24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SVĚT: Hledání správné politiky vůči Rusku

Konflikt na Ukrajině způsobil, že se vztahy mezi Západem a Ruskem dostaly na snad nejhorší úroveň od pádu železné opony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Maleček 29.4.2015 5:59

Re: Rusko je orientální despocie s vikingskou agresí

No problém je, že zatímco severské, původně též vikingské národy své expanzní pudy, stejně jako "středoasiaté" dokázali utlumit, tam kde se zkřížily, tj. u Rusů, naopak došlo k jejich expanzi.

P. Sulc 28.4.2015 21:51

Re: "Pad zelene opony" !

Je, soudruhu, je, ale ne v takovem, aby mu to branilo znacne modernisovat armadu a zasahovat v Ukrajine. To jste asi soudruhu prehledl, ne?

B. Rybák 28.4.2015 21:28

Podivný článek

S výjimkou chybné charakteristiky politiky současného Ruska (nutnosti ukázat mu sílu), je článek tak všeobecný a argumentačně nepodložený, že z něho neplyne vůbec nic!

B. Rybák 28.4.2015 21:02

Re: Pár námitek

Přesně tak!

B. Rybák 28.4.2015 21:01

Re: S Robejškem souhlasím absolutně..

Postoj pana P. Robejška je obdivuhodně objektivní a dnes už bohužel opět i statečný (USA jde nejspíš i o aplikaci dávno vyzkoušené politiky "rozděl a panuj").

Ś. Svobodová 28.4.2015 20:59

Pár námitek

Rozložení politických nálad rozhodně neurčují návštěvnost konvoje, či účast na demonstracích, ale volby.

Souhlasím s tím, že vypjaté emoce do politiky nepatří. Na druhou stranu se právě ty emoce snaží politici prostřednictvím médií u lidí vyvolat - ukázat nepřítele, vyvolat strach, následné vzepětí nacionalistických nálad - tam, kde hučí emoce se nepřemýšlí. Podobně využili USA  11.září ke schválení celé řady zákonů k omezení práv svých občanů.

Tvrzení, že Ruská politika využívá sílu více než Západ je nesmysl. Pokud jsou za Západ myšleny Spojené státy, tak za posledních 35 let "veřejně operovali" USA v 11ti konfliktech, Rusko v 5ti.

Š. Hašek 28.4.2015 20:33

Re: Rusko je orientální despocie s vikingskou agresí

Souhlas s panem Podrackým.

Š. Hašek 28.4.2015 20:30

Poslední rozumnou politiku

vůči/spolu s Ruskem vedl Franz Josef I. A potentáti (ne všichni) před ním.

Potom se to nějak zvrtlo. Nikoliv vinou ruských carů! Nějak to ten Berlín to přepískl.

A teď to je v Evropě stejně skoro v p-deli, protože všichni studujou polivšechno. A nerozumí ničemu. Aspoň kdyby toho Gogola si přečetli, místo nějaké směrnice o "lidu Afriky v Itálii".

P. Vaňura 28.4.2015 19:48

To rozdělení 50 na 50 bylo pravdivé, ale proto jsem

nechápal zuřivou Putinovu reakci na Janukovičův pád. Už před deseti lety zažila přece Ukrajina oranžovou revoluci ale pak se zase dostal k moci Janukovič. Takže jsem počítal, že se tento vývoj bude nějak opakovat, časem bude zase zvolen někdo z východu.

ALE odpor proti Janukovičovi, poté co nepodepsal přidružení k EU byl REALITOU. Vždyť původně klidné protesty trvaly hodně dlouho, než to celé vyústilo v krveprolití.

A považuji za dost pravděpodobné již dávnější rozhodnutí Putina připojit Krym k Rusku a využít k tom u první vhodné záminky. Dřívější stav mu musel hodně vadit, viz. např. prodloužení pronájmu základny Janukovičem do r. 2042 výměnou za zlevnění plynu.

J. Kanioková 28.4.2015 19:18

Naivita ... !

Sme rukojemníkmi NATO -- http://krat.si/DJm

J. Kanioková 28.4.2015 19:08

:))))))))))

J. Kanioková 28.4.2015 19:06

S Robejškem souhlasím absolutně..

Politolog a ekonom Petr Robejšek se v rozhovoru pro politicko-žurnalistickou revue Mezinárodní politika aneb Nebuďte ovce vyjádřil ke konfliktu na Ukrajině. Dle jeho názoru za ním stojí rozšiřování EU a NATO, ale také zájem Američanů oslabit Rusko coby svého potenciálního konkurenta.

http://jdem.cz/br6rh7

Logicky si stačí seřadit časovou osu událostí, které ukrajinský průšvih dotáhly "k dokonalosti"..

J. Kanioková 28.4.2015 18:53

Souhlas

Ś. Svobodová 28.4.2015 18:45

Re: Toto jsou naprosté bláboly!

Z výsledku parlamentních i prezidentských voleb před Majdanem bylo jasné, že Ukrajinci byli rozděleni téměř 50:50, Západ: Východ. Výsledek tohoto byl, že se 20 let nehnuli z místa. Což při nerostném bohatství té země je neskutečné. Není divu, že si na Ukrajinu pak brousili zuby Rusko i EUSA. Proto bylo nutné Ukrajinu popostrčit, aby si vybrala svého drancovače. Kdo Ukrajinu popostrčil je jasné už z toho, že se celý Majdan měl točit původně na přístupu do EU. Jenže se to prostě nepovedlo a dnešní stav je výsledek.

P.S. Myšlenka, že by do Putinovy Celní unie Ukrajinci nevstoupili z historických důvodů je asi asi tak reálná, jako že by Češi z historických důvodů nikdy nevstoupili do EU faticky vedené Němci.

P. Vaňura 28.4.2015 17:09

Toto jsou naprosté bláboly!

Jejich představy, že pokud by nebylo "ideologické diverze" EU a USA, Ukrajinci by s nadšením vstoupili do Putinovy Celní unie a případně i do samotné Ruské federace jsou absurdní. Na 6 milionů svých občanů, povražděných Holodomorem se tak snadno nezapomene. A samozřejmě, nejen komunisté ale ani spousta Rusů nedokáže rozdýchat, že se Ukrajincům Hitler jeví jako menší zlo, než Stalin (z hlediska občanů pobaltských zemí Finska a Bessarábie Hitler nepochybně menším zlem byl).

P. Vaňura 28.4.2015 16:58

Připomíná mi to projev jednoho

římského senátora k lidu, kterému se nelíbilo, že po strašlivé druhé punské válce má ještě jít do války proti Hannibalovu spojenci, makedonskému králi Filipovi:

"Lide římský, vy si neuvědomujete, o čem tady hlasujete. Vy nehlasujete o tom, zda se má vést válka s Filipem, tuto otázku rozhodl Filip za vás. Jde o to, zda se tato válka povede v Makedonii, nebo v Itálii. Vy jste viděli, co to znamená válčit s nepřítelem, kterému jsme umožnili dostat se až do Itálie, takže víte, jaký v tom je rozdíl. Pokud bychom poslali včas pomoc Sagunťanům (město v Hispánii), které Hannibal napadl první, možná bychom se válce v Itálii vyhnuli a bojištěm by byla pouze Hispánie" (bojištěm druhé punské války byla Itálie, Hispánie, nakonec i Afrika a obranným akcím proti Filipovi, který Římu vyhlásil válku po jeho porážce v bitvě u Cann se Římané také nemohli vyhnout).

Vyslání armády do Makedonie bylo poté schváleno!

B. Hamal 28.4.2015 16:48

Pravda s kudlou v zádech?

Autorova formulace "Počáteční reakce Západu na ukrajinskou krizi ..." naznačuje, že z ničeho nic vznikla ukrajinská krize a překvapený Západ na to koukal jako vyoraná myš. Zcela opačný pohled poskytují alternativní americká média, např. dnes píše P.C.Roberts:

        Obamův režim a jeho neoconská monstra spolu  s evropskými vazaly vzkřísili nacistickou vládu a umístili ji na Ukrajinu. (K tomu přikládá stanovisko členky ukrajinského parlamentu Eleny Bondarenkové

        http://slavyangrad.org/2015/04/18/statement-by-elena-bondarenko-peoples-deputy-of-verkhovna-rada-of-ukraine/ ) A pokračuje: Puč zorganizovaný Obamovým režimem, který svrhnul demokraticky zvolenou ukrajinskou vládu nikdy nebývá zmiňován.  Západní média vytvořila o událostech na Ukrajině fiktivní příběh v němž milice vyzdobené nacistickými symboly jsou ignorovány. Tyto milice jsou základním zdrojem násilí vůči ruské populaci, což vedlo k vytvoření odštěpeneckých republik. Namísto informování o této skutečnosti západní média šíří propagandu Washingtonu o ruské invazi a anexi východní a jižní Ukrajiny. Lži Washingtonu papouškují britští a evropští politici. Západní média mají spoluvinu na mnoha válečných zločinech, o nichž lživě informují, ale falešná story upředená západními médii o Ukrajině je až dosud tou nejodvážnější sbírkou lží. Západní metropole nemají k pravdě žádný respekt. Puč v Ukrajině je projevem snahy Washingtonu vrazit dýku do srdce Ruska. Nezodpovědnost takového kriminálního činu je kryta vykonstruováním falešné reality o lidové revoluci proti zkorumpovanému a utlačovatelskému režimu. Svět by měl být v šoku nad tím, že "dodávka demokracie" se stala  pláštíkem Washingtonu pro vzkříšení nacistického státu.

Viz: http://www.paulcraigroberts.org/2015/04/28/truth-murdered-paul-craig-roberts/

V. Podracký 28.4.2015 15:32

Re: Rusko je orientální despocie s vikingskou agresí

Neuvěřitelná pitomost. Podle toho by měli být přímí potomci Vikingů (Norové, Islanďané atd.) démoni a na jednání s nimi by bylo nutno mít klacek a mlátit je hlava nehlava.

Taktéž dnešní potomci Tatarů (Mongolové, Turkmeni, Turci a p.) by být zákeřní hadi, které je nejlépe napíchnout na hůl. To by měla být politika Západu?

V. Podracký 28.4.2015 14:53

Re: No, ať je všechno, jak chce, patříme do NATO a měli

NATO je obranná aliance a měla by jí zůstat. Státy NATO by neměly podléhat nějakým sólo akcím USA, které se neslučují s obranným charakterem NATO.

P. Lenc 28.4.2015 13:33

Re: Hledání správné politiky vůči Rusku

Komentář? To by jste chtěl opravdu moc.

J. Kanioková 28.4.2015 13:28

Jo, jo...

Rusko se zákeřně přiblížilo ke hranicím NATO. To nemůže zůstat bez odezvy.

SHOCK VIDEO: Ukrajinští neonacisté upalují REBEL bojovníka za živa - http://jdem.cz/br6mu5

J. Fridrich 28.4.2015 13:04

Re: Rusko je orientální despocie s vikingskou agresí

Ano, souhlas............

T. Kočí 28.4.2015 12:12

Hledání správné politiky vůči Rusku

Rusko staví 10 nových jaderných ponorek třídy Borej se strategickými jadernými multihlavicemi.Západ financoval zakonzervování desítek (stovek?)rozpadlých jaderných ruských ponorek na severu Ruska,které ohrožují životní prostředí celého světa.Váš komentář?

Taky Mlhoš by to mohl okomentovat, rozumí všemu,ne?

L. Kubeš 28.4.2015 11:09

Re: Rusko je orientální despocie s vikingskou agresí

Naprostý souhlas s panem Malečkem !

K. Janyška 28.4.2015 9:51

No, ať je všechno, jak chce, patříme do NATO a měli

bychom jeho kroky podporovat. Ale také se ptát, co znamenají. A to velmi nahlas a velmi intezívně. Spojit se s ostatními takovými uvnitř NATO, kterým by se jeho kroky nelíbili a tlačit na jejich změnu, pokud by byly v nesouladu s našimi zájmy. Zároveň však je nutno hlídat hranici, když už jde o vojenské akce. Tam už nezbývá, než se seřadit do jednoho šiku. Tam už hlásek slyšet není, ani v USA, ani v Rusku, ani v Indii, ani v Číně, ani v islámském světě, ani nikde. Takže bacha, nebuďme pátou kolonou, ale tam, kde v rejdiští obřích světových sil je nutné. A to je jasně na západě. Tam je civilizovaných více... Dzp.

P. Švejnoch 28.4.2015 8:53

Re: "Pad zelene opony" !

tomu se říká "přání otcem myšlenky" ...

P. Maleček 28.4.2015 8:13

Rusko je orientální despocie s vikingskou agresí

Je zásadní chybou brát Rusko jako slovansko-evropský stát. Rusové jsou původem vikingský kmen, který z oblasti Petrohradu expandoval podél Dněpru a Volhy až k Černému moři kde čile obchodoval s Byzancí i středo asijskými despociemi. A to především se slovanskými otroky kožešinovými zvířaty.

U svých obchodních partnerů původní Vikingové nasáli mocenské praktiky i náboženství (dnešní pravoslaví je mixem byzantského křesťanství s islámem), od systémově znásilňovaných slovanských žen jejich potomci převzali řeč a tak vznikl prvotní Rus. Ten mimochodem tehdy před Vikingy utíkající, dnes Evropské Slovany, Čechy nevyjímaje, dodnes považuje za svůj jemu drze uprchlý majetek.

Asijsko orientální despocii pak v Rusech utužila staletí mongolsko tatarské nadvlády. A tak vznikl dnešní Rus. Plemeno s agresivními vikingskými geny řízlými asijskou despotičností, pro které je demokracie slabošsko dekadentní ideologií.

S takovýmto plemenem nelze demokraticky vyjednávat, to slyší jen na sílu a jakékoliv ústupky bere jako důkaz slabosti, neodolatelně ho dráždící k útoku na slabou kořist.

Což je i odpovědí jak že s Rusy dále vyjednávat.

A. Reček 28.4.2015 6:28

Re: "Pad zelene opony" !

Soudruhu, to Rusko je ve srabu i dnes. Jak ekonomickém, tak finančním.

P. Sulc 28.4.2015 2:47

"Pad zelene opony" !

Co blbnete, ta prece niky nepadla. Jen se trosicku zamaskovala, ani ne moc. ale stala dale.Havel se to snazil obalamutit, ale nic, opona stoji a studena valka, byt na cas polevila, nikdy nezkoncila. A polevila jen kdyz Rusko bylo ve srabu, jak se jen trochu vzpamatovalo, studena valka zase nabyla na sile.