23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

EVROPA: EU se musí centralizovat...

Európska únia sa dlhodobo topí vo veľkých problémoch. Od veľmi vysokej nezamestnanosti a nízkeho hospodárskeho rastu až po stále pravdepodobnejšiu možnosť vystúpenia Británie z EÚ alebo Grécka z eurozóny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Lesniak 9.6.2015 22:17

Šmejdi v Bruselu jenom plní zadání.

Čí zadání, to si snad kdekdo domyslí. Qui bono? Je jenom otázkou proč? Ze strachu nebo jsou podplaceni či jsou opravdu tak blbí? A že není cesty zpět? To si myslí jenom žvanilové typu autora.

P. Aron 9.6.2015 21:09

jistě

Evropa se bude centralizovat a přidělovat nám uprchlíky, abychom se mohli rychleji islamizovat. Pro mně jsou všichni ti kdo podporují přijímaní uprchlíků, ti zastánci multikulturalismu, politické korektnosti ti jsou pro mně zrádci evropské civilizace. Díky nim stojíme před hrozbami buď islamismu nebo extrémistů. Oni totiž každého, kdo není dostatečně multikulturní označují za extremistu nebo populistu.

Budeme čekat ?

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zavrete-hranice-chrante-sve-zeny-Muz-ktery-lecil-muslimske-delikventy-promlouva-o-osklivych-strankach-islamu-Ale-rika-Mam-rad-vsechny-lidi-a-chci-aby-byli-svobodni-378835

J. Mrázek 9.6.2015 18:51

Ransdorf :

Ransdorf řekl, že unie by měla přestat „hrát roli užitečných pitomců pro Spojené státy", Zdroj: http://www.denik.cz/

P. Rada 9.6.2015 15:47

Autor provokatér.

Na takovýchto tématech, kde leckoho irituje už jen extrémnost nadpisu článku, je znát o co asi jde autorovi i správcům tohoto portálu, kteří články pro ně vhodné tématiky odsouvají dál. Tací zde mají své koně kteří téma dál "rozmáznou" - viz většina dnešních příspěvků. Viz pan Skála, Vintr Svršek, Prokop, .... Do jakého regionu se tito asi chtějí přidružit?

Zní to zde na NP jako propaganda mafiánkého Ruska, které by zas rádo přibralo dnešní bídně zaintegrované části EU zas pod svůj vliv. Otevřeně agitovat zatím nejde - tak se přisluhovači rozvratu snaží EU rozeštvávat na umělých vyhrocenostech. Problémů má EU opravdu dost na to aby se zhoubné dílo dařilo. 

Nebo se snad mýlím a autor se snahou o nestrannost porovnává naší situaci s tou dnešní ale v jiných geopolitických politických aglomeracích? Nabízí snad něco pozitivního s celosvětových zkušeností co by bylo lékem na evropské potíže?

R. Brzák 9.6.2015 16:33

Re: Autor provokatér.

Nenechejte ovládat svou mysl strachem. Mějme se před Ruskem na pozoru a buďme připraveni hájit své zájmy se zbraní v ruce - jako jednotlivci i jako stát, který bude sám myslet na svou bezpečnost a tak bude nejlepším spojencem v NATO. Ale nezapomínejme kritizovat své vlastní poměry, zejména všechnu moc, kterou si nad sebou zřizujeme pro ošetření těch okolností svého života, na které se necítíme dosti soběstační. To znamená kritizovat vlastní stát, to znamená kritizovat i EU. Každý, kdo je EU představitelem, se přeci musí dozvídat, jak jej moc, kterou jsme mu odevzdali, korumpuje, i to, jak jsme s tím nespokojení - jinak si s jejich pomocí vybudujeme socialistickou říši, aniž by nám k tomu pomáhal kdo z venčí...

Autor pochopitelně je provokatér - protože pouze provokativní téma dokáže vzbudit diskuzi. Což se mu ale, pane Rado, u Vás nepovedlo - neboť namísto protiargumentů se uchylujete ke škatulkování... není to však nic jiného, než odraz Vašeho strachu - proto Vám držím palce, aby jste jej ovládl a s láskou přijímal do svého života i takové frustrující skutečnosti, jako je oponent...

P. Rada 9.6.2015 17:08

Re: Autor provokatér.

Vnímám to pane Brzáku jinak než se domníváte. To co celou Evropu dnes spojuje leží z části za jejími hranicemi - tedy suroviny které docházejí - a z části je řešitelné právě skrze spolupráci uvnitř tohoto regionu - např energetika, kterou mohou podržet energovody.

Máme oproti ostatnímu světu jen relativně rozvinutou infrastrukturu, tecfnologie a relativně malá vnitřní geopolitická napětí - zkrátka neválčíme už několik desetiletí. Několik set milionů duší v EU je ale zlomek optoti miliardám za jejími hranicemi. Ty miliardy se ale chtějí mít stejně dobře.

Nesouhlasím s tím, že obecně jen provokací se lze dostat kupředu. Naopak! Taková teze spíše platí pro úzké zájmy, zviditelnění se za každou cenu... a právě to je nejpoužitelnější u cílené destrukce. Nikoli pro komlexní problémy.

L. Novák 9.6.2015 18:28

Re: Autor provokatér.

Není nad to, když praktiky EU začne obhajovat

na NP proslulý ZELENÝ MAGOR... :-P

P. Rada 9.6.2015 19:21

Re: Autor provokatér.

Dva příklady k pojmovému nedorozumění ohledně výrazu "magor".

Praktikou EU bylo ještě donedávna přerozdělování prostředků tak, že např. na granty v oblasti školství měla ČR rezervováno 40miliard korun. "Magoři" na ministerstvu ale nezvládli připravit podmínky pro čerpání ani zlomku této částky a tak většinově nenávratně propadla s dopady na míru vzdělanosti u nás. I panu Novákovi to mohlo být ku prospěchu - jak naznačuje - zůstal vzdělávacím procesem žel nepostižen.

Nebo. Ročně jak vynakládáme jen za energetické suroviny (ropa, plyn) 200miliard korun které pravidelně končí v kasičkách totalitně ovládaných. Každému z nás ale na metr čtvereční jeho střechy nad hlavou, zahrádky... dopadá ročně 1MWh energie, který necháváme vesměs utíkat. Obnovitelné tak využíváme méně jak v okolních státech - ale jak "magoři"  brojíme vůči násilnostem s našich peněz placených (konflikty na Ukrajině, Středním východu či Africe..)

Takto by se dalo pokračovat v příkladech, které jsem zde už dříve uváděl a pro které mě považuje pan Novák za "proslulého". Možná proto, že mu takováto podstatná fakta unikají podobně jak to, že nehájím zdaleka všechny praktiky EU. Dokonce mám za to, že to s evropskou civilizací vypadá velmi na pováženou - viz "limity růstu" - které ale platí celosvětově!!! a to přesto, že tyto myšlenky v Evropském teritoriu vyklíčily a už před půlstoletím je formuloval Římský klub. "Magoři " je ale doposud ignorují.

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/sep/02/limits-to-growth-was-right-new-research-shows-were-nearing-collapse?CMP=fb_gu

R. Brzák 9.6.2015 20:29

Re: Autor provokatér.

Co Evropa vždy měla, bylo soutěžení různých směrů, států, mocností i jednotlivců, které přes všechny chyby a ztráty vygenerovalo všechno to, co nám umožňovalo světu vládnout a získávat naše bohatství. To nelze nahradit jakýmkoliv úřednickým molochem. Ten sice vybere chválihodnou věc a její podporu prosadí a zadotuje, jenže těch věcí má být tisíc a více! Jedině v jejich konkurenci, nepokřivené dotacemi, se prokáže, jak je to nejen s chválihodností, ale také s účinností, ekonomičností, udržitelností atd. těchto "věcí".

Dotacemi pak v podstatě okrádáme třikrát - jak daňového poplatníka, tak dotovaného (o jeho osobnostní rozvoj či rozvoj firmy v pružnosti reakcí na měnící se trh), tak jeho konkurenty - kteří na pokřiveném trhu obtížně mohou konkurovat, musejí-li platit daně na dotovaného.

A co se týče rozvoje - člověk se rozvíjí vždy jen pod tlakem - tedy pod "provokací" něčeho nového, vyvádějícího "systém" z rovnováhy. Vyprovokovaná diskuze je pak základním kamenem demokracie a je také jejím největším přínosem - neb v konkurenci myšlenek ty nejbližší momentálnímu stavu bytí mají větší šanci se prosadit. To ovšem předpokládá schopnost zachytit ke konkrétní věci co nejširší okruh náhledů. A to nelze, pokud je člověk ovlivněn svým strachem (v extrémním přáípadě tunelové vidění).

P. Rada 9.6.2015 23:51

Re: Autor provokatér.

Jen pát tezí k tomu co jste si dost zjednodušil.

Člověk se skutečně vždy vyvíjel jen pod tlakem ale příliš malý i příliš velký škodí.

Dotace také považuji za obecně škodlivé - na druhou stranu bez vzdělanosti pokrok ustrne a ukažte mi společnost která vzdělanost nepodporuje a je/byla přesto úspěšná.

Co už je dotací v pejorativním a co formou strategicky významné investice při nutném přerozdělování prostředků u sociálně se vyvíjejícího druhu však neuvádíte.

Podobně je tomu se strachem. Je běžnou součástí života, všechny nás ovlivnuje... a tak se na něj odvolávat bez dalšího může být jen útěkem od tématu.

B. Rybák 9.6.2015 17:00

Re: Autor provokatér.

Není to propaganda Ruska, ale oprávněná obava ze "zelených" a sociálně parazitických mafií, které pomocí politicko-korektní inkvizice přeměňují západní Evropu na konkurence neschopnou a proto trvale neudržitelnou, staronovou, tentokrát neomarxistickou říši evropskou národa německého (jejíž všechny předchozí verze byla tragédií Evropy)!

J. Kulheim 9.6.2015 17:41

Re: Autor provokatér.

Autor pouze konstatuje to co se kolem nás děje. Západoevropský socialismus je v principu stejný jako socialismus sovětský. Zbavuje lidi svobody ekonomické i politické. Vysoké daně činí občany závislé na státu a politickou moc přebírají nikým nevolení, anonymní úředníci v Bruselu. Jestliže nějaká instituce přebírá pravomoci, tak automaticky odebírá jednotlivým občanům svobodu rozhodování. Navíc v EÚ prakticky vládne Německo.

Pro vás bude asi těžko pochopitelné, že existují lidé pro které je svoboda, v jejich hierarchii životních hodnot, na nejvyšším stupínku. Oni se chtějí mýlit sami ze sebou a jsou ochotni za své omyly nést odpovědnost. Nemají zájem nést odpovědnost za omyly nějakých dobře placených úředníků, kteří berou velké peníze z daní a nenesou odpovědnost žádnou.

P. Rada 9.6.2015 19:42

Re: Autor provokatér.

Aby pro Vás byl můj postoj pochopitelnější pak vězte, že se pro mě Svoboda bez Odpovědnosti rovná SVÉVOLI. Svévolně se v tomto státě rozbujela ve velké privatizaci s dopady do dneška.

Uvedu příklad. Pokud si soukromník trikem uzurpuje nárok na severočeské uhlí s tím, že z jeho třetiny vyrobí elektřinu a zbytek bez náhrad vypustí komínem okolí na hlavu ... Tedy jen kasíruje ale o nepohodlné externality se dělí - a státu přitom za vytěžené uhlí odvede jen 3%!  Pak to považuji za krádež století a žádná míra zdanění takovouto loupež nemůže ospravedlnit.

Podobně tolerujeme danové ráje, nekontrolovatelnost a neprůhlednost pro naši energetiku dominantního ČEZu ... či nově ministra financí co nemůže předložit svou lustrační prověrku.

Toto vše co se děje celospolečensky dominantně pokřiveně není o míře zdanění, není o zdravém vývoji společnosti ani o zdravém pojetí pojmu soboda - kterým se oháníte. To je spíš o rozvratu až úpadku v důsledku dominance svévolnosti. Společnost která s entuziazmem netrestá a neodměnuje si takto kope svůj hrob.

P. Aron 9.6.2015 21:13

Re: Autor provokatér.

Ono je to poněkud naopak: stupidní chování evropských "elit" nahání spoustu lidí do náruče Ruska. Rusko moc propagandu nepotřebuje i když jí hojně využívá. Zničíme se sami . I díky lidem jako jste Vy.

P. Rada 10.6.2015 0:02

Re: Autor provokatér.

K tezi o stupiditě. To je skutečně velmi rozšířený jev. Viz Koukolík:

https://www.google.cz/search?q=esej+o+stupidit%C4%9B&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=wmB3VaOyN8e5UbXVgLAG

Zkratkovité jednání na základě zkušenosti, které usnadnuje v monotoních situacích při rozhodování vede pravidelně v dynamickém systému spíše ke kolizi jak k usnadnění.

Náš systém je ale vzláště dynamicky se vyvíjející a tak je skutečně pravděpodobné, že ti co budou jednat stupidně se sami zničí.

Proč podsouváte stupiditu mě jste ale nevysvětlil. Možná máte na mysli jiný pojem. Nebo Vás vybízím ke zkratkovitému jednání?

J. Skála 9.6.2015 14:42

Ale vždyť mají ti sosani pravdu!

Ale ne úplnou. Nestačí harmonizovat minimální mzdu. Je třeba vyrovnat všechny mzdy! Nejlépe na úroveň třeba Banátu. Umíte si představit, kolik pak zbude peněz na přerozdělování?

J. Vintr 9.6.2015 10:32

To, že se Brusel snaží

za každou cenu totálně zničit evropskou ekonomiku, je zcela jasné. Otázkou je jen, jestli je za tím nějaký konkrétní zájem, nebo je to jen výslednice blbosti, nekompetentnosti a zpupnosti těch, kteří EU řídí.

J. Kanioková 9.6.2015 14:33

Ano, ZPUPNOST je to pravé slovo..

to je ta zhoubná infekce, kterou se téměř všichni tam nakazí. Zpupnost a zdání vlastní neomylnosti..

Z. Švrček 9.6.2015 10:10

Jo,

EU se začíná stávat typickým vyháněčem čerta ďáblem. Civilizace, evoluce a spontánní řád se začíná projevovat a bránit. Soudruhům z EU se jejich vysněná socialistická utopie vymyká z pazourů.

M. Prokop 9.6.2015 9:47

No co,

také jsme měli ve firmě technika, řídícího se heslem "když něco nejde silou, musí to jít větší silou". Naštěstí ji nevedl, tak po čase vyletěl, než stačil více naškodit. EU takové štěstí nemá.

K. Janyška 9.6.2015 9:12

Autore, musíte k teorii spontánního řádu, protože jinak

nepochopíte myšlenku socialismu tedy centralizace a poručníkování. Tedy likvidace šancí, které by nastaly, kdyby lidé nedostávali v drtivé většině hloupé příkazy a nemuseli je povinně realizovat... Dzp.

K. Frauknecht 9.6.2015 7:09

Sosani všech zemí ... :-))

Jsem rád, že jsem u toho:-). Soudruhům se to drolí, někde už sype, pod rukama a oni okolo sebe kopou hlava nehlava. K zastření své neschopnosti a následných problémů použijí vše (islám, UA, Putina, imigraci...). Samozřejmě, vše marné - my to víme a oni se to dozví. Jen jde o to, kolik nás to všechny bude stát!!!

P. Lenc 9.6.2015 8:05

Re: Sosani všech zemí ... :-))

Hodně pane Frauknechte, hodně.Budování "lepších zítřků" bylo, je a bude nejen finanční, ale především morální prohrou.Nakonec, morálka Evropanů pod socialistickou kuratelou EU a její odnoží multikulturalismem je pod hranicí pudu sebezáchovy.Naše mladé nečeká nic dobrého.