24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

DOPRAVA: Telefonovat, nebo hledat cestu?

Sociální inženýři a jiní dobráci ať nečtou dál. Jedná se o nekorektní spisek, kde je všechno jinak, než by si naši dohližitelé, politici, radní, státně uznaní psychiatři a především policajti přáli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Hoblík 10.8.2015 17:44

Navigace je navigace,

ale telefonovat za volantem si může dovolit akorát osel! Nemluvte za jízdy na řidiče, není-li to osel!

J. Jurax 10.8.2015 16:29

No,

jednak navigace taky mluví, jednak už jsou navigace, promítající obraz na přední sklo, resp. na skloněné poloprůhledné zrcadlo - obdoba HUD u bojových letadel. Pokrok nezastavíš. Ale v reálu jsem to ještě neviděl.

J. Aspirin 10.8.2015 12:56

Podle mě není zakázáno telefonovat....

... za jízdy, je zakázáno při řízení držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení (viz zákon 411). Problém je tedy nikoliv v telefonování ale v obsluze auta za jízdy jednou rukou... (řazení, držení volantu apod.).

J. David 10.8.2015 12:33

Asi tak

https://www.youtube.com/watch?v=w8yq_dHhFk8

J. David 10.8.2015 12:20

Jezdím s ranními komoditami od 4:00-4:30

Největší zhoubou a nebezpečím jsou ranní bicyklisté-šlapálisté, dvě vejce, nebo dvě laple v pantalonech, dráty od přehrávačů ve slechách, jedou a šlapou, buď do práce, nebo domů z putyky, třeba i nepovoleně proti směru v jednosměrce. Když pak musím kvůli takovémuto "magorovi zašlajfovat", mám celý obsah korby na chrbátě a v bordelu. Baba na sněhu s kolem na galuskách, a ruksakem na zádech. Víte, když jí vidíte před sebou, jak zápasí s "falšemi", které jí uděluje ten ruksak, a i s se skládáním gravitačních sil v kombinaci síly odstředivé zápasí, pak si trochu asi ťukáte na čelo. Dáma s sebou samozřejmě jebla v rotačním pohybu odstředivém, gravitačně 10 m přede mnou. Nějak jsem to tušil intuitivně, že s sebou musí asi jebnout, tak jsem stihl zastavit a poskytnou pomoc. Nestalo se Vám nic? Dáma, i pod kulichem krasavice, tak 35, mi řekla: Zku..enej sníh, já se na to vys..u, takhle jezdit do práce. Ci..ni si válejí koule doma, a já je z daní musím živit, i když si ráno rozmlátím drž.u. Kam máte namířeno, odvezu Vás... Prdlajs, kdyby ste mne přivezl, byl by průšvih, baby by roznesly, že mne přivezl amant a doma by byl prů.er. Docela poučné, stalo se to na jednom sněhu před Vánoci 2014, který pak roztál.

Nu, telefonovat, či sledovat GPS v autě? Věc do diskuse. V Rakousku si dám k "Wiener schnizel mit kartoffeln salat"  půllitr Gold Fassel, ale ve Vídni, ne až v Drassenhoffenu v krčmě, v Mikulově bych byl "pod vlivem", a našm "Pomahačům a Chráničům" přibude vrub na pažbě z mé opilosti a jejich zmužilosti. Ona na klystýrech nestála jenom K.u.K monarchie, na klystýrech totiž stojí celá EU. Logika věci a její meritum, politicky a tím matematicky pokulhává. Co bylo dříve, vejce, nebo slepice? Asi mne pošlete do řiti, technokrat se montuje do filosofie sluníčkářů. Proto se ptám, jakou přidanou hodnotou, nás blbé evropany, obohatí Eritrejec, Somálec, Nigeriec, Syřan a Afgánec. Ramadánem, koberečkem, či "halal" podřízkou? Jako myslivec ty dobytky znám, z kolejí. Dejte mi mínusy.

H. Balzám 10.8.2015 12:03

Born to be wild

Autor se zřejmě shlédl v nějakém filmu o rebelech bez příčiny a rozhodl se být freeeee, bez toho, aby daným věcem moc rozuměl. Telefonování bez HF je srovnatelné s řízením pod vlivem 0,7 promile alkoholu. Navigace není určena k tomu, aby na ní koukal člověk jako na televizi, já na ní třeba koukám minimálně, protože mi stačí hlasové pokyny. A třeba přestávky pro kamioňáky? To už je úplně stupidní. Ano, někdo možná dá pět set a někdo patnáct set, ale ve chvíli, kdy nebude žádné omezení, budou všichni chtít (a muset!!!) jezdit těch patnáct set, i když je nedají. Až pojede autor po noční dálnici a při předjíždění ho začne kamion vytlačovat ze silnice, protože ho řídí polospící zombie, možná na to změní názor.

J. David 10.8.2015 12:32

Re: Born to be wild

Pane Balsáme, když je kamioňák blbem, střílím do zadního pravého tupláku, je to docela hukot. Blb musí pak zastavit. A já jedu dál... https://www.youtube.com/watch?v=w8yq_dHhFk8

A. Aichou 10.8.2015 11:59

No tedy...

Vážený pane, pokud vám nedochází rozdíl mezi pasivním konzumací zvuku z rádia a aktivním procesem telefonování, tak se prosím zdržte jakéhokoliv komentování. Chápu, že za takové tlachání o bojování proti "policajtům" vám bude průměrný Čech tleskat a přitakávat cosi o represi, systému, omezování svobody myšlení nebo podobné blbosti, ale pro lidi, kteří jsou schopní uvažovat v souvislostech, budou takové řeči jen k smíchu.

M. Krátký 10.8.2015 11:21

Můj přídavek : psal jsem již několikrát, tak se nezlobte

t.zv.denní svícení mi bere dech, vepředu jedna zablácená žárovička a vzadu NIC. Tím je zcela zlikvidována nepsaná zásada "KDYŽ SVÍTÍM, TAK JEDU" Takže jedu po pražské ( jakékoliv ) ulici a u chodníku je "zaparkovaný" neosvětlený autobus MHD. V momentě vždy nejblbějším dá levou blinknu a současně mi to tam nahulí - má přednost ! Celou situaci s denním svícením chápu jako státem podporovanou anarchii. Stejná hovadina jako v předních světlometech integované blinkny, ale umístěné směrem do prostředka auta - takže vlastně blikají obráceně, jo a taky ještě mě napadá naprosto nelogické a nesmyslné umístění páky ruční brzdy vlevo u řidiče, zkuste si do takového auta sednout ( FIAT ) a zkuste zatáhnout ručku - anarchie. Příště si naši designéři vymyslí, že plynový pedál bude vlevo, spojkový uprostřed a brzda vpravo a to teprve bude masakr.

H. Gene 10.8.2015 11:32

Re: Můj přídavek : psal jsem již několikrát, tak se nezlobte

Že je denní svícení hovadina, souhlasím. Ovšem ona napsaná "nepsaná" zásada je nesmysl ještě větší a to i když pominu, že je to nejspíš napsané obráceně.

Za nesnížené viditelnosti nevím, proč by měl být autobus osvětlený, přednost v jízdě nemá.

Ostatní pak už jsou jen ptákoviny...

J. Plzák 10.8.2015 11:46

Re: Můj přídavek : psal jsem již několikrát, tak se nezlobte

Svícení za bílého dne není jen hovadina.

Je to státní buzerace.

H. Balzám 10.8.2015 11:52

Re: Můj přídavek : psal jsem již několikrát, tak se nezlobte

Svícení za bílého dne je naopak jeden z mála předpisů poslední doby, který se povedl.

R. Langer 10.8.2015 14:08

Re: Můj přídavek : psal jsem již několikrát, tak se nezlobte

Je to kravina na nic.

J. Jurax 10.8.2015 19:03

Re: Můj přídavek : psal jsem již několikrát, tak se nezlobte

Není. Při letmém pohledu přes rameno nesvítící auto můžete na vhodném pozadí přehlédnout, svítící ne - na křižovatkách nevhodně tvarovaných třeba ...

J. Jurax 10.8.2015 18:53

Re: Můj přídavek : psal jsem již několikrát, tak se nezlobte

Je fakt, že to extra denní svícení - vpředu pár ledek a vzadu nic - trochu mate. Ty ledky jsou celkem naprd - nejsou vidět - a vzadu nic. Takže jeden zezadu nepozná, jestli to auto parkuje nebo jestli pouští chodce na přechodu; ta zásada "KDYŽ SVÍTÍM, TAK JEDU" byla užitečná, než se tahle "vymoženost" rozmohla.

M. Krátký 10.8.2015 20:48

Re: Můj přídavek : psal jsem již několikrát, tak se nezlobte

díky za váš příspěvek - jak říkám - anarchie. Samozřejmě, že ti, kteří investovali pár stokorun do téhle blbosti se budou bít v prsa jak je to príma - ušetří 0,16 kč / 100 km za menší spotřebu el. energie a jsou na to hrdí.

B. Hamáček 10.8.2015 21:27

Re: Můj přídavek : psal jsem již několikrát, tak se nezlobte

Denní svícení považuji za velmi užitečné , bohužel legislativa umožnila nesvítit vzadu . Dnešní originální LEDky jsou vidět na větší vzdálenost než běžné halogenky. Tolik můj postřeh. Denní svícení mám na voze rovnou z výroby, tudíž žádné samodomo.

E. Heusinger 10.8.2015 10:45

Někteří řidiči kamionů

při řízení zvládnou sledovat video a jíst polévku.

Proč takové talenty omezovat?

J. Plzák 10.8.2015 11:42

Re: Někteří řidiči kamionů

Nedávno jsem četl o jednom řidiči kamionu.

Stříhal si za jízdy nehty.

U nohou.

A. Nikoloki 10.8.2015 15:06

Re: Někteří řidiči kamionů

Jo. A měl při tom oblečené ponožky …

M. Vondráček 10.8.2015 10:03

lidé jsou různé :-)

Jsou lidé, kteří potřebují na všechno návod a příkaz. Problém je , že i takoví mají volební právo. A není jich málo podívejte se na volební výsledky stran, které slibují sociální spravedlnost, či že všechno zařídí :-)

B. Hamáček 10.8.2015 9:33

Problém

Problém telefonování je hlavně při vytáčení a hledání čísel. Ale uznávám, že i za použití handsfree sady nepříjemný nebo komplikovaný rozhovor není nejlepší pro udržení pozornosti. Navigace asi není problém, pokud ji sleduji s rozumem. Zajímavé , že jsem potkal hodně řidiček a řidičů telefonujících za jízdy , hlavně v autech , kde handsfree sada je určitě v základním vybavení, SUV, Audi, BMW, Mercedes. Přesto drží telefon v ruce. Osobně používám zabudovanou HF sadu.

R. Šimek 10.8.2015 7:37

Netelefonuji...

...a místo navigace používám spolujezdce s mapou - je to zábavnější, zvlášť, pokud spolujezdec neumí číst v mapách.

A mimochodem: telefon mám vždy bezpečně mimo dosah a doslech, protože v okamžiku, kdy začínám telefonovat, zcela automaticky mimovolně zavírám oči. A to bych asi daleko nedojel...

P. Sulc 10.8.2015 3:17

Zapomel jste, ze ta

GPS take mluvi. A pokd na ni mrknete, tak jen v momente, kdyz to jde, to ovsem s telefonem u huby ci kdyz klapete SMS, dosti dobre nejde.

F. Sukeník 10.8.2015 14:52

Re: Zapomel jste, ze ta

Navíc na navigaci mám zobrazenu povolenou rychlost v daném úseku cesty a na její překročení mě upozorňuje výstraha. Také užitečná funkce.

P. Labaj 10.8.2015 2:21

Zásadní nesouhlas

Dovolím si zásadně nesouhlasit s uvedeným konstatováním, že pohled na navigaci je daleko nebezpečnější, než telefonát za jízdy. Telefonování bere výrazně víc pozornosti řidiče (bylo opakovaně měřeno jak pokusy, tak vyšetřením na magnetické rezonanci). Druhá strana telefonátu neví, co se děje kolem řidiče, takže mu klidně valí silné klíny do hlavy třeba v tom nejnevhodnějším okamžiku. Proto je telefonát pro mozek řidiče výrazně náročnější, než rozhovor s někým vedle, který na situaci reaguje (o rádiu nemluvě). Kdežto na navigaci se v kritické situaci prostě nepodívám.

Navíc většina navigací má hlasová navádění.

Kromě toho pohled na navigaci naopak často řidiči pomáhá, protože dopředu ví, jak cesta povede dál. Což se při špatné viditelnosti nebo třeba při jízdě za náklaďákem, přes který nevidím, často hodí.

Naopak s autorovým odsudkem paušálních omezujících pravidel (rychlost atd.) souhlasím. Nejen mezi lidmi jsou rozdíly, ale ještě větší rozdíly jsou v okolních podmínkách. Jiný smysl má omezení v dešti, mlze, hustém provozu a jiný na stejném místě při ideální viditelnosti a naprosto prázdné silnici, nicméně sankce platí stejné.

Jenže jak to udělat jinak? Odkazem na "přiměřenou rychlost", jak je to snad v jenom ze států USA? To by ale u nás zřejmě neplatilo, když vidíme, jak se velmi často jezdí i situaci, kdy je to striktně stanoveno číslem.

H. Gene 10.8.2015 7:53

Re: Zásadní nesouhlas

Neměl bys nějaký odkaz na ta opakovaná měření a pokusy, že telefonování bere více pozornosti než ovládání navigace?

D. Procházka 10.8.2015 11:15

Re: Zásadní nesouhlas

Zkuste googlit, kdysi jsem na to narazil a sám jsem byl výsledky nemile překvapen. I používání hand free sady výrazně snižuje schopnost reagovat, zejména pokud u toho musíte přemýšlet (v testu to byly jednoduché početní úlohy). Ale článek je psán opravdu bez znalosti věci, ať jde telefonování nebo o navigaci. Navigace opravdu mluví, není nutné při projíždění křižovatkou sledovat ten maličký displej :)

H. Gene 10.8.2015 11:27

Re: Zásadní nesouhlas

Jestlis někdy jel s navigací, tak víš, že displej sledovat musíš. Navíc s ní jedeš celou dobu, telefonuješ jen chvíli. Ovládání navigace pak vyžaduje pozornosti a rukou ještě víc...

A ptal jsem se právě na porovnání telefonování a OVLÁDÁNÍ navigace.

H. Balzám 10.8.2015 11:55

Re: Zásadní nesouhlas

Hloupost. Navigace se neovládá za jízdy, ale před jízdou, a koukám na ní jenom výjimečně, protože na mě mluví a říká mi s předstihem, kam jet.