16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

MAĎARSKO: Zákaz kouření na maďarský způsob

A je to tady - vláda ten návrh zákona, co už chudáky kuřáky vyžene úplně odevšad, kde by snad mohli ještě potkat nějakého nekuřáka, schválila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Cimbálník 8.6.2015 23:13

Znovu se zapojim do diskuze:

Minuly tyden probehla v Praze mezinarodni konference na ktere zaznela prednaska (bohate dokumentovana) How and why to avoid chronic disease - the Cleveland Clinic experience profesora Michaela Roizena.Ukazal jak v poslednim desetileti narostlo mnozstvi chronickych onemocneni v americke populaci a zaroven doslo k presunu vyskytu techto chorob do vyrazne mladsich vekovych skupin. To vyvolava explozi nakladu na zdravotnictvi Naprosto jednoznacne definoval jako nejdulezitejsi pricinu koureni a to i mezi nekuraky. Dalsi faktory- telesna hmotnost, nedostatek pohybu, vyziva a stres.Autor dolozil, o kolik procent pokleslo mnozstvi srdecnich prihod u nekuraku ve mestech, kde bylo zakazano koureni na verejnosti.Tedy pro stat, ktery se pokusi snizit rust vydaju na zdravotni peci je logicky krok snizeni expozice populace tabakovemu kouri.Ma to logiku?

Z. Rychlý 8.6.2015 22:13

No tak jste si v Maďarsku nezakouřil !

Děs a hrůza, kam se to řítíš Evropo a Ameriko ???

Vaše starosti a Rotchildovy peníze.

L. Křivan 8.6.2015 16:27

Naše sousedka kouří taky pod širým nebem,

na balkoně pod námi.  Smrdí to až do našeho obýváku.  Takže chápu zákaz kouření na zahrádce před hospodou.

J. Jurax 8.6.2015 18:11

Re: Naše sousedka kouří taky pod širým nebem,

Ne všechny zahrádky před hospodou jsou situovány tak, aby vůně jídel či vonný tabákový kouř měly šanci smrdět do jakéhokoliv obýváku, natož Vašeho.

Mně v tomto punktu vadí spíš opilecký tartas z takovéto zahrádky se linoucí do pozdních nočních hodin - přesto mne dosud nenapadlo, že bych mohl žádat zákaz podávání alkoholických nápojů v oněch zahrádkách. Konekonců alkohol - i etylalkohol - škodí víc jak kuřba tabáku :-)

L. Křivan 8.6.2015 21:05

Re: Když kouř z balkonu smrdí i sousedům v obýváku,

tak kuřák na zahrádce hospody smrdí i jiným hostům při jídle.  Kuřáci prostě smrdí lidem v okolí.  Nechápu, kde berou tu sprostotu tohle dělat.

J. Jurax 8.6.2015 22:07

Re: Když kouř z balkonu smrdí i sousedům v obýváku,

Smrdí jen některým, kupříkladu mně to nevadí ... prostě choďte do nekuřáckých restaurací; vyvarujete se tak kuřáckého pachu. A buďte rád, že Vám vadí toliko tabákový kouř - tomu se lze vyhýbat; kdyby Vám vadil kupříkladu smrad z výfuků aut nebo z topenišť, byl byste na tom hůř.

P. Čech 8.6.2015 19:00

Re: Naše sousedka kouří taky pod širým nebem,

Znám velmi mnoho jiných smradů a horších, než je ten z cigaret. Např. smrad automobilových zplodin, jehož jsou plná celá města a nelze se před nimi nikam skrýt. Vám je možno poradit, pokud Vám smrdí kouř z balkonu pod Vámi, zavřete si dveře do obýváku. Ostatně od toho dveře jsou.

J. Jurax 8.6.2015 22:08

Re: Naše sousedka kouří taky pod širým nebem,

A větrat jenom když má ona putyka zavřeno, případně zavírací den :-)

J. Prečuch 8.6.2015 16:10

Arogance a skromnost

Ohleduplnost a "jánatomámprávizmus". Nejen kouření, ale i jízda levým pruhem na dálnici, je typickým jevem obyvatel kotliny, která se dobře dá rozeznat i z vesmíru.

Axiomy jsou : 1. Člověk se rodí v zásadě jako nekuřák. Miminka kuřaček, žel již ne, ty se rodí s návykem na nikotín.

2. Bez dýchání kyslíku člověk zemře... cca 3-5 m inut někdy stačí; bez vody člověk zemře... stačí pár dnů. Bez jídla vydrží dlouho... 42-70 dnů možná i více? al enakonec stejně zemře. Dokonce i bez sexu lze žít, Ale bez kouření cigaret, zvláště pokud jste jim ještě nepropadl... ne na to se neumírá.

Moje právo je dýchat čistý vzduch a chci jej dýchat tak jak je v původním nastavení atmosféry. To že je spousta jiných zdrojů znečištění nikoho z otravitelů neomlouvá. Když někdo týrá vaše dítě ve škole taky mu nenaložíte další doma, se slovy , že vždy%t je to jedno a na něco musí umřít..

E. Erat 8.6.2015 16:26

Re: Arogance a skromnost

Máte možnost,nemusíte chodit do hospody kde se kouří.Nikdo vás k tomu nenutí.Já jsem také nekuřák,ale kuřácké hospody mi nevadí.Vadí mi v době inverze,kdy se v Praze nedá dýchat,že není omezena jízda automobilem jako jinde v civilizovaných zemích.Já poslechnu doporučení (bohužel nikoliv zákaz) a autem nejedu,ale nemám tu možnost co vy.Nejít do znečištěných prostor,tedy na ulici.

J. Jurax 8.6.2015 18:20

Re: Arogance a skromnost

Pijete alkoholické nápoje? Pak vězte, že

1) člověk se rodí jako abstinent; jak se rodí miminka alkoholiček, nejsa prorodník, netuším.

2) bez alkoholu lze spokojeně žít; na jeho nedostatek se neumírá, naopak na jeho soustavnou konzumaci nebo jednorázové předávkování ano.

Co myslíte, neměl by se v zájmu veřejného zdraví, mravní výchovy mládeže a eliminace neštěstí způsobených alkoholem (rozvraty rodin, násilí a mordy v opilosti, havárie pod vlivem alkoholu) zakázat také alkohol aspoň podávat a konzumovat v restauracích včetně zahrádek, ve veřejných prostorách obecně nebo líp vůbec všude?

P. Čech 8.6.2015 19:03

Re: Arogance a skromnost

Takový vzduch, jaký je v původním nastavení atmosféry již nikde na světě neexistuje. Snad v Antarktidě. Pokud po takovém vzduchu tak toužíte, můžete se tam svobodně odstěhovat.

J. Kernal 8.6.2015 16:08

???

Jsem nekuřák již 17 let a prožil jsem něco obdobného co popisuje velice pěkně pan David.Nemám problém s kuřáky ani s restauracemi a hospůdkami, kde se kouří. Jsem tolerantní a je na mně kde budu trávit čas. Problém mám se zákony, které se snaží člověka někam natlačit, kam sám o své vůli nechce. Co o zákonu říká Písmo: 1 Tm 1,8-10 Víme, že zákon je dobrý, když ho někdo užívá správně a je si vědom, že zákon není určen pro spravedlivého, nýbrž pro lidi zlé a neposlušné, bezbožné a hříšníky, pro lidi boha prázdné a světské, pro ty, kdo vztáhnou ruku proti otci a matce, pro vrahy, smilníky, zvrhlíky, únosce , lháře, křivopřísežníky, a co se ještě příčí zdravému učení.  Prožíváme materiální hojnost, ale žijeme v duchovním a morálním úpadku.

Z. Frys 8.6.2015 15:17

Zdá se,

že někteří diskutující zaměnují diskuzi o svobodě majitele s nakládáním se svým majetkem/státnímu zákazu kouření v soukromých podnicích s diskuzí o škodlivosti/neškodnosti kouření. Je to podobné jako diskutovat o prodeji guláše/zákazu guláše v soukromých provozovnách a škodlivosti/neškodnosti guláše.

Ve svých diskuzních příspěvcích nehodnotím škodlivost/neškodnost kouření, ale právo majitele o svobodném nakládání se svým majetkem, do kterého stát nemá co zasahovat. Pokud majitel soukromé restaurace kouření zakáže, jsem mu vděčný. Pokud je naopak povolí, plně to respektuji (a velmi pravděpodobně takovou restauraci nenavštívím).

K. Janyška 8.6.2015 15:45

Re: Zdá se,

Ale má, nemáte pravdu. Yperit na soukromém pozemku nesmíte vypouštět do povětří a vraždít na svém pozemku také nesmíte. Moc to zjednodušujete. Soukromé právo platí všude... Dzp.

Z. Frys 8.6.2015 15:57

Re: Zdá se,

vraždit nemůžete nikde, porušil byste svobodu vražděného (tedy pokud Vám dotyčný nenarušuje Vaše vlastnické právo k Vaší osobě). Yperit si na

svém pozemku vypouštejte dle libosti, jen musíte zabezpečit, aby se

nedostal mimo Váš pozemek a neškodil nikomu jinému, jen Vám.

F. Lesniak 8.6.2015 16:42

Re: Zdá se,

To se už Janyškovi ale dávno stalo. Akorát není známo, čím se tak poškodil.

K. Janyška 8.6.2015 18:00

Re: Zdá se,

Občasníku ? Dzp.

K. Janyška 8.6.2015 17:27

Re: Zdá se,

Mýlíte se, soukromé právo platí všude a za každých okolností... Dzp.

J. Jurax 8.6.2015 18:23

Re: Zdá se,

A moje soukromé právo taky.

Co když se ona soukromá práva - moje a Vaše - platící všude a za každých okolností dostanou do kolize?

M. Krátký 8.6.2015 14:16

České lyžování v Alpách - středisko Aprica

Sám jsem bývalý kuřák - začal jsem po vojně 62/64 a kouřil do svých cca 33 let - dnes 72. Lyžař jsem mizerný, ale rád se kloužu z kopce. Takže se sejdeme s naší 3-5 členou partou někde na svahu - konkrétně v Aprice skoro až nahoře nad krásnou černou sjezdovkou - dáme si párkrát litr červeného, svačíme ze zásob a chytáme bronz a odpočíváme. A tu náhle přijede parta Čechů - hlučně se rozvalí u sousedních stolů a jejich alfa samec si zapálí dlouhý kouř - strašnej smrad a je king. Když se slušně zeptáme, jestli nechce do držky - když tam nikdo jiný nehulí, tak je arogantní a chytrej. A teď si vyberte

L. Křivan 8.6.2015 16:37

Re: České lyžování v Alpách - středisko Aprica

Měl jsem kolegu, u psacího stolu přímo proti mě, byl to blbec, co musel hulit jako fabrika. Když s tím nepřestal po slušném upozornění, přinesl jsem si silný větrák a pustil ho přímo proti němu. Na plný pecky.  Pak už chodil hulit na chodbu, což se zase nelíbilo šéfovi.

L. Florner 8.6.2015 14:01

Ach jo

Zákaz kouření jako útok na osobní svobodu. Komické. A přitom většina plamenných obhájců osobní svobody o volbách klidně hází do sběrné nádoby na hlasy lístky s názvy stran a hnutí, které se hlásí k omezování kouření a zvyšování efektivity veřejných financí. Jaké je to pak překvapení, když v předvolební linii opravdu pokračují (narozdíl od jiných slibů se zrovna na tomhle shodnou bez keců).

M. Chlup 8.6.2015 12:14

Stejnou chybu ale dělají i jinde.

Není to divný, že stejně, a dokonce daleko hůř jsou na tom kuřáci v Americe a v Kanadě. Tam už se nekouří nejen ve všech restauracích a veřejných budovách, i na zahrádkách, ale nově dokonce v okruhu asi 15 m od vstupu do těchto budov. A představte si, že to nikomu nevadí, všichni to respektují a dodržují. A restaurace taky nekrachují. A s podobnými zákazy se nyní setkávám skoro všude, kam vycestuji. Autor článku se asi zatím dostal nejdál do toho Maďarska, tak se mu nedivme.

J. David 8.6.2015 13:00

Re: Stejnou chybu ale dělají i jinde.

Pane Chlupe. Uvedu Vám dva píříklady z USA a Kanady. Prohibice v USA ve třicátých létech díky sufražetkám a zbraňový zákon v Kanadě, díky úchylné ženštině na postu predsedkyně vlády. Obé selhalo. Každý dirigismus zákonitě musí jít do "kopru". Víte, my hasiči a myslivci na vesnici si uděláme osvěžovnu s pivkem, kuřbou a mariášem, svíčkovou a utopenci vždy, i kdyby se Němeček defekoval. Soukromý klub vesnických přátel. Lufťák nekuřák bude mít smůlu, holt utopence , či cerbulát dostane na tácek, a hajdy na náves, sežrat to na čerstvém luftu. Klub není putyka ani zajišťovna v nepohodě, tam se dodržují klubová pravidla. Tedy i právo kouření tabáku. Venku prší a Ty brsníš, že se v klubu kouří? Tak hajdy ven a nasaď si pláštěnku. O tom to ale je, když dobrovolně pod svou střechu přijmu nekuřáky v nouzi, asi jim nebudu čudit pod nos. Ale militantním nekuřákům pod svým krovem nehodlám ustupovat, když se jim nelíbí (pod mou střechou obživlé), že mi smrdí záclony tabákovým kouřem. Svoboda volby mi říká, lezu jen tam, kde je to Bohu a našinci milé. Nekuřáci jsou militanti, narozdíl od kuřáků. Kuřák zásadně neleze do nekuřácké putyky, aby tam kouřil (axiom). Nekuřáčtí militanti jsou jako islamisté, podívejte se na tu analogii. Nekuřácká šaría. Kde je právo na volbu a užití? Musulman mi bude zakazovat vepřové koleno v hospodě s vodní dýmkou, eurohujer mariáš s cigárem z tabáku? Pak se budou hádat o podávání lejna. Nekuříci mají volbu, nelézt kuřákům do cesty, je to jejich privilegium. Taky se nemusí dávat do konaktu s čmoudícími automobily, mají právo se jím vyhnout. Jak, nechme to na nekuřácích a kuřáckých provozovnách. Nekuřáci, ptám se nezištně, co Vás vede lézti do kuřáckých knajp? A pak brsnit něco o smradu? Do bordeláku také lezete povinně? Nu nic, asi budu "hrách na stěnu házet", budeme zakládat klub.

R. Langer 8.6.2015 13:41

Re: Stejnou chybu ale dělají i jinde.

Nekuřáky do kuřáckých provozoven nic a nikdo lozit nenutí, nutí to tam lozit jenom komouše, prudiče co nenávidí soukromé vlastnictví, a notoriky. Ostatní, normální jedinci si to zařídí jinak.

J. David 8.6.2015 10:47

Klasická státní buzerace

Ale hned do toho vsunou "štráfy", zákaz musí být účinný i po stránce vymahatelnosti. Bon. Pivo víno slivovice, havárie, nemocnice. Podnapilým alkoholické nápoje nepodáváme. Víte, jsem starší ročník, takže leccos pamatuji. Jít tátovi k nedělnímu obědu se džbánkem pro pivo a desítku Globusek, to byla má nedělní povinnost. Čuměl jsem na hosty u mariáše a biliáru, jak pokuřijí veržínka i cigarety a vesele se baví. Pan Štajner mi dotočil pivko a dal krabičku Globusek (Globusky 2,20, tři pivka ve džbánku 1.20*3), já měl 5 kaček (zelená) a jednu korunu (hnědá) od tatíka. Šesták si nech do kasičky pravil pan Štajner, a dal mi "pendrek" (lékořici, taková hnědá tyčka). Jo, cestou jsem ucucával pěnu, a byl v rauši, že mám šesták na šumák. Nu, nyní je ze mne starej ajťák, ale takové debility "dobrodefekátorů" asi nehodlám vstřebat. Kouření v krčmách, u piva a mariáše "něvazmožno", dokonce i na vesnicích? Právo volby poskytovaných služeb? Do bordeláku či krčmy s utopenci snad lezu na základě své volby, tedy fakultativní? Nekuřáci, jaké libido Vás ovládá, abyste lezli na utopence do knajpy s kouřením? Když nekuřácký fastfood nebude mít utopence, budete buzerovat hospodu? Jako putykář bych Vám utopence nechal sežrat na návsi, když nerespektujete jistý podnikatelský záměr. Do mé hospody lézti nemusíte, když se Vám to tam nelíbí (názor mého známého, hospodského). Když Ti vadí v knajpě kouření u srnčí svíčkové, uvař si to doma doma sám, ulov si srnce, nalož, uvař a zadělej na knedlíky. Ale jak podávám svoji svíčkovou a v jakém prostředí, ponechej na mne. Pokud se Ti to nelíbí, táhni o dům dál. Kolega si dělá mariášnický, hasický a myslivecký klub. Občanské sdružení. Když Ti nevoní tabákový kouř na vesnici, nažer se bagetami na benzínové pumpě.

M. Moravcová 8.6.2015 10:39

Možná bude v Evropě válka. Aspoň se říká, že hrozí.

Ve válce vojáci i civilní občané fasovali cigarety a lístky na cigarety, aby ten psychický nápor vydrželi. Co budou fasovat v 21. století? Marihuanu?

V. Vovák 8.6.2015 10:56

Re: Možná bude v Evropě válka. Aspoň se říká, že hrozí.

přitlačte. Němečtí vojáci za II. WW fasovali amfetaminy a pervitin.

J. Jurax 8.6.2015 13:38

Re: Možná bude v Evropě válka. Aspoň se říká, že hrozí.

Co budou fasovat? Propagační materiály o moudré a dobrotivé EU vedoucí nás k zářným zítřkům tištěné na křídovém papíře; ten křídový papír proto, aby si s nimi nemohli vytírat jako s Rudým právem ... :-)