23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

GLOSA: Jak ze závorové pasti

Návody jak se z takové ošemetné situace dostat říkají, že řidič musí pokračovat v jízdě i za cenu přeražení závory a poškození automobilu v případě, že je sám a někdo druhý mu proto nemůže nadzdvihnout závoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Papež 27.7.2015 22:11

Přejezdy

Přejezdy se závorami přes vlakový rychlostní koridor máme snad jen u nás. Přechody pro zvěř, milionové mosty pro cykloturisty, nárůst státních zaměstnanců a navyšování jejich platů, ale při výstavbě rychlostního koridoru se musí šetřit. Pan profesor Moos má pravdu, že spolupachatelem tragédie u Studénky je i stát (úředníci, kteří mimoúrovňové křižování z finančních důvodů zamítli).

J. Dvořák 27.7.2015 19:06

Dovolím si tvrdit, že

parník by měl mít před vlakem přednost! To je reakce na některé příspěvky!

J. Kraus 27.7.2015 18:24

Je něco až zrůdného v tom,

že u některého přejezdu jdou závory dolů po pár vteřinách a u jiného skoro po minutě. Místní vědí, co si mohou dovolit a pro neznalého není příjemné, když ho, čekajícího na svítícím přejezdu, předjede ještě několik aut. Naši letci vzpomínali, že v Anglii za války byly všechny přejezdy mimoúrovňové. Jak už tady někdo píše, my radši stavíme přechody pro medvědy a cyklostezky.

V. Vaclavik 27.7.2015 12:58

Jak se pise nize zde v diskuzi

Je treba vsude na prejezdech mit automaticke kamery, stejne jako ty, ktere jsou na nekterych krizovatkach, aspon v cizine, ktere vas vyfoti kdyz vjedete do krizovatky na posledni chvili na cervenou a pote dostanete dozajista obsilku k policii, nebo k soudu, nebo rovnou mastny pokutovy listek s fotkou vaseho auta. Opakovane preciny pak trestat odebranim ridicaku na nejaky cas, nebo treba i nejakym tim pobytem ve vezeni.

To je druhe nejlepsi reseni, po tech prejezdech a nadjezdech.

A kamery v rezii silnic, nikoli drah (vubec tedy drahy nemam v lasce, ale budme spravedlivi, me to prijde jako jednoznacne, ze opatreni na prejezdech neni a nema spadat plne na drahy.

V. Loula 27.7.2015 12:22

Závory

Znám některé přejezdy, kde jsou závory takto řešeny, to znamená jsou pouze na pravé straně na příjezdové části k přejezdu, ale na odezdu z přejezdu již závora není. A právě na těchto přejezdech jsem viděl další nešvar, že řidiči takový přejezd se sklopenými závorami prokličkovali.

Prostě přes přejezd, kde svítí červená nebo jsou sklopené závory, se nesmí jet, A pokud je řidič při tomto přestupku přistižen, tak má následovat velmi tvrdý trest, ztráta řidičáku na určitou dobu a mastná pokuta.

Problém je v tom, že přesně stejného přestupku se dopustila prezidentská kolona  prezidenta Havla, a tento přestupek byl na veřejnosti omlouván, že prezident jaksi může atd atd. Ani prezident nemůže.

V. Peroutka 27.7.2015 11:29

S naklaďákem na červenou na přejezd hodnotit

jako pokus o vraždu. No a teď vážne prý existuje možnost signalizace strojvúdci,že na trati je přakážka a cena za to je minimální,proti stavění nadjezdů. Není možné začít stavět u všech přejezdů nadjezdy, tak bohatý stát nejsme.

V. Vaclavik 27.7.2015 13:01

Re: S naklaďákem na červenou na přejezd hodnotit

Nakladnimi auty nikdo nejezdi jako ridic 'amater', jsou to ridici zamestnanim, tedy profesionalove, a ti by meli podlehat prisnejsim pokutam, sankcim za prestupky, mnohem tvrdsim rekl bych, nevim jaka je tedy situace dnes, jestli tomu uz tak neni, nevim.

V. Vaclavik 27.7.2015 13:02

Re: S naklaďákem na červenou na přejezd hodnotit

O te signalizaci strojvudci byla v televizi rec s odborniky a ti by vam dobre vysvetlili, proc to nefunguje, jak si myslite, a neni to z duvodu ze by technologie nebyla, nebo ze by byla draha.

Z. Švrček 27.7.2015 10:02

Ouha!

Je to stejné, jak si myslet, že jakýmkoliv zpřísněním zákona zabráníme čemukoliv, co nechceme aby se dělo. Blb, či grázl nakonec vždy zvítězí, zákon nezákon, zabezpečení, nezabezpečení, kamery nekamery, šraňky nešraňky.

R. Gramblička 27.7.2015 10:15

Re: Ouha!

přesně tak, viz Peltzmanův efekt

J. Vintr 27.7.2015 11:19

Re: Ouha!

Nejde o zpřísnění zákona, ale o zvýšení pravděpodobnosti postihu za jeho porušení. A tohle můžou kamery vyřešit téměř na 100%.

P. Švejnoch 27.7.2015 12:49

Re: Ouha!

Tak, tak - bezpečnostní kameru do každé místnosti... Kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, viďte pane Vintře?

Tak jako bezpečnostní kamery na každém kroku brání pouliční kriminalitě, že? Nebo nebrání? Například ten bílý pár zbitý Cikány pod bezpečnostní kamerou před služebnou MP a za jejího laskavého dohledu, to je taková pěkná ukázka efektivity toho 100% řešícího kamerového sledování...

Když tak čtu Vaše příspěvky (nejen) v této diskuzi, přijde mi nebezpečné, ba přímo sebevražedné, že lidi jako Vy mají volební právo.

J. Vintr 27.7.2015 14:23

Re: Ouha!

Tyhle kamery by mi vadily mnohem míň, než kamery, které měří rychlost (nejlépe na úsecích, kde k její omezení není důvod, protože tam se samozřejmě vybere nejvíc). Tyhle druhé kamery se instalují, aniž by proti tomu někdo protestoval. Jinak si myslim že levnější a spolehlivější je než vymýšlet drahá a složitá opatření, která mají lidem zabránit, aby se chovali jako blbci, je lidi tomu blbému chování odnaučit. A k tomu by kamerové záznamy a postihy idiotského chování na přejezdech posloužily velice dobře. Myslím. že časem by ani nebyly potřebné, stačila by cedule s upozorněním, že tam jsou...

P. Švejnoch 27.7.2015 14:36

Re: Ouha!

A to je právě Váš zásadní omyl. Tedy to, že zatímco "tamty kamery" Vás buzerují a ničemu nepomohou, ta "tyhle kamery" Vás buzerovat nebudou a něčemu pomohou. Jsou to oboje tytéž kamery, tatáž buzerace a tentýž nulový či naprosto marginální výsledek.

A právě proto, že Vy si, nevím proč, myslíte, že kamery se rozdělují na "tamty" a "tyhle", platí můj poslední odstavec.

J. Vintr 27.7.2015 15:09

Re: Ouha!

Překročit rychlost můžete i nedopatřením a kamery a radary nejsou ani zdaleka všude, takže "výchovný" efekt takovýchto opatření je relativně malý. Železniční přejezd je zcela specifické místo a rozhodně nevjedete na přejezd se světelnou a zvukovou signalizací jen tak omylem. Navíc je frekventovaných přejezdů omezený počet, takže by nebyl až takový problém je vybavit kamerami všechny (nebo aspoň většinu). Vsaďte se, že (při patřičně výrazném postihu, odpovídajícím nebezpečnosti tohoto počínání) by byl výchovný efekt téměř stoprocentní.

P. Švejnoch 27.7.2015 17:08

Re: Ouha!

Máte naprostou pravdu...

Proč jen to tedy v té Studénce nezafungovalo...??? Viz: http://www.lidovky.cz/nebezpecny-prejezd-u-studenky-srazka-s-kamionem-fu3-/zpravy-domov.aspx?c=A150722_194950_ln_domov_sm

J. Vintr 27.7.2015 17:45

Re: Ouha!

Nezafungovalo to z několika důvodů. Předně tahle kamera asi nebyla policejní, takže asi nebyl potrestán každý řidič, který tam vjel po spuštění signalizace. Za druhé není umístění takovéto kamery u přejezdu obvyklé, takže řidiči s tím nepočítají. Za třetí pokuta 2 500 je směšná. Pokud bude v obecném povědomí, že vjet na přejezd po spuštění signalizace znamená AUTOMATICKY pokutu v řádech desítek tisíc a ztrátu řidičáku, tak si to nikdo nedovolí. Možnost, že je zabije vlak, si spousta lidí nedovede představit, ale ty prachy a opruz se ztrátou řidičáku zaručeně každý.

J. Dvořák 27.7.2015 9:52

Nicméně má za to,že

jen idiot může nechat přejezd v takovém stavu aby se mohlo takové neštěstí přihodit!

P. Dvořák 27.7.2015 12:29

Re: Nicméně má za to,že

Jak to myslíte? Nevím v jakém jiném stavu by měl přejezd podle vašich představ být, aby nebyl "v takovém stavu".

Nebo obecně na jakékoliv silnici před každým semaforem by mohl být třeba nadjezd?

J. Dvořák 27.7.2015 19:01

Re: Nicméně má za to,že

Rychlostní trať má mít vždy mimoůrovňové křížení s komunikací pro motorová silniční vozidla! Šikanzen snad má na trati šraňky?

P. Štěpánek 27.7.2015 8:35

Kamery

Na co kamery, dyt je to jen vyhazovani penez a haseni pozaru, co nemel vubec vzniknout! jedna se vytizenou trat, zadny krizeni tam nema co delat, notabene kdyz o kousek vedle je prechod pro medvedy... Za ten projekt by mel nekdo byt trestne odpovedny, to je jako prechod pro chodce na modernizovane D1! A dale co to je 44s se ceka, nez se spusti zavory, pote co jiz blika cervene svetlo? Ktery hovado tohle vymyslelo?. Ta prodleva by mela byt presne podle posudku, kdy se zvazi cas potrebny k bezpecnemu zastaveni vozidla, ani o s vice! Ale 7s a jede vlak? vzdyt jen u nas mame 150 vyzkumaku, povetsinou jen pijavic na penize, to nikdo nezkoumal jak se chova ridic, pote co na nej spadnou zavory? Stanovit nejaky min cas, z laickeho hlediska mi 7s prijde malo. Vite tu oblast neznam, ale nejaky most tam je, kdyz spadnul, treba tam uz nekde je i nasep, stacilo jen pri stavbe premyslet... A ani by to o tolik vic nestalo...

M. Mýval 27.7.2015 8:45

Re: Kamery

Most je přibližně v místě, kde havarované pendolino zastavilo. Vede po něm sjezd z dálnice a obchvat obce. Tohle je jen taková zkratka přes obec kolem nádraží.

M. Mýval 27.7.2015 8:30

v přejezdech to není

Pokud nebude mezi řidiči, hlavně profesionály povědomost, že policajty potkáte spíše za blikajícím přejezdem než za cedulí začátek obce půl kilometru před obcí nebo na tichém stinném místě skrytém před pohledy. Například na jednom takovém je statistika 50% PČR, 20% MP Praha, 10% celníci a 20% nikdo. Kdyby se takové útulny zbudovaly u přejezdů, mohli by být takoví nevrlí orgáni vzbuzení cinkáním přejezdu dosti efektivní.

Myslím že jediné opatření bude, že vláda nepojede jedním vlakem. Dovedu si představit tu hrůzu, že cisterna Lukoilu spadne z nadjezdu na 6. vagon pendolina a jsme bez vlády.

Na druhou stranu ale věřím, že Ovar by sehnal novou vládu dřív než dráhy náhradní autobusy

P. Kmoníček 27.7.2015 8:02

Pane Bartoni,

na tak frekventované žel.trati a silnici mélo být v civilizovaném státě už dávno mimoúrovňové křížení.Ostatní teorie v tomto konkrétním případě jsou bezpředmětné.

D. Šimáček 27.7.2015 5:10

kamery, ano

ale když už jsme u toho technického pokroku...

když už ta signalizace uzavírá přejezdy xx vteřin či minut před příjezdem vlaku.... asi proto aby i vlak stačil zastavit v případě nějakého problému na přejezdu, je potřeba udělat i druhou signalizaci... pro blížící se vlak. Jsouli tam kamery neměl by v dnešní době být problém poslat strojvůdci obraz z přejezdu do bezpečné vzdálenosti k ubrždění (hlavně pro vlaky jedoucí vysokou rychlostí) pro ostatní by stačilo návěstí xxx metrů před přejezdem které by hlásilo přítomnost něčeho na přejezdu.

Případně použít ruské řešení s výklopnými deskami místo závor

No a v neposlední řadě, nakopat konstruktérů pozadí za to jak udělali čelo soupravy bez ochranných prvků.

J. Vintr 27.7.2015 1:30

Řešení je přitom celkem jednoduché

pořídit kamery, zaznamenávající hrubé porušení dopravních předpisů vjetím na železniční přejezd po spuštění signalizace a následně tvrdě postihovat provinilce, kteří svým idiotským jednáním ohrožují životy jiných. Když může mít takovéto kamery městská policie v kdejaké díře, proč by si je nemohly dovolit státní dráhy ...

J. Hlubek 27.7.2015 6:03

Re: Řešení je přitom celkem jednoduché

Kamery ještě nikdy nikoho nezachránily, možná potrestají přestupce, kteří svým jednáním nikoho nepoškodili, ale fatální situaci nezabrání. Kamera nedokáže ten automobil z přejezdu odtáhnout. Strach, panika, ignorance a lhostejnost. To jsou příčiny neštěstí. Stejně tak to je s kamerami kdekoliv, vůbec nic nevyřeší, nikdo je nesleduje nepřetržitě a nikdo okamžitě nejedná aby případnému zločinu, či neštěstí zabránil. Není to fyzicky možné, je to jen další útok na naše peněženky a svobodu.

J. Hruška 27.7.2015 8:40

Re: Řešení je přitom celkem jednoduché

Dobrý den. Máte pravdu, pane Holoubku. Ještě bych k tomu dodal,že kamery jsou dalším alibismem těch, kdo měli přejezd už před mnoha lety vyřešit, alespoň zmodernizovat zabezpečení. Ve Studénce je na druhé straně železniční stanice nový most, (ten, při jehož stavbě došlo před lety k podobné fatální nehodě), jenže ten není napojen na místní komunikace a slouží jen jako obchvat obce. Pro místní dopravu, zvláště pěší a cyklo(stezku) by postačil jednoduchý podchod a pro místní auta šikovné napojení na nový most. Dálková těžká doprava nemá na tomto přejezdu co dělat a lze ji odstranit dobrou pro ně neprůjezdnou šikanou. A další, U každého maxiobchodu se dveře automaticky otvírají. Proč by se nemohli otevřít v případě nedisciplinovanosti řidiče závory ve směru jeho jízdy doprovázené patřičným signálem (např. houkáním, světly a pod.)? Technických řešení je jistě více a investice okamžitě možná. Vlak bych zcela jistě nezastavoval, je to proti smyslu vývoje železnice. Zdař Bůh.

J. Hlubek 27.7.2015 10:20

Re: Řešení je přitom celkem jednoduché

Hodně lidí si to plete, nejsem Holoubek, ale Hlubek. Stačí číst.

J. Vintr 27.7.2015 10:20

Re: Řešení je přitom celkem jednoduché

Když budete mít téměř stoprocentní jistotu, že za každý takový vjezd na přejezd přijdete o řidičák a zaplatíte třeba dvacetitísícovou pokutu, tak vás ani ve snu nenapadne tohle udělat. Lidi jsou sice blbci, ale i nejprimitivnější zivočich se naučí nedělat to, za co dostane přes čumák ...