase mi něco konkrétního, věcného a úderného napište, už se těším :-)

R. Tichý 25.8.2015 7:37

Re: Ble, ble ble.

Takže jste klasické sluníčko-navrhnul jste řešení, které je absolutně nereálné. A odpovídat věcně nechcete.

Dále nereaguji.

J. Dvořák 25.8.2015 0:44

Jo, budeme vítat ty co sem lezou kvůli válce!

A to jsou vsichni bojovníci za ten jejich kalífát! Zatím všichni přehližejí skutečnost že nám jejich představitelé vyhlásili svatou válku a naši bůvolové se radí jak jim co nejlíp vyhovět! Takže mám za to že je třeba s nimi zatočit! V Nmecku už to pomalu začíná, jenže tady o tom drží hubu!

J. Jurax 24.8.2015 23:44

Re: Díky pane autore,

A co horšího, mnozí naopak autora pochopí ... ale s tím taky nic nenaděláte ...

J. Jurax 24.8.2015 23:42

Re: opervněná diktatura? (novum)

Hm, nejspíš proto, že technické řešení opevnění je u diktatury i demokracie stejné. Opevnění jak opevnění ...

J. Jurax 24.8.2015 23:39

Re: Karlova universta: Uprchlíkům studium i ubytování zdarma

Co budou studovat?

J. Jurax 24.8.2015 23:37

No jo, tohle stačí

"Já ovšem vůbec neříkám, že budu vítat všechny uprchlíky, ubytovávat je zdarma, poskytovat jim svoji půdu, prostor, přizpůsobovat se jejich zvykům. Vidím ovšem, jak se ve společnosti šíří xenofobie a rasismus.".

No jo, tohle je v kostce: nebudu vítat všechny uprchlíky, ale jenom některé. Individuálně posouzené. Ovšem nejsem xenofob aniž rasista a s nelibostí patřím na šíření xenofobie a rasismu. Aha ...

Uprchlíky filtrovat - někde dnes na Psu si dal někdo práci a spočetl, kolik by asi při očekávaných počtech uprchlíků to filtrování zabralo času. Spočetl to pro Německo, ale nás to taky čeká. Vyšlo neskutečné číslo - a to pomiňme skutečnost, že to filtrování by muselo stejně být povýtce formální.

Takže suma sumárum - jistě upřímně míněný, ale zbytečný článek nic nenabízející, natož skýtající aspoň náznak reálného řešení. Autor si to představuje jak Hurvínek válku. Jen humánně - ekonomické uprchlíky vracet, ale humánně, aby se na nás nena$rali, čehož toho dosáhneme vysvětlováním ... santa simplicitas ...

A poslední odstavec je vůbec ušlechtilý blábol.

P. Hofman 24.8.2015 23:05

Skvělé

Mám radost !!!

J. Václavíková 24.8.2015 22:13

Děkuji, napsal jste to za mě.

P. Štěpánek 24.8.2015 21:07

jako fanousek Star Treku

Navrhuji odesilat Klingony na jejich materskou planetu a to bez vyjimek, na druhou stranu plne souhlasim pomoci na mistech konfliktu a peclivym vyberem adeptu na obcanstvi pomoci treba tem 500 rodinam rocne.

D. Stirský 24.8.2015 20:41

Pěkný a na NP poněkud neobvyklý příspevek.

Ovšem přečtu-li si mnohé reakce a nebo reakce na petici vědců.... Pořád jsem nebyl sto přesně vyjádřit, co mně tyto reakce připomínají. Až jeden kolega zde mne "nakopl". Ano, připomíná mně to rétoriku druhé republiky, tj. období po Mnichovu. V novinách se začalo štvát proti Masarykovi, Čapkovi, proti humanitě, naivní filantropii, proti demokracii... Čili bylo to obdobné, jako když dnes někdo nesměle řekne: "Ale vždyť i ti běžnci jsou lidé. A jsou-li v nouzi, měli bychom alespoň některým pomoci." Okamžitě je takový člověk většinou dosti nevybíravě zpražen a označen za naivku, sluníčkáře, dobrosera, filantropa, multi-kulti, havlistu, levičáka, pravdoláskaře... Jen připomínám, že křesťanství, kterým se tak rádi mnozí zaštiťují, je na lásce k bližnímu postaveno. Stačí si přečíst podobenství o milosrdném Samaritánovi. Autor příspěvku vůbec netvrdí, že máme okamžitě přijmout deset tisíc uprchlíků. Zàkladem jeho článku je, že bychom se měli vyvarovat jednoduchých řešení! Ta bývají líbivá pro plebs, ale v konečném důsledku velmi nebezpečná. A pak autor tvrdí, že stavět zdi a ploty je v dnešní době kontraproduktivní. Já dodávám: Je nás na Zemi asi 7-8!miliard a myslet si, že v době internetu, rychlovlaků a nadzvukových letadel můžeme natrvalo pohybům a mísení lidí zabránit, je naivní. Ano, to je naivní a ne to, že někdo podotkne, že bychom také mohli alespoň občas zauvažovat v pojmech jako soucit, empatie... EU má jako hymnu Ódu na radost z 9. symfonie d-moll (tedy hlavní téma 4. věty). V textu je "Alle Menschen werden Brüder". Leč já mám pocit, že mnohým je sympatičtější "Die Fahne hoch!" nebo "Ëuropa, Ëuropa über alles".

J. Krásenský 24.8.2015 19:49

Karlova universta: Uprchlíkům studium i ubytování zdarma

http://www.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A150824_175830_ln_domov_ELE

J. Aspirin 24.8.2015 18:56

Re: Další článek ze série "mělo by se..."

... samozřejmě, že ne. Na rozdíl od autora si totiž přesně uvědomuji, že zdaleka nemám vstupy abych rozhodl zda je to pro nás vážné nebezpečí nebo není. Ale vím jaké jsou zkušenosti s emigranty (z těchto zemí) a ty mě přesvědčují, že to nebude procházka růžovým sadem a tak nehýřím ničím nepodloženým optimismem. A obavy svých spoluobčanů neberu na lehkou váhu. Tedy nenazývám je šmahem nic nechápajícími xenofoby a rasisty.

J. Krásenský 24.8.2015 18:44

Je to podivný článek plný pokrytectví a předsudků

vůči vlastním spoluobčanům. Ani se o diskusi nesnaží. "...Volání po zřeknutí se odpovědnosti za svět, v němž žijeme. Volání po uzavřenosti, nelidskosti. Volání po segregaci..." Opravdu? Jste si jistý tím, co píšete? "...Vidím, jak lidé namísto uvažování jen papouškují názory někoho, koho ani neznají, ale četli od něj něco na Facebooku či nějakém pochybném blogu..." A Vy opradu znáte názory lidí, které odsuzujete? Co si myslí a proč si to myslí? Například Vás osobně neznám a proto, Vaší metodou, mohu informace, které píšete, odsoudit jako extrémní a nedůvěryhodné? Souhlasíte s tím?

"...Jak můžou lidé, kteří tady pořád opakují cosi o kořenech, tradicích, křesťanství a evropské kultuře, toto vše současně zcela házet za hlavu? Zdá se, že jsme tu najednou všichni hrozně proevropští a křesťanští. Ale faktem je, že Evropa je nám většinou ukradená a na nějaké křesťanské hodnoty společnost zvysoka kašle..."  Tak křesťanem jsem byl za sovětské totality, jsem jím i za dnešní liberální totality. Takže o křesťanství něco málo vím. Evropa, tedy její představitelé, odmítli odkaz na křesťanství v "preambuli" evropské ústavy, lisabonské smlouvy a dalších dokumentech, neboť Evropa je prý "sekulární. Tedy Evropa sama se odstřihla od křesťanství a křesťanských hodnot, jako je právo na život pro počaté, jako je právo rodičů na výchovu dětí podle vlastního svědomí, jako je podpora rodiny složené z muže, ženy a dětí... Dnes se kdejaký intelektuál ohání křesťanstvím a křesťanskou tradicí, aniž by si uvědomil, že ji posledních pár desetiletí velmi silně potíral.

J. Krásenský 24.8.2015 18:30

Máte pravdu,

tak mi to připomnělo vysvětlování okupačním vojákům Varšavského paktu, že u nás žádná kontrarevoluce není.

P. Khail 24.8.2015 17:48

Re: Ble, ble ble.

Nejsem povinen odpovídat na vaše spekulace, to si můžete vymyslet třeba marťana. V podobném stylu já mohu napsat, že lustrace syrského křesťana s platnými doklady není problém (a může být klidně i tím pasákem koz, přejete-li si). A navíc, to byste snad pochopit mohl, nelustruji já ale státní orgány, od toho je máme. Takže na detaily můžete svou otázku směřovat na ně.

P. Khail 24.8.2015 17:40

Re: Já nic nezaměňuji, moje odpověď na jakoukoliv žádost

Napsal jste to jinak, možno zkontrolovat.

P. Vaňura 24.8.2015 17:28

Re: Hitler chtěl Lebensraum na východě, migranti chtějí

Děkuji za opravu pravopisné chyby. Byla to moje lenost hledat, jak se to píše. Už si to snad budu pamatovat.

P. Vaňura 24.8.2015 17:22

Já nic nezaměňuji, moje odpověď na jakoukoliv žádost

"solidaritu" s Itálií a Řeckem apod. bude znít  přesně takto. V ozbrojené obraně proti invazorům vám pomůžeme, pokud si je k vám necháte bez odporu nalézt, ŽIVTE SI JE SAMI!

A myslím, že takto se nato dívá většina Čechů!

P. Vaňura 24.8.2015 17:10

No, můj otec mě říkal "Hitler slíbil, že každý Němec

dostane statek, kde na něj budou dřít slovanští otroci." Pro imigranty to sedí dokonale, až na to, že oni ani nechtějí řídit statek, chtějí jen prebendy...

R. Tichý 24.8.2015 17:09

Re: Ble, ble ble.

Já jsem jako žadatele uvedla pasáka koz. Vy mi popište, jak ho chcete lustrovat, kde chcete brát informace.

P. Khail 24.8.2015 16:56

Re: Ble, ble ble.

Tak jinak, vy už jste přece tu lustraci provedl. Víte, že se jedná o pasáka koz z pouště. Co dalšího vás zajímá, 0 bodů?

R. Tichý 24.8.2015 16:43

Re: Ble, ble ble.

Takže 0 bodů.

P. Khail 24.8.2015 16:34

Re: Ble, ble ble.

Nevidím jediný důvod proč bych to měl dělat, nejsem váš školitel.

T. Czernin 24.8.2015 16:27

Re: Stačí srovnat imigrační politiku USA a EU

Velký Černý Otec ve Washingtonu jim pobyt chce zlegalizovat přidělením čísla sociálního zabezpečení i poslednímu dealerovi na mexickém pohraničí...

T. Czernin 24.8.2015 16:18

Re: Hitler chtěl Lebensraum na východě, migranti chtějí

Oni žádný Lebensraum nechtějí, navíc ani jeho požadovaný rozměr nesedí...

T. Czernin 24.8.2015 16:15

Nedávejme prostor xenofobii, dejme prostor

tomu, co už o islámu a jeho vyznavačích víme. A to, co víme, nás nutí si tyhle pomatence držet hezky od těla a hnát je svinským krokem z našeho prostoru. A pokud po nichh Němci touží (držíme je prý za ostnáčem, tfujky tfujky), pak nacpat do vagónů, zapečetit, a tradá na Berlín...

T. Kohout 24.8.2015 16:11

opervněná diktatura? (novum)

Proč "opevněnou diktaturu"? Proč ne "opevněnou demokracii"?

J. Aspirin 24.8.2015 15:40

Daké dobrý článek...

... stejně dobrý jako ten, pod kterým je tato diskuze :-))

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/To-jsme-se-vsichni-zblaznili-Doktorka-Samkova-zverejnila-na-co-pry-maji-narok-imigranti-396317

R. Tichý 24.8.2015 15:36

Jste sluníčkář, to nezastřete

Naivita z vás jenom čiší. Váš požadavek na filtrování je tak naivní, až to bolí.

Už jen první požadavek, aby se filtrovalo podle víry je podle Vašich kolegů zastánců neprosto nepřijatelný. Nemáme s těmi Asiaty a Afričany společného nic (myslím v použitelné době posledních 500 let). Snad to křesťanství....

A Váš požadavek na srovnání obsahu Bilbe a Koránu je dost veliká drzost. Vztah náboženství/stát/občan jsme si jako civilizace vyřešili. Trvalo to od roku 1415 do roku 1800(+-), bolelo to, krvácelo, ale dospěli jsme k nějakému kompromisnímu řešení. Islám je v roce 1415..... Vždyť i ti "moderní" Turkové se odvracejí od Atatürka