19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

HISTORIE: Co vlastně oslavujeme 70 let poté?

Jiná generace má jiné problémy a na minulost se dívá očima mýtů, ve kterých byla vychována, a přizpůsobuje si ji svým skutečným nebo virtuálním potřebám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 27.4.2015 20:49

Souhlas s autorem..

Gotthold Ephraim Lessing kdysi napsal, že „hledat pravdu má větší cenu než pravda sama“.

Nic není černobílé

K. Frejlach 27.4.2015 18:38

Polsko - pátá kolona v Evropě

V současné době asi už všichni vědí, kdo vyškolil a vycvičil odstřelovače pro kyjevský Majdan. Majdan byl americkou akcí, školení a výcvik odstřelovačů pro něj realizovali v Polsku. To, co se už delší dobu špitalo na internetu, potvrdil nedávno i polský europoslanec a kandidát na polského prezidenta Janusz Korwin - Mikke, Někteří evropští státníci, i když právě oni museli vědět, jak to vlastně bylo, však dělali při 1. výročí Majdanu v Kyjevě kašpary a společně s Porošenkem ve stylu kankánových tanečnic hopsali po Majdanu. Mezi nimi byl i český ministr Zaorálek. Divadýlko pro veřejnost. zpracovanou mainstreamovými médii. Nezbývá, než si připomenout další maškarádu, která se chystá. Výročí konce války oslaví v Polsku zcela nepochopitelně akcí, která má připomenout útok na Polsko v oblasti Westerplatte u Gdaňsku v září 1939. Tentokrát tam bude náš prezident. Pro něho účast na této akci bude jistě dvojnásob pokořující, vždyť poměrně slušně zná historii. A z té historie je nutné připomenout, že to bylo právě Polsko, které se připojilo v době Mnichovské dohody k nárokům Německa na čsl. území. Vzhledem k tomu, že nároky na území mělo i Maďarsko, vojenská obrana čsl. území byla nemožná. Polsko nás tehdy v nejtěžších chvílích zradilo, i tehdejší generální štáb čsl. armády konstatoval, že za této situace není obrana možná. Následovala v březnu 1939 okupace Československa.  Přesuňme se o pár měsíců dále, někdy do jara a léta 1939. V Evropě probíhala jednání o vytvoření protihitlerovské koalice. Iniciativu v tom měl Sovětský svaz, západní velmoci se zachovávaly vlažně, jednou nepřijeli jejich kompetentní zástupci, jindy chtěli čas na rozmyšlenou. Hřebíkem do rakve protihitlerovské koalice se stalo Polsko, které odmítalo poskytnout své území pro přesuny a akce vojsk koalice. Sovětský svaz musel řešit oddálení nevyhnutelné války s Německem smlouvou s ním. Polsko si svým jednáním samo potvrdilo ortel nad svým státem. Následoval pak německý útok na Westerplatte.

J. Kanioková 27.4.2015 19:27

No, Polsko kličkovalo.. tak jako i jiní..

WWI a důsledky. Rozdílné zájmy a obavy evr. zemí. Akce/reakce, tudíž i uzavření Německo-polského paktu o neútočení, 1934 - http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C4%9Bmecko-polsk%C3%BD_pakt_o_ne%C3%BAto%C4%8Den%C3%AD

""Smlouva byla oficiálně pouze deklarací o neútočení, avšak obsahovala tajné články, které z ní ve skutečnosti činily útočný pakt. Podle těchto článků Berlín a Varšava předpokládaly úzkou vojenskou a diplomatickou spolupráci namířenou proti jejich společnému nepříteli - Sovětskému Rusku.""

Válka, která měla mnoho otců - http://jdem.cz/br6bj5

Pakt Molotov-Ribbentrop: Sláva a pád reálpolitiky http://jdem.cz/br6bm3

Nic není jen černobílé..

P. Mach 27.4.2015 19:56

Tohle řídký ho\/no sis vycucal z kterýho prstu

vylízaný demente?

Z. Baldova 27.4.2015 12:37

K. Janyška

Zase ty Vase rozumy o USA a pod....   Clanek autora je vynikajici a hlavne se soustredi na to co bylo a ne jako Vy zase zvatlate co je ted a hlavne v USA

J. Krejčí 27.4.2015 9:49

Banderovci.

Nic z toho co píše pan autor nezpochybňuju, jen si vzpomínám, že v dětském věku jsem slýchal zvěsti o banderovcích a pak viděl film Akce B o bojích s nimi na Slovensku. Chci jen poukázat, jak se mohl kluk okolo 15 let dostat do maléru. Sotva vyšel školu ve které se toho zas tak moc nedozvěděl o světě, vtrhla do vesnice někde na Ukrajině sotňa Bandery, zásobila se proviantem a navíc odvedla sebou všechny kluky, kteří unesli pušku. Ti se pak protloukali boji s polskými jednotkami, pravděpodobně je starší spolubojovníci nechali zastřelit i nějaké vesničany, aby se otrkali. Pak se dostali na Slovensko, kde hladoví a otrhaní v neznámé zemi mají jít stále na západ, převážně v noci, dešti, zimě. Neomlouvám strůjce, jen si představte svého syna či vnuka s této situaci.

K. Janyška 27.4.2015 9:33

Já oslavuji to, že platí Kompozitivní teorie a že se tehdy

znovu prokázalo, že socialismus je neralizovatelný. Co to tehdy jiného bylo, než srážka dvou mocností, organizovaných na tomto naivním základě ?  Komu nestačily ty miliony mrtvých a ubitých pro pokus zorganizovat lidský svět, tomu se nabízí další a další válečné vřavy. Bohužel, i v USA, tedy v zemi neosobního garanta civilizovaných, jsou lidé také hloupí socialismem. Tzv. zorganizování občanstva státu, a toho je v USA také už více, než dost, nevede k ničemu jinému, než k výboji. Netvrdím, že USA jsou státem výbojným, ale už se takové prvky v jeho vlastnostech pomalu objevují. Z neosobního garanta civilizace se podle některých vyjádření amerických předáků mají stát vůdčí silou světa. To však nejde. Právě to je nerealizovatelný socialismus a ohrožováním lidského světa v jeho nezměnitelné podstatě... Dzp.

V. Podracký 27.4.2015 12:37

Re: Já oslavuji to, že platí Kompozitivní teorie

Kompozitivní teorie je jen malou částí reality, nelze ji zobecňovat na všechno. Lidský svět v nezměnitelné podobě je utopie. Lidský svět byl změněn, přirozené principy už nefungují. Spontánní vznik rodin je narušen účinnými prostředky k zamezení narození dítěte. Graduje nepřirozený, řekl bych zvrhlý hédonismus, jakési deformované a zvrhle residuum přirozenosti. V tomto světě nemůže kompozitivní teorie platit všeobecně, ale jen segmentárně.

K. Janyška 27.4.2015 18:50

Re: Já oslavuji to, že platí Kompozitivní teorie

Není. Je kompletním výkladem lidského světa, jeho vzniku i principů, na kterých vyrostl a stojí. Trochu se pozastavuji nad tím, že se vyjadřujete o něčem,  o čem nemáte jasně ani ponětí. Máte však pravdu v tom, pokud vám dobře rozumím, že lidské přesvědčení je skutečně tak daleko mimo realitu, že se pomalu staví proti ní... Dzp.

J. Polák 27.4.2015 21:58

Re: Já oslavuji to, že platí Kompozitivní teorie

Já pro změnu tvrdím, že Kompozitivní teorie buď neexistuje, nebo si ji Janyška vymyslel, leč dosud nepublikoval. Hayek, kterého se , co by guru Janyška dovolává operuje ve svých dílech pouze s Kompozitivní metodou. A to je, jak jistě uznáte, rozdílek docela podstatný.

V. Podracký 28.4.2015 19:55

Re: Já oslavuji to, že platí Kompozitivní teorie

Pan Janyška si plete kompozitivní metodu a spontánní řád. Hayek mluví o spontánním a potom o rozšířeném řádu. Pan Janyška tvrdí, že nevím, o čem mluvím. Ale je to asi naopak.

T. Kočí 27.4.2015 9:23

co vlastně

Dodávky USA pro Rudou armádu byly významné.USA vyrobily vybavení pro 2 000 divizí. Rusko končilo s 500 divizemi. Záběry z května 45. RA přijela se Studebackery a jeepy (i koňmi).I při pádu Anglie by Němci nevyhráli, jen by to trvalo déle.Atomovka byla primárně vyrobena pro ně, jen kapitulovali včas.Bombardéry z Islandu už nad Německo dolétly (B 29).

J. Novotný 27.4.2015 8:53

A na které straně

stál na začátku té války SSSR? Nezačalo to pro ně tak, že byli "proradně napadeni" vlastním spojencem, nacistickým Německem? Co tedy slaví sami Rusové? Že se tak tak dostali ze šlamastyky, kterou si sami zavinili?

T. Kočí 27.4.2015 9:15

Re: A na které straně

Přesné. Napište to bez otazníků.

P. Lenc 27.4.2015 10:42

Re: A na které straně

Tak, tak.

V. Podracký 27.4.2015 12:28

Re: A na které straně

Oni se dostali všichni do šlasmastiky, kterou si zavinili sami. Francie a Anglie v Mnichově a vůbec svým appeasementem. Rusové vedli podobný appeasement. Jedině se dá říci, že USA jít do války v Evropě nemusely. Vyčítat jim, že šly pozdě, je od věci. Nemusely jít vůbec. Tvrdí se, že šly do války v Evropě proto, aby zamezili SSSR ovládnou celou Evropu. To je asi pravda.

J. Vlk 27.4.2015 12:49

Re: A na které straně

A také se tvrdí, že již tenkrát si řekli, že by nebylo špatné mít i civilizované kolonie. Ale to jsou opravdu, ale opravdu pouze zlá slova.

J. Kanioková 27.4.2015 18:50

No.... "vlastní spojenci".... "si sami zavinili"..

Každá mince má dvě strany. Nic jení jen černobílé..

Pakt Molotov-Ribbentrop: Sláva a pád reálpolitiky http://www.e-polis.cz/clanek/pakt-molotov-ribbentrop-slava-a-pad-realpolitiky.html

J. Novotný 28.4.2015 2:03

Re: No.... "vlastní spojenci".... "si sami zavinili"..

Ano, ano. Již v "kontrarevolučním" časopise Reportér z krizových let je možno nalézt podobnou teorii, kde autor tvrdí: "Tím vším se J.V Stalin snažil zajistit své zemi mír!" Není třeba hlubokých analýz, abychom dospěli k prostému konstatování, že se mu to moc nepovedlo. A pokud jde o citace výroků W. Churchilla, mám také jeden, na který by se asi při hodnocení té doby nemělo zapomínat: "Rozdíl mezi nacismem a bolševismem je takový, jako mezi severním a jižním pólem." A můžeme si položit otázku: Kdy a kým byli osvobozeni vězni sovětských koncentračních táborů? Nevím přesně kdy, ale vím bezpečně kým a jak. Byl to zase J.V. Stalin, největší přítel lidstva, kdož je samojediný geniálně jednoduše osvobodil: umřel.

M. Prokop 27.4.2015 8:50

"My Češi bohužel máme špatnou vlastnost...."

A nemohl byste, autore, psát jedině sám za sebe? Pak vám to milerád uvěřím.

J. Podešva 27.4.2015 7:43

dovolím si malou polemiku, pane Podracký

Citát : "... účelová politická kampaň mající Sovětský svaz vyloučit jako osvoboditele“. Za to si ale Rus může sám. Ponechme stranou, že jsme 44 let každého 9. května vděčně tloukli hlavou o zem směrem k Moskvě. Poděkování se Rusovi dostalo dost a dost. Ani po r. 1989 nikdo nezpochybňoval úlohu SSSR a nadále jsme vždy 9. května děkovali (Zeman se ochotně ožíral na ruské ambasádě), jen trochu méně poníženě. Ale teď Rus vystrkuje růžky a chce zase ovládat vše, co ovládal za dob SSSR. A my víme, co to oznamená, být ovládaný Rusem. Takže sorry. Ať nám dá Rus pokoj a my mu zase vždy 9. května pěkně poděkujeme za to jeho "osvobození". A ještě malý dodatek. Citát : "osvobození sovětskou armádou v r. 1945 bylo přijetí menšího zla a záchrana před totální likvidací". To ale nebyla volba, to byl výsledek války. Kdyby to byla volba, radši bychom, aby nás osvobodili západní spojenci. Rozdíl ve vývoji zemí, osvobozených západními spojenci a "osvobozených" Sovětským Svazem je markantní.

P. Lenc 27.4.2015 8:56

Re: dovolím si malou polemiku, pane Podracký

Ano pane Podešvo.Vaše polemika má hlavu a patu a dík za ni.

S. Netzer 27.4.2015 9:41

Re: dovolím si malou polemiku, pane Podracký

Dodala bych, že nejen ekonomický vývoj, ale i rozdíl v mentalitách.

V. Podracký 27.4.2015 12:22

Re: dovolím si malou polemiku, pane Podracký

Ano, je to tak. Rusové si mohou za to, že je nikterak moc nechceme oslavovat. Ale jen tenkrát, když ztotožníme dnešní Rusku s SSSR. Ono je v tom trochu rozdíl a ten bychom měli vnímat. Nicméně i současné Rusko dělá mnoho pro to, abychom ho nemilovali. Především tím, že vidí v SSSR vzor, rozhání reprízu demonstrace disidentů proti okupaci Československa z r. 1968. Na každém rohu má Lenina a nezakazuje propagaci komunismu, nechce vidět jeho zločiny, prostě se vyhýbá pravdě.

Jinak je to taková gradační řada od nejhoršího vražedného režimu - nacismu, k otrokářskému režimu - komunismu, až ke svobodnému režimu nesenému americkými tanky. Žádný z těchto režimů nelze vzájemně ztotožnit.

J. Podešva 27.4.2015 13:04

děkuji za odpověď :-)

Já sám to vidím tak, že Putin se shlédnul v SSSR. Klíčová jsou pro mně dvě jeho - Putinova - prohlášení. 1. Za největší geopolitickou katastrofu 20. století Putin pokládá rozpad SSSR (tedy ne světové války). 2. Putinovi nevyhovuje současné uspořádání světa a nechce se s ním smířit. Jaké uspořádání mu vyhovuje, to říká v č. 1. Suma sumárum, Putin chce obnovit sovětské impérium, včetně satelitů. Proto pro mně dnešní putinovské Rusko představuje ohrožení naší svobody a nezávislosti.

J. Kanioková 27.4.2015 20:24

A už mám dost té neustále opakované lži !

""1. Za největší geopolitickou katastrofu 20. století Putin pokládá rozpad SSSR (tedy ne světové války).""

Tato citace je Putinovi neustále připisována. Problém je, že to nikdy neřekl.... ve skutečnosti řekl - ""Kdo nelituje rozpadu Sovětského svazu, ten nemá srdce, ale kdo by ho chtěl obnovit, ten nemá rozum."" .... - http://jdem.cz/bqp675

V citátech - http://jdem.cz/bqz3f5

R. Szewczyk 27.4.2015 5:17

hm

prosím o vysvětlení pojmu západní spojenci, bo jestli západní, tak kteří byli ti severní?

27.4.2015 0:23

pravicovému mysliteli stále uniká podstata věci

a to je absurdita oslavování vítězství nad německým nacismem v zemi, která právě použila vojenskou agresi k ochraňování soukmenovců, jejíž propaganda přejímá (určitě ne náhodou) všechny staré hitlerovské body téměř do puntíku (kromě prozatím potlačovaného rasistického povyku), kde hlavní událostí roku je vojenská přehlídka před vůdcem a armáda je hlavní osou společenské organizace

jako posledně tu prostě máme řadu pštrosů strkajících hlavu do písku

J. Babička 27.4.2015 2:01

Re: pravicovému mysliteli stále uniká podstata věci

No on by to autor sovětům, nějak rád vyžehlil, z celého článku je jasné, kde jeho sympatie jsou i když se tak moc snaží zapůsobit, že je objektivní

27.4.2015 2:44

Re: pravicovému mysliteli stále uniká podstata věci

pravicovému mysliteli je třeba uznat, že aspoň projednou neplácá nesmysly, ovšem před hlavním bodem celého závaru strká hlavu do písku

dvěstěkilová gorila v ložnici se jmenuje Vladimir Putin a hledá které další soukmenovce ochránit, zatímco Podracký se věnuje přeskládávání starého prádla a ani po očku radši nepokukuje