24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Příčiny

Média ji živí, to je bez debaty. I takzvaná seriózní média najela na politiku “klikaných a sdílených článků”, takže zveřejňují hoaxy, poplašné zprávy a “senzace”, které mají clickbaitingový potenciál (jako třeba zadržení pěti ilegálních uprchlíků ve vlaku).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Fencl 11.7.2015 16:11

Nikoho

Nikoho, kdo bere vážně islám, bych sem opravdu radši nepouštěl. (Dostane se jich sem dost i nevpuštěno.)

P. Remeš 11.7.2015 16:07

Člověk nemusí být paranoidní

Myslím si, že není třeba hledat žádné skryté a manipulativní důvody. Autor zřejmě musí ke své psychické stabilitě vyhledávat a vyhledat nějak skryté temné síly, osobnosti či organizace, aby si vysvětlil něco, k vysvětlení čehož stačí číst každodenní zprávy. Ano, lidé mají strach z muslimů, ale je to tak udivující, když ty nejhrůznější informace o událostech současného světa vycházejí právě z muslimského prostředí?

J. Kulheim 11.7.2015 14:01

Hysterie kolem nás?

„Hledám příčiny současné protiimigrantské hysterie.“

Nevím jestli hysterie je přiměřený název pro debatu o imigraci z Afriky. Předkládám definici „hysterie“. Hysterie (ze starořeckého ὑστἐρα [hystera] – děloha) je neurotická porucha, kterou charakterizuje citová labilita a sebestřednost se sklonem k teatrálnímu chování a afektům. Nic co by připomínalo chování většiny obyvatelstva České republiky kolem sebe nevidím.

Vidím a slyším pouze výměnu názorů na příjem běženců z Afriky, zejména muslimů. Jedná se o jev naprosto přirozený. Možná na světě neexistují ani dva lidé, kteří by měli úplně stejné názory. Můj názor na imigraci je jiný než váš. To je naprosto přirozené. Každý z nás má jiný genetický základ, narodili jsme se jiným rodičům, máme jinou výchovu z domova, žili jsme v jiném prostředí, máme jiné životní zkušenosti, jiný systém a hierarchii životních hodnot. To všechno nás formovalo a mělo vliv na postoje k různým životním situacím. Vy jste, pravděpodobně životní optimista a předpokládáte, že lidé jsou v podstatě dobří a dojí se změnit. Já si myslím, že život to tak není. Současný člověk má stejnou genetickou výbavu, jako jeho předkové před 30 000 lety. Příroda mu nic zdarma nedala a proto musel o přežití neustále bojovat. Vždycky se našli takoví jedinci, kteří uloveného mamuta raději sousedovi ukradli, než by tratili čas jeho lovením. Byli i takoví jedinci podobného myšlení jako vy, kteří když mamuta ulovili, tak pozvali sousedy, aby se s nimi o kořist podělili. Takoví už mezi námi nejsou, zemřeli hlady.

P. Rada 11.7.2015 14:44

Re: Hysterie kolem nás?

Hysterie je původem pojem starší ale typuji, že to s tou teatrálností - která ji provází jak u presidenta tak i u Okamury...) - sedí.

Mám ale spíše za to, že podstatou je současná celosvětově neklidná situace, stagnace...  na které se pak někteří žel ještě snaží profitovat. Zřejmě totiž nadchází konec dlouhé civilizační epochy (o čemž svědčí řada ekonomických ukazatelů) a o to smutnější je, že zmínění náčelníci nehledají cesty jak dopady zmírnit - ba naopak!

Pokud bychom totiž byli v extenzivní rozvojové fázi (jak ještě před rokem 2007), kde by rostly naše možnosti - tedy poni optimismu - sotva kdo by se dopadů migračního tlaku tolik obával.

T. Czernin 12.7.2015 0:49

Re: Hysterie kolem nás?

Tak co? Neklidná situace nebo stagnace? Zkuste si to ujasnit...

P. Rada 12.7.2015 13:32

Re: Hysterie kolem nás?

"Zkuste si ujasnit to" - zda se tyto pojmy vylučují - já mám za to, že nikoli.

To proto, že si lidstvo hlavně za posledních několik století výrazného technického pokroku jaksi přivyklo na situaci "trvalého růstu". Vždyt už dětem ve škole je vysvětlováno jak máme odpradávna lepší a lepší nástroje.... a posléze i jako dospěí si to lidé opakovaně potvrzovaly po celý život a po několik generací.

Proto už jen opuštění dynamiky růstu - ba dokonce stagnace, mohou působit velmi znepokojivě. Tím ale netvrdím, že na horní palubě nelze tančit ještě v době když jinde už probíhá zápas o život... - tedy, že "neklid" je ve společnosti nutně rovnoměrně rozložen.

H. Lukešová 11.7.2015 13:46

To je ale výšplech!

Ocejchovat každého, kdo nesouhlasí s likvidací evropské Evropy a zamoření našeho kontinentu teroristy, vrahy, násilníky a zloději. Brat křesťany, jezidy a ateisty jednoznačně ano, jsou to lidé pronásledovaní, zabíjeni ne jejich vrahy muslimy. Nesnáším putinské Rusko a zároveň nesnáším muslimské teroristy, vrahy křesťanů, jezidů a ateistů. Navíc ti uprchlíci přenášejí nemoci Ebolu, Mers, AIDS, horečku Dengue, lepru, žloutenku typu C. Odpor k muslimské invazi do Evropy je jasným sebezáchranným konáním.

S. Donát 11.7.2015 12:02

Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý

rasistou a xenofobem, než nadšeně očekávat multikukturní obohacení od přílivu uprchlíků.

L. Kubeš 11.7.2015 12:49

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý

Jsem podobného názoru. A ty šiřitele dobra jako je autor článku bych poslal na exkurzi do Saudské Arábie, ať tam zkusí šířit myšlenky křesťanského milosrdenství a multikulturalismu. Jistě ho tam přijmou s otevřenou náručí.

H. Lukešová 11.7.2015 13:47

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý

Přesně tak, i já budu raději rasistou a xenofobem, než promuslimským šílencem.

P. Rada 11.7.2015 14:09

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

Čím to, že si zřejmě ráda vybíráte právě s extrémů? Není to tím, že problém se jinak jeví příliš náročný?

Osobně bych raději, aby se stav vášní k jiným kulturám vrátil alespon na úrověn kterou měl ještě např. před desetiletím  - kdy problémy/rozpory zřejmě také existovaly ale tolik neskalovaly. Souhlasím proto s autorem článku v tom, že vedle své závažné podstaty jsou dnes navíc i uměle živené od řady vlivných. Sociologické studie vypovídají totiž o něčem jiném:

http://blog.aktualne.cz/blogy/pohled-zblizka.php?itemid=24636

S. Netzer 11.7.2015 14:12

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

Pro to inklinování k extrémům existuje jednoduché vysvětlení: slečna je hysterka.

L. Kubeš 11.7.2015 14:23

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

Urážky jsou jediné, co madam Netzer jde. Nikdo jí nebrání nastěhovat si do domů nějaké ty její oblíbené muslimy, ale ať se laskavě nesnaží to vnucovat ostatním, kteří mají jiný názor.

H. Lukešová 11.7.2015 14:28

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

Vždyť urážet je tak jednoduché, psát fakta tato dáma nedokáže, pouze levicové multikulti výšplechy.

S. Donát 11.7.2015 15:03

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

Lehni

H. Lukešová 11.7.2015 14:27

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

Tady je jedno z multikulti obohacení

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/13976-muslimsti-mladici-dostali-dvoumesicni-trest-za-biti-zeny-kovovym-retezem-do-obliceje-pozor-brutalni-foto.aspx

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/13857-v-castech-francie-ovladanych-muslimy-je-obzvlaste-nebezpecne-byt-bily-bili-francouzi-biti-prevazne-muslimskymi-gangy-pristehovalcu-v-metru-a-na-ulicich.aspx

P. Rada 11.7.2015 15:07

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

Ano paní Lukešová pěkně ilustrujete co jsem komentoval - máte "mysl" plnou extrémního násilí, excesů .. jako dnes mnozí jiní. Otázkou ale je, proč?

Odkaz na sociologickou studii která ukazuje na míru "násilí v nás" - máte výše. Bylo by užitečné - jako protiklad Vámi uvedeného - dokladovat něco s násilím protchnuté historie naší Evropské kutury? Myslíte si, že už to máme jako evropani "odžité"? Nebo si to dokážete dohledat při dnešních informačních možnostech sema? Typuji, že dokážete - ale nechce se Vám - proč?

Jinou otázkou je vážnost migrační situace. Souhlasím s tím. že nárůst migračních tlaků nevěstí zejména do budoucna vůbec nic dobrého. Pro vysvětlení takových obav lze ale nalést vážnější argumenty. Nemoc/kolaps příznačně začíná organismus/civilizaci zachvacovat v nejcitlivějších místech .:

http://zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/lidstvu-hrozi-navrat-do-predindustrialni-doby-varuje-rimsky-klub-995841#utm_medium=selfpromo&utm_source=newsletter&utm_campaign=e15news

J. Jurax 11.7.2015 21:44

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

Tak z toho odkazu cituji "Data PEW o podpoře terorismu mezi evropskými muslimy jsou starší (z roku 2006). Podobají se ale výsledkům mírumilovnějších zemí islámského světa. Útoky proti civilním cílům v rámci obrany Islámu považuje za často či občas oprávněné v průměru okolo 14 % muslimů."

Tak to je poněkud děsivé - 14 procent evropských muslimů má za "často či občas" OPRÁVNĚNÉ útoky proti civilním cílům v rámcí obrany svého NÁBOŽENSTVÍ, tedy islámu.

No a dál je to v tom odkazu rafinovaně zamotáváno, aby se tohle poněkud šokující číslo bagatelizovalo.

Prostě odkazem na jakési "násilí v nás" neumenšíme nebezpečí, které může být spácháno na nás. A které v evropských zemích, kde je muslimů přespříliš, už pácháno je - nikoliv vždy tak okatě bobmbami či postřílením skupiny lidí ve jménu Alláha nebo podřezáním vojáka na ulici v Londýně za bílého dne, ale drobně, každodenní, že to médiím zejména u nás nestojí za pozornost - kriminalita, drogy, pouliční násilí, znásilňování, odmítání právního řádu dané země, vydírání si privilegií, no go zones, demonstrativní odmítání integrace a asimilace a podobná multikulturní obohacení.

A s Římským klubem běžte, pane Rado, do háje. To je obskurní spolek dštící temné katastrofické předpovědi, které se zásadně nevyplňují.

P. Rada 11.7.2015 23:07

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

K výroku ..."spolek dštící temné katastrofické předpovědi, které se zásadně nevyplňují"....

Právě v tomto ohledu jste zcela mimo realitu. "Temná předpověd" nárůstu migrace je totiž také tou realitou. Další podstatnou a naplněnou předpovědí je však už nyní celosvetová ekonomická stagnace. U nás třeba s důsledkem úrokové sazby centrální banky blížící se nule. Se záporným úrokem však bankovní sektor a tím i celá s ním svázaná ekonomika přestává fungovat. K tomu se žel blížíme a tím spíš se nedivím obavám s přistěhovalců.

Podotýkám, že v dobách když se např. Amerika dynamicky rozvíjela, bylo přistěhovalectví pohonem ekonomiky a obrovské množství tamního bohatství momentálně opodstatnovalo dokonce velmi masivní dovozy černých otroků... Dnes je svět už jinde - je zaplněn - a právě o aspektech vývoje zvaných "LIMITY RŮSTU" pojednávají práce Ř.K.

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

P. Vaňura 11.7.2015 23:56

Pokud to náhodou nevíte, tak dovoz černých otroků

do USA byl zakázán už r. 1808.

J. Jurax 12.7.2015 11:24

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý?

No, o Římském klubu se bavit nebudu - pamatuju si někdy z konce šedesátých začátku sedmdesátých předpověď doby ledové a absolutního vyčerpání nafty již v osmdesátých letech minulého století - asi se navzájem nepřesvědčíme. Takových katastrofických žvanilů je až moc - katastrofické předpovědi se dobře prodávají :-)

P. Vaňura 11.7.2015 16:47

Pane Rada, v muslimských státech se muslimové mohou

stavět třeba na hlavu. Já se ale absolutně nejsem ochoten s nimi dělit o NÁŠ životní prfostor a naše zdroje. To, so se děje dnes je plíživá agrese, umožněná právě existencí zrůd, jako je autor tohoto článku! Ať si uprchlíky nastěhuje k sobě do bytu, živí je a nese zodpověnost za to, co udělají. Zdá se Vám to moc? Pak Vás mohu ujistit, že přesně k témuž se musel kolem r. 1988 zavázat Švýcar, který chtěl někoho pozvat do Švýcarska. A dokonce musel předem prokázat, že má na to peníze (výslovně tam bylo dokonce uvedeno, že pozvanému musí zaplatit opravu porouchaného auta, aby mohl odjet, nebo účet za léčení v nemocnici). Na to celé se bylo možno pojistit, ale přišlo to moc draho. Samozřejmě, člověk mohl dostat vízum bez pozvání, pak ale musel mít nevím kolik franků na den. Vízum dostal na tolik dní, na kolik měl peníze; u mě to např. bylo 5 dní, úředník byl vstřícný, měl jsem peníze jen na 4,5 dne. Každopádně to bylo mnohem více, než byl český "devizový příslib," který skoro nikdo nedostal (mám s tímto bohaté osobní zkušenosti).

P. Rada 11.7.2015 17:55

Re: Pane Rada, v muslimských státech se muslimové mohou

Věřím Vám, že se o svůj existenční prostor nechcete dělit. Vnímám to obdobně. Toto je totiž základní existenční otázka všeho živého a národů se to týká analogicky.

Jak velký ten prostor a složení populace... ale je už neupřednujete - možná předpokládáte stávající státní hranice ...? Obecná podmínka pro to, aby si kdekoli jakákoli kultura udržela svou životaschopnost, je ale mít na onom území pod kontrolou zdroje obživy. Další spočívají v udržení kulturnosti kde prostředkem je altruiustické trestání a odměnování při těžbě bohatství. Precizněji to popsal Koukolík: http://www.rozhlas.cz/leonardo/prednasky/_zprava/povaha-zmeny-co-nas-zrejme-nemine-2--1212407

Proti uvedeným podmínkám ale dlouhodobě hřešíme ve velkém. Podstatou naší dnešní ekonomiky jsou totiž surovinové zdroje alokované už dominantně v zahraničí a legislativu máme přitom tak pokřivenou, že dokonce i náš president může mít nedohledatelnou minuost. Navíc neznáme "špinavé peníze" skrze které se k nám kdykoli kdokoli dostatečně bohatý, může infiltrovat. Hromadně utíkajícím chudákům před, neúrodou až válkou se to asi nepovede i když ti jsou jen potenciální konkurenční hrozbou. Těm kteří si však cíleně přejí náš rozvrat však v dnešní situaci málo co efektivně brání. Leda, že bychom se opět opřeli o zdroje doma a mezi sebou vytvořili férovější kulturu. Že by nás k takto radikální změně vnější nebezpečí přinutilo? Pochybuji. Egoismus, pohodlnost a chtivost jsou velmi mocní nepřátelé.

I. Fencl 11.7.2015 16:12

Re: Raději budu v očích lidí, jako je pan Malý

je to tak.

L. Severa 11.7.2015 11:22

Přiznávám,

že patřím k těm, kteří se z přílivu imigrantů do Evropy obávají. Pan autor jako housku na krámě pokládá fakt, že se není čeho bát. Odkud ten fakt bere ? Nás "rasisty" ovlivňují zprávy z Francie, Švédska či Anglie. Pokud mne někdo jednoznačně přesvědčí, že jsou to hoaxy dám mu rád zapravdu.

L. Novák 11.7.2015 11:13

Zemana skolí jeho pokračující demence

Mít za prezidenta ukázkového šaška není pro kocourkovské občany zase tak veliká ostuda. Ne? :-)

S. Netzer 11.7.2015 11:37

Re: Zemana skolí jeho pokračující demence

Zřejmě není.

Většina voličů dala přednost "autentickému Čechovi" před cizákem Schwarzenbergem, a nyní se navíc cítí potvrzena jejich antagonistickými názory na imigrační tsunami, demence, nedemence.

S. Netzer 11.7.2015 10:55

Bezvýhradný souhlas

"Když si dáte tu práci a podíváte se, třeba na sociálních sítích, kdo se hlásí k IvČRN, k Okamurově SPD a hlavně k tzv. Domobraně (což je organizace, která se hlásí k myšlence jakési protiimigrační milice), zjistíte, že stejní lidé se hlásí i k organizaci „Českoslovenští vojáci v záloze“, což je extremistická protizápadní organizace, která se hlásí k Rusku, Sovětskému svazu a bývalé Varšavské smlouvě. Ostatně členové této organizace se zúčastnili i „šibeniční“ demonstrace. Dochází tady k nebezpečnému propojení militantních sympatizantů režimu Vladimira Putina a odpůrců imigrantů."

http://svobodneforum.cz/imigranti-a-xenofobove-koho-se-bat-vice/

I. Mertl 11.7.2015 10:49

Plně s Vámi souhlasím

pane Malý. Současná extrémně xenofobní propaganda využívá pochopitelných obav nepřirozeně (v moderním světě) homogenní společnosti z příchodu cizinců. Bezprostředně navázala na agendu protiukrajinskou a má stejné aktéry a s vysokou pravděpodobností stejné iniciátory i domácí podporovatele, kterým se hodí zneklidnění společnosti a odvedení pozornosti od jiných aktuálních problémů, jako je ohrožení demokracie v ČR a ve východní Evropě. Nic s tím neuděláme, ale v případě emigrace s tím nic neudělají ani její odpůrci.

J. Brožek 11.7.2015 9:30

Pane Malý,

říkáte věci, které byste se měl stydět říkat. Osočování ostatních, nálepkování apod. je pěkně hnusná věc. Asi by se vám nelíbilo, kdyby vás někdo nálepkoval jako latentního teroristu, pomahače zločinců a likvidače demokracie - ale přesně to asi jste.